LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provea telefonische verkoop ondergoed

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
wkraal
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2014 11:25

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door wkraal »

Ook ik werd vandaag gebeld door iemand van Provea.

Snelsprekend type met accent.
Ik was geselecteerd voor een kennismakingspakket van 2 boxershorts en antibacteriële sokken. Hij noemde ook mijn straatnaam, of die klopte: ja.
Vervolgens wilde hij weten in welke maat ik de boxershorts wilde ontvangen.
Bij mij gingen gelukkig op tijd de alarmbelletjes rinkelen en ik ben er niet aan begonnen.

Meneer begreep niet waarom ik niet wilde, het was immers 'graties'... Bleef maar hardnekkig vragen welke maat ik wilde. Ik moest echt 3x vragen of hij had gehoord wat ik zei (ik hoef ze niet, maak iemand anders er maar blij mee!), heel vervelend.
Uiteindelijk afgesloten en een vertwijfelde 'verkoper' achterlatend. Het beloofde bandje met het 'bel me niet-register' bleef ook uit.

Nu ik de berichten op dit forum lees, ben ik blij dat ik er niet ingetrapt ben!!
Hoop dat succes uitblijft voor dit 'bedrijf'!

fren123
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2014 00:14

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door fren123 »

Vooral zwakkeren zijn het slachtoffer van dit soort trucs. Zoals mijn vader van 87 die geen computer heeft om op te zoeken of het bedrijf betrouwbaar is en wat hij moet doen om er vanaf te komen. Schandalig dat de banken hieraan meewerken door dit soort bedrijven incasso's toe te staan! Zo snel mogelijk blokkeren die hap!!

Banzaike
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2014 13:37

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Banzaike »

Beste mensen,

Ik ben vandaag gebeld door Provea en mij werd ook verteld dat ik had gewonnen na het maken van een enquête (wat heel goed kan want ik heb afgelopen woensdag nog een gemaakt).
Ik zat midden in de klas, ben moe en ben dan ook nog stom om mijn informatie te geven.
Maar toen ik terug kwam ging ik meteen op mijn laptop zoeken en kwam dus dit topic tegen.
Meteen e-mail gestuurd naar provea, consuwijzer en ook meteen de bank gebeld om advies omtrent dit.

Maar wat moet ik nog meer doen? Ben ik iets vergeten?
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand goed kan uitleggen wat je allemaal moet doen.

Met vriendelijke groet,

Banzaike

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Pakketje weigeren...vd postbode

Almerick
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2014 17:42

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Almerick »

Ik kreeg vandaag een aanmaning van Tono, voor iets wat ik nooit besteld of ontvangen heb. Ze werken nu ook onder de naaam "Provea",en bedienen zich van incasso via "Ralph+Ricky BC S". Hoe ze aan mijn gegevens komen is mij duister. Dus dit lijkt sterk op oplichting, en reageer niet op hun brieven. Als ik niets ontvangen heb, moeten ze volgens mij het tegendeel bewijzen.

Eerdere berichten over dit onderwerp waren van 3 jaar geleden, en is het onderwerp gesloten. Ik meld dit toch, omdat ze nog steeds actief bezig zijn met duister zakendoen. En ik vermoed dat als ik reageer op hun aanmaning, ik nooit van ze af kom. Wat kan ik dan wel doen?

Bedankt, Rick

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je niks besteld hebt zou ik niks doen, gewoon negeren. Of misschien kijken of je kan mailen en dan 1 mail sturen.

Banzaike
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2014 13:37

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Banzaike »

Oke, ik heb nu berichten gekregen waarin staan dat ik "het cadeau" krijg.
Mooie is nog dat er meteen bij staat dat er meer goederen maandelijks mijn kant op komen.
En als ik dit wil stop moet ik contact met ze opnemen.
Het vervelende is dat hun e-mail er niet bij staat, ze via de site niet reageren en dat ook toevallig de telefoon altijd in gesprek is.
Is er een manier om dit te stoppen?

Doeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2014 10:39

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Doeve »

Ook ik ben slachtoffer van een ongevraagd product.Ik ben geregistreerd in het bel me niet register.Een ander heeft mijn naam en adres gebruikt.Gelukkig geen automatische betaling,omdat zij mijn rekeningnummer niet hebben, wel acceptgirorekening van 2.90 wil betalen. Mensen ik heb het uitgezocht en gevonden.De klantenbeheer/abonnementenbeheer van Tono/Provea was eerst verzorgt door DataMail in Mijdrecht,nu failliet en wordt nu beheert door NicOud Direct Mail in Heerhugowaard.Een telefoontje naar Mevrouw Carla Kieft op telefoonnummer: 072-5671000. Zij is de aangewezen contact persoon van Provea en Tono.Dus niet die zotte dure 0900 nr..Aan haar kan je alle vragen.Een scan maken van je brief met acceptgiro opsturen naar [email protected] en vermelden dat je uit hun bestand gehaald wilt worden per direct .Dit bedrijf (NicOud) is de bron.Ik denk dat het allemaal hoge kosten an telefoontjes en dure aangetekende brieven scheelt,en ik hoop dat ik hiermee mensen heb kunnen helpen.

Doeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2014 10:39

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Doeve »

Ook ik ben slachtoffer van een ongevraagd product.Ik ben geregistreerd in het bel me niet register.Een ander heeft mijn naam en adres gebruikt.Gelukkig geen automatische betaling,omdat zij mijn rekeningnummer niet hebben, wel acceptgirorekening van 2.90 wil betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jan 2014 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken / vermelden persoonsgegevens

Banzaike
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2014 13:37

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Banzaike »

Na advies van "Ronald" op de consumentenbond site heb ik Provea gebeld via 0208081185.
Na 2 minuten werd ik al geholpen. Net zoals Ronald adviseert moet je hard maar direct handelen en zelfs de eerste zending (welkomstpakket) weigeren. (Bij mij was het zo dat zij het niet volgde, mijn fout)
Maar als eenmaal je boodschap overkomt, dan zullen zij zeggen (als het goed is) dat ze je uit hun klantenregister verwijderen en dat je niks meer toegestuurd krijgt.
Belletje is vandaag gepleegd, hopen dat ik er ook geen last meer van krijg.
Ik laat het jullie weten of het goed/fout gaat.

MVG,

Banzaike

Almerick
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2014 17:42

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Almerick »

Dat is nu precies wat er gebeurt. Door te maillen, geef je weer info prijs, die ze tegen je zullen gebruiken. Naar mijn mening handelen zij onrechtmatig, en overtreden daarmee ook de wet op persoons gegevens.
Als ze willen spelen, zullen ze dat krijgen maar dan keihard. Laat ze me maar voor de rechter dagen als ze het lef hebben. Laat ze maar komen, ik lust ze rauw.

Rick

laurawezenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2014 16:38

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door laurawezenberg »

Ik dus met m'n stomme kop ingetrapt. Toen ik ophing kon ik me wel voor m'n kop slaan!! Eerste twee pakketjes ontvangen, 16 januari, 17 januari was de laatste dag dat ik mijn volgende bestelling kon annuleren en de rekening dateerde van 27 december. Net op tijd gebeld, en direct ALLE pakketten stopgezet en niet meer bellen of iets opsturen. Dit ging eigenlijk vrij eenvoudig, gebeld, minuutje in de wacht gestaan, stopgezet en nog geen 5 minuten later was het gesprek afgelopen, zonder enig vreemde dingen. Een les voor de volgende keer! Nu afwachten of ik ook daadwerkelijk ben uitgeschreven en niet over een paar maanden wéér iets ontvang...

laurawezenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2014 16:38

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door laurawezenberg »

rozemarijntje schreef:Pakketje weigeren...vd postbode
werkte niet.. Zat in een envelop die door de brievenbus past dus je kunt m niet weigeren. toch?

