LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte Sony Experia Z

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peppino.demilio
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:33

Kapotte Sony Experia Z

Ongelezen bericht door peppino.demilio »

Mijn vrouw heeft vorig jaar april een nieuw mobieltje bij Vodavone inclusief abonnement genomen. Nu ging onlangs de aansluiting voor de oplader kapot. Zij heeft hem in een beschermhoesje gaat er netjes mee om. Vodavone heeft de mobiel opgestuurd en wij kregen als antwoord terug, eigen schuld! Kosten laten maken 280,00 euro. Wij gaan niet akkoord en laten het toestel vooralsnog niet maken. Krijgen wel onderzoekskosten van 36,00 voor onze kiezen. Tevens gaf de verkoper aan dat er maar een jaar garantie opzit vreemd want mijn vrouw heeft het toestel nog geen jaar. We vinden dat hij kosteloos gemaakt moet worden en zij niet zomaar kunnen zeggen dat de schuld bij mijn vrouw ligt. Overigens kom je op internet tegen dat het bij dit type toestel een zwak euvel is. Goede service bij Vodavone in Bogaard Rijswijk krijgen we niet. Ik ga nu een procedure opstarten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Met vriendelijke groet, Peppino D'Emilio

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Kapotte Sony Experia Z

Ongelezen bericht door bokkel »

peppino.demilio schreef:.. Ik ga nu een procedure opstarten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Met vriendelijke groet, Peppino D'Emilio
:lol: Nou, ik lees graag het vervolg...

Dirkie
Berichten: 2962
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kapotte Sony Experia Z

Ongelezen bericht door Dirkie »

peppino.demilio schreef:Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Met vriendelijke groet, Peppino D'Emilio
Overal zitten telefoon reparatie shops. Een goede kan ook deze aansluiting vervangen en waarschijnlijk voor minder dan €36. Gewoon zoeken op internet zou ik aanraden.

brendasmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2014 16:59

Re: Kapotte Sony Experia Z

Ongelezen bericht door brendasmit »

Hallo ik heb het zelfde probleem met mn Sony Experia!!!!!!
In maart had ik hem aangeschaft via T-mobile maar het zelfde verhaaltje dat het mn enigen schuld zou zijn!!!!Maar de aansluiting is gewoon niet goed!!!!
Wat gaan we hier aan doen ben al zo lang bezig!!

paullimburger
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2014 17:54

Re: Kapotte Sony Experia Z

Ongelezen bericht door paullimburger »

Goedendag,

Hier hetzelfde probleem, aansluitingspoort voor het opladen defect. Valt niet onder de standaard garantie, vraag me dan toch echt af waaronder het dan moet vallen! Zijn er nog meer medeforummers die dit probleem herkennen met dit toestel. Peppine: wil zelf ook een procedure opstarten, heb jij al tips voor mij?

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kapotte Sony Experia Z

Ongelezen bericht door sjohie »

paullimburger schreef:Goedendag,

Hier hetzelfde probleem, aansluitingspoort voor het opladen defect. Valt niet onder de standaard garantie, vraag me dan toch echt af waaronder het dan moet vallen! Zijn er nog meer medeforummers die dit probleem herkennen met dit toestel. Peppine: wil zelf ook een procedure opstarten, heb jij al tips voor mij?
Bij Peppine was het na 8 maanden, en dan ligt wat betreft garantie de bewijslast bij de klant, hij/zij moet dus aan tonen dat het defect niet door eigen (mis)handelen is ontstaan. De eerste 6 maanden is het andersom, wat logischerwijs veel voordeliger is voor de consument. Even afhankelijk hoe dat bij jou is, zou je eens na kunnen denken over hoe jij misbruik kan ontkrachten?

marjannevs
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:59

Re: Kapotte Sony Experia Z

Ongelezen bericht door marjannevs »

Beste TS,

Even Googlen leert mij dat dit een veel voorkomend probleem is bij de Xperia Z. Defecte mini USB, spontane barst in het scherm en slechte waterdichtheid komen veel voor, Sony weet dit ook.

Bekijk dit even: http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... martphone/

Later is er nog een bericht geplaatst door de Consumentenbond, t/m november 2013 hebben zich zo'n 350 mensen gemeld met een dergelijke klacht. Misschien helpt een second opinion door Sony?

Gesloten