LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mobiel bereik
Mobiel bereik
Steeds meer mensen doen de vaste telefoonlijn thuis weg en bellen, sms’en en internetten alleen nog maar met hun mobiele telefoon. Deze moet het alleen wel doen.
Radar deed een oproepje naar het mobiel bereik in ons land. Hier kwamen zoveel reacties op binnen dat Radar, in samenwerking met Bellen.com, een groot onderzoek heeft gedaan naar het mobiele bereik in Nederland.
De resultaten van dit onderzoek zie je maandag in Radar.
Maandag 6 januari in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1
Radar deed een oproepje naar het mobiel bereik in ons land. Hier kwamen zoveel reacties op binnen dat Radar, in samenwerking met Bellen.com, een groot onderzoek heeft gedaan naar het mobiele bereik in Nederland.
De resultaten van dit onderzoek zie je maandag in Radar.
Maandag 6 januari in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1
Re: Mobiel bereik
Leuk, hier heb ik ook aan meegedaan.
Re: Mobiel bereik
Leuk ik niet, terwijl ik overal een goed bereik heb
Re: Mobiel bereik
Is ook in het onderzoek meegenomen of mensen in de buurt waar slechte dekking is stelselmatig bezwaren hebben ingediend tegen bouwvergunningen?
Re: Mobiel bereik
Mobiel bereik is mooi, behalve als je net een smartphone hebt gekocht en je provider je toestel instelt. Uiteraard wordt dan èn roming èn mobiel internet standaard aan gezet. Wel te verstaan, zonder jouw toestemming. Gevolg : Binnen 2 weken, heb je 'n rekening van € 100,-- te betalen.(Verbruik data op een sim-only abonnement) Je rekening krijg je eens per maand (controle verbruik data, niet mogelijk). Log je altijd in op je eigen router en betaal je iedere maand je eigen internet-provider, dan kan dit nog makkelijk gebeuren. Na een waarschuwing over je data gebruik, begrijp je pas hoe dit kan.
Dit gedrag van de telefoon-providers heet bij mij gewoon :Ordinaire Flessentrekkerij en is strafbaar.
Dit gedrag van de telefoon-providers heet bij mij gewoon :Ordinaire Flessentrekkerij en is strafbaar.
Re: Mobiel bereik
Gelukkig ben jij geen rechter. En dat internet op een smartphone, een toestel gebouwd en doorgaans gekocht voor online er mee werken, standaard aan staat, is dat nou werkelijk waar zo asociaal van een bedrijf wat daar hun geld mee verdient?WILDY43 schreef:Mobiel bereik is mooi, behalve als je net een smartphone hebt gekocht en je provider je toestel instelt. Uiteraard wordt dan èn roming èn mobiel internet standaard aan gezet. Wel te verstaan, zonder jouw toestemming. Gevolg : Binnen 2 weken, heb je 'n rekening van € 100,-- te betalen.(Verbruik data op een sim-only abonnement) Je rekening krijg je eens per maand (controle verbruik data, niet mogelijk). Log je altijd in op je eigen router en betaal je iedere maand je eigen internet-provider, dan kan dit nog makkelijk gebeuren. Na een waarschuwing over je data gebruik, begrijp je pas hoe dit kan.
Dit gedrag van de telefoon-providers heet bij mij gewoon :Ordinaire Flessentrekkerij en is strafbaar.
Overigens kan je dat prima de luxe voorkomen door zelf een los toestel te kopen, die gaat pas online als jij dat zo instelt, maar dan mis je wel de eventuele korting van de provider etc.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:05
Re: Mobiel bereik
Fijn dat dit nu eens onder de loep genomen wordt.
Wij wonen sinds kort in Bloemendaal tegen de duinrand, hier zijn diverse nieuwe woningen gebouwd, alle bewoners met een vodafone abonnement hebben totaal geen bereik (geen service).
Onvoorstelbaar.
Wij wonen sinds kort in Bloemendaal tegen de duinrand, hier zijn diverse nieuwe woningen gebouwd, alle bewoners met een vodafone abonnement hebben totaal geen bereik (geen service).
Onvoorstelbaar.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:49
Re: Mobiel bereik
Het verhaal van de mevrouw klopt niet, 112 kun je bellen ook zonder simkaart, dit ligt dus niet aan de provider maar aan het toestel zelf.
