LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing voor wijziging abonnement CanalDigitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
vheemst

Waarschuwing voor wijziging abonnement CanalDigitaal

Ongelezen bericht door vheemst »

Ik heb al meer dan 15 jaar een televisie abonnement bij CanalDigitaal. Vorig jaar september heb ik het zenderpakket uitgebreid (upgrade) naar familie HD. Dit is binnen een paar minuten geregeld. Nu blijkt mij dat je dan direct een nieuwe termijn van 12 maanden gaat lopen. Op 1 maart a.s. ga ik verhuizen naar een appartement. Gezien de ligging is het daar technisch niet mogelijk tv te ontvangen met een schotel. Ik wilde de verhuizing via de "helpdesk" doorgeven en het abonnement terugbrengen naar een recreatiepakket of opzeggen. Dit is niet mogelijk. Ik moet gewoon het abonnement 12 maanden uitzitten en betalen terwijl ik geen gebruik kan maken van de diensten van CanalDigitaal. Dus als u van plan bent te verhuizen wijzig dan niets aan uw abonnement want dan zit u weer 12 maanden aan dit klantonvriendelijke bedrijf vast. Als je zegt de incasso bij de bank op te zeggen wordt gedreigd een incassobureau in te schakelen. Zo ga je kennelijk met jarenlang trouw betalende klanten om. Voor mij nooit meer CanalDigitaal.

Jantje7

Re: Waarschuwing voor wijziging abonnement CanalDigitaal

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Vreemd dat het bij u niet bekent was dat bij wijzigen van contract direct een nieuw jaarcontract ingaat. Dit is bij alle telecom bedrijven zo, tevens bij de energieleveranciers.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Gezien de ligging is het daar technisch niet mogelijk tv te ontvangen met een schotel.
Welke problemen zijn er daar, dat je geen schotel kan plaatsen?

vheemst

Appartement ligt op 1e verdieping van gebouw 3 hoog. Aan de noord-oost kant met ingebouwd balkon. Alleen ontvangst mogelijk met plaatsing schotel op het dak en draden langs de gevel. En dat mag niet.

vheemst

Bij kabelbedrijven als Ziggo en UPC is het zo dat je het abonnement direct kan beëindigen als je verhuist naar een gebied dat je provider niet bedient. Op de website heeft CanalDigitaal prachtige teksten staan. Enige citaten: "Je gaat verhuizen? Dan heb je genoeg aan je hoofd. Al jaren staat verhuizen in de top 5 van stressveroorzakers. Er moet in korte tijd vaak zoveel geregeld worden, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. CanalDigitaal helpt je daarom graag met de verhuisservice, waarmee je geniet van gemak en voordeel in deze hectische periode.".
Nou niet dus. Overigens is het zo dat veel diensten tegenwoordig per maand aan te passen zijn. Ik heb een abonnement bij KPN dochter Simyo. Kun je zonder kosten per maand aanpassen. Veel verzekeringmaatschappijen idem dito. Maar bij CanalDigitaal is het éénrichting verkeer. Upgraden binnen een paar minuten. Rekening is ook zo binnen. Maar dan zit je wel 12 maanden vast. Niet meer van deze tijd.

eleven

vheemst schreef:Bij kabelbedrijven als Ziggo en UPC is het zo dat je het abonnement direct kan beëindigen als je verhuist naar een gebied dat je provider niet bedient. Op de website heeft CanalDigitaal prachtige teksten staan. Enige citaten: "Je gaat verhuizen? Dan heb je genoeg aan je hoofd. Al jaren staat verhuizen in de top 5 van stressveroorzakers. Er moet in korte tijd vaak zoveel geregeld worden, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. CanalDigitaal helpt je daarom graag met de verhuisservice, waarmee je geniet van gemak en voordeel in deze hectische periode.".
Nou niet dus. Overigens is het zo dat veel diensten tegenwoordig per maand aan te passen zijn. Ik heb een abonnement bij KPN dochter Simyo. Kun je zonder kosten per maand aanpassen. Veel verzekeringmaatschappijen idem dito. Maar bij CanalDigitaal is het éénrichting verkeer. Upgraden binnen een paar minuten. Rekening is ook zo binnen. Maar dan zit je wel 12 maanden vast. Niet meer van deze tijd.
Hier staat al wat tegenwoordig met contracten is.
Jantje7 schreef:Vreemd dat het bij u niet bekent was dat bij wijzigen van contract direct een nieuw jaarcontract ingaat. Dit is bij alle telecom bedrijven zo, tevens bij de energieleveranciers.
Trouwens de verhuisservice van CD werkt toch, dat jij geen mogelijkheid hebt om een schotel te plaatsen, is toch niet de schuld van CD?
Zij leveren het signaal, jij zorgt voor de rest.
Of het nu een contract van 6 maanden of een jaar is, jij bent in gebreke CD niet.

eleven

vheemst schreef:Volgens mij heeft u aandelen bij CD.
Volgens mij ken je de regels niet. :lol:
Niet altijd bot doen, als de je de antwoorden niet aanstaan!
Nog een tip:
Verhuizing
Ga je verhuizen? Wist je dan dat je je schotel door ons kunt laten meeverhuizen? Als je hardware inmiddels verouderd is krijg je vaak ook een mooie aanbieding voor nieuwe hardware! Kijk bij onze verhuisservice voor meer informatie. Mag je in je nieuwe huis geen schotel ophangen? Wist je dat je huisbaas of VVE je officieel helemaal niet mag verbieden een schotel te plaatsen? Kijk hier voor meer informatie over een schotelverbod. Natuurlijk kan het zijn dat je alsnog liever opzegt dan je schotel mee te verhuizen. Kijk dan onderaan deze pagina voor informatie over het opzeggen van je CanalDigitaal abonnement.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat er altijd enkele kanalen niet leverbaar zijn via de kabel klopt het laatste verhaal...

