LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom
-
Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom
Dat u alle informatie en gegevens heeft opgestuurd waarover u beschikt hoeft nog niet te betekenen dat de informatie volledig is. Zoals in diverse berichten hier op het forum valt te lezen komt het nogal eens voor dat er onvoldoende bewijzen zijn (opgestuurd) om volledige betaling van de kosten van kinderopvang te kunnen aantonen.
Ook ontbreken nogal eens contracten of bevatten de opgestuurde contracten onvoldoende gegevens.
Het is alleen erg jammer dat de belastingdienst in de regel niet aangeeft welke informatie dan nog ontbreekt. Met als gevolg dat veel mensen nogmaals de eerder verstuurde informatie opsturen omdat het lijkt alsof deze is zoek geraakt.
Ook ontbreken nogal eens contracten of bevatten de opgestuurde contracten onvoldoende gegevens.
Het is alleen erg jammer dat de belastingdienst in de regel niet aangeeft welke informatie dan nog ontbreekt. Met als gevolg dat veel mensen nogmaals de eerder verstuurde informatie opsturen omdat het lijkt alsof deze is zoek geraakt.
Je hebt ongetwijfeld gelijk. Maar in mijn geval had de Belastingdienst/Toeslag nog niet om bewijzen voor volledige betalingen of voor contracten gevraagd.
Tot op heden vroegen ze enkel om het invullen van een formulier en het meesturen van jaaropgaven. Beide heb ik volledig en correct gedaan. Daarom concludeer ik het dat non-sense is dat ik verkeerd of onvolledig zou zijn geweest.
Tot op heden vroegen ze enkel om het invullen van een formulier en het meesturen van jaaropgaven. Beide heb ik volledig en correct gedaan. Daarom concludeer ik het dat non-sense is dat ik verkeerd of onvolledig zou zijn geweest.
2 maanden geleden zomaar opeens een brief van de BD dat ik een klein bedrag moest terugbetalen van de KOV toeslag over 2008. Het was geen groot bedrag dus "maar" betaald want mijn administratie gaat niet meer zover terug. Vandaag ook een brief ontvangen van de BD onder het mom "dat de gegevens niet volledig of juist zijn" over 2008. Ik heb gebruik gemaakt van Darkom/Wij kids van halverwege 2008 tot eind 2009.
De afschriften van de betalingen aan Darkom/Wij Kids kan ik makkelijk vinden maar de overige papieren heb ik een poosje geleden weggedaan, helaas in de veronderstelling dat het allemaal allang was afgehandeld bij de BD. Als ik alle verhalen lees dan vrees ik ook het ergste. Nooit geweten dat er problemen waren.
Rekeningnummer Darkom in 2008: 39.63.12950
De afschriften van de betalingen aan Darkom/Wij Kids kan ik makkelijk vinden maar de overige papieren heb ik een poosje geleden weggedaan, helaas in de veronderstelling dat het allemaal allang was afgehandeld bij de BD. Als ik alle verhalen lees dan vrees ik ook het ergste. Nooit geweten dat er problemen waren.
Toen je 2 maanden geleden dat kleine bedrag moest terugbetalen... Wat voor beschikking kreeg je daarbij ? Was het een nieuwe voorschotbeschikking of was het een definitieve toekenning? (Dit kan uitmaken of je alles moet terugbetalen.)astrid24 schreef:2 maanden geleden zomaar opeens een brief van de BD dat ik een klein bedrag moest terugbetalen van de KOV toeslag over 2008. Het was geen groot bedrag dus "maar" betaald want mijn administratie gaat niet meer zover terug. Vandaag ook een brief ontvangen van de BD onder het mom "dat de gegevens niet volledig of juist zijn" over 2008. Ik heb gebruik gemaakt van Darkom/Wij kids van halverwege 2008 tot eind 2009.
Het blijkt een definitieve beschikking te zijn over 2009 (pfffff opluchting!).
Alles wat ik nog heb over 2008 maar opsturen en afwachten.
