LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met MinePC.nl

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Helixx

Ervaring met MinePC.nl

Ongelezen bericht door Helixx »

Twee weken geleden een bestelling geplaatst op www.minepc.nl. vooraf is via mail bevestigd dat het betreffende product binnen 5 werkdagen geleverd zou worden.

Tussentijds nogmaals gevraagd wanneer levering zou plaatsvinden. Mij werd beloofd begin deze week, tegelijkertijd werd de orderstatus veranderd naar "in behandeling".

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en heb ik niks meer mogen vernemen van minepc.nl. Zowel via mail als via telefoon wordt geen gehoor gegeven.

Wat mij voorafgaand aan het plaatsen van dit bericht opviel is dat er een aantal zeer negatieve reviews op de site van MinePC waren geplaatst. Deze worden door de beheerder de zelfde avond nog verwijderd !

Hebben hier meer mensen ervaring met deze webwinkel?

Shopem

Re: Ervaring met MinePC.nl

Ongelezen bericht door Shopem »

Goedenavond,

Wat vervelend dat u problemen ondervind met onze diensten/producten. Wij doen ons uiterste best om binnen de 5 werkdagen uw bestelling te leveren. Mocht dit om een bepaalde reden niet lukken zullen wij direct contact met u opnemen.

Ervaringen welke niet over het product gaan worden inderdaad door ons verwijderd (ook positieve reacties).

Ik begrijp uit uw bericht dat u een email heeft gestuurd maar hier gewn antwoord op heeft gehad? Dit mag uiteraard niet de bedoeling zijn.

Kunt u mij per prive bericht uw factuurnummer en email doorgeven zodat ik er voor kan zorgen dat er contact met u wordt opgenomen omgaande uw bestelling.

Mijn excuses voor het ongemak en een fijne avond.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Er zijn meerdere bestellingen die twee weken uitlopen ?

Shopem

crazyme schreef:Er zijn meerdere bestellingen die twee weken uitlopen ?
Door een te late toelevering van belangrijke kabels zijn er inderdaad meerdere bestellingen die zijn uitgelopen. Gelukkig zijn wij inmiddels helemaal bij.

coiken

Ongelezen bericht door coiken »

Zelf ruim een week geleden iets te impulsief ook een minepc aangeschaft, een miner 4000...
Aron van minepc.nl is best wel een vriendelijke kerel, hoewel hij niet altijd snel reactie geeft op email.

Nu heb ik zelf ook het gevoel dat minepc me aan het voorliegen is over de levertijden, elke keer opnieuw krijg ik te horen, weldra, of er is vertraging door dit of dat... De site zegt duidelijk levering binnen max 5 werkdagen, nu 7 werkdagen verder hebben ze mn pc nog steeds niet klaar gekregen. Dit ruikt een beetje naar een scam, wie zegt dat zij de minepc's die ze bouwen niet systematisch enkele dagen/weken eerst op hun eigen account laten minen naar litecoins (soortgelijk aan bitcoin)?

Wat er voor mij totaaaaal over is is dat de admins van minepc.nl slechte reviews verwijderen, totaal ongehoord is dit!
Wat ook totaal ongehoord is, en twijfelachtig of wettig is, het feit dat ze beweren dat de afkoelperiode bij minepc.nl niet van toepassing is omdat het over custom gebouwde pc's gaat. Mja, dan moeten de heren/dames van minpc natuurlijk wel eerst een pc bouwen natuurlijk :(

Voor mij is het nu wel duidelijk, of ik heb morgen m'n perfect werkende minepc in huis of ik onderneem actie op mijn manier:

- Contact opnemen met de betalings verwerker, eventueel visa ook inschakelen
- Rapporteren bij marktplaats (waar ze ook actief zijn en uitpakken met de vet gedrukte tekst: Levertijd : Maximaal 5 werkdagen!)
- Duidelijk verhaal brengen op fora waarop zij geen vat hebben, de mining community is een vrij beperkte groep mensen die bijna allemaal op zelfde fora en reddit komen, het is dus vrij eenvoudig om
dergelijk verhaal kenbaar te maken aan deze niche markt en zo in de toekomst mensen te beschermen tegen miskopen.

