LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte klantenservice!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Fam. Blokker

slechte klantenservice!!

Ongelezen bericht door Fam. Blokker »

Reeds jaren ben ik abonnee van Vodafone. Vanaf november 2003 heb ik mijn contract verlengd met een nieuw telefoontje van Sony-Ericsson T68i. Mij werd geadviseerd een 2-jarig contract af te sluiten, zodat ik het toestel tegen een zeer lage prijs kon krijgen. Het voordeel van dit toestel was bovendien dat het een mooie agenda-functie had voor mijn zaak. Echter een maand of 8 later deed het toestel het niet meer, althans het microfoontje. Het toestel werd opgestuurd voor reparatie en al die tijd zat ik zonder telefoon. Na een week was het toestel terug, maar niet gerepareerd omdat er vochtschade geconstateerd was. Dit bevreemdde mij, omdat er nooit koffie, water of wat dan ook overeen is gevallen. Na een second opinion kregen we de foto's met de zichtbare vochtvlekken. Hun woord tegen het mijne dus. Nog steeds zat ik zonder telefoon. Uiteindelijk kreeg ik een telefoon mee, een afdankertje van een oude klant met leeglopende batterij. Zes keer gebeld met vodafone om achter een tang-code te komen, ik kon namelijk niet bellen; geen mens te bereiken. Ook via e-mail bleef vodafone onbereikbaar, ik heb er verder nog zeker 6 e-mails aan besteed; de reactie kwam pas na 5 dagen. Kortom een onpersoonlijk bedrijf waar communicatie juist zo hoog in het vaandel zou moeten staan. Nog steeds loop ik met een afgedankt telefoontje rond en voor 2-jaar zit ik vast aan het contract. Ik kan tenslotte geen kant op. Zijn er misschien mensen met soortgelijke ervaringen?

Hosadam

Re: slechte klantenservice!!

Ongelezen bericht door Hosadam »

vochtschade is heel lastig, ook als je telefoon niet direct in contact komt met vocht kan er vocht schade ontstaan, denk maar aan condes. Als je je telefoon in je zak of tas hebt dan kan er door temperatuursverschillen condens ontstaan, als bij jouw telefoon dan net het rubbertje niet goed is geplaatst tijdens de productie ontstaat er vochschade. Je kan er weinig tegen doen, maar toch veel suc6

1973

Ongelezen bericht door 1973 »

Wat je ook kan doen is een prepaid toestel van Vodafon kopen en jouw sim kaart er in stoppen. En na die twee jaar gewoon opzeggen bij die klojos. T-Mobile is goed en goedkoop.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Erg vervelend dat dit moet gebeuren. Maar helaas kan er op allerlei manieren vochtschade ontstaan. Condens is de meest voorkomende vorm.

Dit kan niet alleen komen door zoals je zelf ook reeds aangaf het laten vallen van bijvoorbeeld een glas water, maar ook door bijv het leggen van je telefoon in een vochtige ruimte zoals de badkamer. Het gebruiken van je telefoon in de regen, etc.

Wanneer dit alles niet is gebeurt kan je je telefoon natuurlijk voor een second opinion laten nakijken bij een ander bedrijf. Let wel de kosten zijn voor eigen rekening en waarneer ook zij vochtschade constateren zijn de kosten niet voor jezelf. Is dit neit zo dan kan je deze kosten verhalen op Vodoafone.

Veel succes ermee.

??

Ongelezen bericht door ?? »

Als er foto's met de vochtplekken zijn is het geen 'hun woord tegen het mijne' meer maar bewijs dat er vochtschade is.

Vochtschade valt niet onder de garantie.

D'r zit niets anders op dan een ander toestel aan te schaffen. Overigens is dit niet de schuld van Vodafone. Er is iets met het toestel gebeurt waar 'ie niet tegen kon.

Gast

En inderdaad, het gaat weer helemaal nergens over om hier Vodafone de schuld te gaan geven. Zij hebben toch niet dit toestel gemaakt, of wel? IK zou eens SE hierover aanspreken. JE mag dan wel dat toestel bij een Vodafone-abo krijgen, maar weet je wat die krengen kosten? Je mag al blij zijn dat je er een gratis krijgt....

olienoot

Ongelezen bericht door olienoot »

Wat je ook kan doen is een prepaid toestel van Vodafon kopen en jouw sim kaart er in stoppen. En na die twee jaar gewoon opzeggen bij die *****s. T-Mobile is goed en goedkoop.
Goedkoop: ja!
Goed: Allesbehalve!

tijger

Ongelezen bericht door tijger »

[/quote]
Wat je ook kan doen is een prepaid toestel van Vodafon kopen en jouw sim kaart er in stoppen. En na die twee jaar gewoon opzeggen bij die *****s. T-Mobile is goed en goedkoop.