Re: Mobiel bereik
goeden avond,
over geen bereik en of geen internet/g3 dan moet je bij Tele 2 zijn.
ik heb gelukkig een jaar abonnement want ik weet niet hoe vaak ik mijn mobile telefoon aan en uit moet zetten.
omdat ik geen bereik heb of geen internet.
ik was bij KPN en daar was niks mis mee alleen dat het erg duur was voor mij wegens wonende in zuid Limburg dus kort bij de Duitse grens.
had ik me toen maar in mijn schoen gebeten en bij KPN gebleven want de klanten service van Tele 2 is ook erg onvriendelijk en luisteren niet naar wat je eigenlijk zegt vooral als je buiten hun grafiek komt met vragen dat ze niet kunnen lezen voor een antwoord te geven.
dat is mijn ervaring met Het zwarte schaap Tele 2
dus niet meer voor mij of ze moeten zich verbeteren
m.v.g
over geen bereik en of geen internet/g3 dan moet je bij Tele 2 zijn.
ik heb gelukkig een jaar abonnement want ik weet niet hoe vaak ik mijn mobile telefoon aan en uit moet zetten.
omdat ik geen bereik heb of geen internet.
ik was bij KPN en daar was niks mis mee alleen dat het erg duur was voor mij wegens wonende in zuid Limburg dus kort bij de Duitse grens.
had ik me toen maar in mijn schoen gebeten en bij KPN gebleven want de klanten service van Tele 2 is ook erg onvriendelijk en luisteren niet naar wat je eigenlijk zegt vooral als je buiten hun grafiek komt met vragen dat ze niet kunnen lezen voor een antwoord te geven.
dat is mijn ervaring met Het zwarte schaap Tele 2
dus niet meer voor mij of ze moeten zich verbeteren
m.v.g
Re: Mobiel bereik
Zojuist het stukje in de uitzending gezien over mobiel bereik.
Allereerst wil ik zeggen dat sinds ik een iphone heb via KPN mijn bereik binnen huis beter is dan andere telefoons... Daarentegen heeft mijn partner een htc en hetzelfde abonnement geen bereik binnenshuis.
KPN heeft naar mijn weten de planning om een mast in ons gebied neer te zetten maar helaas word dit tegen gehouden door 1 meneer bij ons in het dorp (Ophemert). Vind ik persoonlijk erg belachelijk omdat bij ons in de gemeente een hele grote belangstelling ervoor is.
Verder geen klachten wat mij betreft naar KPN toe... Inmiddels weten we allemaal dat het bereik in gemeente Neerijnen slecht is, al blijft het wel vervelend en inderdaad niet meer van deze tijd.
Mijn eerste iphone had ik icm t mobile... Thuis totaal geen bereik zowel bellen als internet en op mijn werk (in Nijmegen) ook geen bereik toentertijd...
Contact gehad met klantenservice van tmobile en zij hadden uitgemeten wat het bereik was thuis en op het werk en idd geen bereik. Ik mocht dus meteen het contract ontbinden, telefoon terug sturen en heb zelfs nog netjes geld terug gekregen... Helaas nu geen tmobile meer voor mij maar ik vond de service prima en ze mochten wat mij betreft best wel in de uitzending komen!
Allereerst wil ik zeggen dat sinds ik een iphone heb via KPN mijn bereik binnen huis beter is dan andere telefoons... Daarentegen heeft mijn partner een htc en hetzelfde abonnement geen bereik binnenshuis.
KPN heeft naar mijn weten de planning om een mast in ons gebied neer te zetten maar helaas word dit tegen gehouden door 1 meneer bij ons in het dorp (Ophemert). Vind ik persoonlijk erg belachelijk omdat bij ons in de gemeente een hele grote belangstelling ervoor is.
Verder geen klachten wat mij betreft naar KPN toe... Inmiddels weten we allemaal dat het bereik in gemeente Neerijnen slecht is, al blijft het wel vervelend en inderdaad niet meer van deze tijd.
Mijn eerste iphone had ik icm t mobile... Thuis totaal geen bereik zowel bellen als internet en op mijn werk (in Nijmegen) ook geen bereik toentertijd...
Contact gehad met klantenservice van tmobile en zij hadden uitgemeten wat het bereik was thuis en op het werk en idd geen bereik. Ik mocht dus meteen het contract ontbinden, telefoon terug sturen en heb zelfs nog netjes geld terug gekregen... Helaas nu geen tmobile meer voor mij maar ik vond de service prima en ze mochten wat mij betreft best wel in de uitzending komen!
Re: Mobiel bereik
Heeft u ook al eens onderzocht hoeveel gemeenten onder druk van de bevolking heet plaatsen van masten voor mobiele telefonie weigeren. Dit omdat er maatschappelijke onrust zou zijn i.v.m vermeende gezondheidsklachten door de " straling" ?
Het is hier in Nieuw Vennep door de bevolking gelukt om zo'n mast 13 jaar tegen te houden.
Die strijd wordt op heel veel plaatsen in Nederland gevoerd.
Ik hoor u daar helemaal niet over en vindt uw reportage daarom flink gekleurd.
Groetjes
Delman
Het is hier in Nieuw Vennep door de bevolking gelukt om zo'n mast 13 jaar tegen te houden.
Die strijd wordt op heel veel plaatsen in Nederland gevoerd.