Indien ik hier te voorbarig was met mijn commentaar en morgen alles toch ok blijkt te zijn laat ik het hier natuurlijk ook weten, het is niet de bedoeling perfect legitieme bedrijven onterecht een slechte naam te bezorgen, finger crossed!

Grtz,
Filip

crazyme

Kijk, dat is nog eens heldere taal :lol:

Ik denk dat die pc er morgen staat.

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

Reizen die u op internet boekt
Tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
Producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
Producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.
Maar bij computers is het nog maar de vraag of die speciaal voor je worden gemaakt. De Miner4000 kun je daar gewoon as-such kopen. Wordt dus niet speciaal voor jou gemaakt. En dus geldt de wettelijke bedenktermijn wel degelijk.

Shopem

Hey filip,

Door de vele problemen met verzenden bij PostNl wordt je bestelling persoonlijk bij je afgeleverd op afspraak. Zo zijn wij er zeker van dat de bestelling aankomt zoals hij bij ons is weggegaan.

Alle computers worden op bestelling gemaakt en zijn stuk voor stuk maatwerk omdat geen enkele pc hetzelfde is.

coiken

Shopem schreef:Hey filip,

Door de vele problemen met verzenden bij PostNl wordt je bestelling persoonlijk bij je afgeleverd op afspraak. Zo zijn wij er zeker van dat de bestelling aankomt zoals hij bij ons is weggegaan.

Alle computers worden op bestelling gemaakt en zijn stuk voor stuk maatwerk omdat geen enkele pc hetzelfde is.
Wel dit is nu is een extreem positieve wending aan dit verhaal! Bedankt Aron, misschien ben ik toch wat voorbarig geweest dan! Nu nog een top product leveren en ik kan niet anders dan mn mening herzien en jouw winkel een dikke 5 sterren geven ;)

bokkel

Shopem schreef:...
Die stellingname houdt geen stand. De pc's bestaan uit (herbruikbare) onderdelen dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld het maatpak. Het herroepingsrecht blijft dus van kracht. Als shop kun je wel blijven brullen van niet, Consuwijzer en de rechter oordelen anders. Ook worden de PC's zo te koop aangeboden en hoeven er geen maten te worden genomen of is het apparaat slechts bruikbaar voor het doel dat de besteller voor ogen had. Loonstra-computers had ook zo'n akkefietje met "computer speciaal besteld voor klant" echter werd hij door iedereen in het ongelijk gesteld.
Slechte, erg slechte service minepc. Met een dergelijke houding luidt het advies dan ook dat men beter elders kan shoppen.

Shopem

@Bokkel,

Bedankt voor je bericht. Echter vergeet je enkele onderdelen van dit product. Het product wordt speciaal voor de klant gemaakt het is niet zomaar een 'computer' waarvan de onderdelen niet worden aangepast want dit wordt het juist wel. Daarbij komt er ook kijken dat er voor ons maatwerk bij komt kijken en dat het product 'houdbaar' is. Lees bijvoorbeeld de originele windows dvd, de instellingen van de klant etc etc..

Uiteraard doen wij er alles aan om de klant tevreden te stellen.

coiken

Beide standpunten zijn eigenlijk juist...

Zelf heb ik ook reeds soortgelijke systemen gebouwd, deze vragen inderdaad veel fine tuning, en manuele aanpassingen, je zou dit dus ergens kunnen vergelijken met een maatpak.
Anderzijds denk ik wel dat dergelijke systemen populair genoeg zijn (in hun niche markt) om toch een afkoelperiode te kunnen voorzien, daar ik geloof dat die toch sowieso verkocht raken... Ik zou het hier meer als een deel goodwill zien dan een wettelijke verplichting.

Feit is dat zoals bij veel nieuwe technologieën de wetgever hier niet echt een duidelijke correcte oplossing voor verschaft en het dus voor zowel de verkoper als koper een dunne lijn is die we bewandelen.

Ik moet nog even afwachten naar de kwaliteit van het bestelde product maar ik kan momenteel niet ontkennen dat minepc.nl zeker moeite doet om mij als klant tevreden te stellen. Indien alles bij minpc toch correct blijkt te zijn (waar het nu naar uitziet) dan zijn zij door fora posten, zoals deze van mij hier, eigenlijk een beetje slachtoffer van scepticisme gecreëerd door minder positieve ervaring met verkopers met minder goeie bedoelingen.
Hoe groter het aankoopbedrag hoe sneller mensen op de tippen van hun tenen lopen natuurlijk, en het gekochte systeem is best wel een prijzig beest dus ja, uitvluchten of onduidelijkheden leiden al snel tot bijzonder hoge waakzaamheid....

