LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisadvocaten

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Huisadvocaten

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Als verzekerde van DAS-rechtsbijstand kreeg ik het aanbod om als Dexia-gedupeerde tegen gereduceerd tarief rechtsbijstand bij Huisadvocaten te verkrijgen. Nadat ik via de site van Huisadvocaten bij Duynstee & Partners te Maastricht om nadere informatie had gevraagd, kreeg ik een brief van De Boer & Egberts advocaten te Leeuwarden met twee declaraties van in totaal bijna € 1.200,-- voor het "voorwerk". Als ik dit bedrag zou hebben overgemaakt en nadat ik mijn dossier zou hebben ingestuurd, zou met mij contact worden opgenomen over "het plan van aanpak".
Ik vind dit werkelijk ongehoord en kan mij niet aan de indruk onttrekken dat advocaten in Nederland proberen een slaatje te slaan uit de misère van de Dexia-gedupeerden. Bovendien wat moet ik, wonende in de omgeving van Maastricht, met een advocatenkantoor in Leeuwarden!

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door thoompy »

Beste John

Dit verhaal hoor je overal ,het mag duidelijk zijn dat een hele hoop mensen niet weten wat het kost om je gelijk te halen ze laten je gewoon voor uit betalen.
Bezef goed dat de advocaten van Dexia maar een ding met je doen en dat is heel veel en vooral heel duur schrijven .
De kosten beraming wat je hier leest op het form komt zeer zeker niet over een met de werkelijkheid als je zaak voor is geweest ben je ongeveer 6000 euro kwijt ,maar komt het die boeven schrijven altijd hoogberoep aan.
de kosten die hier mee gepaard gaan zijn nog hoger +/_ 9000 euro.
Er zijn nu veel Advocaten die graag een graantje mee pikken.
Maar let op je vecht tegenn de beste van nederland .....NAUTA DUTILH
en niet vergeten SPIGTHOFF.
Met ander woorden je hebt niet zo maar een advocaat nodig je moet de beste hebben en dat zijn er weining,ik kan je uit eigenervaring vertelen dat het vaak duurder is dan betalen.
Mijn hogerberoep gaat nu komen ik heb een datum al gekregen .
En voor al die nu pas gaan beginnen ik ben al meer dan drie jaar bezich.
Ik zal jullie maar niet vertellen wat het heb gekost tot nu toe maar voor mij weer geen vakantie dit jaar.....
Ook bij de DSI ben je net zo veel kwijt dus laat je niet gek maken door de mooie praatjes van de advocaten.. :?

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ik zou je adviseren om met Duynstee en partners te Maastricht waar jij ook vlakbij woont eens contact op te nemen.
Ben ervan overtuigd dat ze je daar net zo goed of misschien nog wel beter kunnen helpen dan helemaal in Leeuwarden!

En 1300 euro voor voorwerk vind ik persoonlijk wel erg hoog, heb je gevraagd waar dat voorwerk uit bestond?

1300 euro is ongeveer 10 uur werk.
Een vernietigingsbrief opstellen kost je enkele uren, dus het komt me allemaal bijzonder ongeloofwaardig over wat ze je geteld hebben.

Mijn tip: stuur niks op, zie ervan af en ga met Duynstee en partners verder in zee.

S6 ermee justice man

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door thoompy »

Beste justi

Je praat hier over 130 euro inc per uur...als je praat over 10 werk.
De meeste tarieven voor dit soort advocaaten zit toch boven de twee honderd eur ex kantoor toeslag en dan nog 19% btw .......
Sorry maar met 130 euro per uur ik doe het je hopen ... :)

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ik zal het je sterker vertellen, Duynstee en partners die al meer dan 100 Dexia zaken behandelen doen het voor € 120,-- incl. 19% BTW.
En ze leveren goed werk af! :shock: :arrow:

m.v.g. justice man

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Justice,

kom op nou, je weet toch wat een advocaat kost!

120 euro is echt om te lachen hoor.

Ton

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ja € 120,-- per uur incl. 19% BTW en ze werken zelfs op toevoegingsbasis.
Dat wil zeggen dat ze voor ongeveer € 1.000,-- een hele zaak mogen behandelen! :o

m.v.g. justice man

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Bel ze op vraag het na.
Maar als je het niet weet lig mij dan niet voor te lezen hoe het is.
Ik heb de tarieven bij een inventarisatie gesprek haarfijn uitgelegd gekregen en ik weet ook precies wat ik moet betalen, voorzover je de link nog niet begreep zijn hun ook mijn advocatenkantoor!

En ze zijn voor mensen in Limburg zeker een aanrader!

