LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Opel Astra valt steeds uit! Help aub

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Al Bana

Mijn Opel Astra valt steeds uit! Help aub

Ongelezen bericht door Al Bana »

Beste lezers,

Sinds 2 jaar heb ik een Opel Astra 1.9 CDTI diesel (6 versnellingsbak) met bouwjaar 2006. Niet lang na aanschaf (tweedehands) had ik al te maken met dure reparatiekosten (vliegwiel, versnellingscilinder). Na aantal maanden kwam daar het volgende probleem nog bovenop waar ik tot heden last van heb.

Mijn auto valt steeds maar uit.. of ik nou stil sta, lage of hoge snelheid rijdt blijft die uitvallen. Ik krijg hem altijd wel direct weer aan. U kunt snappen dat dit levensgevaarlijk is want dit gebeurd ook op de snelwegen en voor de paar seconden dat die uitgevallen is blokkeert de auto de stuur.

Nu ben ik hiervoor al bij 3 verschillende waaronder ook de Opel garage geweest en daar krijg ik telkens maar te horen dat als ze de auto op de computer aansluiten er niks weergeven word. Enige wat ik als oplossing krijg aangeboden is dat ze de hele auto onderdeel voor onderdeel moeten controleren en dit kan tot onwijs hoge reparatiekosten oplopen dat ik als starter niet kan veroorloven.

Wie kan mij met dit probleem helpen ? Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

A. al Bana

olaf79

Re: Mijn Opel Astra valt steeds uit! Help aub

Ongelezen bericht door olaf79 »

klinkt als motor electronica die los zit of kapot is. Gaat er geen lampje branden of geeft de onboard computer geen melding?

Al Bana

Nee geen speciale meldingen. Dezelfde meldingen als ik de auto normaal start zoals handrem, air back olie check. Het rare is voorheen deed die het minder vaak dus durfde ik nog wel ermee de weg op maar afgelopen 2 maanden kan die het wel 10x in een rit van 30km doen wat erg frustrerend is maar ook gevaarlijk

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Al Bana schreef:Nee geen speciale meldingen. Dezelfde meldingen als ik de auto normaal start zoals handrem, air back olie check. Het rare is voorheen deed die het minder vaak dus durfde ik nog wel ermee de weg op maar afgelopen 2 maanden kan die het wel 10x in een rit van 30km doen wat erg frustrerend is maar ook gevaarlijk
Een lampje op het moment dat het gebeurt, dat gaat branden? Heb je een sleutel of start knop?

Sowieso mag het stuur nooit blokkeren in zo'n geval. Lijkt me ontwerpfout. Inderdaad levensgevaarlijk.

Al Bana

Helaas niet, de standaard lampen gaan branden alsof ik de auto op contact (accu) heb staan. De auto start met een sleutel.

Soms doet die het bijna maar weet die de motor nog wel draaiende te houden. Dan stottert die en rijd die weer verder.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als er geen foutcodes in de computer van het motormanagement zijn opgeslagen, wordt de motor blijkbaar op "normale wijze" uitgezet.

Eerste verdachte zou wat mij betreft dan ook een slecht contactslot zijn.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Wanneer heeft u de auto gekocht? Had u garantie? Dit is een kwestie van verkeersveiligheid en zou bij een apk-keuring naar voren moeten komen.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

peteroo schreef: Dit is een kwestie van verkeersveiligheid en zou bij een apk-keuring naar voren moeten komen.
Waarom zou dit bij een APK keuring moeten worden geconstateerd? Er wordt bij een APK niet met de auto gereden, geen kilometers in ieder geval.
En als tijdens de uitstoot test de motor niet uitvalt, is dit niet te constateren. Daarbij komt, een APK is een moment opname, als een probleem dan niet aanwezig is, is het geen probleem.

Al Bana

Bedankt allen voor uw reactie. Auto heb ik in augustus 2011 gekocht. Wat mijn eerste ingeving was, is dat de auto stikt, soms stottert die flink alsof doe te weinig brandstof krijgt en valt dan spontaan uit. Alle tips blijven welkom, zal hiermee naar de garage gaan hopelijk te achterhalen wat het probleem is.

De auto is afgelopen zomer gewoon de APK keuring gekomen dus daarbij word het helaas niet geconstateerd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Al Bana schreef:Bedankt allen voor uw reactie. Auto heb ik in augustus 2011 gekocht. Wat mijn eerste ingeving was, is dat de auto stikt, soms stottert die flink alsof doe te weinig brandstof krijgt en valt dan spontaan uit. Alle tips blijven welkom, zal hiermee naar de garage gaan hopelijk te achterhalen wat het probleem is.

De auto is afgelopen zomer gewoon de APK keuring gekomen dus daarbij word het helaas niet geconstateerd.
wanneer heeft de auto z'n laatste beurt gehad? In augustus waarschijnlijk, toen had de auto de klachten al, is er toen niets gevonden?