Ik zie het sowieso als m'n plicht nu even af te wachten tot ik mn pc in handen heb, en als alles inorde is hier duidelijk melding van maken want voor mensen die eerlijk zaken trachten te doen kunnen negatieve fora berichten enorme schade berokken. Het is dus van cruciaal belang dat ook consumenten hun verantwoordelijkheid opnemen en wanneer hun reactie misschien voorbarig was zij dan ook de moeite nemen dit recht te zetten.

Alvast bedankt aan Trosradar voor deze spreekbuis en aan Shopem en de andere mede posters hier voor hun bijdragen.

coiken

Yes, Alles is uiteindelijk inorde gekomen!

Aron van minepc.nl is het systeem persoonlijk bij mij thuis in Belgie komen afleveren, van een super service gesproken!

Nu het systeempje testen :)

bokkel

Shopem schreef:@Bokkel,

Bedankt voor je bericht. Echter vergeet je enkele onderdelen van dit product. Het product wordt speciaal voor de klant gemaakt het is niet zomaar een 'computer' waarvan de onderdelen niet worden aangepast want dit wordt het juist wel. Daarbij komt er ook kijken dat er voor ons maatwerk bij komt kijken en dat het product 'houdbaar' is. Lees bijvoorbeeld de originele windows dvd, de instellingen van de klant etc etc..

Uiteraard doen wij er alles aan om de klant tevreden te stellen.
Niets wat je hierboven noemt valt onder de titel "maatwerk" . Jullie gebruiken gewoon dure grafische kaarten, jullie maken geen enkele grafische kaart van "scratch" . Mocht er een klant zijn die niet tevreden is en zijn rechtsbijstand inschakelt dan hebben jullie gewoon een probleem. Maar: Goed te lezen dat het hier totaal niet aan de orde is...

crazyme

bokkel schreef:
Niets wat je hierboven noemt valt onder de titel "maatwerk" . Jullie gebruiken gewoon dure grafische kaarten, jullie maken geen enkele grafische kaart van ".scratch".
Maatwerk is de aanpassing van het product naar klantspecificaties.

Nergens wordt bepaald dat je een product vanaf de grondstoffen moet opbouwen.

Zo'n speciale pc bouwen is meer dan een paar onderdelen in elkaar prikken en ik denk dat er zeker sprake is van maatwerk. Dit is ook afhankelijk van hun bestelproces. Wanneer je simpelweg kunt kiezen uit een minepc 1000, 2000 of 3000 is dat niet het geval, maar wanneer je videokaart, processor, voeding en dergelijke moet specificeren denk ik dat er sprake is van maatwerk.

frozwa

Ongelezen bericht door frozwa »

Graag zie óók ik een email of telefoontje tegemoed met de verklaring waarom mijn bestelling 1- niet correct op de website vermeld staat (netjes betaald met ideal maar ineens kost het product 10 euro meer per stuk?) en 2- het product spoorloos van de website is verdwenen (inclusief bijbehorende catagorie) en nergens meer op jullie website te vinden. 3- op de website staat (sinds ik gisteren een aantal keer getracht heb jullie te bellen) sinds vanmorgen dat jullie opeens zeer slecht bereikbaar zijn en alleen via mail? Waar slaat dit op?

Als ik binnen 48 (werk)uur mijn geld of producten niet heb ontvangen (wat volgens de website niet langer dan 2 dagen had mogen duren) zal ik juridische stappen ondernemen en deze kosten komen uiteraard bij u in rekening brengen.

Oplossing: Bel of mail me even met een uitleg en hoe we het gaat oplossen.

frozwa

Zonet een mailtje van Minepc.nl gehad
Via deze email willen wij u laten weten dat de bestelstatus van uw bestelling is gewijzigd.

De status van uw bestelling is veranderd naar : Geannuleerd

Uw bestelling is geannuleerd en er zal zo snel mogelijk een credinota worden aangemaakt waarnaar uw betaling zo spoedig mogelijk zal worden geretourneerd.

