LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Berton27
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:22

Parkeerboete

Ongelezen bericht door Berton27 »

Ik heb een parkeerboete gekregen. Op de bon staat het tijdstip 14:30. Ik kwam net met mijn parkeerkaartje aangelopen toen ik zag dat ik deze bon kreeg. Tijdstip dat op het gekochte parkeerkaartje staat is 14:31.

De echte reden is dat ik geen muntgeld bij me had en ging wisselen in het centrum van Venray. Ik heb dat ook tegen de parkeerwachter gezegd. Hij vroeg waar ik gewisseld had, en zei dat dat best ver weg was en ik wel ergens dichterbij had kunnen wisselen. Vervolgens zei hij; ik heb het bonnetje toch al geprint, je kunt het eventueel aanvechten. Maar volgens mij is het niet hebben van muntgeld, geen geldige reden.

Ik voel me toch een beetje 'genaaid'.
Is dit inderdaad geen geldige reden? En zo nee, weet iemand een andere reden die wel kans heeft?

Alvast bedankt voor de moeite,
Berton

Berton27
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:22

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door Berton27 »

Wanneer ik bezwaar indien, vragen ze de desbetreffende parkeerwacht dan nog om zijn verhaal?

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door henk51 »

door Berton27 » 28 jan 2014 16:37

Ik heb een parkeerboete gekregen. Op de bon staat het tijdstip 14:30. Ik kwam net met mijn parkeerkaartje aangelopen toen ik zag dat ik deze bon kreeg. Tijdstip dat op het gekochte parkeerkaartje staat is 14:31.

De echte reden is dat ik geen muntgeld bij me had en ging wisselen in het centrum van Venray. Ik heb dat ook tegen de parkeerwachter gezegd. Hij vroeg waar ik gewisseld had, en zei dat dat best ver weg was en ik wel ergens dichterbij had kunnen wisselen. Vervolgens zei hij; ik heb het bonnetje toch al geprint, je kunt het eventueel aanvechten. Maar volgens mij is het niet hebben van muntgeld, geen geldige reden.

Ik voel me toch een beetje 'genaaid'.
Is dit inderdaad geen geldige reden? En zo nee, weet iemand een andere reden die wel kans heeft?
Het niet hebben van muntgeld of ben even gaan wisselen is smoes nummer 1.
U kunt in Venray betalen met PIN, Chipknip, creditcard of contant.
Betalen van parkeergeld kan ook met smartphone, een sms-bericht of een telefoontje. U betaalt dan alleen de werkelijke parkeertijd.
zoals u ziet betaalmogelijkheden genoeg.

Uw bon is van 14.30 waarschijnlijk stond uw auto er al snel zo'n 10 minuten onbetaald.

Andere reden is ook kansloos omdat u al de rede heeft aangegeven bij de parkeerwacht die zeker gehoord zal worden als u de bon aanvecht.

gr Henk

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door tenormin »

Berton27 schreef:Ik heb een parkeerboete gekregen. Op de bon staat het tijdstip 14:30. Ik kwam net met mijn parkeerkaartje aangelopen toen ik zag dat ik deze bon kreeg. Tijdstip dat op het gekochte parkeerkaartje staat is 14:31.

De echte reden is dat ik geen muntgeld bij me had en ging wisselen in het centrum van Venray. Ik heb dat ook tegen de parkeerwachter gezegd. Hij vroeg waar ik gewisseld had, en zei dat dat best ver weg was en ik wel ergens dichterbij had kunnen wisselen. Vervolgens zei hij; ik heb het bonnetje toch al geprint, je kunt het eventueel aanvechten. Maar volgens mij is het niet hebben van muntgeld, geen geldige reden.

Ik voel me toch een beetje 'genaaid'.
Is dit inderdaad geen geldige reden? En zo nee, weet iemand een andere reden die wel kans heeft?