Groeten justice man

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door Bonnie »

Welkom

Welkom bij Huis Advocaten, een landelijk kwaliteitsmerk in de advocatuur. Een unieke formule voor de kritische ondernemer, die efficiënte service verwacht. Want in onze steeds complexere samenleving moet u kunnen rekenen op een persoonlijke en toegankelijke behandeling. Maar ook op een krachtig juridisch netwerk. Tenminste, dat vinden wij... lees verder>>> Huis Advocaten op de radio


Klik hier voor de radiospots.
Gedupeerd door Dexia
Nu het tussenvonnis in de collectieve actie van de Stichting LeaseVerlies niets heeft opgeleverd, zullen veel benadeelden zich afvragen of het zin heeft om zelf actie te ondernemen tegen Dexia. Daarvoor heeft Huis Advocaten een informatie-pagina ingericht. Via een formulier kunt u zich aanmelden voor een eerste beoordeling van uw juridische positie in uw geschil met Dexia. In bepaalde gevallen is het mogelijk om tegen een fixed fee vanaf euro 950,- exclusief BTW (zie voorwaarden) uw zaak te laten behandelen door een eigen advocaat.

Juridische mogelijkheden>>>

Huis Advocaten.
Een duidelijke zaak. Individuele bijstand van Huis Advocaten
Het is ondoenlijk, voor welk advocatenkantoor dan ook, om de vele tienduizenden gedupeerden van Dexia allemaal bij te staan in hun afzonderlijke zaak. Huis Advocaten is een landelijk kwaliteitsnetwerk van kantoren met samen ruim 100 advocaten. In (bijna) elk arrondissement in Nederland zit inmiddels een Huis advocatenkantoor. Deze kantoren voeren al veel van dit soort procedures.
Door die landelijke spreiding en de uitwisseling van kennis is een organisatie beschikbaar die wel in staat is vele gedupeerden van goede en persoonlijke bijstand te voorzien.

Advies aanvragen>>>



Alle gegevens onder voorbehoud van typefouten
Huis Advocaten.
SystemCopyright © 2000-2004 by Windkracht Internet.




11 Augustus 2004

Laatste Nieuws

De Kwestie: failliete werknemer en loonbetaling


De Kwestie: schadeplichtige werknemer




Huis Advocaten
Postbus 23050
1100 DN Amsterdam
Tel.020 - 6518711
Fax.020 - 6967191
info@huisadvoca...
Routeplanner

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door shamyrah »

Beste John,

Ook ik heb contact gehad met de huisadvocaten en ze werken niet met toevoegingen. Daarnaast heb je het over rechtsbijstandsverzekeringen, ook deze bieden over het algemeen geen hulp in aandelenlease zaken, ik wil je adviseren om op de site van Pay-Back te kijken,
www.pay-back.nl
Advocaten tarieven liggen over het algemeen hoger dan € 130.00 per uur. Echter Pay-Back heeft prijs afspraken met enkele advocaten die benaderd kunnen worden via contactpersonen van werkgroepen die gevormd zijn door mede gedupeerden die lid zijn van Pay-Back.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Nogmaals waarom wordt die lijst met advocatenkantoren niet kenbaar gemaakt op het forum, dan kan iedereen zelf (in)direct contact opnemen met een advocatenkantoor bij hem/ haar in de buurt.
Waarom eerst mailen naar Pay-back en je het liefst ook aanmelden?

Met het publiceren van de lijst gaat het zoeken veel sneller, veel mensen voelen zich al genoeg belazerd door de aandelenlease aanbieders en de diverse verenigingen en stichtingen die vrijwel allen nog niks bereikt hebben dat ze wanneer ze zich eerst moeten (aan)melden bij pay-back er vanaf zien.

Verder zijn er ook advocatenkantoren met Dexia ervaringen die het voor een beduidend lager tarief doen dan bedragen die ik hoor van boven de € 200,--.

Ik kan me herinneren dat circa een jaar geleden een artikel in de Telegraaf stond waarin een (wat oudere) advocaat aanbood om een gehele effectenlease zaak te behandelen voor € 695,-- ex BTW.

Iedereen (en ikzelf in eerste instantie dus ook) dacht dat kan nooit wat zijn, dat is oplichting, flauwekul etc. etc.
Maar achteraf bleek dat dit een heel ervaren advocaat was, die graag tegen een beduidend lager tarief dan gemiddeld mensen wilde “helpen”.

Dus niet altijd is duurkoop goedkoop.

Er zijn zelfs ook advocatenkantoren die ondanks dat je ze meer dan € 150,-- per uur wilt betalen zich helemaal niet willen wagen aan effectenleasezaken.
Bang wellicht dat ze de zaak verliezen en ermee hun goede naam op het spel zetten.

m.v.g. justice man

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door pluutje »

john elsewhere,

Heb zelfde ervaring en nog niets opgestuurd. Advocaten zijn duur omdat ze [soms] onmisbaar zijn en aan de hand daarvan hun prijs kunnen bepalen. Ik zoek nog verder en mocht ik iets vinden dan zal ik dat bekend maken!

vr gr
Pluutje

john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

JUSTICE MAN!

IK ZOU GRAAG NADER CONTACT MET JOU WILLEN OPNEMEN.

PLEASE MAIL TO:

[email protected]

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Is gebeurd John, ik wacht je reactie af.

Groetend justice man

hphjansen
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:15

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door hphjansen »

je kunt je aansluiten bij de groep BRABANT (van Aert). zijn email staat wel ergens op deze site.

