LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN/AMRO Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Evakai
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2014 09:52

ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door Evakai »

Ik heb mijn hypotheek bij de abn/amro per 1 aug verlengd. Vanwege een iets ingewikkelde instructie die met een premie depot te maken heeft, worden mij nu door de ABNAMRO, maandelijks kosten berekend die niet terecht zijn. Ook ik ben een exFortis klant en ogenschijnlijk zijn er op deze afdeling aardig wat problemen. Mijn kantoor in Hilversum is uiterst behulpzaam maar, heb ik geconcludeerd, hebben in 6 maanden het probleem nog niet op kunnen lossen aangezien zij afhankelijk zijn van de afdeling ex- Fortis klanten. Ik ben uiterst gefrustreerd aan het raken omdat dit na mijn mening nu al 6 mnd te lang duurt.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door Dirkie »

En heeft het schrijven van deze bijdrage geholpen het verminderen van de frustratie?

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer, mevrouw,

Uw bericht over de kosten die aan u worden berekend heb ik gelezen.
Ik begrijp dat u het erg vervelend vindt, dat dit al 6 maanden speelt en het nog niet voor u is opgelost.

Graag wil ik hierover telefonisch contact met u opnemen. Op deze manier kunnen we uw situatie uitzoeken. U kunt uw telefoonnummer via een privébericht toesturen. In dit bericht kunt u dan ook aangeven op welk tijdstip wij u het beste kunnen bereiken.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

EdithElberts
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2014 21:27

Re: ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door EdithElberts »

ABN AMRO laat klant die al 35 jaar bij hun bankiert en een smetteloos betaal verleden heeft voor de 2e keer zitten.In de zomer van 2013 heb ik het huis waar ik samen met mijn kinderen ( na een scheiding)woon te koop gezet omdat ik voorzie dat ik de hypotheek niet meer kan opbrengen. Dit huis heb ik gezien de crisis heel goed en snel(oktober) kunnen verkopen,De ABN AMRO bank wil geen toestemming geven om het huis te verkopen omdat er een restschuld op komt. Welke ondergebracht kan worden in een woning die in ons bezit is. Dus krijg ik over een aantal weken een boete van € 43.700 ivm het niet leveren van de woning aan de kopers. Overigens moet ik voor deze boete ook geld lenen omdat ik dat niet op de plank heb liggen. En daarmee wordt het probleem dus nog groter, want dan ben ik nog steeds niet van de hypotheeklast.Ik ben al vanaf oktober 2013 bij de ABN AMRO bezig om dit probleem op te lossen, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Telkens weer naar een andere afdeling, telkens weer alle gegevens opsturen en telkens weer hetzelfde antwoord: Wij hebben een achterstand, dus u moet even geduld hebben maar als u het nou bij die afdeling neerlegt, daar kunnen en gaan ze u helpen. Wij kunnen niks voor u doen, zij wel. U moet eerst die procedure volgen, Hier gaat elke keer veel tijd overheen voordat ik weer hetzelfde antwoord krijg.
Er is me al verschillende keren verteld wat de procedure is, maar ik denk dat ze zelf niet weten wat die is, want ook die is elke keer anders. De ene bankmedewerker zegt: als u het huis marktconform verkocht heeft en er blijkt dat u in de toekomst in de betalingsproblemen komt dan krijgt u toestemming tot verkoop. Waarop een ander na 2 weken weer zegt: nee, dat is alleen als je een Nationale Hypotheek Garantie hebt. U bent zelf verantwoordelijk voor uw restschuld. ( en die wil ik ook op me nemen) Helaas … we kunnen niks doen.De ene zegt: even toestemming tot verkoop krijgen, en dan kunnen we de financiering rondmaken. De ander zegt: nee, eerst de financiering en dan krijgt u toestemming.Ik ben ook al bij een financiële coach (binnen de bank) geweest en daar moest ik vragen invullen als:wat betaald u aan wegenbelasting, aan opleidingskosten voor uw kinderen en wat kost het onderhoud van uw dieren. Geen probleem mogen ze allemaal weten, maar er iets mee doen……. NEE, dat gaat dan weer te ver…..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit klinkt als een verborgen agenda.

Heeft u het huis wel marktconform verkocht en niet te goedkoop ?

Wellicht is in kort geding de medewerking afdwingbaar ?

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte mevrouw Elberts,

Vervelend dat er ook bij u veel onduidelijkheid is over uw hypotheek. Als u hierover zelf nog geen officiele klacht of navraag bij ABN AMRO heeft ingediend, dan helpen wij u hier graag verder mee. U kunt in dit geval uw telefoonnummer en het gewenste terugbeltijdstip via een privebericht sturen.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. L. Verbruggen

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door bokkel »

Jaja, banken en zelfverrijking...daarom hebben ze de sociale verantwoordelijkheid maar overboord gegooid. Ik ben er ook mee aan het vechten, maar tjongejonge...10 verhaaltjes verder, dan krijg je gewoon verhaaltje nummer 11 te horen. Geen hulp, want je moet gewoon betalen.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door arieene »

beste Evakai & EdithElberts, ik begrijp jullie ervaringen 101% , maar je ziet wel dat o.a. De Banken mee lezen, en ook reageren, soms openlijk maar ook soms anoniem, om mensen proberen te ontmoedigen zodat deze maar opgeven, en dan hebben ze hun Doel bereikt,
ik hoop voor jullie dat nu de oplossing nabij is.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

arieene schreef:beste Evakai & EdithElberts, ik begrijp jullie ervaringen 101% , maar je ziet wel dat o.a. De Banken mee lezen, en ook reageren, soms openlijk maar ook soms anoniem, om mensen proberen te ontmoedigen zodat deze maar opgeven, en dan hebben ze hun Doel bereikt,
ik hoop voor jullie dat nu de oplossing nabij is.
Banken lezen en reageren niet. Mensen wel. Het zal je misschien verbazen, maar bij een bank werken gewone mensen zoals wij allemaal.

Maar wellicht als jij denkt dat die mensen op zo'n manier werken ben jij zelf ook zo en projecteer je jouw manier van werken op anderen....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ABN/AMRO Bank

Ongelezen bericht door crazyme »

GJvdZ schreef:
arieene schreef:beste Evakai & EdithElberts, ik begrijp jullie ervaringen 101% , maar je ziet wel dat o.a. De Banken mee lezen, en ook reageren, soms openlijk maar ook soms anoniem, om mensen proberen te ontmoedigen zodat deze maar opgeven, en dan hebben ze hun Doel bereikt,
ik hoop voor jullie dat nu de oplossing nabij is.
Banken lezen en reageren niet. Mensen wel. Het zal je misschien verbazen, maar bij een bank werken gewone mensen zoals wij allemaal.

Maar wellicht als jij denkt dat die mensen op zo'n manier werken ben jij zelf ook zo en projecteer je jouw manier van werken op anderen....
De cultuur en interne beleidslijnen bepalen hoe de bankmedewerkers reageren.

Gesloten