LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dynafix onbetrouwbaar
Dynafix onbetrouwbaar
Op 16 september mijn nieuwe telefoon (samsung galaxy express) opgehaald bij de KPN winkel.
Als snel viel de telefoon plotseling uit. Terug naar de KPN winkel. Telefoon werd opgestuurd en na 10 dagen kreeg ik hem terug en was er niets verbeterd. Ze hadden de software geupload. 19 oktober weer terug naar de KPN winkel en moest maandag weer terug komen, zou hij weer opgestuurd worden.
Dacht; bel samsung voor advies. Die medewerker vertelde mij dat het uploaden van de software geen zin had en raadde mij aan mijn telefoon op te sturen naarDYNAFIX. Vertrouwde op de deskundigheid die mij werd geadviseerd. Via een Kiala punt mijn telefoon opgestuurd. 22 oktober is mijn telefoon daar aangekomen. Sindsdien is hij spoorloos verdwenen.
Heb al een paar keer met DYNAFIX gebeld ,maar beloven er achter aan te gaan en een bericht te sturen,maar komen hun afspraak niet na.
Inmiddels baal ik ontzettend, want ben mijn telefoon kwijt en betaal voor een abonnement wat ik niet kan gebruiken.
Iemand ervaring hier mee ??
Kan iemand mij adviseren hoe dit op te lossen?
Als snel viel de telefoon plotseling uit. Terug naar de KPN winkel. Telefoon werd opgestuurd en na 10 dagen kreeg ik hem terug en was er niets verbeterd. Ze hadden de software geupload. 19 oktober weer terug naar de KPN winkel en moest maandag weer terug komen, zou hij weer opgestuurd worden.
Dacht; bel samsung voor advies. Die medewerker vertelde mij dat het uploaden van de software geen zin had en raadde mij aan mijn telefoon op te sturen naarDYNAFIX. Vertrouwde op de deskundigheid die mij werd geadviseerd. Via een Kiala punt mijn telefoon opgestuurd. 22 oktober is mijn telefoon daar aangekomen. Sindsdien is hij spoorloos verdwenen.
Heb al een paar keer met DYNAFIX gebeld ,maar beloven er achter aan te gaan en een bericht te sturen,maar komen hun afspraak niet na.
Inmiddels baal ik ontzettend, want ben mijn telefoon kwijt en betaal voor een abonnement wat ik niet kan gebruiken.
Iemand ervaring hier mee ??
Kan iemand mij adviseren hoe dit op te lossen?
Re: Dynafix onbetrouwbaar
Leg alles schriftelijk vast, stel dynafix aansprakelijk voor de vermissing en stel een termijn waarbinnen ze met jouw telefoon op de proppen komen. Stel dat je na deze termijn een schadevergoeding verwacht zodat je een nieuwe telefoon kunt kopen.
Hier ook mijn slechte ervaring met Dynafix.
In januari 2013 heb ik bij Studentmobiel een iphone 4 bij mijn abonnement gekregen. Ik ben altijd erg zuinig geweest op mijn telefoon, maar een maand geleden liep mijn telefoon vast waarna hij niet meer aan ging. Ik heb toen geprobeerd mijn telefoon via itunes te resetten, maar dit hielp niet. Vervolgens heb ik contact gezocht met Studentmobiel die mij verwezen naar Dynafix. Ik heb vervolgens mijn telefoon naar dit bedrijf opgestuurd, waarna ik niks meer van Dynafix hoorde. Toen ben ik vervolgens zelf maar de status van mijn telefoon gaan checken en zag ik tot mijn grote verbazing dat mijn telefoon niet in de garantie viel met de volgende reden: ' een niet geautoriseerde partij heeft getracht uw mobiele telefoon te repareren'. Mijn iphone is echter nog nooit kapot geweest en daarom nog nooit open geweest, laat staan dat ik zelf op een blauwe maandag dacht 'goh laat ik eens kijken hoe mijn iphone er van de binnenkant uit ziet'. Nu is er een keer wat met mijn iphone, probeer ik het via de juiste weg op te lossen (via Dynafix) en dan krijg ik dit te horen. Ik ben hier ontzettend kwaad over. Nu heb ik vanochtend een medewerker van Studentmobiel gesproken, want bij Dynafix wordt er niet gereageerd op email en zijn er via de telefoon standaard meer dan 5 wachtenden voor je (tegen een tarief van maar 45 eurocent). De medewerker van Studentmobiel begon over een second opinion. Hiervoor moet ik zelf mijn kapotte iphone terugkopen voor 36 euro (de onderzoekskosten van Dynafix, terwijl mij onduidelijk is wat er onderzocht is). Vervolgens moet ik weer 8 euro verzendkosten betalen om hem naar Studentmobiel te sturen. Het grootste probleem hierbij is dat Dynafix mijn telefoon voor onderzoek nu wel heeft open gemaakt, dus hoe kan ik nog bewijzen dat mijn iphone nog nooit open is geweest? Ik voel mij opgelicht en weet niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand een idee?