Ik hoor u daar helemaal niet over en vindt uw reportage daarom flink gekleurd.
Groetjes
Delman
Re: Mobiel bereik
En als je nu ergens staat waar alle drie de providers geen bereik hebben, dan kun je ook 112 niet bellenJohan_Maarten schreef:Het verhaal van de mevrouw klopt niet, 112 kun je bellen ook zonder simkaart, dit ligt dus niet aan de provider maar aan het toestel zelf.
Re: Mobiel bereik
De telefoon maatschappijen waren uitgenodigd voor deze uitzending, en die telefoonmaatschappijen kwamen niet opdagen.delman schreef:Heeft u ook al eens onderzocht hoeveel gemeenten onder druk van de bevolking heet plaatsen van masten voor mobiele telefonie weigeren. ......
Ik hoor u daar helemaal niet over en vindt uw reportage daarom flink gekleurd.
Die telefoonmaatschappijen hebben dus zelf de kans voorbij laten gaan om dit verweer te voeren.
Re: Mobiel bereik
Jaja, "verweer" my ass, die zijn door schade en schande wel wijs geworden, die mogen slechts opdraven als kanonnenvoer, ter meerdere eer en glorie van de kijkcijfers en het gezamenlijk Radar ego.16again schreef:De telefoon maatschappijen waren uitgenodigd voor deze uitzending, en die telefoonmaatschappijen kwamen niet opdagen.delman schreef:Heeft u ook al eens onderzocht hoeveel gemeenten onder druk van de bevolking heet plaatsen van masten voor mobiele telefonie weigeren. ......
Ik hoor u daar helemaal niet over en vindt uw reportage daarom flink gekleurd.
Die telefoonmaatschappijen hebben dus zelf de kans voorbij laten gaan om dit verweer te voeren.
Re: Mobiel bereik
Waar kunnen we het onderzoeksrapport terugvinden? Of is dit net zo'n deugdelijk onderzoek als met wasmiddelen?
(Radar voerde begin 2009 een wasmiddelentest uit (uitzending, uitslag). De test werd uitgevoerd door studenten en docenten van het Hoger Laboratorium Onderwijs Leiden. Een wasmiddel genaamd ‘Formil’ van de Lidl kwam als beste uit de test en hier wordt nog steeds mee geadverteerd. Helaas, volgens Terpstra is de test niet goed uitgevoerd. Alle tests zijn maar één keer uitgevoerd, er is geen gebruik gemaakt van gestandaardiseerde vuil- en vlekkendoeken, de resultaten zijn niet objectief genoeg bekeken en de resultaten zijn niet statistisch getoetst, aldus Terpstra.
Terpstra heeft de resultaten van Radar vergeleken met resultaten van onderzoeksinstituut Sohit. Dit instituut voert vergelijkingsonderzoeken uit voor consumentenorganisaties volgens internationaal erkende normen. De tests van Sohit geven een ander beeld en Formil is volgens Sohit zeker niet de beste. Radar doet de kritiek af met: “Wij hebben echter niet het budget om het onderzoek bij een dergelijk instituut te laten doen.” Doe goed onderzoek of doe het niet!)
(Radar voerde begin 2009 een wasmiddelentest uit (uitzending, uitslag). De test werd uitgevoerd door studenten en docenten van het Hoger Laboratorium Onderwijs Leiden. Een wasmiddel genaamd ‘Formil’ van de Lidl kwam als beste uit de test en hier wordt nog steeds mee geadverteerd. Helaas, volgens Terpstra is de test niet goed uitgevoerd. Alle tests zijn maar één keer uitgevoerd, er is geen gebruik gemaakt van gestandaardiseerde vuil- en vlekkendoeken, de resultaten zijn niet objectief genoeg bekeken en de resultaten zijn niet statistisch getoetst, aldus Terpstra.
Terpstra heeft de resultaten van Radar vergeleken met resultaten van onderzoeksinstituut Sohit. Dit instituut voert vergelijkingsonderzoeken uit voor consumentenorganisaties volgens internationaal erkende normen. De tests van Sohit geven een ander beeld en Formil is volgens Sohit zeker niet de beste. Radar doet de kritiek af met: “Wij hebben echter niet het budget om het onderzoek bij een dergelijk instituut te laten doen.” Doe goed onderzoek of doe het niet!)
