Enkele weken later kreeg ik van hen de volgende mail:
Beste....,
Vandaag hebben wij uw retourzending voor u in behandeling genomen, aangezien deze niet volledig ongebruikt retour gezonden is, is kostenloos annuleren niet mogelijk. Wij hebben begrepen dat u enkel een fabrieksnieuw toestel wenst en willen dan ook tot een passende oplossing met u komen.
Wat wij u kunnen aanbieden is het volgende;
- Een winkeltegoed ter hoogte van uw aankoopbedrag.
- Vervanging voor de iPhone 5 16GB tegen de bijbetaling van het verschil ik aankoopprijs;
http://www.phonespot.nl/toestellen/appl ... one-5-16g-
Dit toestel wordt nieuw en in gesealde doos geleverd met volledige Apple care garantie (levertijd 1 dag met DPD post, uit Nederlandse voorraad).
- Een kostenloze reparatie of vervanging van uw toestel.
- Annulering van uw gehele aankoop tegen 2/3 van de huidige winkelprijs.
Graag vernemen wij welke optie het beste op uw wensen aansluit.
Uiteraard wil ik u daarnaast nog een fijn weekend toewensen.
Met vriendelijke groeten,
[naam verwijderd door moderator]
Reactie op deze mail: Het toestel is door mij wel ongebruikt. Ik heb het alleen opgeladen (leeg geleverd) en aangezet. Toen bleek dat internet niet werkte heb ik de telefoon uitgezet en na overleg teruggestuurd naar phonespot.
Ik heb direct aangegeven dat dit onacceptabele voorstellen waren en dat ik nog steeds het aankoopbedrag terug wilde. Hierop hebben ze geantwoord dat ze mijn toestel hebben gerepareerd en hebben het naar me teruggezonden (niet aangetekend).
Ik heb de telefoon bekeken die ik terug heb gekregen van phonespot. Het blijkt te gaan om een ander toestel, want het serienummer en imei-nummer zijn anders dan bij het vorige toestel.
Dit is wederom weer iets want niet klopt aan phonespot, want ik kreeg van hen de volgende mail:
Beste...,
Vandaag is uw toestel nogmaals nagekeken, deze blijkt tevens niet defect te zijn, enkel stonden de instellingen niet juist waardoor deze geen netwerk vond.
Wij hebben de instellingen op het toestel hersteld. Het toestel kan dan ook werkend aan u retour worden gezonden.
Een toestel kunnen wij overigens enkel annuleren indien deze volledig ongebruikt is (dus ook de accessoires).
Met vriendelijke groeten,
[persoonsgegevens verwijderd]
Ze hebben mij dus laten weten dat ze alleen de instellingen hebben aangepast en dat ze het toestel daarna aan mij hebben teruggezonden. Dit klopt niet, want ik heb foto's gemaakt van het vorige serienummer en imei-nummer (en deze zijn anders dan het toestel wat ik nu heb).
Internet werkt nu wel, maar er staan verschillende serienummers op de telefoon (dus lijkt in elkaar te zijn gezet van onderdelen uit verschillende telefoons). Daarnaast zijn alle garanties nog steeds verlopen.
Ik wil deze telefoon niet houden en mijn geld terug. Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?