LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
CB

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door CB »

Moeten we wel serieus op jouw onzinnige vraag reageren dan? Breng je huishoudboekje op orde en schrap de onnodige uitgaves. Begin met, zoals al eerder is voorgesteld, het schrappen van de alcoholische versnaperingen. Voor jou informatie: Niet iedereen die alcohol drinkt is een alcoholist, dus begin daar niet weer over. Het is wel een kosten post waarop je kunt bezuinigen. Wil je nog meer voorstellen waarop je kunt bezuinigen, kom dan maar met een overzicht van je inkomsten en uitgaven.

Bommeltje1913

Ongelezen bericht door Bommeltje1913 »

riddert schreef:Ik ga ervan uit dat uw vraag ook serieus bedoeld is, wat betreft het kwijtschelden van het krediet, omdat het wat op de maandelijkse lasten drukt. Dus ja, dat was inderdaad een serieuze reactie van mijn kant. Ik hoor het graag als het gelukt is met de bank.
Succes!
Dat ik wil gaan navragen of er iets mogelijk is in de vorm van kwijtschelding van 15.500 euro is voor dat ik naar de schuldsanering stap, is iets anders dan een hypotheek van 200.000 euro...maar als jij er de draak mee wilt steken en sarcastisch wilt gaan lopen doen...zegt ook genoeg over jouw persoonlijkheid lijkt mij.

Misschien dat iemand anders gewoon wel informatie kan geven enzo over hoe en wat ipv sarcastische opmerkingen te gaan lopen maken.

Bommeltje1913

CB schreef:Moeten we wel serieus op jouw onzinnige vraag reageren dan? Breng je huishoudboekje op orde en schrap de onnodige uitgaves. Begin met, zoals al eerder is voorgesteld, het schrappen van de alcoholische versnaperingen. Voor jou informatie: Niet iedereen die alcohol drinkt is een alcoholist, dus begin daar niet weer over. Het is wel een kosten post waarop je kunt bezuinigen. Wil je nog meer voorstellen waarop je kunt bezuinigen, kom dan maar met een overzicht van je inkomsten en uitgaven.
Jammer weer dat er gelijk weer over alcohol begonnen moet worden, omdat ik een EMA cursus gehad heb...
Mensen zeggen daar niks over tegen andere, omdat figuren zoals jij en DHC ze gelijk bestempellen en raar aan kijken..
Voor jullie informatie..ik was gewoon netjes op de fiets toen ik aangehouden werd..maar goed..
Het verhaal niet kennen, maar wel gelijk veroordelen alsof ik bezopen achter het stuur zat....

Maar nu word het hier gelijk uitgedrukt dat ik maar een alcoholist ben, en dat ik koelkast vol met alcohol heb, en daar maar op moet bezuinigen, omdat ik 1x een EMA cursus heb gehad en 1x de fout in ben gegaan..

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Bommeltje1913 schreef:Jammer weer dat er gelijk weer over alcohol begonnen moet worden, omdat ik een EMA cursus gehad heb...
Mensen zeggen daar niks over tegen andere, omdat figuren zoals jij en DHC ze gelijk bestempellen en raar aan kijken..
Voor jullie informatie..ik was gewoon netjes op de fiets toen ik aangehouden werd..maar goed..
Het verhaal niet kennen, maar wel gelijk veroordelen alsof ik bezopen achter het stuur zat....

Maar nu word het hier gelijk uitgedrukt dat ik maar een alcoholist ben, en dat ik koelkast vol met alcohol heb, en daar maar op moet bezuinigen, omdat ik 1x een EMA cursus heb gehad en 1x de fout in ben gegaan..
waar heb je dan die EMA cursus voor gehad dan?

En ik snap even iets niet. Je koopt een nieuwe auto voor het bedrag van 15.000 euro, van geleend geld.
Ik hoop toch dat je deze all risk hebt verzekerd?

Zo ja, dus hoe kun je dan kosten hebben dat je deze total loss hebt gereden (behalve de hogere premie door de verlaging van de no claim korting)

Zo nee, dan is dat natuurlijk niet zo slim.

En moeders heeft in de schuldsanering gezeten, dus u zag hoe dat ging. Maar dan toch op je 20e een lening aangaan... appel... boom...

