LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt BTW korting actie

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ofdm

Mediamarkt BTW korting actie

Ongelezen bericht door ofdm »

Door de Mediamarkt reclame op TV voor een korting van 21% ben ik op pad gegaan een externe harde schijf te kopen. In de winkel stonden her en der bordjes (A4 groot) met de uitzonderingen aangegeven. Ik lees dit na en zie geen probleem. Bij het afrekenen werd echter geen korting gegeven. De kassamedewerkster gaf aan dat op dit product geen korting van toepassing was. Hierop gaf ik aan de uitzonderingen te hebben nagelezen in de winkel en dat haar uitspraak niet overeenkwam met deze bordjes. Toen moest ze van een collega de papieren vragen met de uitzonderingen. Op het voorblad (zoals in de winkel) stond bij computerapparatuur alleen Ipod en software. Zij had er nog minstens 5 blaadjes A4 met uitzonderingen achter zitten! En daar stonden inderdaad harde schijven bij. Ze vroeg nog netjes of ik hem nog wilde kopen, tja zij kan er ook niets aan doen dat de Mediamarkt haar ervoor laat vliegen. Mag dit nou zomaar? Ik vind het ergens misleiding. Moet je dan bij elk product een medewerker vragen of de korting van toepassing is? Om het nog krommer te maken stond er op de afdeling van de opslagmedia ook een bak met externe harde schijven die specifiek werden uitgezonderd van de btw kortingsactie. Wat mij betreft een koude douche voor de Mediamarkt.

zalmmetwijn

Re: Mediamarkt BTW korting actie

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Als ik naar de voorwaarden kijk zoals die op internet staan, staat het er duidelijk op.
Alle accessoires (zoals weerstations, mediaplayers, NAS, smartwatches, alarmsystemen huis, harde schijven, zowel intern als extern, klik hier voor een overzicht van alle accessoires)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ofdm schreef:Door de Mediamarkt reclame op TV voor een korting van 21% ben ik op pad gegaan een externe harde schijf te kopen. In de winkel stonden her en der bordjes (A4 groot) met de uitzonderingen aangegeven. Ik lees dit na en zie geen probleem. Bij het afrekenen werd echter geen korting gegeven. De kassamedewerkster gaf aan dat op dit product geen korting van toepassing was. Hierop gaf ik aan de uitzonderingen te hebben nagelezen in de winkel en dat haar uitspraak niet overeenkwam met deze bordjes. Toen moest ze van een collega de papieren vragen met de uitzonderingen. Op het voorblad (zoals in de winkel) stond bij computerapparatuur alleen Ipod en software. Zij had er nog minstens 5 blaadjes A4 met uitzonderingen achter zitten! En daar stonden inderdaad harde schijven bij. Ze vroeg nog netjes of ik hem nog wilde kopen, tja zij kan er ook niets aan doen dat de Mediamarkt haar ervoor laat vliegen. Mag dit nou zomaar? Ik vind het ergens misleiding. Moet je dan bij elk product een medewerker vragen of de korting van toepassing is? Om het nog krommer te maken stond er op de afdeling van de opslagmedia ook een bak met externe harde schijven die specifiek werden uitgezonderd van de btw kortingsactie. Wat mij betreft een koude douche voor de Mediamarkt.
Staat overal duidelijk aangegeven hoor, harde schijven worden apart genoemd, en sowieso zou de duidelijke mededeling dat er producten uitgezonderd zijn, én het niet zien staan van een aangepaste prijs bij het product in het schap, toch duidelijk moeten zijn?

Frits Bband

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Als je wel korting zou hebben gekregen, is het trouwens 17,3% en geen 21%. Valt me mee dat daar nog geen mensen over mopperen...

ofdm

Ongelezen bericht door ofdm »

Ik schreef dat ik door de TV reclame naar de Mediamarkt ben gegaan. Op Internet staat het inderdaad vrij duidelijk zie ik nu. Dat er geen aangepaste prijzen op de schappen staan is mij niet opgevallen, ik kom er niet vaak en ben direct naar het vak gelopen waar de harde schijven liggen. Ik verwachtte overigens niet dat ze de prijzen op de vakken aan zouden passen omdat het een tijdelijke actie is. En aanpassing van artikelprijzen geeft ook de kans om de van prijs op te krikken (zoals de speelgoedzaken deden met sinterklaas). Anyhow, de accessoire lijst is wel heeeeel erg lang. Het was misschien eenvoudiger geweest te aan te geven welke producten wel btw korting hebben.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Frits Bband schreef:Als je wel korting zou hebben gekregen, is het trouwens 17,3% en geen 21%. Valt me mee dat daar nog geen mensen over mopperen...
Ook dat staat duidelijk vermeldt trouwens. Actie is duidelijk en de uitzonderingen ook. Geen reden tot klagen lijkt me. Dat overigens koffiepads een accessoire zijn vind ik wel wat vergezocht.

mazout

Ongelezen bericht door mazout »

21% actie media markt, nooit meer media markt, slechte service !

30-1 besloten wij om in te gaan op de 21% btw kortings actie. Na afronden van de bestelling werden we gefeliciteerd met onze aankoop, wij blij, iedereen tevreden.

