LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontslag of een nieuwe contract met lagere loon

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
stanleyx

ontslag of een nieuwe contract met lagere loon

Ongelezen bericht door stanleyx »

Gisteren had ik een beoordelings-gesprek met de opdrachtgever van mijn uitzendbureau.
Hierin bleek ik op alle fronten goed scoorde, wat normaliter een kleine loonsverhoging betekende.
Hij vertelde me dat ik goed mijn best deed en blablala. :D
Maar hij had ook vervelend nieuws: Het uitzendbureau, waar ik al 3 jaar een C-fase contract, dus voor onbepaalde tijd, heeft aangegeven dat zij (het uitzendbureau) mij willen ontslaan, omdat ik te duur bent voor het werk wat ik doe. :evil: Met andere woorden:zij verdienen te weinig aan mij. Dit willen ze doen middels een uitkoop-som De opdrachtgever kan mij ook niet in dienst nemen vanwege een landelijke vacature-stop, doordat er andere sites gesloten worden.

Nu hebben ze een alternatief voorgesteld : een nieuw C-fase contract met een lagere loon (zo'n 18% minder). Dit zal dan gefaseerd plaatsvinden over een periode van 4 jaar.

Maar nu is mijn vraag: kan dit zomaar? Moet ik mijn poot stijfhouden (wat een scheve werkverhouding met zich meebrengt) of moet ik accoord gaan met een nieuw contract.
Kan ik hierin ook onderhandelen over meer inzetbaarheid (is nu 2 dagen/week) en weer terug nacht-diensten draaien, wat ik sinds juni 2013 niet meer doe....
Laatst gewijzigd door stanleyx op 15 jan 2014 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie

Re: ontslag of een nieuwe contract met lagere loon

Ongelezen bericht door sjohie »

stanleyx schreef:Gisteren had ik een beoordelings-gesprek met de opdrachtgever van mijn uitzendbureau.
Hierin bleek ik op alle fronten goed scoorde, wat normaliter een kleine loonsverhoging betekende.
Hij vertelde me dat ik goed mijn best deed en blablala. :D
Maar hij had ook vervelend nieuws: De uitzendbureau, waar ik al 3 jaar een C-fase contract, dus voor onbepaalde tijd, heeft aangegeven dat zij (het uitzendbureau) mij willen ontslaan, omdat ik te duur bent voor het werk wat ik doe. :evil: Met andere woorden:zij verdienen te weinig aan mij. Dit willen ze doen middels een uitkoop-som De opdrachtgever kan mij ook niet in dienst nemen vanwege een landelijke vacature-stop, doordat er andere sites gesloten worden.

Nu hebben ze een alternatief voorgesteld : een nieuw C-fase contract met een lagere loon (zo'n 18% minder). Dit zal dan gefaseerd plaatsvinden over een periode van 4 jaar.

Maar nu is mijn vraag: kan dit zomaar? Moet ik mijn poot stijfhouden (wat een scheve werkverhouding met zich meebrengt) of moet ik accoord gaan met een nieuw contract.
Kan ik hierin ook onderhandelen over meer inzetbaarheid (is nu 2 dagen/week) en weer terug nacht-diensten draaien, wat ik sinds juni 2013 niet meer doe....
Even afhankelijk van je kennis en kunde, en in wat voor functie je nu werkt, kan je ze ook even nakijken bij de onderhandelingen over die uitkoopsom, en je vervolgens bij een concurrerend uitzendbureau aanmelden, evt met die extra inzetbaarheid en bereidheid tot nacht-diensten?

Een juridisch steekspel kost je veel tijd en moeite, en tegen dat soort clubs is het lastig vechten.

Gesloten