Alvast bedankt voor de moeite,
Berton
Je geeft eigenlijk zelf al het antwoord: je had je dichterbij had kunnen wisselen. Ik denk dat je jezelf "genaaid" hebt door niet bij de dichtstbijzijnde plek te wisselen. Denk niet dat je kans maakt als je dit wilt aanvechten, jammer joh.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door sjohie »

Berton27 schreef:Wanneer ik bezwaar indien, vragen ze de desbetreffende parkeerwacht dan nog om zijn verhaal?
Als het al zover komt dat je bezwaar gegrond wordt verklaard misschien wel, maar de tijden op de bekeuring en het parkeerkaartje zijn klip-en-klaar, die auto stond er zonder parkeerkaartje toen de handhaver het constateerde en de bekeuring uitschreef. Dat lijkt me een uitgemaakte zaak?

brenda152
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2014 15:58

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door brenda152 »

En dan de administratiekosten die ze altijd apart vermelden. Waarom niet gewoon 1 bedrag?

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door electomonteur »

ik denk dat niet alle onder nemers tegenwoordig graag wisselen

dus soms moet je even zoeken en vragen voor je kunt wisselen

helaas houden de controleurs daar geen rekening mee
ze hadden ook de bon kunnen seponeren
gelukkig heeft onze gemeente besloten gratis in het centrum te laten parkeren
scheelt weer boetes en geduvel

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als controleurs daar rekening mee gaan houden, betaalt niemand meer. Iedereen was dan spontaan geld wisselen als ze een bon onder de ruitenwisser vonden. Gewoon voorbereid op pad gaan (met genoeg muntgeld dus).

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door eleven »

GJvdZ schreef:Als controleurs daar rekening mee gaan houden, betaalt niemand meer. Iedereen was dan spontaan geld wisselen als ze een bon onder de ruitenwisser vonden. Gewoon voorbereid op pad gaan (met genoeg muntgeld dus).
Gewoon kleine munten in de auto hebben, dan kan je altijd voor een korte tijd een kaartje nemen en dan ergens meer wisselen als het nodig is.
Waarom moeten volwassene mensen toch altijd bij de hand genomen worden. :shock:

Berton27
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:22

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door Berton27 »

Er zit 1 minuut tussen boete en parkeerkaartje. Moet je dan rennend naar de automaten gaan?
Ik snap wel dat het niet slim is.

Maar kan er niemand iets bedenken, waarmee ik er nog onderuit kan komen? Heeft iemand hier succesvolle ervaringen mee? Bijvoorbeeld het mogelijke verschil in de tijd van de parkeerwachter en de tijd die op de automaat staat. Zijn die tijden wel precies gelijk.

Kent er iemand een maas in de wet voor deze situatie?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Berton27 schreef:Er zit 1 minuut tussen boete en parkeerkaartje. Moet je dan rennend naar de automaten gaan?
Ik snap wel dat het niet slim is.

Maar kan er niemand iets bedenken, waarmee ik er nog onderuit kan komen? Heeft iemand hier succesvolle ervaringen mee? Bijvoorbeeld het mogelijke verschil in de tijd van de parkeerwachter en de tijd die op de automaat staat. Zijn die tijden wel precies gelijk.

Kent er iemand een maas in de wet voor deze situatie?

Een controleur ziet heus wel dat die persoon die net komt aanrijden met de auto naar de parkeerautomaat loopt, maar dat jij eerst geld moet gaan wisselen is jou probleem en niet dat van de controleur.

En nee ken voor zulke dingen absoluut geen maas in de wet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Berton27 schreef:Er zit 1 minuut tussen boete en parkeerkaartje. Moet je dan rennend naar de automaten gaan?
Ik snap wel dat het niet slim is.

Maar kan er niemand iets bedenken, waarmee ik er nog onderuit kan komen? Heeft iemand hier succesvolle ervaringen mee? Bijvoorbeeld het mogelijke verschil in de tijd van de parkeerwachter en de tijd die op de automaat staat. Zijn die tijden wel precies gelijk.

Kent er iemand een maas in de wet voor deze situatie?

Een controleur ziet heus wel dat die persoon die net komt aanrijden met de auto naar de parkeerautomaat loopt, maar dat jij eerst geld moet gaan wisselen is jou probleem en niet dat van de controleur.