Hoe is die auto total los geraakt eigenlijk?
Laatst gewijzigd door thecure op 06 jan 2014 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom zou jij het "recht" hebben om een persoonlijke lening die je zelf aangegaan bent kwijtgescholden te krijgen en moeten anderen een lening tot de laatste cent afbetalen ?
Kun je me dat uitleggen ?

Met een inkomen waarmee je misschien niet aan sparen / aflossen toekomt maar wel in je onderhoud kunt voorzien kom je overigens (en terecht) niet zomaar in de schuldsanering.

Bovendien de kosten van de EMA cursus (daar kun je toch echt niemand anders de schuld van geven, ook niet "de omstandigheden") was al >5% aflossing geweest.
ik was gewoon netjes op de fiets toen ik aangehouden werd
Misschien iets te kort lontje op dat moment ?

Baantje in de avonduren er bij misschien ?

CB

Bommeltje1913 schreef:
CB schreef:Moeten we wel serieus op jouw onzinnige vraag reageren dan? Breng je huishoudboekje op orde en schrap de onnodige uitgaves. Begin met, zoals al eerder is voorgesteld, het schrappen van de alcoholische versnaperingen. Voor jou informatie: Niet iedereen die alcohol drinkt is een alcoholist, dus begin daar niet weer over. Het is wel een kosten post waarop je kunt bezuinigen. Wil je nog meer voorstellen waarop je kunt bezuinigen, kom dan maar met een overzicht van je inkomsten en uitgaven.
Jammer weer dat er gelijk weer over alcohol begonnen moet worden, omdat ik een EMA cursus gehad heb...

Zie het vetgedrukte. Het enige wat ik wil zeggen, is dat het een kostenpost is waarop bezuinigt kan worden. Wellicht zijn er meer.

Overigens wordt een EMA cursus opgelegd aan:

Citaat van de site van het CBR:
Opleggen van een EMA
Het belangrijkste criterium voor een EMA is een geconstateerd alcoholpromillage tussen de 1,0 en 1,3 promille (tussen 435 en 570 ug/l) voor ervaren bestuurders. Voor beginnende bestuurders geldt een alcoholpromillage tussen 0,8 promille en 1,0 promille (tussen 350 en 435 ug/l).

Onderstaand de link van het aretikel op de CBR site:
http://www.cbr.nl/ema.pp

Alcohol promillages voor beginnende en ervaren bestuurders worden niet gehanteerd bij fietsers. Dus.. EMA cursus omdat je op de fiets was???

Jij gaat zelf wel van een erg gemakkelijk weg uit. Geld lenen en als oplossing hoe krijg ik deze lening kwijtgescholden. Vind je dat zelf ook niet een beetje kortzichtig?
Laatst gewijzigd door CB op 06 jan 2014 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Bommeltje1913

thecure schreef:
waar heb je dan die EMA cursus voor gehad dan?

En ik snap even iets niet. Je koopt een nieuwe auto voor het bedrag van 15.000 euro, van geleend geld.
Ik hoop toch dat je deze all risk hebt verzekerd?

Zo ja, dus hoe kun je dan kosten hebben dat je deze total loss hebt gereden (behalve de hogere premie door de verlaging van de no claim korting)

Zo nee, dan is dat natuurlijk niet zo slim.

Hoe is die auto total los geraakt eigenlijk?
Omdat meneer agent in een chagrijnige bui was..vandaar de EMA cursus
Niet omdat ik zoals sommige maar gelijk de conclussie trekken, dat ik strondbezopen achter het stuur zat en toen mijn auto toto loss reed...

Toen ik nog jong was, 20 jaar, had ik bij de bank een lening afgesloten van 11.500 gulden des tijds, zodat ik een leuke auto kon kopen,en dit wel kon afbetalen...
Die wagen werd jammer genoeg toto verklaard door een ongeluk, en had ik later de optie om lening te verhogen, zodat ik een andere auto kon kopen.
Bij elkaar zat ik aan het maximum van 15.500 euro, maar toen gingen mn ouders scheiden, en aangezien smam toen geld in dr hand had, en elke maand bij mij aan klopte of ik geld van krediet over kon maken, anders hadden we niks te eten, tot ik dit na een tijd dus spuugzat was, want ik kwam niet van mijn krediet af...
vervolgens werd ik min of meer gedwongen dat ik op mijn eigen moest gaan wonen, ook al gaf ik aan, dat dit niet echt makkelijk zou worden, omdat ik dus dat krediet heb.

en zo elke keer als ik een hoge rekening kreeg, auto kapot was, die ema cursus erbij , dan weer dit, dan weer dat..dus al bij al zoek ik een manier dat ik onderhand wel van mijn lening af kom..

