LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening huisarts van 2008

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hennyruit

rekening huisarts van 2008

Ongelezen bericht door hennyruit »

Krijg ik een brief met rekening van mijn huisarts, dat ze een nieuw computerprogramma hebben en dat ze daardoor zagen dat ze vergeten zijn om een rekening bij de zorgverzekering in te dienen. Het gaat om een rekening van 2008 of ik die nu zelf maar even wil betalen. Mag dit zomaar het is nu 6 jaar later?

witte angora

Re: rekening huisarts van 2008

Ongelezen bericht door witte angora »

Vragen mag altijd, maar of je verplicht bent om te betalen is een ander verhaal. Bij mijn weten geldt er een algemene verjaringstermijn van 5 jaar. Het beste kun je dit even voorleggen aan het juridisch loket, eerste advies is doorgaans gratis.

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2012- ... -betalen-1

Keneth

Ongelezen bericht door Keneth »

De verjaringstermijn voor medische zorgen verjaart door verloop van 2 jaar in België. Voor wat de Nederlandse wet betreft, kan u met uw vraag terecht op het Rechtenforum.nl: http://rechtenforum.nl/

----------------------------
Rechten, geneeskunde en evaluatie menselijke schade

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

hennyruit schreef:Krijg ik een brief met rekening van mijn huisarts, dat ze een nieuw computerprogramma hebben en dat ze daardoor zagen dat ze vergeten zijn om een rekening bij de zorgverzekering in te dienen. Het gaat om een rekening van 2008 of ik die nu zelf maar even wil betalen. Mag dit zomaar het is nu 6 jaar later?
Jammer voor hen, maar ze moeten dit toch via de zorgvérzekeraar doen.
Ik zou als ik u was klagen bij de zorgverzekeraar over deze huisarts, die de brutaliteit heeft om zo'n oude rekening nog bij in te dienen.
Ik zou naar de huisarts toe gewoon geen reactie geven.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

hennyruit schreef:Krijg ik een brief met rekening van mijn huisarts, dat ze een nieuw computerprogramma hebben en dat ze daardoor zagen dat ze vergeten zijn om een rekening bij de zorgverzekering in te dienen. Het gaat om een rekening van 2008 of ik die nu zelf maar even wil betalen. Mag dit zomaar het is nu 6 jaar later?
De algemene verjaringstermijn is vijf jaar. Dit kan gestuit worden door een brief of aanmaning te versturen. Hier voor geldt dat dit document u wel bereikt moet hebben, behalve wanneer het niet bereiken door u komt.

hennyruit

Ongelezen bericht door hennyruit »

Bedankt voor jullie reacties. Heb ondertussen wat informatie ingewonnen. Ben dus niets meer verplicht te betalen. Het is hun fout. Had deze kosten toen ook niet te hoeven betalen omdat het in mijn aanvullende verzekering zat. Dus ga ook niets betalen.

Gesloten