LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening voor nooit gemaakte afspraak

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke

Re: Rekening voor nooit gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door snepke »

Dan heeft de receptioniste niets doorgegeven, anders had ze wel gezegd dat die afspraak NU was

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat de receptioniste gezegd heeft aan de telefoon is mondeling, en dus onbewijsbaar.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

mickyfaas schreef:Ik zit er over te denken om in mijn volgende brief alleen om een schriftelijk bewijs te vragen van 1) de afspraak en 2) dat telefoontje van maandagochtend dat ze niet heeft gepleegd. En dan afwachten waar ze mee komen. Ik heb haar telefoongegevens al opgevraagd, dus als ze weer met maandagochtend komen, kan ik in elk geval aantonen dat ze daarover liegen.
Gelukkig was ze dus nog op tijd, iets dat trouwens ook ter sprake is gekomen toen ze belde met de receptioniste.

Refereer daar aan, benoem het in je brief, ook al is de inhoud van het gesprek niet te bewijzen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@Mickey, nogmaals (sorry) maar het nooit afspraken maken op maandag, kan daar iets mee 'bewezen' worden? Bij wijze van spreken dat je moeder als vrijwilligster altijd op maandag elders is of....?

mickyfaas

Ongelezen bericht door mickyfaas »

@tenormin, mijn moeder maakt nooit (meer) een afspraak op maandag juist vanwege deze 24-policy. Ze heeft daar al eerder problemen mee gehad toen ze op vrijdagmiddag een afspraak wilde afzeggen en geen gehoor kreeg. Vervolgens heeft zo'n zorgverlener geen voicemail en is dus in het weekend onbereikbaar. De beste remedie is dan om maar gewoon geen afspraak meer op maandag te maken.
Is dat bewijsbaar? Niet echt natuurlijk. Behalve dat het op deze manier voor haar zeker is dat zij zelf die vergissing niet heeft begaan. Overigens is dit iets waar haar behandelaar van op de hoogte is, maar kennelijk heeft die besloten zich niet in het conflict te willen mengen. Voor haar misschien verstandig, voor ons heel vervelend.

Jolijn

Als je moeder daar bekend is, weet ze wie ze aan de telefoon heeft gehad.
De volgende keer dat ze daar komt, kan ze de receptioniste aanspreken over dat bewuste telefoongesprek. Niet dat je daarmee nu meteen iets kunt bewijzen, maar ze kan haar rechstreeks vragen of ze de afzegging heeft doorgegeven. Gewoon kijken, hoe ze reageert.

mickyfaas

Het vreemde is, dat volgens mij de afzegging wel is doorgegeven, maar dat de datum niet klopt. Als mijn moeder belt op 2 december, is ze nog op tijd om haar afspraak op 3 december af te zeggen en dat gebeurt kennelijk ook, want die datum van 3 december is nooit meer teruggekomen. Twee dagen later ligt er echter een rekening voor 2 december. Hoe is die 3 in een 2 veranderd? Dat is voor mij nou echt een raadsel.

Jolijn

Theorie: Het kan juist niet doorgegeven zijn door de receptioniste, die daar de volgende dag achter komt.
Ze durft misschien niet toe te geven dat zij dat vergeten is, door de afspraak achteraf een dag te vervroegen, kan die in rekening gebracht worden.

mickyfaas

Goed mogelijk inderdaad, het moet wel gewoon ergens een menselijke fout zijn. Ik zal in mijn brief, naast het vragen naar bewijs, ook refereren naar telefoongesprek op het moment van afbellen. Hopen dat ze dan de strijdbijl begraven en ons met rust laten. Verder ga ik ook het incassobureau een brief sturen om bezwaar te maken tegen de incassokosten, die zijn namelijk voor zover ik begrijp niet conform de wet.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Mickyfaas, richt al je correspondentie aan het incassobureau. Als er informatie moet worden doorgegeven aan eiser dan mogen zij dat doen. Het is genoeg om te melden dat de afspraak telefonisch is afgezegd en dat daarmee de zaak voor jouw is afgedaan. Omdat jij de claim afwijst wil je ook niet meer worden geconfronteerd met aanmaningen. Zijn ze het er niet mee eens dan zie je de gang naar de rechter met vertrouwen te gemoed.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

mickyfaas schreef:Overigens is dit iets waar haar behandelaar van op de hoogte is, maar kennelijk heeft die besloten zich niet in het conflict te willen mengen. Voor haar misschien verstandig, voor ons heel vervelend.
Misschien ligt hierin nog uw beste kans.

Ik zou in ieder geval in de schriftelijke communicatie aangeven dat de behandelaar van de juiste datum op de hoogte is en dat de GGZ/Incassobureau dit bij haar kan navragen

UIteindelijk kan de behandelaar er niet mee wegkomen om helemaal niks te verklaren. Zij zal de afspraak op 3 december dienen te ontkennen of bevestigen

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

kan het niet gewoon zijn dat uw moeder dacht een afspraak op dinsdag te hebben, omdat ze nooit een afspraak maakt op maandag, maar dat ze zich vergist heeft in de datum bij het maken van die afspraak?

toen ze de vorige keer haar afspraak op maandag niet meer kon opzeggen omdat ze vrijdag geen gehoor kreeg, wat is er toen gebeurt? is het niet gewoon zo dat dit al eerder is gebeurt en ze er nu een keer een rekening voor krijgt?

mickyfaas

Na een nieuwe brief naar GGZ en het incassobureau is mijn moeder gebeld met de mededeling dat de rekening wordt ingetrokken. Men gaf niet echt een fout toe, maar na lang rondvragen op de afdeling waren er kennelijk te veel tegenstrijdige verklaringen gegeven. De behandelaar zei het overigens te zijn 'vergeten'. Maar goed, we zijn natuurlijk erg blij met deze uitkomst. Iedereen bedankt voor het meedenken.

@kokka, vorige keer (zelfde instituut) is er inderdaad ook een rekening gestuurd maar dat is toen gewoon netjes opgelost. Er stonden dus geen dingen meer open.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Men gaf niet echt een fout toe.
Zoals je al stelt: maakt niets uit; zolang er maar niet betaald hoeft te worden, dat was toch je streven en dat is nu beloond. Prima afloop en fijn voor je moeder.

Gesloten