Na 4 werkdagen kregen we een mail dat de bestelde laptop niet geleverd kon worden ivm teveel verkocht...
Na 5 werkdagen kregen we een mail, het bestelde tablet kon niet geleverd worden ivm teveel verkocht.....
Na tel contact van zo'n 60 min, waarvan 15 "in de wacht", a 4ct starttarrief en 10ct/min, werd medegedeeld dat er sneller besteld was dan het systeem kon verwerken m.a.g dat er teveel verkocht was dan er geleverd kon worden. Ik heb hen op HUN tekortkoming gewezen en gesteld dat de klant hier niet de dupe van kon worden, of wel.......

De helpdesk medewerker , 2x, kon geen alternatief aanbieden, dit was er wel maar de medewerker mocht/kon hier geen gehoor aan geven, dus na wat stoom uit mijn oren heb ik de complete bestelling geannuleerd.

Nu wachten op de restitutie van mijn geld......

Media markt NOOIT meer, ik ben toch niet gek!!!!!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer je denkt dat je tegenwoordig electronica kunt kopen met 18 % korting zonder adder onder het gras ben toch wel een beetje gek...

sjohie

crazyme schreef:Wanneer je denkt dat je tegenwoordig electronica kunt kopen met 18 % korting zonder adder onder het gras ben toch wel een beetje gek...
Wij hebben er nog een elektrische tandenborstel gescoord, en die was echt goedkoper door die actie. Zelfs ~15 euro tov de laagste e-tailer. Maar ik zag een sony lcd tv, die volgens de tweakers pricewatch online (inc. bezorging) nog wel wat goedkoper te krijgen was. Het is dus een kwestie van goed opletten.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Maar ik zag een sony lcd tv, die volgens de tweakers pricewatch online (inc. bezorging) nog wel wat goedkoper te krijgen was.
En dat is welke TV?

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Die hele btw acties zijn een giller. want je kan niks kopen want er zit gewoon btw op.
Dit ik dit bericht, toch las is een wonder want het antwoord wist ik al.

eleven

eleven schreef:
Maar ik zag een sony lcd tv, die volgens de tweakers pricewatch online (inc. bezorging) nog wel wat goedkoper te krijgen was.
En dat is welke TV?
Helaas voor de zoveelste keer geen onderbouwing. :mrgreen:

sjohie

eleven schreef:
En dat is welke TV?
Ik liep er terloops langs met een collega in de lunchpauze, dus het is allemaal niet echt blijven hangen, maar volgens mij was het de Sony KDL-42W655, die bij hen met BTW korting nog 524 was, en online nét onder de 500 te krijgen is.

eleven

sjohie schreef:
eleven schreef:
En dat is welke TV?
Ik liep er terloops langs met een collega in de lunchpauze, dus het is allemaal niet echt blijven hangen, maar volgens mij was het de Sony KDL-42W655, die bij hen met BTW korting nog 524 was, en online nét onder de 500 te krijgen is.
Ik dacht te lezen, dat je dit op Tweakers Pricewatch hebt gelezen? :shock:

sjohie

sjohie schreef:
eleven schreef:
En dat is welke TV?
Ik dacht te lezen, dat je dit op Tweakers Pricewatch hebt gelezen? :shock:
We liepen fysiek door de mediamarkt, en ik las de prijs in de pricewatch op mijn smartphone.. :wink:

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

mijn vrouw wilde graag een nieuwe laptop. ik was dus al een beetje aan het rondneuzen, toen ik de reclame van de mediamarkt zag over de BTW actie. ik had toen al mijn keus gemaakt.Ik dacht laat ik voor de zekerheid de gegevens van de laptop (prijs/specs etc)om te checken of MM de prijs niet eerst opkrikt voor de btw actie, maar dat was dus helemaal niet het geval.
ik heb hem op de eerste dag van de actie besteld, twee dagen later werd hij keurig thuis bezorgt. ik heb nog even gezocht of hij ergens anders goedkoper aan werd geboden, maar ook dat was niet het geval.
voor mij was het dus een prima actie.

eleven

kokka schreef:mijn vrouw wilde graag een nieuwe laptop. ik was dus al een beetje aan het rondneuzen, toen ik de reclame van de mediamarkt zag over de BTW actie. ik had toen al mijn keus gemaakt.Ik dacht laat ik voor de zekerheid de gegevens van de laptop (prijs/specs etc)om te checken of MM de prijs niet eerst opkrikt voor de btw actie, maar dat was dus helemaal niet het geval.
ik heb hem op de eerste dag van de actie besteld, twee dagen later werd hij keurig thuis bezorgt. ik heb nog even gezocht of hij ergens anders goedkoper aan werd geboden, maar ook dat was niet het geval.
voor mij was het dus een prima actie.
Hier sluit ik mij bij aan.
Ook ik heb geen slechte ervaringen met de MM.
Ook ik informeer eerst, via internet, wat ik wil kopen en dan ga ik naar de MM.
Vele roepen dozenschuiver, of ik heb het ergens goedkoper gezien, maar kunnen zich dan niet meer herinneren, voor mij mag het, als ik maar mijn profijt heb. :lol:
Het enige verschil is, dat ik niet op de website koop.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

ik normaal ook niet, we waren ook eerst even bij mm langsgeweest( in rotterdam) maar ik twijfelde nog, op de website was de basisprijs voor dezelfde laptop al 49 euro goedkoper, daar ging later de korting nog van af, dus dubbel voordeel in dit geval.

Gesloten