In januari 2013 heb ik bij Studentmobiel een iphone 4 bij mijn abonnement gekregen. Ik ben altijd erg zuinig geweest op mijn telefoon, maar een maand geleden liep mijn telefoon vast waarna hij niet meer aan ging. Ik heb toen geprobeerd mijn telefoon via itunes te resetten, maar dit hielp niet. Vervolgens heb ik contact gezocht met Studentmobiel die mij verwezen naar Dynafix. Ik heb vervolgens mijn telefoon naar dit bedrijf opgestuurd, waarna ik niks meer van Dynafix hoorde. Toen ben ik vervolgens zelf maar de status van mijn telefoon gaan checken en zag ik tot mijn grote verbazing dat mijn telefoon niet in de garantie viel met de volgende reden: ' een niet geautoriseerde partij heeft getracht uw mobiele telefoon te repareren'. Mijn iphone is echter nog nooit kapot geweest en daarom nog nooit open geweest, laat staan dat ik zelf op een blauwe maandag dacht 'goh laat ik eens kijken hoe mijn iphone er van de binnenkant uit ziet'. Nu is er een keer wat met mijn iphone, probeer ik het via de juiste weg op te lossen (via Dynafix) en dan krijg ik dit te horen. Ik ben hier ontzettend kwaad over. Nu heb ik vanochtend een medewerker van Studentmobiel gesproken, want bij Dynafix wordt er niet gereageerd op email en zijn er via de telefoon standaard meer dan 5 wachtenden voor je (tegen een tarief van maar 45 eurocent). De medewerker van Studentmobiel begon over een second opinion. Hiervoor moet ik zelf mijn kapotte iphone terugkopen voor 36 euro (de onderzoekskosten van Dynafix, terwijl mij onduidelijk is wat er onderzocht is). Vervolgens moet ik weer 8 euro verzendkosten betalen om hem naar Studentmobiel te sturen. Het grootste probleem hierbij is dat Dynafix mijn telefoon voor onderzoek nu wel heeft open gemaakt, dus hoe kan ik nog bewijzen dat mijn iphone nog nooit open is geweest? Ik voel mij opgelicht en weet niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand een idee?
Maar liefst twee slechte ervaringen met Dynafix achter elkaar. Eerst een Samsung S3 aan hen gezonden. We hadden zelf telefoon laten vallen, maar er was geen uiterlijke schade zichtbaar, scherm bleef echter zwart. We kregen netjes van hen offerte met reparatievoorstel. Viel duur uit. We hebben gevraagd de Samsung S3 ongerepareerd aan ons terug te zenden, uiteraard na betaling van onderzoekskosten van onze kant ad. 35,00 euro. Samsung S3 kwam met grote barst in scherm retour. Het scherm en voorkant waren naar ons idee niet het exemplaar dat we hadden ingezonden, maar ja, bewijzen konden we dat natuurlijk niet.
Een aantal weken later kreeg de nieuwe Samsung S2 (net 4 weken oud) van mijn dochter kuren. Deze was aangeschaft bij GSMwijzer.nl. Het scherm werd dan weer zwart, dan weer blauw, dit het dan weer even en vervolgens vertoond het scherm alle kleuren van de regenboog. GSMwijzer vroeg ons de telefoon te zenden aan Dynafix, maar door onze vorige ervaring wilde wij dit niet doen. GSMwijzer.nl vroeg ons toen de telefoon aan hen te zenden. Helaas zonden zij de telefoon door aan Dynafix. Daarna kreeg ik van Dynafix een zelfde offerte als bij de eerste telefoon, met daarbij een foto van de mobiel, met u raadt het al een flinke barst in het scherm. Gelukkig had ik zelf een foto van de telefoon gemaakt en een merkteken gemaakt. Hierover is met Dynafix het laatste woord nog niet gesproken.