U kunt ter alle tijden uw bestelling volgen op onze website via https://www.minepc.nl//bestel-status.html
Zal wel niet, morgen ochtend heb ik een afspraak met mijn advocaat ivm verdere stappen. Reken er op dat u website binnen nu en een paar dagen op non-actief word gezet, evenals het doorgeven van het een en ander aan de betaalprovider + een aangifte.

Dit alles had trouwens prima vermeden kunnen worden, 1 mailtje of telefoontje was meer dan voldoende geweest. Prettig weekend verder en u hoort nog van mij

bokkel

frozwa schreef: Zal wel niet, morgen ochtend heb ik een afspraak met mijn advocaat ivm verdere stappen. Reken er op dat u website binnen nu en een paar dagen op non-actief word gezet, evenals het doorgeven van het een en ander aan de betaalprovider + een aangifte.

Dit alles had trouwens prima vermeden kunnen worden, 1 mailtje of telefoontje was meer dan voldoende geweest. Prettig weekend verder en u hoort nog van mij
Nounou, de webwinkel heeft wettelijk 30 dagen de tijd om je centjes terug te gooien hoor. Dus jouw afspraak met de advocaat is en voorbarig en imaginair. Aangifte kun je doen, daar is de politie toe verplicht. Maar daarna gaat-ie gewoon op de stapel voor de kachel. De website kun je niet offline laten halen zonder illegale dingen uit te halen en de betaalprovider legt je geblaas ook gewoon naast zich neer.
Maatwerk is de aanpassing van het product naar klantspecificaties.

Nergens wordt bepaald dat je een product vanaf de grondstoffen moet opbouwen.

Zo'n speciale pc bouwen is meer dan een paar onderdelen in elkaar prikken en ik denk dat er zeker sprake is van maatwerk. Dit is ook afhankelijk van hun bestelproces. Wanneer je simpelweg kunt kiezen uit een minepc 1000, 2000 of 3000 is dat niet het geval, maar wanneer je videokaart, processor, voeding en dergelijke moet specificeren denk ik dat er sprake is van maatwerk.
De bepaling in de wet dat maatwerk niet retourneerbaar is gaat over spullen die niet aan een andere consument kunnen worden verkocht als ze geretourneerd zijn. Bij computers is dat beslist niet het geval. Als het ding wordt geretourneerd in de zichttermijn dan kunnen de componenten gewoon worden gebruikt voor een ander computersysteem. En in die hoedanigheid is een MinePC dus gewoon herbruikbaar en te retourneren en gaat het dus niet om maatwerk als in een maatpak. Zoals gezegd, het is nu niet aan de orde in deze situatie, maar als het voor een rechter zou komen dan had de webwinkel het onderspit gedolven.

frozwa

Duidelijke taal. Je wel indekken met wetten en regeltjes maar ondertussen 0% met de klant willen meedenken. Als je even 2 blokjes naar boven scrolt staat er netjes omschreven dat u gewoon een mailtje of telefoontje kon sturen/plegen, is dat zoveel gevraagd? U heeft een prijs in Uw systeem staan, dit stond er niet plots, enkele weken maarliefst (en check u logs maar na, ik ben herhaaldelijk terug geweest op uw site, op die pagina en er veranderde nooit iets kwa prijs o.i.d). Dat u dan ipv uit fatsoen mij een mailtje stuurt ineens mijn order annuleert geeft des te meer alleen maar aan dat u niet bereid bent problemen (als deze er in de eerste plaats uberhaupt al waren) op te lossen als een volwassen persoon.

Maak dat geld gewoon binnen 24 uur over en het probleem is van mijn kant opgelost (Algemene tip aan iedereen: koop gewoon nooit asic materiaal)
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jan 2014 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak / smaad

crazyme

Eerst een grote bek richting het bedrijf en wanneer deze dan de verstandige beslissing neemt om de klant-verkoper relatie beter niet aan te gaan, huilie doen.

Dit soort klanten moet je ver van blijven, je verdient er niets aan, kost alleen maar energie en kun je toch nooit tevreden krijgen.

De bovenstaande reactie bewijst dit.

Gesloten