Leo The Emperor

snuffel1 schreef:Bij een slechte accu of aansluiting daarvan valt de spanning even weg met als gevolg dat het computersysteem niet meer werkt nadeel is ook dat foutcodes door het wegvallen van de spanning gewist worden. Aansluitkabels van de accu naar de starter en vooral de massakabel naar de motor en chassis goed reinigen. Op sommige forums waaronder http://www.problemcar.nl wordt ook een extra massakabel van de accu naar de dynamo aan geraden.
Zover als ik weet valt de auto dan niet in het stuurslot.
AL bana schreef:U kunt snappen dat dit levensgevaarlijk is want dit gebeurd ook op de snelwegen en voor de paar seconden dat die uitgevallen is blokkeert de auto de stuur.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

De auto valt ook niet in het stuurslot. Dat denkt TS, omdat het stuur loeizwaar stuurt, door het ontbreken van de bekrachtiging.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Al Bana schreef:Beste lezers,

Sinds 2 jaar heb ik een Opel Astra 1.9 CDTI diesel (6 versnellingsbak) met bouwjaar 2006. Niet lang na aanschaf (tweedehands) had ik al te maken met dure reparatiekosten (vliegwiel, versnellingscilinder). Na aantal maanden kwam daar het volgende probleem nog bovenop waar ik tot heden last van heb.

Mijn auto valt steeds maar uit.. of ik nou stil sta, lage of hoge snelheid rijdt blijft die uitvallen. Ik krijg hem altijd wel direct weer aan. U kunt snappen dat dit levensgevaarlijk is want dit gebeurd ook op de snelwegen en voor de paar seconden dat die uitgevallen is blokkeert de auto de stuur.

Nu ben ik hiervoor al bij 3 verschillende waaronder ook de Opel garage geweest en daar krijg ik telkens maar te horen dat als ze de auto op de computer aansluiten er niks weergeven word. Enige wat ik als oplossing krijg aangeboden is dat ze de hele auto onderdeel voor onderdeel moeten controleren en dit kan tot onwijs hoge reparatiekosten oplopen dat ik als starter niet kan veroorloven.

Wie kan mij met dit probleem helpen ? Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

A. al Bana
wat is in godsnaam een versnellingscylinder?

en als de motor uitvalt wordt het stuur heus niet geblokkeerd. of je moet de contactsleutel eruit halen waardoor hij op het stuurslot valt

pima

Ongelezen bericht door pima »

zeker als het vliegwiel vervangen is!

Al Bana

riddert schreef:wanneer heeft de auto z'n laatste beurt gehad? In augustus waarschijnlijk, toen had de auto de klachten al, is er toen niets gevonden?
Afgelopen zomer voordat ik op vakantie ben geweest heeft die nog een complete controle ondergaan. Verschillende kleine onderdelen vervangen maar dit was voor hun toen ook een groot raadsel.
Leo The Emperor schreef:Zover als ik weet valt de auto dan niet in het stuurslot.
De auto valt inderdaad niet in het stuurslot maar het word onwijs zwaar als plotseling de stuurbekrachting wegvalt.
thecure schreef:wat is in godsnaam een versnellingscylinder?

en als de motor uitvalt wordt het stuur heus niet geblokkeerd. of je moet de contactsleutel eruit halen waardoor hij op het stuurslot valt
Wat betreft een versnellingscylinder, zoals ik al eerder zei, heb ik zelf geen verstand van technische dingen van een auto. Dit verscheen op de factuur na de reparatie.

Het vreemde is dat die het nu alweer 3 dagen niet gedaan heeft, maar nu zou ik me helemaal niet verbazen als die vanmiddag op de terugweg naar huis het wel weer zou doen.
Voorheen deed die het wel is om de zoveel tijd (soms wel maanden) maar afgelopen tijd komt het om de zoveel dagen terug.
Ik zal de tips die hier genoemd zijn meenemen naar de garage. Zij beweren dat ze alles een voor een moeten nakijken maar heb het vermoeden dat dat puur is om meer geld in de la te halen.

Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties en alle tips blijven welkom!

Leo The Emperor

Al bana schreef:U kunt snappen dat dit levensgevaarlijk is want dit gebeurd ook op de snelwegen en voor de paar seconden dat die uitgevallen is blokkeert de auto de stuur.
Al bana schreef:De auto valt inderdaad niet in het stuurslot maar het word onwijs zwaar als plotseling de stuurbekrachting wegvalt.

U schreef in een eerder bericht dat het stuur blokkeert, hetgeen inderdaad levensgevaarlijk is, en echt iets heel anders is dan dat de besturing wat zwaarder gaat

Overigens merkt u op de snelweg nauwelijks als de stuurbekrachtiging wegvalt. De stuurbekrachtiging werkt hoofzakelijk bij het manoevereren op lage snelheid, bijvoorbeeld bij het inparkeren.

Gesloten