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door bokkel »

laurawezenberg schreef:
rozemarijntje schreef:Pakketje weigeren...vd postbode
werkte niet.. Zat in een envelop die door de brievenbus past dus je kunt m niet weigeren. toch?
Maar de verzendstatus is voor rekening van de verzender. Dus als jij blijft volhouden dat je NIETS hebt ontvangen mogen zij fijn bewijzen dat het wèl zo is... Zonder ondertekening kan dat niet.

RICHARD.w
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2014 14:37

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door RICHARD.w »

Ik ben vandaag ook gebeld door een medewerker van provea en die had een pakketje voor mij en vroeg of ik op de .....straat ..... woonde nu was ik een beetje argwanig omdat ik de laatste tijd al enige keren ben opgebeld door verkopers , laats nog iemand van de nuon en die wou mij een energie leverancier aansmeren , en toen ik aangaf dat ik niet ge-intereseerd was werd die man boos op mij , omdat ik zelf had gevraagd om een gesprek met een energie leveraar .Waarschijnlijk heb ik ergens mijn telefoon nummer ingevoerd ,``moneymiljonair``en u word ik om de haveklap lastig gevallen.Eigen schuld dikke bult . Maar vandaag dus word ik gebeld met de mededeling dat er een pakketje voor me word bezorgd en die mensen wisten mijn naam adres en telefoonnr al .Ik zou er bijna intrappen maar toen ik een beetje door vroeg zei hij opeens dat het ging om een prijs waarvoor ik geselecteerd was .ja en toen was het me wel duidelijk oplichters .ik heb toen het gesprek be_eindigt Ik had niks besteld en iets gratis krijgen daar geloof ik niet in, want als iets te mooi is om waar te zijn dan zal het wel te mooi zijn om waar te zijn . ja toch maar ik vind het wel brutaal .

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door electomonteur »

als je brieven van hun krijgt gewoon vragen naar de bewijzen dat je het pakket hebt ontvangen
wie eist bewijst
zonder bewijs staan hun echt niet sterk hoor
het bewijs dat hun hebben verzonden is niet hard te maken
heb nog nooit bewijzen gezien dat iemand voor de rechter werd gedaagd door hun
dus denk dat het niet zo ver zal komen

estherbruls
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2014 09:33

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door estherbruls »

Zeker nog steeds actief, ook als je nooit iemand aan de telefoon hebt gehad, nooit een brief ontvangen, nooit een pakketje aangenomen. Ze schrijven gewoon tot drie keer toe geld af via je creditcard. Ze beweren iets verstuurd te hebben naar iemand in winterswijk maar gebruiken de rekening van iemand uit tilburg.
Niet reageren is dus niet de manier lijkt me, op een of andere manier weten ze geld af te schrijven zonder je ooit gesproken te hebben of je handtekening of je code te hebben.
Totaal frauduleus dus.

NSnijders
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2014 10:59

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door NSnijders »

GEACHTE MENSEN HELP!!!!!

iedereen die slachtoffer is van provea willen jullie massaal AUB aangifte doen!!!

Ik ben helaas ook slachtoffer heb net met de politie gesproken hoe meer mensen aangifte doen hoe beter want het zijn oplichter maar als ze niet genoeg materiaal hebben om hun te pakken gaan ze geen onderzoek doen dus mensen kom op ! !!!

ik had ook wat gewonnen (sokken) eenmalig 5,90 betalen.. ik vroeg nog voorderest zit ik nergens aan vast toch??
'nee mevrouw'
oké en qua kosten ook niet??
'nee echt niet ik stuur u zo een e-mail.

oké ik wachtend op een e-mail ... nooit gekregen,

pakketje heb ik toen ontvangen oké dan zal het wel goed zijn er was inderdaad 5,90 afgeschreven.

ik ging toen de tijd ook verhuizen dus en ineens check ik mijn oude rekening en worden er steeds bedragen afgeschreven van me rekening (pakketjes worden gewoon gestuurd naar oude adres waar niemand woont in de huurflat ) woningbouw en buren en post nl weet van niks geen ontvangstbewijzen niks... dus ergens zijn pakketjes ... contact opgenomen met provea dat ik me geld terug eis ivm dat ik nergens voor getekend heb en ook geen pakketjes ontvangen heb.

ja mevrouw dat staat allemaal uitgelegd in de email de email...... ??????
die ik NOOIT gekregen heb ....

zou ik daar een kopie van kunnen krijgen ??

nee mevrouw helaas niet..

ik eis me geld terug heb niks gekregen niks ondertekent maar word wel van me bankafrekening gehaald

u krijg u geld pas terug als wij alle pakketjes hebben gehad welke ????