Verbieden mag niet maar ze mogen wel eisen stellen aan het plaatsen en wegwerken van kabels.
Via regenpijp kun je ook vaak omhoog.

Maar niet slim om nu je vast te leggen als je al weet dat je gaat verhuizen....
Wel is het lopende door te verkopen en die koper kan dan voor half geld kijken en jij hebt minder verlies...
Ik hoef zelf deze niet maar misschien iemand anders hier of probeer marktplaats want net als mobieltjes...
Doorverkopen van lopende contracten mag ter beperking schade...

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Bij iedere kabelaar, alsook uw provider geldt de regel: zodra u uw pakket upgrade, er dan een nieuwe contract termijn van 1 jaar ingaat.
Het feit dat u dit niet wist valt niet uw provider aan te rekenen alswel uzelf. Dit staat namelijk duidelijk op hun website vermeld!

Wat betreft uw verhuizing.
Wellicht is er een mogelijkheid. Kijk even naar de algemene voorwaarden.
Hoofdstuk 1, artikel 13.

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfil ... 202013.pdf

Wat betreft het wel of niet verbieden van plaatsing van schotelantennes: het schijnt toch wel zeker te mogen, getuige de verschillende uitspraken door de rechter. Het is echter situatie en omstandigheid afhankelijk hoe de uitspraak van de rechter zal zijn. Lees onderstaande link maar even goed door.
http://www.coxenpartners.nl/nieuws/verb ... oegestaan/

eleven

Shine schreef:Bij iedere kabelaar, alsook uw provider geldt de regel: zodra u uw pakket upgrade, er dan een nieuwe contract termijn van 1 jaar ingaat.
Het feit dat u dit niet wist valt niet uw provider aan te rekenen alswel uzelf. Dit staat namelijk duidelijk op hun website vermeld!

Wat betreft uw verhuizing.
Wellicht is er een mogelijkheid. Kijk even naar de algemene voorwaarden.
Hoofdstuk 1, artikel 13.

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfil ... 202013.pdf

Wat betreft het wel of niet verbieden van plaatsing van schotelantennes: het schijnt toch wel zeker te mogen, getuige de verschillende uitspraken door de rechter. Het is echter situatie en omstandigheid afhankelijk hoe de uitspraak van de rechter zal zijn. Lees onderstaande link maar even goed door.
http://www.coxenpartners.nl/nieuws/verb ... oegestaan/
Welke artikel of welke mogelijkheid bedoel je bij verhuizing?
Ik kan nergens iets lezen, wat in het voordeel van TS kan zijn.

vheemst

Het was in september vorig jaar niet bekend dat ik ging verhuizen. Alle tips ten spijt. Er is echt geen enkele mogelijkheid daar een schotel te plaatsen. De termijn van 12 maanden staat zeker duidelijk in de algemene voorwaarden. Maar iedere keer binden aan termijnen van 12 maanden terwijl er door CD geen kosten zijn gemaakt voor geleverde apparatuur oid vind ik nog steeds star. Wat me het meest stoorde was de arrogante, ongevoelige houding van de "klantenservice". Na een klacht van mij is door een meer competente medewerkster van CD terug gebeld. Ze had er toch wel begrip voor dat ik na zo lang klant te zijn geweest nu geen mogelijkheid meer had CD te ontvangen. Ze heeft een voor mij redelijk voorstel gedaan tot het einde van de periode een korting te geven.

CDS Webcare Team

Ongelezen bericht door CDS Webcare Team »

Beste vheemst, wij hebben u via een privé bericht gecontacteerd.

Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal

eleven

brombeer48 schreef:
vheemst schreef:Volgens mij heeft u aandelen bij CD.
Aha dat is het, Eleven heeft aandelen in Canal Digitaal :shock: Daarom werd die boos, dat ik hem er van verdacht, om een Canal Digitaal medewerker te zijn! :roll: Een beetje de grote pief uithangen, met een dikke sigaar op de lip! Een simpele CD medewerker zijn, dat is ver beneden zijn stand 8)
Brombeer, als je zelf je huiswerk had gedaan, dan had de pseudo medewerker van CD jouw niet moeten helpen, om jou receiver weer aan lopen te krijgen.
Daarvoor jammer om mensen zoals jij te helpen. :mrgreen:
Dat je gerust gesteld bent, ik heb geen aandelen, maar ben de eigenaar en niet alleen van CD! :lol: :lol:
PS

En ik rook niet, vooral geen sigaren. :lol:

Gesloten