Alles wat ik nog heb over 2008 maar opsturen en afwachten.
ik heb ook op 25 december een brief van de belasting gekregen op documenten op te sturen van darkom. ik wil geen problemen krijgen want ik zit in de schuldsanering. ik ben echt bang want ik heb al een schuld bij de belasting dienst door een andere kindervang claire's daycare.
ik was in begin 2008 bij darkom ingeschreven en daarna bij claire's daycare omdat het familie was en nu lijkt het alsof ik weer wordt genaaid.
is niet normaal in dit land. ik heb het geld voor kinderopvang betaald en toch moet ik alles betalen. ik ben een zaak tegen claire begonnen, heb gewonnen en toch nu krijg ik geen cent want zij zit ook in de schuldsanering. waarom doe je eigenlijk moeite.
ik wil nu weer gaan werken maar ik weet niet wie ik moet vertrouwen met de opvang van mijn kids. straks schrijf ik me ergens in en dan kom ik voor de 3e keer in de problemen. ik heb niets van darkom en waarom komt de belasting er nu pas mee na 5 jaar.
alleen maar stress terwijl ik graag wil gaan werken.
ik was in begin 2008 bij darkom ingeschreven en daarna bij claire's daycare omdat het familie was en nu lijkt het alsof ik weer wordt genaaid.
is niet normaal in dit land. ik heb het geld voor kinderopvang betaald en toch moet ik alles betalen. ik ben een zaak tegen claire begonnen, heb gewonnen en toch nu krijg ik geen cent want zij zit ook in de schuldsanering. waarom doe je eigenlijk moeite.
ik wil nu weer gaan werken maar ik weet niet wie ik moet vertrouwen met de opvang van mijn kids. straks schrijf ik me ergens in en dan kom ik voor de 3e keer in de problemen. ik heb niets van darkom en waarom komt de belasting er nu pas mee na 5 jaar.
Hallo sharon35,
Ik heb ook een brief ontvangen over aanvullende gegevens over 2008.
Vind het wel erg laat dat zij daar nu mee komen, ik moet nu 5 jaar terug in mijn administratie en ik weet niet eens of ik alles nog wel heb. Darkom die bestaan niet meer dus het wordt voor ons ook heel moeilijk om nog iets na te vragen.
Ik heb om uitstel gevraagd omdat ik de brief 2 jan 2014 heb ontvangen, maar de datum op de brief is van 23 december, maar ik krijg geen uitstel het moet 6 jan binnen zijn maar dat gaat mij nooit lukken.
Na 5 jaar komen zij er mee!! Schandalig!en dan verwachten zij wel meteen alle papieren terwijl darkom/ wij kids niet een betrouwbaar bureau was
Daar zijn wij lekker mee!
Ik heb ook een brief ontvangen over aanvullende gegevens over 2008.
Vind het wel erg laat dat zij daar nu mee komen, ik moet nu 5 jaar terug in mijn administratie en ik weet niet eens of ik alles nog wel heb. Darkom die bestaan niet meer dus het wordt voor ons ook heel moeilijk om nog iets na te vragen.
Ik heb om uitstel gevraagd omdat ik de brief 2 jan 2014 heb ontvangen, maar de datum op de brief is van 23 december, maar ik krijg geen uitstel het moet 6 jan binnen zijn maar dat gaat mij nooit lukken.
Na 5 jaar komen zij er mee!! Schandalig!en dan verwachten zij wel meteen alle papieren terwijl darkom/ wij kids niet een betrouwbaar bureau was
Daar zijn wij lekker mee!
tja hoe kom je dan in de schuldsanering? dit zal niet alleen door het GOB komen denk ik....sharon35 schreef:ik heb ook op 25 december een brief van de belasting gekregen op documenten op te sturen van darkom. ik wil geen problemen krijgen want ik zit in de schuldsanering. ik ben echt bang want ik heb al een schuld bij de belasting dienst door een andere kindervang claire's daycare.
Wij hebben er ook last van ik heb net alles van 2009 voorgelegd. Ik wacht nog op de uitslag van bd.
Nu krijg ik weer een nieuwe van 2008. Nou daar heb ik niks meer van. Ik denk dat het terug betalen wordt.
Ik heb geen jaaropgave s van Darkom geen contract helemaal niks heb ik meer van 2008. Die heb ik nooit gekregen. De belasting dienst heeft alles. 2009 was al moeilijk om uit te zoeken. Ik wordt er een beetje radeloos door. Kunnen wij niet met zijn alleen 1 advocaat nemen tegen de BD?? Ik vraag me af waar de belasting mee bezig is. Hoe kunnen wij dit oplossen?? Kom op mensen hier moet wat tegen gedaan worden.
Georgina,
Nu krijg ik weer een nieuwe van 2008. Nou daar heb ik niks meer van. Ik denk dat het terug betalen wordt.
