LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
danseres
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2006 11:48

T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door danseres »

Vorig jaar heb ik mijn abonnement bij T Mobile omgezet naar een Sim Only abonnement omdat mijn toestel nog heel goed was. Ik ging daardoor € 22,00 per maand betalen maar was wel gelijk mijn beltegoed van het oude abonnement kwijt,terwijl ik toch bij hetzelfde bedrijf bleef en wat ik al niet terecht vond. Nu zie ik op mijn maand bedrag dat T Mobile de tarieven per 1 januari aanpast als gevolg van inflatie. Deze is vastgesteld op 2.9%, maar mijn maandbedrag ging omhoog van 22,00 naar € 30,87??? Ik ben hier zeer onaangenaam door verrast. Mag een bedrijf zomaar eenzijdig het contract verhogen? Ik kan me namelijk niet herinneren of dit al in de kleine lettertjes stond afgelopen mei. Ik vind het zeer onbehoorlijk om dit te doen. Wat is jullie ervaring? Doen alle bedrijven dit, want anders ga ik beslist naar een ander bedrijf kijken voor een nieuw abonnement.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door bokkel »

Een BTW-verhoging, daar kun je niets tegen beginnen. Maar een inflatie-correctie die zorgt dat je van 22 naar 30,87 gaat..Das geen 2,9% maar 40,3%.....Even je afrekening erbij halen met de specificaties.

ThijsS
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:24

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door ThijsS »

Controleer op je telefoonrekening of je niet iets van "Content aankopen" er op hebt staan.
Zeer gevaarlijke fishing e-mail die je zo aan een hoopt kosten bezorgt zonder dat je het door hebt. Twee collega's van mij hebben hier al last van gehad. We hebben het op alle zakelijke abonnementen laten blokkeren.
Klagen bij telefoonmaatschappij hierover helpt niet: zij zijn slechts doorgeefluik, ondanks dat zij donders goed weten dat dit niet in de haak is.

Maar als het puur om een "inflatie" correctie gehad is dat wel een beetje overdreven ja.

Danny5976
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2014 09:48

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door Danny5976 »

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. Abonnement afgesloten voor €17,00 per maand. Nu verhoogd T-Mobile de tarieven met een inflatiecorrectie van 2,9%, afgeleid van gegevens van het CBS. Even daar gelaten dat het zowel in het contract als in de algemene voorwaarde niet vermeldt wordt dat dit gebeurd.

Echter het nieuwe maandbedrag is nu €17,99. Neem je een inflatiecorrectie van 2,9% over €17,00 dan is dit slechts €0,49. Dus T-mobile lijkt de inflatiecorrectie te verdubbelen.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Voor zover ik weet mogen ze dat wel doen, maar aangezien je een contract bent aangegaan voor een bepaald maandbedrag, heb jij dan ook de mogelijkheid om het contract op te zeggen als je het er niet mee eens bent. Vraag het anders even na bij het juridisch loket. Die zullen vast wel weten wat je wel en niet kan/mag doen.

ellie14
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2014 17:12

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door ellie14 »

T-mobile rekent ook 5 euro in de week voor een derde party ..waar ik helemaal een contract voor heb na bellen chatten mailen krijg ik een brief waar in ik toestemming in moet geven dat ze het uit gaan zoeken ...maar daar staat wel met kleine letters in dat ze gegevens van mij met die derde party willen delen ...lijkt mij dat dat prive is ...T mobile gaat volgens mij hier wel een beetje tever ...zou wel willen weten of ik het recht heb dat geld in te houden ....mijn contract +21 btw

evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door evert55 »

Flinke verhoging. Die telecomproviders maken er een zooitje van.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door sjohie »

evert55 schreef:Flinke verhoging. Die telecomproviders maken er een zooitje van.
Sommige gebruikers ook als je hierboven leest, 3rd party bedragen komen doorgaans niet zomaar op een rekening, daarvoor moet een gebruiker tenminste iets voor doen om die dienst te starten. In het geval van de topic starter (TS) is er duidelijk meer aan de hand, anders had het hele internet er wel vol mee gestaan, en had mijn moeder, ook simonly klant van T-mobile, die >40% verhoging ook op de factuur moeten zien staan, maar die ziet alleen de aangekondigde inflatiecorrectie.

ellie14
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2014 17:12

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door ellie14 »

inflatiecorrectie staat er ook op ...ik heb nooit een app gedownload ..er staan er zat op de topic van T -mobile die daar last ven hebben ,, ook aan de telefoon zeggen ze ...ja de derde party doet het zomaar we hebben veel klachten ..ik heb een nieuw contract sinds ik een nieuw contract heb heb ik ineens 5 euro in de week meer voor diensten die ik niet of nooit gebruikt ...en dan komen ze met termen die ik niet eens snap

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door sjohie »

ellie14 schreef:inflatiecorrectie staat er ook op ...ik heb nooit een app gedownload ..er staan er zat op de topic van T -mobile die daar last ven hebben ,, ook aan de telefoon zeggen ze ...ja de derde party doet het zomaar we hebben veel klachten ..ik heb een nieuw contract sinds ik een nieuw contract heb heb ik ineens 5 euro in de week meer voor diensten die ik niet of nooit gebruikt ...en dan komen ze met termen die ik niet eens snap
Die kosten komen dus mogelijk van een extra dienst, bijvoorbeeld zo'n ringtone download abonnement, of smsjes met moppen ofzo. Dat hoeven helemaal geen apps te zijn. Maar het kan ook gewoon zo zijn dat er dingen in/op/aan het nieuwe contract zijn veranderd tov het oude, denk aan een duurdere internetbundel ofzo.

Maar welke termen begrijp je dan niet?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: T Mobile verhoogt zomaar abonnementstarief per 1 januari.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kan je de rekening van december en januari eens online zetten (persoonlijke gegevens even afdekken natuurlijk)? Dan kunnen we kijken wat er precies aan de hand is.

Gesloten