Tussen alle ellende van de bekende energiemaatschappijen waar je zeker niet bij moet zijn (ik noem maar wat bekenden (of beter beruchten): Oxxio, NEM, NLE) wil ik toch ook even melden dat ik zeer zeer zeer tevreden ben over mijn huidige leverancier Electrabel.
Ik heb via Vereniging Eigen Huis via een collectief begin 2012 gekozen voor het 3-jarig contract van Electrabel. Tarieven stroom één van de laagsten, maar vooral gas bijzonder laag (0,59 Eurocent ongeveer). Wat veel mensen over het hoofd zien is dat het grootste deel van de rekening bestaat uit de kosten voor gas. Al gauw 2/3e van de hele rekening! Daarom klinken aanbiedingen met lage energieprijzen wel erg leuk maar veel belangrijker is dus om naar de gasprijs te kijken.
En........ het vastrecht wat je apart betaal per jaar.
Maar goed, ik hou dus alle standen van verbruik bij in een Excel spreadsheet wat mij een heel goed beeld van het verbruik en de kosten geeft.
Betreffende de pluim in de kont van Electrabel: de afrekeningen kloppen exact en tot op de cent precies van wat ik bereken met mijn sheet. Betekent dat mijn sheet dan ook goed in elkaar zit, maar toch geeft het heel veel vertrouwen in deze leverancier. En dat is ook wat.
Dus mocht je voor betrouwbaarheid gaan: Electrabel kan ik zeer zeker aanbevelen!
Overigens heb ik in het verleden goede ervaringen met Energie Direct (enkele jaren) en NUON (jaartje) mogen hebben. Alleen jammer dat NUON me een paar maanden geleden belde met een goede aanbieding die later (contract toegestuurd) op papier helemaal niet goed bleek te zijn. Gas beduidend duurder. Maar een briefje was voldoende om het te annuleren.
Zo, ik ben mijn ei kwijt. En een positief bericht mag ook wel eens tussendoor toch?
Allemaal een energiezuinig 2014 toegewenst!
P.S. https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=139365 van e-chec is geweldig, vooral de sheet! Top hoor!