LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoeveel mag je bijverdienen met een ww og gewone uitkering

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Marquito

Hoeveel mag je bijverdienen met een ww og gewone uitkering

Ongelezen bericht door Marquito »

Ik heb nu een ww -uitkering en ga er snel vanuit dat ik weer aan het werk mag. Mijn vraag is hoeveel je mag bijverdienen als je een ww uitkering hebt, of een normale uitkering?

Chocomelk

Re: Hoeveel mag je bijverdienen met een ww og gewone uitkering

Ongelezen bericht door Chocomelk »

U ontvangt van UWV een WW-uitkering. Uw uitkering is gebaseerd op het aantal uren dat u werkte in uw vorige baan. Gaat u werken terwijl u een WW-uitkering krijgt? Geef dit dan altijd aan ons door.

Meld elk klusje

U moet elk werk dat u doet tijdens uw WW-uitkering aan ons melden. Ook als u af en toe een klusje doet. En of dit nu betaald of onbetaald is. Alles telt als werk. Wij moeten weten wat voor werk u doet, voor hoeveel uur en wat uw eventuele inkomsten zijn. Ook als dat werk buiten kantooruren is, bijvoorbeeld ’s avonds of in het weekend. Zo kunnen wij bepalen of het soort werk, de gewerkte uren of de inkomsten gevolgen hebben voor uw uitkering.

Wanneer stopt mijn WW?

Als u weer (gedeeltelijk) aan het werk gaat, bekijkt UWV wat dit voor u betekent en of u nog een WW-uitkering krijgt. Afhankelijk van hoelang u al WW krijgt, is er sprake van urenaftrek of inkomstenaftrek. Het verschil tussen urenaftrek en inkomstenaftrek leest u hieronder.

Urenaftrek

Krijgt u korter dan 1 jaar een WW-uitkering ? En gaat u minder uren werken dan het aantal uren waarvoor u een WW-uitkering ontvangt? Dan krijgt u in de meeste gevallen nog een WW-uitkering over de uren die u dan nog werkloos bent.

Krijgt u voor 10 uur of meer per week een WW-uitkering? En vindt u werk waardoor u minder dan 5 uur werkloos blijft? Dan stopt uw WW-uitkering.

Krijgt u voor minder dan 10 uur per week een WW-uitkering? Dan krijgt u geen WW-uitkering meer als u weer deels gaat werken en minder dan de helft van het aantal uren werkloos blijft.

Wilt u weten hoe hoog uw inkomen wordt als u weer aan het werk gaat? Ga dan naar Rekenhulp WW bij urenaftrek. Heeft u naast uw WW-uitkering ook een andere uitkering? Dan kunt u de rekenhulp niet gebruiken.

Inkomstenaftrek

Heeft u langer dan 1 jaar aaneengesloten een WW-uitkering gehad? En bent u volledig werkloos in de 13 weken voordat u weer aan het werk gaat? Dan stopt uw uitkering pas als uw inkomen hoger is dan 125% van uw WW-uitkering per week. Deze regeling heet inkomstenaftrek. Als dit voor u geldt, krijgt u daarover automatisch bericht van ons.

Solliciteren

Als u naast uw baan een aantal uren werkloos blijft, moet u doorgaan met solliciteren. Het doel is dat u weer volledig aan het werk gaat. U moet naast uw huidige werk nog ander werk aannemen voor uw resterende WW-uren. Vergeet niet dit werk ook op het Wijzigingsformulier WW of het Inkomstenformulier WW te melden.

Gaat u als zelfstandige werken?

Wilt u naast uw uitkering als zelfstandige gaan werken? Uw uren en inkomsten uit uw eigen bedrijf hebben gevolgen voor uw uitkering. Lees daarom eerst de informatie op Eigen bedrijf starten vanuit een WW-uitkering.

Voor startende ondernemers gelden speciale regels. Meer hierover kunt u lezen bij Starten met een eigen bedrijf.

Twijfelt u over wat u wel of niet moet doorgeven? Neem dan contact met ons op.

bron : http://www.uwv.nl/particulieren/ik_ben_ ... erken.aspx

Gesloten