1 DING mensen nooit naar provea luisteren en AANGIFTE DOEN !!!

met voorbaat dank !

Nicole Snijders

loessss
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2014 18:52

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door loessss »

Ik werd vandaag gebeld door Provia dat ik via een enquete site waaraan ik deel neem en mooie prijs had gewonnen.

Een lingerie setje (best prijzig) waarbij ik nu alleen de verzendkosten van €6,80 zou hoeven te betalen. Ik heb heel veel doorgevraagd en het kwam er écht op neer dat het een eenmalige aankoop was en ik later nergens aan vast zat.

Op het laatste sprak ze een bandje in wat ze op zou nemen in hun administratie als bewijs. Daarin vertelde ze duidelijk dat er EENMALIG een bedrag van €6,80 van mijn rekening geschreven zou worden, dat ik recht tot afzegging van de koop zou hebben en dat dit eenmalig zou zijn en ik nergens aan vast zou zitten.

Na dit telefoontje typte ik 'provea' in op google en schrok heel erg. Het werd me meteen duidelijk dat ik slachtoffer was van telefoonoplichting..

Ik heb later naar provea gebeld. (0297-287018) Daar vertelde ze dat opzeggen mogelijk was en dat ik na deze opzegging nergens meer aan vast zou zitten. Helaas stonden mijn gegevens nog niet in het systeem omdat ik vandaag pas gebeld werd, maar als ik in loop van de week terug bel, zou ik me uit kunnen schrijven.

Hier heb ik er mijn twijfels over....

Ik hoop heeeel erg dat ik nergens vast aan kom te zitten.
Dus dat ik helemaal verlost ben van deze organisatie.
Dat ik geen pakketjes ontvang en dat er geen afschrijvingen worden gedaan.
Ik hoop dat iemand tips en informatie heeft hoe ik dit moet gaan oplossen.

loessss
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2014 18:52

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door loessss »

Ik werd vandaag gebeld door Provia dat ik via een enquete site waaraan ik deel neem en mooie prijs had gewonnen.

Een lingerie setje (best prijzig) waarbij ik nu alleen de verzendkosten van €6,80 zou hoeven te betalen. Ik heb heel veel doorgevraagd en het kwam er écht op neer dat het een eenmalige aankoop was en ik later nergens aan vast zat.

Op het laatste sprak ze een bandje in wat ze op zou nemen in hun administratie als bewijs. Daarin vertelde ze duidelijk dat er EENMALIG een bedrag van €6,80 van mijn rekening geschreven zou worden, dat ik recht tot afzegging van de koop zou hebben en dat dit eenmalig zou zijn en ik nergens aan vast zou zitten.

Na dit telefoontje typte ik 'provea' in op google en schrok heel erg. Het werd me meteen duidelijk dat ik slachtoffer was van telefoonoplichting..

Ik heb later naar provea gebeld. (0297-287018) Daar vertelde ze dat opzeggen mogelijk was en dat ik na deze opzegging nergens meer aan vast zou zitten. Helaas stonden mijn gegevens nog niet in het systeem omdat ik vandaag pas gebeld werd, maar als ik in loop van de week terug bel, zou ik me uit kunnen schrijven.

Hier heb ik er mijn twijfels over....

Ik hoop heeeel erg dat ik nergens vast aan kom te zitten.
Dus dat ik helemaal verlost ben van deze organisatie.
Dat ik geen pakketjes ontvang en dat er geen afschrijvingen worden gedaan.
Ik hoop dat iemand tips en informatie heeft hoe ik dit moet gaan oplossen.

Gesloten