LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Simeon916
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2014 07:37

"Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door Simeon916 »

Onlangs heb ik geprobeerd een internetspaarrekening te openen bij de SNS Bank. Toen dit niet lukte ben ik met de klantenservice gaan bellen en kwam ik er achter dat ik nog een rekening had bij de SNS met adresgegevens van ongeveer 18 jaar geleden (1996).
De rekening staat momenteel 270 euro rood, want de toen nog gratis rekening (geen kosten voor pin gebruik etc.), was natuurlijk niet gratis meer en zo'n 18 jaar lang zijn wel die kosten van de rekening afgeschreven.
Ik voel mij lichtelijk "genaaid" door de SNS Bank en vraag me af hoe lang ze dit nog door hadden willen lopen, zonder mij pasjes, jaaropgaves, afschriften of dergelijke op te sturen.
Kan iemand mij vertellen of de SNS Bank dit zo maar kan doen met een bankrekening waarop ik niet rood mocht staan en toentertijd geen kosten rekende voor pingebruik, etc.
Bij voorbaat dank.
A Sanou.

Jantje7
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Mogelijk kunt u op de vooraf ingevulde belastingaanslag het negatieve saldo terug vinden. Ook een adres wijziging zult u niet hebben doorgegeven, waardoor ze u niet op de hoogte hebben kunnen brengen van de nieuwe voorwaarden.

witte angora
Berichten: 31036
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door witte angora »

Simeon916 schreef: met adresgegevens van ongeveer 18 jaar geleden (1996).
Als je in de loop van de jaren bent verhuist, wat ik uit dit zinnetje opmaak, dan mogen ze het doen. Je bent er zelf voor verantwoordelijk dat de SNS je kan bereiken, als de adresgegevens niet langer kloppen, dan wordt het een beetje lastig. Dan wordt er wel post verstuurd, maar het komt nooit aan.

Zelfs het opheffen van die slapende rekening door de bank zal dan niet gaan...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door eleven »

Ik voel mij lichtelijk "genaaid" door de SNS Bank en vraag me af hoe lang ze dit nog door hadden willen lopen, zonder mij pasjes, jaaropgaves, afschriften of dergelijke op te sturen.
En waar naar toe hadden zij de bankafschriften, pasjes moeten sturen, als je verhuist en geen nieuw adres achterlaat bij de bank?

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste A. Sanou,

Vervelend om te lezen dat het niet gelukt is om een spaarrekening bij SNS Bank te openen. Uit je verhaal begrijp ik dat je nog een zogeheten 'slapende rekening' bij ons hebt.
Wanneer je ons je persoonlijke gegevens kunt e-mailen, [email protected], dan kijken we of wij iets voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Othman
Webcare SNS Bank

Simeon916
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2014 07:37

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door Simeon916 »

De SNS Bank was coulant en heeft de rekening alsnog opgeheven. Het minsaldo heb ik niet aan hoeven te zuiveren. Mijn hartelijke dank aan de SNS Bank voor deze goede afhandeling.
A Sanou.

Jantje7
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Fijn dat het zo is opgelost. Warme douche voor de SNS Bank.
Leuk dat je het even hebt gemeld.

witte angora
Berichten: 31036
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door witte angora »

Warme douche vind ik ook wel meevallen, maar netjes is het zeker.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Warme douche vind ik ook wel meevallen, maar netjes is het zeker.
270 euro rood wat niet hoeft te worden betaald geen warme doucht waard? Hadden ze nog geld toe moeten geven of zo?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:
Simeon916 schreef: met adresgegevens van ongeveer 18 jaar geleden (1996).
Als je in de loop van de jaren bent verhuist, wat ik uit dit zinnetje opmaak, dan mogen ze het doen. Je bent er zelf voor verantwoordelijk dat de SNS je kan bereiken, als de adresgegevens niet langer kloppen, dan wordt het een beetje lastig. Dan wordt er wel post verstuurd, maar het komt nooit aan.
Misschien is TS wel de persoon waarover in een ander draadje wordt geklaagd dat mensen nog steeds post krijgen van een vorige bewoner. :-)

witte angora
Berichten: 31036
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door witte angora »

GJvdZ schreef:
witte angora schreef:Warme douche vind ik ook wel meevallen, maar netjes is het zeker.
270 euro rood wat niet hoeft te worden betaald geen warme doucht waard? Hadden ze nog geld toe moeten geven of zo?
Nope. Als de TS zijn adresgegevens door had gegeven, en zijn rekening vanwege de gewijzigde voorwaarden op had gezegd, had de bank die 270 euro ook niet gehad.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door SJZ »

Als de TS zijn adresgegevens door had gegeven, en zijn rekening vanwege de gewijzigde voorwaarden op had gezegd
Maar DAT heeft-ie niet gedaan. Jarenlang heeft hij een rekening met bijbehorende kosten gehad.

arthur2000

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Ergens vind ik dit heel grappig!

Simeon916
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2014 07:37

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door Simeon916 »

Ik vind het ook wel grappig dat de discussie nog een tijdje doorliep, terwijl het probleem allang was opgelost..... Maar om toch even nog terug te komen op de adresgegevens.... De huidige bewoners zijn mij bekend. Deze hebben alle post, ook tot jaren na verhuizen netjes doorgestuurd.....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: "Slapende rekening" bij SNS Bank staat rood.

Ongelezen bericht door SJZ »

Ook wel grappige dat je op een dag na anderhalf jaar nodig hebt om dat te komen melden.

Gesloten