LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen risico FBTO

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
VBR

Eigen risico FBTO

Ongelezen bericht door VBR »

Hallo,

Op 19 augustus 2013 heb ik bij de trombose dienst bloed laten prikken en urine ingeleverd. Dit waren voor een aantal onderzoeken. Nu kreeg ik daar op 24 augustus 2013 de eerste rekening van, een bedrag van 88,72. Op 9 december 2013 moest ik een bedrag van 11,23 betalen en nu op 10 januari 2014 kreeg ik een rekening van 43,32. Ik vind het vreemd dat alle rekeningen apart van elkaar komen, waarom niet tegelijk? In 2013 had ik mijn eigen risico al volledig betaald, omdat ik in januari nu weer een rekening kreeg, gaat dit opnieuw van mijn eigen risico af. Kan dit zomaar? Het gaat om een onderzoek van 2013. Ik ben bij FBTO verzekerd en krijg van hun geen duidelijk antwoord. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

witte angora

Re: Eigen risico FBTO

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen ervaring mee, maar alleen de FBTO kan hier een antwoord op geven. Het is hun beleid. Maar aangezien je het over een aantal onderzoeken hebt, zou het zomaar kunnen zijn dat je per onderzoek een rekening krijgt. Verder, de zorgkosten die je in 2013 maakt, horen ten laste te gaan van de eigen bijdrage van 2013, niet van 2014.

Overigens is één keer posten wel genoeg.

AnnB

Ongelezen bericht door AnnB »

Ik ben ook wel eens in verwarring geraakt van de betalen eigen risico bij fbto. Op mijn persoonlijke pagina stond nog te betalen eigen risico op nul, terwijl erin het overzicht nog twee rekeningen opstonden.
Misschien bij jouw ook aan de hand!?

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

AnnB schreef:Ik ben ook wel eens in verwarring geraakt van de betalen eigen risico bij fbto. Op mijn persoonlijke pagina stond nog te betalen eigen risico op nul, terwijl erin het overzicht nog twee rekeningen opstonden.
Misschien bij jouw ook aan de hand!?
Ik begrijp dit niet: dus in "mijnfbto" staat dat je eigen risico van 2013 al volledig is gebruikt? Zet je de jaartallen wel goed? Want je kunt via mijnfbto zowel 2013 als 2014 inkijken.

Zorg van 2013 kan nooit op het eigen risico van 2014 gerekend worden.

Is het mogelijk dat de €43,32 van iets anders zijn, dus van zorg die je echt gehad hebt in 2014?

Lumith

Ongelezen bericht door Lumith »

Is deze declaratie, die nog betaald moet worden, niet al inbegrepen bij "Verrekening eigen risico"? Het is namelijk al verrekend met het eigen risico, echter staat er nog wel een rekening van open die nog voldaan moet worden. Wellicht iets om na te vragen bij FBTO?

mickelgoeroe

Ongelezen bericht door mickelgoeroe »

Ik heb vergelijkbare ervaringen met FBTO. Bedragen worden door hen opgesplits. Om juistheid te controleren dien je zelf goed na te gaan of het totaalbedrag klopt (deelbedragen bij elkaar op tellen). Zelf heb ik al verschillende keren meegemaakt dat fouten worden gemaakt. Met name het onterecht inhouden van het eigen risico bij declaraties van mijn kinderen. Wordt altijd wel netjes opgelost (door kosten ipv op hoofdverzekerde naar kind te zetten).

Gesloten