Bommeltje1913

CB schreef:

Opleggen van een EMA
Het belangrijkste criterium voor een EMA is een geconstateerd alcoholpromillage tussen de 1,0 en 1,3 promille (tussen 435 en 570 ug/l) voor ervaren bestuurders. Voor beginnende bestuurders geldt een alcoholpromillage tussen 0,8 promille en 1,0 promille (tussen 350 en 435 ug/l).
De chagrijnige meneer de agent zei dus : Op de fiets ben je ook een deelnemer aan het verkeer.

thecure

Bommeltje1913 schreef: Omdat meneer agent in een chagrijnige bui was..vandaar de EMA cursus
Niet omdat ik zoals sommige maar gelijk de conclussie trekken, dat ik strondbezopen achter het stuur zat en toen mijn auto toto loss reed...
zou dit echt de reden zijn? een EMA krijg je niet zomaar.. Wat is er precies gebeurd?
Toen ik nog jong was, 20 jaar, had ik bij de bank een lening afgesloten van 11.500 gulden des tijds, zodat ik een leuke auto kon kopen,en dit wel kon afbetalen...
Die wagen werd jammer genoeg toto verklaard door een ongeluk, en had ik later de optie om lening te verhogen, zodat ik een andere auto kon kopen.
dus niet all risk verzekerd? En je ouders hebben je niet tegengehouden om een lening te nemen?
Bij elkaar zat ik aan het maximum van 15.500 euro, maar toen gingen mn ouders scheiden, en aangezien smam toen geld in dr hand had, en elke maand bij mij aan klopte of ik geld van krediet over kon maken, anders hadden we niks te eten, tot ik dit na een tijd dus spuugzat was, want ik kwam niet van mijn krediet af...
dit is raar, als er geen inkomen is, kun je altijd nog terugvallen op de bijstand.. Waarom heeft je moeder dit niet aangevraagd?
Laatst gewijzigd door thecure op 06 jan 2014 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure

Bommeltje1913 schreef:
CB schreef:

Opleggen van een EMA
De chagrijnige meneer de agent zei dus : Op de fiets ben je ook een deelnemer aan het verkeer.
Nou, dat is toch ook zo? Waarom is hij dan meteen chagerijnig? Omdat het jou even niet goed uitkomt?

Bommeltje1913

thecure schreef:
Bommeltje1913 schreef:
CB schreef:

Opleggen van een EMA
Nou, dat is toch ook zo? Waarom is hij dan meteen chagerijnig? Omdat het jou even niet goed uitkomt?
Geen idee, misschien omdat het regende ofzo..maar ben niet de enigste die zoiets meemaakt...
Gastje had vrijdags feest gehad...zaterdagavond moest hij draaien in de kroeg...had in 8 uur tijd 3 biertjes ofzo op...vervolgens bracht hij wat vrienden naar huis..aangehouden..blazen..alcohol van dag van te voren zat er nog in...beginnend bestuurder gevolg : EMA cursus...

Als agenten hun dag niet hebben....ene keer zien ze het door de vingers, andere keer ben je de pineut...

CB

Kom niet met een stompzinnige vraag hoe je een schuld kwijtgescholden krijgt. Neem er een baan bij en los daar je schulden mee af. Je zal de enige niet zijn met 2 baantjes.