Een aantal weken later kreeg de nieuwe Samsung S2 (net 4 weken oud) van mijn dochter kuren. Deze was aangeschaft bij GSMwijzer.nl. Het scherm werd dan weer zwart, dan weer blauw, dit het dan weer even en vervolgens vertoond het scherm alle kleuren van de regenboog. GSMwijzer vroeg ons de telefoon te zenden aan Dynafix, maar door onze vorige ervaring wilde wij dit niet doen. GSMwijzer.nl vroeg ons toen de telefoon aan hen te zenden. Helaas zonden zij de telefoon door aan Dynafix. Daarna kreeg ik van Dynafix een zelfde offerte als bij de eerste telefoon, met daarbij een foto van de mobiel, met u raadt het al een flinke barst in het scherm. Gelukkig had ik zelf een foto van de telefoon gemaakt en een merkteken gemaakt. Hierover is met Dynafix het laatste woord nog niet gesproken.
-
Ook ik heb een hele nare ervaring met Dynafix. Begin december mijn Samsung I8160 naar hen opgestuurd op advies van Belsimpel.nl en Samsung. Het GPS systeem deed het nl. niet en dat gebruik ik veel. Toestel gekocht augustus 2013 dus garantie. Na de eerste aangetekende zending kreeg ik hem retour met een software update wat het probleem niet verholpen had. Vervolgens weer gemaild met Dynafix, ik moest hem opnieuw opsturen a 8 euro, toch maar gedaan, goed verpakt in orginele verpakking. Op 20 december ontvangen bij Dynafix om vervolgens op 31 december bericht te krijgen dat er een barst in het scherm zat en dat de kosten 235 euro waren. Hij is onbeschadigd opgestuurd en nu krijg ik foto's met een barst onderin het display welke er nog niet inzat. Ik gebeld a 45 ct per minuut en zij blijven volhouden dat ze hem beschadigd ontvangen hebben. Ik heb hem heel opgestuurd en de medewerker vond het wel vreemd dat dit bij de reparatie ervoor niet geconstateerd was. Nu zit ik met een rekening van zowieso 50 euro aan onderzoekskosten en moet 235 euro betalen. O ja de medewerker meldde ook nog dat de reparatie van het GPS systeem zowieso een hele dure reparatie was en dat het toestel dit ook niet waard was. Als hij mij was geweest zei hij had hij het toestel nooit opgestuurd. Ik weet niet meer wat ik moet doen?? Ja niet betalen maar wat nu?? Iemand een advies?
Ik zou de fabrikant op bellen voor dat gps gedeelte.
@ vorige post
maar ik heb ook problemen met dynafix/phonehouse.
heb een Acer E1 Liquid.
Leuk toestel maar na 2 a 3 weken liep hij wel eens vast 1 a2 keer per dag.
werd warmer (rond de 40 graden gewoon als hij niks deed.)
Die problemen hielden aan en kreeg er geen hulp voor van phonehouse maar de toestand verslechterde.
Hij ging nog alleen aan als ik hem in plugde.
dat werkte.
Ik zat tv te kijken en mijn gsm gleed heel lullig van de bank.
zacht plofje later bleek dus dat hij niks meer deed.
de patient was overleden.
ja er zitten op de hokjes krassen en plekjes zei de winkelier dus val schade.
geen garantie.
tenzij je verzekerd bent.
nee dat ben ik niet ik heb GARANTIE .
nee hoor. maar we sturen hem naar dynafix.
Mijn gsm zou 2 weken weg zijn.
kreeg belletje na 3 weken dat hij binnen was.
Moederbord was kapot en niet eens door een val.
dus ik thuis alles weer instellen want uiteraard was alles weg aan instellingen en contacten.