Ik heb geen jaaropgave s van Darkom geen contract helemaal niks heb ik meer van 2008. Die heb ik nooit gekregen. De belasting dienst heeft alles. 2009 was al moeilijk om uit te zoeken. Ik wordt er een beetje radeloos door. Kunnen wij niet met zijn alleen 1 advocaat nemen tegen de BD?? Ik vraag me af waar de belasting mee bezig is. Hoe kunnen wij dit oplossen?? Kom op mensen hier moet wat tegen gedaan worden.
Georgina,
dag allen,
mischien is het goed dat we samen een advocaat nemen?
laat maar weten wie kent een goeie advocaat die ons wiul bijstaan in deze fraudezaak.
mail maar.
grt
Fatima
mischien is het goed dat we samen een advocaat nemen?
laat maar weten wie kent een goeie advocaat die ons wiul bijstaan in deze fraudezaak.
mail maar.
grt
Fatima
als het goed is heeft de belastingdsiens(FIOD) alle papieren van Wijkids en Darkom in beslag genomen,
en mogelijk zitten daar de contrcaten die wij nooit hebben gerkregen? ik zit met hetzelfde probleem.
dus samen een advocaat nemen. dan staan we sterker? anders wordt het grote bedragen terugbetalen.
en mogelijk zitten daar de contrcaten die wij nooit hebben gerkregen? ik zit met hetzelfde probleem.
dus samen een advocaat nemen. dan staan we sterker? anders wordt het grote bedragen terugbetalen.
ik moet nu 5 jaar terug in mijn administratie en ik weet niet eens of ik alles nog wel heb.
Waarom bewaren mensen hun spullen niet gewoon (minstens) 5 jaar vraag ik me dan altijd afNu krijg ik weer een nieuwe van 2008. Nou daar heb ik niks meer van.
ja idd we moeten iets doen. Ik heb helemaal niks van 2008...alleen een afschrift dat ik darkom heb betaald...en mijn moeder. Ik heb helemaal geen contract gehad in 2008. Niet vaqn wij kids niet van darkom.
Aleen van anytime 2009.
Aleen van anytime 2009.
ik heb precies hetzelfde geen enkel contract, de beste oplossing is gezamelijk een advocaat.
dan staan we sterker. we moeten op deze forum zetten wie de advocaat word en je moet jezelf maar aanmelden? wie kent er een goeie advocaat die ons kan bijstaan in deze kwestie.
dan staan we sterker. we moeten op deze forum zetten wie de advocaat word en je moet jezelf maar aanmelden? wie kent er een goeie advocaat die ons kan bijstaan in deze kwestie.
Kan radar niks voor ons betekenen?? Als radar ons helpt met een uitzending hierover.
Of misschien een belastingconsulent inschakelen die alleen over Darkom en Wij kids gaat.
De BD maakt ons helemaal ziek zo.
Het gaat om geld die je niet zomaar even kan terug vragen. dat is onterecht.
De BD heeft zoveel aanmeldingen van de mensen. Ze moeten zich toch afvragen waarom specifiek Darkom en Wij kids. De BD kan veel beter naar het fiod gaan en naar gegevens vragen. Hier komen onschuldige mensen aan het betalen. Terwijl BD veel kan betekenen voor deze mensen..Bd vraagt gegevens van 2008..ppfff ik heb echt niks meer.
Of misschien een belastingconsulent inschakelen die alleen over Darkom en Wij kids gaat.
De BD maakt ons helemaal ziek zo.
Het gaat om geld die je niet zomaar even kan terug vragen. dat is onterecht.
De BD heeft zoveel aanmeldingen van de mensen. Ze moeten zich toch afvragen waarom specifiek Darkom en Wij kids. De BD kan veel beter naar het fiod gaan en naar gegevens vragen. Hier komen onschuldige mensen aan het betalen. Terwijl BD veel kan betekenen voor deze mensen..Bd vraagt gegevens van 2008..ppfff ik heb echt niks meer.
Laatst gewijzigd door fatimael op 20 mei 2014 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
fatimael wij moeten dit doorzetten hoor...
ik ga wel opzoek naar advocaat, ik kan dit niet meer aan zo, al die ellende en papieren. contracten die ik nooit heb gehad, mischien had de belastingdienst destijds een brief naar ons moeten sturen waar we wel op moeten letten, en nu achteraf vragen ze ons contracten die we niet hebben.
12 miljoen??? wtf
georgy1 we moeten dit zeker doen, ik slaap er echt slecht door begin depressief te worden als ik er aan denk dat ik van 2 jaar terug moet betalen dat is 20.000 euro? onterecht want heb niks ontvangen zelf, zij hebben dit destijds in handen genomen.