Re: Mobiel bereik
naar aanleiding van de uitzending waarin radar praat over mobiele telefonie. heb ik wel wat op te merken. dit gaat niet over bereik van de aanbieders. maar over het filmpje wat daarna te zien was.
de man die zijn navigatie systeem terug bracht naar de winkel.
jullie gaven aan met de "app" dat de winkelier moest komen met een oplossing. hier ben ik het ook mee eens, maar jullie creëren het beeld dat er meteen kosteloos een nieuwe navigatie systeem moet worden gegeven. uit ervaring in een elektronica winkel waar ik werk. mag je de navigatie eerst ter reparatie aanbieden. en zijn we niet verplicht een toestel kosteloos te vervangen.
stel je voor:
navigatiesysteem inkoop: 300 euro
verkoop: 400 euro
als deze man hem al een half jaar in zijn bezit heeft en hij zou zomaar een nieuwe krijgen (zonder controle van valschade, waterschade enz. ) dan hou je geen zaak meer over. verlies je 300 euro.
je kunt het navigatiesysteem niet nogmaals te koop aanbieden.
de man die zijn navigatie systeem terug bracht naar de winkel.
jullie gaven aan met de "app" dat de winkelier moest komen met een oplossing. hier ben ik het ook mee eens, maar jullie creëren het beeld dat er meteen kosteloos een nieuwe navigatie systeem moet worden gegeven. uit ervaring in een elektronica winkel waar ik werk. mag je de navigatie eerst ter reparatie aanbieden. en zijn we niet verplicht een toestel kosteloos te vervangen.
stel je voor:
navigatiesysteem inkoop: 300 euro
verkoop: 400 euro
als deze man hem al een half jaar in zijn bezit heeft en hij zou zomaar een nieuwe krijgen (zonder controle van valschade, waterschade enz. ) dan hou je geen zaak meer over. verlies je 300 euro.
je kunt het navigatiesysteem niet nogmaals te koop aanbieden.
Re: Mobiel bereik
idd tele2 is crap!
Watsapp berichten komen vaak 30 min. tot een uur later door dan eigenlijk verstuurd zijn.
99,9% van de tijd een H verbinding of een G verbinding
Maar de 3G waarvoor ik betaal, merk er helemaal niets van.
Instellingen aangepast volgens de instellingen die tele 2 aangeeft en dan is het nog erger.
Telefoongesprekken voeren soms onmogelijk doordat er geen netwerk is.
Loop erg vaak achter de feiten aan doordat de berichten zo verlaat binnenkomen.
Uiterst teleurstelend de Tele 2 verbinding en spijt als haren op mijn hoofd.
Watsapp berichten komen vaak 30 min. tot een uur later door dan eigenlijk verstuurd zijn.
99,9% van de tijd een H verbinding of een G verbinding
Maar de 3G waarvoor ik betaal, merk er helemaal niets van.
Instellingen aangepast volgens de instellingen die tele 2 aangeeft en dan is het nog erger.
Telefoongesprekken voeren soms onmogelijk doordat er geen netwerk is.
Loop erg vaak achter de feiten aan doordat de berichten zo verlaat binnenkomen.
Uiterst teleurstelend de Tele 2 verbinding en spijt als haren op mijn hoofd.
Re: Mobiel bereik
Gisteren tijdens het 8 uur journaal moest ik toch even aan dit topic denken (en even hardop lachen). Aan de ene kant klagen mensen over slecht bereik en tegelijkertijd klagen mensen als er nieuwe antennes geplaatst worden. Het is toch echt het 1 of het ander. Zolang we nog niet voor God kunnen spelen en de natuurwetten kunnen wijzigen moeten we kiezen.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Mobiel bereik
Ik heb T-Mobile en heb echt altijd bereik gelukkig. ben dan ook zeer tevreden
Re: Mobiel bereik
wie woont er dan ook in Espel :jerry
wat ik wel jammer vind van Radar: mensen hebben dan geen dekking, maar zodra de plannen er liggen een antenne op een dak te plaatsen, of een mast in Limburg om het vakantiepark van dekking te voorzien, iedereen op zn achterste poten staat omdat het slecht is voor de gezondheid, of het niet mooi in de natuur staat. Wees dan ook eerlijk om dat te melden...
dat er niets met klachten wordt gedaan ben ik fel op tegen. Er moet naar geluisterd worden en eventueel compensatie of ontbinding aangeboden worden, iets wat T-Mobile overigens wel doet. Helaas is het te lang geleden dat ik met Vodafone en KPN heb gewerkt dus weet niet hoe hun de klachten afhandelen...
wat ik wel jammer vind van Radar: mensen hebben dan geen dekking, maar zodra de plannen er liggen een antenne op een dak te plaatsen, of een mast in Limburg om het vakantiepark van dekking te voorzien, iedereen op zn achterste poten staat omdat het slecht is voor de gezondheid, of het niet mooi in de natuur staat. Wees dan ook eerlijk om dat te melden...
dat er niets met klachten wordt gedaan ben ik fel op tegen. Er moet naar geluisterd worden en eventueel compensatie of ontbinding aangeboden worden, iets wat T-Mobile overigens wel doet. Helaas is het te lang geleden dat ik met Vodafone en KPN heb gewerkt dus weet niet hoe hun de klachten afhandelen...