Prepaid toestel is niet simlockvrij dus kan er niet even zomaar een simkaart in. :roll:

harryvbos

Ongelezen bericht door harryvbos »

als je straks je contract verlengd verzeker dan je toestel ,dan voorkom je dit soort ellende

pollewop

Ongelezen bericht door pollewop »

tja, je had je ook kunnen verzekeren tegen dit soort dingen en daarbij een vervangende toestel service aanvragen dan had je in elk geval niet zonder toestel gezeten in de tussentijd. Kwestie van eigen verantwoordelijkheid. Je kunt trouwens wel je vodafone abonnementssimkaart in een vodafone prepaid toestel stoppen, want die toestellen zijn niet gesimlocked maar hebben een netwerklock.
het is dan wel balen voor je dat het toestel defect is geraakt, maar je kunt je daarover beter beklagen bij de toestelfabrikant (vodafone stuurt die toestellen ook altijd naar de fabrikant voor onderzoek en reparatie en is slechts tussenpersoon in het reparatietraject)
Voor wat betreft de tang-code... nooit van gehoord het is in elk geval geen netwerkcode maar blijkbaar ook weer een toestelafhankelijke code, ook hiervoor kun je je wenden tot de toestelfabrikant, of als het gaat om de sim-unlockcode, tot de netwerkprovider waar het toestel oorspronkelijk vandaan komt.

flierp

Ongelezen bericht door flierp »

vodafone abo sim werkt niet altijd in een voda prepaid toestel... een aantal (denk de meeste tegenwoordig) zijn 'dubbel' gelocked.

Hosadam

Ongelezen bericht door Hosadam »

verzekeren zou ik in geen geval doen, het biedt wel enige zekerheid maar er zitten veel uitsluitingen bij datsoort verzekeringen, als je interesse hebt, neem dan de papieren mee naar huis en lees het op je gemak door

miko

Ongelezen bericht door miko »

Nou ik kan je zeggen dat ook ik een vervelende ervaring heb met vodaphone. Ook ik heb een 2 jarig contract en na net een jaar staan ineens de instellingen van mijn toestel op engelstalig. ook het hele keuze menu van de talen is eraf.

Daarnaast gaat ook nog eens mijn headset kapot.

Dat dit allemaal bij de fabrikant ligt weet ik, maar vodaphone is de verkopende partij en dus verantwoordelijk voor de gebreken.

Bij mij wordt er simpelweg gezegd. Tja mevrouw ... u had een jaar garantie en nu niet meer. en dat vind ik een beetje af schepen van de consument. Sorry.

flierp

Ongelezen bericht door flierp »

zeker een a800 van samsung?

tja, 1 jaar is nou eenmaal 1 jaar... die garantie komt van samsung uit.

jorisz600

Ongelezen bericht door jorisz600 »

je weet toch van te voren dat er een 1 jaar garantie op een produkt zit als je dit tekort vind moet je het niet kopen, ik vind dit achteraf zeuren over iets wat je te voren moet bedenken,dus je weet dat er 1 jaar garantie op zit ,maar je verwacht 2 jaar...

Gast

Dat dit allemaal bij de fabrikant ligt weet ik, maar vodaphone is de verkopende partij en dus verantwoordelijk voor de gebreken
Nog nooit zo'n tegenstelling in een zin gezien. Je zegt dat het de schuld is van de fabrikant, maar Vodafone verantwoordelijk is? Leg eens uit hoe je dat dan ziet.

En officieel is Vodafone niet de verkoper, maar gewoonweg samsung....Dus zit niet te zeuren en denk eerst eens na voordat je iets zegt of doet![/b]

Olienoot

Ongelezen bericht door Olienoot »

Dat dit allemaal bij de fabrikant ligt weet ik, maar vodaphone is de verkopende partij en dus verantwoordelijk voor de gebreken
Wat een crap!
Als je indesit wasmachine kapot is buiten de garantie periode is het ook jammer maar helaas. Of wil je dan bijvoorbeelde de Expert gaan aanklagen???

Gast

Ook een leuke ervaring.
Telefoonnummers en kantoren van Vodafone veranderen zo vaak dat het niet eens mogelijk is om een telefoonnummer van ze in handen te krijgen.
En bij Google kan je zoveel vodafones schrijven je krijgt heel vaak een niet te openen pagina.
Toch lukt het na zoveel keer proberen en word je verwezen naar een nummer in Engeland.
Te gek voor woorden.

:cry:

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

Misschien zou je eens op http://www.vodafone.nl/over%20vodafone/contact kunnen kijken... daar staan vast alle nummers die je nodig hebt...

En anders weet je niet hoe je moet zoeken

bart2453

Ongelezen bericht door bart2453 »

Verzekeren heeft geen zin. Waterschade is namelijk nooit verzekerd!

Gesloten