En nee ken voor zulke dingen absoluut geen maas in de wet.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door kokka »

Berton27 schreef:Er zit 1 minuut tussen boete en parkeerkaartje. Moet je dan rennend naar de automaten gaan?
Ik snap wel dat het niet slim is.

Maar kan er niemand iets bedenken, waarmee ik er nog onderuit kan komen? Heeft iemand hier succesvolle ervaringen mee? Bijvoorbeeld het mogelijke verschil in de tijd van de parkeerwachter en de tijd die op de automaat staat. Zijn die tijden wel precies gelijk.

Kent er iemand een maas in de wet voor deze situatie?
de parkeerwachter vermoedt gewoon dat je toen je net kwam aanlopen, na het boodschappen doen, en toen dat je toen je zag dat de parkeerwacht bij je auto stond snel nog even een kaartje hebt gekocht.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door sjohie »

Berton27 schreef:Er zit 1 minuut tussen boete en parkeerkaartje. Moet je dan rennend naar de automaten gaan?
Ik snap wel dat het niet slim is.

Maar kan er niemand iets bedenken, waarmee ik er nog onderuit kan komen? Heeft iemand hier succesvolle ervaringen mee? Bijvoorbeeld het mogelijke verschil in de tijd van de parkeerwachter en de tijd die op de automaat staat. Zijn die tijden wel precies gelijk.

Kent er iemand een maas in de wet voor deze situatie?
De papieren bewijzen geven je geen gelijk, en de parkeerwacht zal verklaren dat jij hebt gezegd dat je nog geld moest wisselen, wat je meer tijd als ingeschat kostte. Maw die zal zeggen dat er in de praktijk een veelvoud van die ene minuut tussen het daadwerkelijk parkeren, en het kopen van het kaartje zat. Dat heb je nota bene zelf gezegd tegen die man, en liegen tegen een werkgever, mogelijk onder ede, zal hij echt niet voor je riskeren.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door eleven »

Berton27 schreef:Er zit 1 minuut tussen boete en parkeerkaartje. Moet je dan rennend naar de automaten gaan?
Inderdaad is het niet slim.

Ook parkeerwachters weten hoe in deze situatie te handelen.
Je schrijft zelf, naar het centrum gelopen te zijn om te wisselen.
Weet je ook, dat een parkeerwachter ff met de hand op de motorkap controleert, of deze nog warm is.

Ik moet vaker iets verder lopen naar een parkeerautomaat, maar de parkeerwachter ziet ook, dat iemand een kaartje aan trekken is, en vraagt, is deze auto van u.
Ja, met mijn kaartje in de hand tijd 2 minuten.

Ik sluit mij dan ook bij Kokka aan.
kokka schreef: de parkeerwachter vermoedt gewoon dat je toen je net kwam aanlopen, na het boodschappen doen, en toen dat je toen je zag dat de parkeerwacht bij je auto stond snel nog even een kaartje hebt gekocht.

dirkib
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 sep 2010 18:51

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door dirkib »

Lees deze uitspraak van de Hoge raad, en dan onder 3.6:

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 005:AU5160

geld wisselen is geen reden om later te mogen betalen als je gaat parkeren.

Berton27
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:22

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door Berton27 »

Bedankt dirkib, daar kan ik wat mee ;)

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door Degrelle »

Het beste is snel betalen, scheelt je een hoop frustratie, een hoop tijd en je voorkomt een boete voor te laat betalen.
En dan snel verder gaan met je leven (en zorgen dat je altijd muntgeld in de auto hebt liggen)

Kun je hier wel iets mee berton :D

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Parkeerboete

Ongelezen bericht door eleven »

Berton27 schreef:Bedankt dirkib, daar kan ik wat mee ;)
Het Hof heeft vervolgens geoordeeld dat met dit parkeren parkeerbelasting verschuldigd is geworden en wel bij de aanvang van dat parkeren, en dat belanghebbende vóór het tijdstip waarop door hem een parkeerautomaat in werking werd gesteld, niet uitsluitend betalingshandelingen heeft verricht.
Dit hebben verschillende leden hier al opgemerkt, zonder een uitspraak van de hoge raad geraadpleegd te hebben.

Gesloten