Kom ik thuis en wat blijkt bij het instellen van mijn muziekspeler en het inpluggen van mijn oortjes.
er zat zand in de plug.
ik open de achterkant.
zit het kapje er niet goed op dus ik beter er op doen. nee hoor werkt niet. 1/5 deel van de achterkant van het klapje past niet meer. het klikt niet.
Weer terug gegaan ja meneer gaat 4 weken duren.
maar kreeg afgelopen nacht weer een baterij technisch probleem.
lag in bed op een app.
de accu was rond de 20% kreeg na minuutje ofzo waarschuwing nog 15% maar hij lag aan ladder.
hij nam af en herkende ladder niet.
de gsm werd echt warm
hij viel uit en ging niet aan zelfs niet aan ladder. en werd warmer.
ik alles log gehaald en te luchten gelegd.
werd wakker en was mijn gsm weer normaal. Mooi het leek normaal te gaan.
bij 2en de gsm lag met batterij naar boven naast me hoofdekussen en ik werd wakker.
van gesis
rook ook brandlucht en mijn accu was zeker 60 graden warm
ik wil mijn geld langzamerhand terug zo veel problemen met toestel van half jaar.
ja je hebt hem laten vallen dus geld geen garantie meer.
ik word er moedeloos van.
vlgens de wet heb je recht op fabrieksgarantie en als klant als je ontevreden bent over de service ect over je geld terug.
dat ga ik komende week maar weer proberen want dit is niet fijn een sissende accu.
en nu heb ik sinds 5:05 de waarschuwing dat mijn opslaggeheugen vol is.
32 gig sd kaart beschikbaar 30 gig
1gig ram beschikbaar 0.4 gig
telefoongeheugen beschikbaar 0.4 gig van de 1 gig
interngeheugen beschikbaar 0.6 gig van de 1 gig.
maar hij slaat ook niks op ook.
word moe er van stuur hem voor 1 probleem weg krijg er 3 terug.
maar ze willen maar 1 probleem per keer aanpakken.
ow en zonder leen toestel of wat dan ook echt geen service vind ik dat.
heeft iemand advies? please
@ vorige post
maar ik heb ook problemen met dynafix/phonehouse.
heb een Acer E1 Liquid.
Leuk toestel maar na 2 a 3 weken liep hij wel eens vast 1 a2 keer per dag.
werd warmer (rond de 40 graden gewoon als hij niks deed.)
Die problemen hielden aan en kreeg er geen hulp voor van phonehouse maar de toestand verslechterde.
Hij ging nog alleen aan als ik hem in plugde.
dat werkte.
Ik zat tv te kijken en mijn gsm gleed heel lullig van de bank.
zacht plofje later bleek dus dat hij niks meer deed.
de patient was overleden.
ja er zitten op de hokjes krassen en plekjes zei de winkelier dus val schade.
geen garantie.
tenzij je verzekerd bent.
nee dat ben ik niet ik heb GARANTIE .
nee hoor. maar we sturen hem naar dynafix.
Mijn gsm zou 2 weken weg zijn.
kreeg belletje na 3 weken dat hij binnen was.
Moederbord was kapot en niet eens door een val.
dus ik thuis alles weer instellen want uiteraard was alles weg aan instellingen en contacten.
Kom ik thuis en wat blijkt bij het instellen van mijn muziekspeler en het inpluggen van mijn oortjes.
er zat zand in de plug.
ik open de achterkant.
zit het kapje er niet goed op dus ik beter er op doen. nee hoor werkt niet. 1/5 deel van de achterkant van het klapje past niet meer. het klikt niet.
Weer terug gegaan ja meneer gaat 4 weken duren.
maar kreeg afgelopen nacht weer een baterij technisch probleem.
lag in bed op een app.
de accu was rond de 20% kreeg na minuutje ofzo waarschuwing nog 15% maar hij lag aan ladder.
hij nam af en herkende ladder niet.
de gsm werd echt warm
hij viel uit en ging niet aan zelfs niet aan ladder. en werd warmer.
ik alles log gehaald en te luchten gelegd.
werd wakker en was mijn gsm weer normaal. Mooi het leek normaal te gaan.
bij 2en de gsm lag met batterij naar boven naast me hoofdekussen en ik werd wakker.
van gesis
rook ook brandlucht en mijn accu was zeker 60 graden warm
ik wil mijn geld langzamerhand terug zo veel problemen met toestel van half jaar.
ja je hebt hem laten vallen dus geld geen garantie meer.
ik word er moedeloos van.
vlgens de wet heb je recht op fabrieksgarantie en als klant als je ontevreden bent over de service ect over je geld terug.
dat ga ik komende week maar weer proberen want dit is niet fijn een sissende accu.
en nu heb ik sinds 5:05 de waarschuwing dat mijn opslaggeheugen vol is.
