LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de zorgverzekeraar

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ktv
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:30
Locatie: Zaandam

Problemen met de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door ktv »

Door financiele problemen is het jaar 2012 voor mij nogal chaotisch verlopen. In 2013 is het me gelukt e.e.a op de rit te krijgen door het maken van strategische keuzes en door afbetalingsregelingen te sluiten met de verhuurder, de energiebedrijven, de zorgverzekeraar.

Dit jaar wilde ik daarmee doorgaan, maar de zorgverzekeraar wil niet meewerken. Ik weet nu even niet wat ik moet doen.

Het probleem is dat ik een zo goedkoop mogelijke verzekering heb genomen. Alleen basis, geen aanvullende, maar ook geen extra risico omdat ik denk dat ik daar spijt van zou kunnen krijgen.

Jaarbetaling scheelt extra, dus ik heb gekozen voor jaarbetaling. Ik heb de zorgverzekering gebeld en gevraagd of de termijn van de regeling een maand uitgesteld kan worden omdat het anders teveel wordt. Nu willen ze dat niet doen en zeggen dat zij liever hebben dat ik dan gewoon voor maandbetaling kies en dat ik ook alle achterstallige termijnen in een keer kan betalen en daarom ook moet betalen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Problemen met de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dus als ik het goed begrijp heb je:

- een betalingsachterstand bij de ziektekostenverzekeraar
- geld om in 1 keer de jaarpremie voor dit jaar te betalen
- en een en regeling wil voor de betalingsachterstand.

Als dit klopt dat is het voorstel van de verzekeraar vrij logisch. Ik zie niet wat voor probleem zij zouden veroorzaken.

witte angora
Berichten: 31195
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat geld voor die jaarbetaling is er pas volgende maand...

Lijkt me inderdaad logischer om dan eerst in één keer die betalingsachterstand in te lopen, en dan dit jaar per maand te betalen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Problemen met de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Dat geld voor die jaarbetaling is er pas volgende maand...
Hoe bedoel je dat, WA, die jaarbetaling volgende maand?

ktv
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:30
Locatie: Zaandam

Re: Problemen met de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door ktv »

GJvdZ schreef:Dus als ik het goed begrijp heb je:

- een betalingsachterstand bij de ziektekostenverzekeraar
- geld om in 1 keer de jaarpremie voor dit jaar te betalen
- en een en regeling wil voor de betalingsachterstand.

Als dit klopt dat is het voorstel van de verzekeraar vrij logisch. Ik zie niet wat voor probleem zij zouden veroorzaken.
Nou, het probleem dat een regeling die ik afgesproken heb eenzijdig wordt verbroken (ps: alle termijnbedragen zijn altijd op tijd betaald, geen dag te laat).

Kijk, ik heb een klein extraatje ontvangen en ik wil dit zo gunstig mogelijk besteden. De schuld in een keer aflossen levert mij geen korting op, de hele jaarpremie ineens betalen wel.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Problemen met de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door tenormin »

Kijk, ik heb een klein extraatje ontvangen en ik wil dit zo gunstig mogelijk besteden. De schuld in een keer aflossen levert mij geen korting op, de hele jaarpremie ineens betalen wel.
Heb ik ook gedaan, moest wel voor het eind van het jaar gestort zijn; 3% korting. Niet echt veel. Maar kan nu (proberen) de maandelijkse lasten te sparen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Problemen met de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarom kies je voor een jaarbetaling als je die niet kan voldoen? En ergens hebben ze wel een punt, je laat duidelijk blijken dat je zo'n bedrag niet kan betalen, en dat gekoppeld met een betalingsregeling eerder, zal ze natuurlijk niet doen geloven dat je een maand later ineens dat geld wél hebt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Problemen met de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Waarom kies je voor een jaarbetaling als je die niet kan voldoen? En ergens hebben ze wel een punt, je laat duidelijk blijken dat je zo'n bedrag niet kan betalen, en dat gekoppeld met een betalingsregeling eerder, zal ze natuurlijk niet doen geloven dat je een maand later ineens dat geld wél hebt.
Ja, natuurlijk hebben ze een punt: als deze jaarbetaling nu pas bij zo'n zorgverzekeraar binnenkomt, heb je (bijna) geen kans meer om het in 1 keer te betalen. Moet je dus vóór 1 Jan. 2014 al geregeld hebben. Maar de TS heeft een meevallertje gehad, dus kan die gedachtegang wel volgen, alleen, denk niet dat dit hem word, natuurlijk vanwege de achterstand van vorig jaar. Zo'n "meevallertje" van in een keer betalen is echter maar vrij karig. Hou je maar een halve maand (nog niet eens) zorgverzekering aan over. (Ik dan).
Laatst gewijzigd door tenormin op 08 jan 2014 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Problemen met de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door gilas »

ktv schreef:Nou, het probleem dat een regeling die ik afgesproken heb eenzijdig wordt verbroken (ps: alle termijnbedragen zijn altijd op tijd betaald, geen dag te laat).
Het wordt niet eenzijdig afgebroken,jij hebt een voorstel gedaan waarmee zij niet akkoord gaan.
Daardoor hebben ze nu zeer waarschijnlijk het idee gekregen dat je dus je verplichtingen niet kan nakomen.Om dat te voorkomen geven zij nu aan wat zij willen van jouw.

Gesloten