Bommeltje1913

thecure schreef:
Bommeltje1913 schreef: Omdat meneer agent in een chagrijnige bui was..vandaar de EMA cursus
zou dit echt de reden zijn? een EMA krijg je niet zomaar.. Wat is er precies gebeurd?
dus niet all risk verzekerd? En je ouders hebben je niet tegengehouden om een lening te nemen?
dit is raar, als er geen inkomen is, kun je altijd nog terugvallen op de bijstand.. Waarom heeft je moeder dit niet aangevraagd?
Ze hadden in het begin zoiets van ok tis maar een lening van 5.000 euro, en dat is zo afbetaald enzo..
Als ik toen wist dat ik er nu nog mee zou zitten, dan had ik het dus ook echt niet gedaan maar goed..achteraf praten is altijd makkelijker...en je bent jong en wilt wat, en dan maak je wel eens de verkeerde beslissing...

mijn ouders waren toen gescheiden, en spap kon smam uitkopen, waardoor smam dus iets van 60.000 euro had...en omdat ze waren gescheiden vanwege geldproblemen enzo...had smam toen zoiets oow heb nu geld zat voorlopig, dus hoef niet te werken....en als je dat bedrag hebt, kom je niet in aanmerking voor een uitkering...vandaar...

Bommeltje1913

CB schreef:Kom niet met een stompzinnige vraag hoe je een schuld kwijtgescholden krijgt. Neem er een baan bij en los daar je schulden mee af. Je zal de enige niet zijn met 2 baantjes.
Mijn excuses hoor dat ik geen Mr.perfect ben en mijn leven niet perfect in orde heb en gewoon ff vraag enzo wat er allemaal mogelijk is enzo.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

had in 8 uur tijd 3 biertjes ofzo op...vervolgens bracht hij wat vrienden naar huis..aangehouden..blazen..alcohol van dag van te voren zat er nog in...beginnend bestuurder gevolg : EMA cursus...
EMA cursus voor 3 biertjes ? Yea right... waar is hij aangehouden, de Efteling ?
en gewoon ff vraag enzo wat er allemaal mogelijk is enzo.
Bijbaantje, snelste manier.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Omdat jij je auto in elkaar hebt gereden en niet goed verzekerd was, daarna nog
meer geld hebt opgenomen en het nu niet meer kan betalen moet de bank maar kwijtschelding
geven ?

Echt het word met de dag gekker..... :shock:

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Bommeltje1913 schreef:
CB schreef:Kom niet met een stompzinnige vraag hoe je een schuld kwijtgescholden krijgt. Neem er een baan bij en los daar je schulden mee af. Je zal de enige niet zijn met 2 baantjes.
Mijn excuses hoor dat ik geen Mr.perfect ben en mijn leven niet perfect in orde heb en gewoon ff vraag enzo wat er allemaal mogelijk is enzo.
Er wordt helemaal niet van u verwacht dat u een Mr. Perfect bent, er zijn zat mensen die er een grotere puinzooi van gemaakt hebben dat dat bij u het geval is. Wat veel forumleden tegenstaat is echter uw Topictitel 'kwijtschelding doorlopend krediet' .
Eigenlijk zou uw vraag moeten zijn: Hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn doorlopend krediet af? U bedoeld hetzelfde, echter het klinkt heel anders.
Als ik u was zou ik allerlei bespaarpagina's van het Nibud en diverse andere sites googlen, daar krijg je legio tips om meer met hetzelfde inkomen te kunnen doen. Nog beter is een hoger inkomen genereren, zodat je je schuld sneller aflost. In ieder geval succes.

thecure

Bommeltje1913 schreef: mijn ouders waren toen gescheiden, en spap kon smam uitkopen, waardoor smam dus iets van 60.000 euro had...en omdat ze waren gescheiden vanwege geldproblemen enzo...had smam toen zoiets oow heb nu geld zat voorlopig, dus hoef niet te werken....en als je dat bedrag hebt, kom je niet in aanmerking voor een uitkering...vandaar...
Maar dan hoeft ze toch niet bij jou aan te kloppen voor geld?

En hoe zit het nu met de verzekering dan die auto die total loss was?

Bommeltje1913

bprosman schreef:
had in 8 uur tijd 3 biertjes ofzo op...vervolgens bracht hij wat vrienden naar huis..aangehouden..blazen..alcohol van dag van te voren zat er nog in...beginnend bestuurder gevolg : EMA cursus...
EMA cursus voor 3 biertjes ? Yea right... waar is hij aangehouden, de Efteling ?
Restalcohol..werd ook duidelijk gemaakt in die cursus...
1 glaasje bier doet er een uur over om af te breken.
als je avond er flink op los gaat..dan zit het er volgende dag nog steeds in...

thecure

Waarom wordt mijn vraag over de verzekering van de auto zorgvuldig ontweken?

Gesloten