Wij hebben3 jaar geleden een nieuwe inbouwkeuken laten plaatsen door de keukenconcurrent.
Omdat we graag een no frost koelvriescombinatie wilden,werd het een Bauknecht van rond de1800€.
Na 3 jaar begaven de scharnieren het van het koelgedeelte,heel vervelend,want hij kon niet meer dicht!
De monteur kon pas na 3 weken komen,dus zolang de boel gestut.( voorrijkosten 55€).
Volgens de monteur was dit een weinig voorkomend probleem.
Een half jaar later wederom hetzelfde probleem, Maar nu van het vriesgedeelte!
Wederom 55€ voorrijkosten!
Ik heb meerdere mails gestuurd naar Bauknecht,maar wordt gewoon afgewimpeld.
Het is toch niet normaal dat je scharnieren het binnen 3,5 jaar begeven van zo'n duur apparaat?
Ik vindt het ook van weinig klantvriendelijkheid getuigen .
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kapotte scharnieren van 3 jaar oude Bauknecht koelvries
Re: Kapotte scharnieren van 3 jaar oude Bauknecht koelvries
De scharnieren van een deur kunnen maar een bepaald gewicht dragen.
Als in de deuren zware dingen worden geplaatst, gaat deze hangen.
Misschien andere, lichtere dingen in de deur doen!
Als in de deuren zware dingen worden geplaatst, gaat deze hangen.
Misschien andere, lichtere dingen in de deur doen!
In de deur van een vrieskast kun je moeilijk iets zwaars plaatsen! 
bergh72 schreef:In de deur van een vrieskast kun je moeilijk iets zwaars plaatsen!
Wat voor typ is deze dan?
Koelvries combi,no frost typeKGIN 3305/A+
Volgens de monteur kwam deze klacht zelden voor,dus w.s slechte levering scharnieren geweest.
De monteur heeft zelfs nog zelf gebeld met de klantenservice,maar ook dat mocht niet baten.
Volgens de monteur kwam deze klacht zelden voor,dus w.s slechte levering scharnieren geweest.
De monteur heeft zelfs nog zelf gebeld met de klantenservice,maar ook dat mocht niet baten.
-
lautenbach
Herkenbaar, ook bij mij gaat de deur niet goed meer dicht.
Maar...bij mij zijn de voorrijkosten € 174,-!!!
Op zich heeft Bauknecht best aardig vormgegeven apparatuur met vele mogelijkheden. Helaas gaat er wel heel snel iets aan kapot. Service begint met € 174,- voorrijkosten (en dan nog de onderdelen) en dat is wel erg prijzig voor een apparaat waar je toch een aantal jaren mee had gedacht te doen.
Duurzaamheid is bij een merk als Bauknecht dan ook echt wel een issue. Alleen kopen dus als je weet dat je snel zult verhuizen, niet als je jarenlang probleemloos van een mooie keuken wil genieten. En natuurlijk nooit al je apparaten van dit merk kopen voor je nieuwe keuken (zoals ik helaas wel heb gedaan).
Maar...bij mij zijn de voorrijkosten € 174,-!!!
Op zich heeft Bauknecht best aardig vormgegeven apparatuur met vele mogelijkheden. Helaas gaat er wel heel snel iets aan kapot. Service begint met € 174,- voorrijkosten (en dan nog de onderdelen) en dat is wel erg prijzig voor een apparaat waar je toch een aantal jaren mee had gedacht te doen.
Duurzaamheid is bij een merk als Bauknecht dan ook echt wel een issue. Alleen kopen dus als je weet dat je snel zult verhuizen, niet als je jarenlang probleemloos van een mooie keuken wil genieten. En natuurlijk nooit al je apparaten van dit merk kopen voor je nieuwe keuken (zoals ik helaas wel heb gedaan).