Er zitten 3 groepen van +/- 40 personen bij mr. Vergouwen te EINDHOVEN (kantoor HOLLA POELMAN) voor een MAXIMUMtarief van 500 EURO voor de hele zaak heb ik mij laten vertellen !!!!!!!!!!!!!!

Dat is tenminste beter dan die halfgare adviesjes van zo'n rechtsbijstandsverzekering waar je, zoals bekend, toch NIETS aan hebt.

RECHTSBIJSTANDVERZEKERINGen lijken handig om mee te dreigen, maar als puntje bij paaltje komt, dan heb je er toch niets aan. Het is nu eenmaal een PUBLIEK GEHEIM dat vooral niet de slimste rechtenstudenten daar een baan vinden.


DAS rechtsbijstand stuurde deze week nog een brief rond met de navolgende formulering:

"INMIDDELS HEBBEN WE MOETEN BEMERKEN DAT DE DRUK OP VEEL GEDUPEERDEN IN DEZE KWESTIE DERMATE TOENEEMT DAT ZIJN DRINGEND BEHOEFTE HEBBEN AAN MEER INDIVIDUELE JURIDISCHE BEGELEIDING DAN HETGEEN DE STICHTING (=SLV) KAN BIEDEN. EEN EN ANDER IS NOG VERSTERKT DOOR HET ONGUNSTIGE VONNIS VAN DE RECHTBANK AMSTERDAM (7 JULI 2004). DOOR MIDDEL VAN ONZE STRATEGISCHE ALLIANTIE MET HUISADVOCATEN KUNNEN WE THANS WIJZEN OP EEN ALTERNATIEF VOOR DE STICHTING, WAARBIJ DE PERSOONLIJKE ADVISERING CENTRAAL STAAT. .....

ETC ETC.


reactie:

geachte heer / mevrouw,

is deze reactie niet wat aan de late kant ? Ruim een jaar nadat u klanten mededeelt, dat de overeenkomst met DEXIA niet onder de dekking valt komt met het "advies" om te rade te gaan bij HUISADVOCATEN.NL

Verder verwijst u uitsluitend naar het vonnis van 7 juli. De voor gedupeerden GUNSTIGE uitspraken, zoals het RAPPORT van de commissie OOSTING en de AFM laat u onvermeld.

Evenmin deelt u mede dat de SLV inmiddels in hoger beroep is gegaan.

Mijn ervaring is dat u "leuke" resultaten kunt behalen in EENVOUDIGE consumentengeschillen. Zodra de materie ook maar iets ingewikkelder wordt, dan geeft u niet thuis !! Ik vond trouwens ook de mededeling dat de DEXIA-zaak niet onder de dekking zou vallen, nogal gemakkelijk. U had zich tenminste kunnen inspannen voor de EEGALEASERS, zij vallen immers onder de CONTRACTGESCHILLEN. Deze gevallen had u dus wel degelijk moeten behandelen !!!

GAARNE ZIE IK PER OMGAANDE ALLE BETAALDE PREMIES TERUG OP MIJN REKENING. BIJ VOORBAAT DANK.

HOOGACHTEND,
H.P.H. JANSEN

Gast

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door Gast »

Had je plus dekking maar af moeten sluiten destijds. Het zelfde verhaal als onderverzekerd zijn tegen brandschade. Dus een nonsensverhaal.

Ik vind het een goed alternatief van Das als je vermogensdekking niet in je polis hebt.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Had je plus dekking maar af moeten sluiten destijds. Het zelfde verhaal als onderverzekerd zijn tegen brandschade. Dus een nonsensverhaal.
Dit 'pluspakket' waarin DAS ook dekking biedt inzake vermogensbeheer bestaat pas 3 hooguit 4 jaar. Mocht er echter al een probleem zijn op het moment van afsluiten, dan kon er alsnog geen aanspraak gemaakt worden op rechtsbijstand (volgens mij).
Ben het met je eens dat het netjes is dat er door DAS (eindelijk) een alternatief geboden wordt.

Gast

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is ook wel zo maar die meneer of mevrouw doet voorkomen alsof Das oplichters zijn en dat er inferieure juristen werken. Mij hebben ze met andere rechtzaken een paar keer goed geholpen o.a. met een rechtzaak tegen het Gak.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Mij hebben ze ook netjes geholpen, nuanceer het alleen even voor degenen die misschien denken dat het helpt alsnog een dergelijke verzekering met 'plus' af te sluiten. Bovendien hoeft niemand zich voor zijn of haar kop te slaan dat hij/zij dat 5 jaar geleden niet gedaan heeft, want toen bestond de mogelijkheid nog niet.

Gast

Re: Huisadvocaten

Ongelezen bericht door Gast »

Er staat een zaak tegen het Gak m.a.w. als je ze nodig hebt, zijn ze er voor je.

Als je weet dat je morgen betrokken raakt bij een rechtzaak en je sluit dan snel zo'n verzekering af dan is het logisch dat je niet geholpen wordt.

Je zult eerst een bepaalde periode moeten overbruggen :lol:

Gesloten