32 gig sd kaart beschikbaar 30 gig
1gig ram beschikbaar 0.4 gig
telefoongeheugen beschikbaar 0.4 gig van de 1 gig
interngeheugen beschikbaar 0.6 gig van de 1 gig.
maar hij slaat ook niks op ook.
word moe er van stuur hem voor 1 probleem weg krijg er 3 terug.
maar ze willen maar 1 probleem per keer aanpakken.
ow en zonder leen toestel of wat dan ook echt geen service vind ik dat.
heeft iemand advies? please
-
Ik schrik flink van deze negatieve berichten.
In september 2013 had ik een nieuw toestel gekocht, de HTC Desire 500. Binnen twee maanden begon de touchscreen vast te lopen. Zelf had ik een paar keer een harde reset uitgevoerd en uiteindelijk toch maar besloten contact op te nemen met HTC. Na een voorspoedige procedure werd mijn telefoon opgehaald en binnen twee weken kosteloos weer thuisgestuurd.
Ik helemaal enthousiast het toestel aanzetten en prompt loopt de touchscreen wéér vast. N.a.v. al deze negatieve berichten weet ik het antwoord al als ik morgen bel...
Waarom kan dit nog zo doorgaan?
In september 2013 had ik een nieuw toestel gekocht, de HTC Desire 500. Binnen twee maanden begon de touchscreen vast te lopen. Zelf had ik een paar keer een harde reset uitgevoerd en uiteindelijk toch maar besloten contact op te nemen met HTC. Na een voorspoedige procedure werd mijn telefoon opgehaald en binnen twee weken kosteloos weer thuisgestuurd.
Ik helemaal enthousiast het toestel aanzetten en prompt loopt de touchscreen wéér vast. N.a.v. al deze negatieve berichten weet ik het antwoord al als ik morgen bel...
Waarom kan dit nog zo doorgaan?
Nu snap ik waarom het wel lukt om in één dag een afspraak te maken om het toestel op te komen halen, maar dat het nu al anderhalve week duurt voordat ze hem terugsturen, terwijl vanaf dag 1 al duidelijk was dat het hier om een foute zending ging, die meteen weer terug gestuurd moest worden. Ze trekken eerst allerlei goede onderdelen van het apparaat en dan kan je hem voor 36.30 rembourskosten weer terug krijgen, nadat je eerst 20 euro hebt verbeld om duidelijk te krijgen dat hij meteen weer terug moet en daarna om te vragen waar hij blijft. Dan bellen ze en zeggen ze dat hij dinsdag aankomt en dat ik nog gebeld word voor de juiste tijd, maar het is inmiddels woensdag er is niet gebeld. En ik ben erg benieuwd in wat voor staat ik hem terug krijg, aangezien ik alleen connector problemen(sony xperiaZ) had, geen barst of andere schade. Word het niet eens tijd om aangifte bij de politie te doen? Onderdelen van telefoons jatten is toch strafbaar en mensen hun oude telefoon aftroggelen door de retourzending, extra duur te maken? Vaak kan je met inruil van je oude kapotte telefoon, nog een flinke korting op je nieuwe krijgen, maar zij ontnemen je die kans en maken hem daarbij ook nog eens slechter, als ze de nog goede onderdelen vervangen, voor slechte. En de extra telefoon opbrengsten die ze met vage acties als beloftes niet nakomen en zelf niets meer laten horen,genereren. En blijkbaar hebben ze de monopoly, als zij door iedereen (telecomaanbieders) naar voren geschoven worden. Ik wacht nog steeds op mijn telefoon, waar dezelfde dag nog duidelijk van was, dat zij er niets mee moesten. Het is een malafide bedrijf, hoe zijn zij aan hun keurmerk gekomen?? Radar het wordt echt tijd dat jullie hier iets aan doen