LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone, maximum???

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dutch249

Youfone, maximum???

Ongelezen bericht door dutch249 »

Onlangs een nieuwe mobiele telefoon gekocht.
Na een maand (90 euro, zonder werkelijk te hebben gebeld) kreeg ik een waarschuwing van Youfone dat mijn gps ????) open stond en ik dus data gebruikte.
Had het hele ding na het insteken van het kaartje niet gebruikt.
Heb deze telefoon alleen voor noodgevallen als pijnpatient.
Youfone heeft voorgesteld dat ik een abonnement neem van 5 euro en zo 45 euro betaal. De andere 45 euro moeten worden betaald.
Wie heeft soortgelijke ervaringen?

bokkel

Re: Youfone, maximum???

Ongelezen bericht door bokkel »

dutch249 schreef:..
Youfone heeft voorgesteld dat ik een abonnement neem van 5 euro en zo 45 euro betaal. De andere 45 euro moeten worden betaald...
¿que?

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

bokkel schreef:
dutch249 schreef:..
Youfone heeft voorgesteld dat ik een abonnement neem van 5 euro en zo 45 euro betaal. De andere 45 euro moeten worden betaald...
¿que?
Ik denk (correct me if I'm wrong) dat de helft van de kosten binnen zo'n 5-euro-abonnement zou vallen, en dat ze als tegemoetkoming hebben voorgesteld om op deze manier 40 euro van het totaalbedrag 'kwijt te schelden'. Bijvoorbeeld, stel dat het in totaal om (ik noem maar wat) 500 mb ging, en er bij zo'n abonnement 250mb inbegrepen is, dan betaalt ts enkel nog de 250mb die buiten de bundel valt.

Overigens zou ik heel snel de gps uitzetten, of dit eventueel door een bekende laten doen, of in de winkel, zodat u volgende maand niet wéér voor verrassingen komt te staan.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

dutch249 schreef:Onlangs een nieuwe mobiele telefoon gekocht.
Na een maand (90 euro, zonder werkelijk te hebben gebeld) kreeg ik een waarschuwing van Youfone dat mijn gps ????) open stond en ik dus data gebruikte.
Had het hele ding na het insteken van het kaartje niet gebruikt.
Heb deze telefoon alleen voor noodgevallen als pijnpatient.
Youfone heeft voorgesteld dat ik een abonnement neem van 5 euro en zo 45 euro betaal. De andere 45 euro moeten worden betaald.
Wie heeft soortgelijke ervaringen?
Eeuh, GPS is voor de plaatsbepaling, en verzend geen enkele byte aan data. Die ontvanger ontvangt alleen signalen van de GPS satellieten die boven je hoofd cirkelen. En de plaatsbepalingsfunctie van een smartphone, wat meer is dan alleen de GPS ontvanger, wordt normaliter alleen aangeroepen door een app, zeg google maps, of facebook om te zien waar je in de buurt in kan checken etc.

Het zou mogelijk kunnen gaan om GPRS, wat een wat oudere en langzamere dataverbinding is, maar ook die wordt aangeroepen door een app- of telefoonfunctie, dat gebeurd niet vanzelf. Overigens zijn de verschillende dataverbindingen in oplopende snelheid, GPRS, EDGE, wat 2G is, UMTS/HSDPA (HSDPA+),HSUPA welke onder de noemer 3G vallen, en nu LTE wat onder de naam 4G verkocht wordt. Moderne smartphones doen doorgaans een 3G variant, afhankelijk van de signaalsterkte en dekking.

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

Maar de mobiele telefoons doen toch helemaal niet aan echte GPS, maar aan dat 3G-gerelateerde GPS?
Navigeren met JoekelMeps kost je meestal wel wat data.. geen Giga's...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

bokkel schreef:Maar de mobiele telefoons doen toch helemaal niet aan echte GPS, maar aan dat 3G-gerelateerde GPS?
Navigeren met JoekelMeps kost je meestal wel wat data.. geen Giga's...
Google plaatsbepaling, welke de apps en maps gebruiken, is een soort 3-trapsraket, en werkt op basis van triangulatie van de GSM masten, wat ~400m nauwkeurig is, en daarbij gebruiken ze ook de gegevens van de WiFi netwerken die hun streetview auto's en-passant opslaan, en als derde het GPS signaal, waarvoor een GPS onvanger ingebouwd is. Dat is niet een bijster gevoelige chip, ivm het stroomverbruik, en die wordt soms ook nog bijgestaan door een correctiesignaal, welke continue de coördinaten van een aantal vaste punten uitzend. Dan is het een zgn a-GPS ontvanger, welke de meeste smartphones in zich hebben.

Probeer het maar eens, zet je dataverbinding aan, zet maps en de gps aan, en wacht totdat de kaart is gedownload en je plaats bepaald is. Zet dan de dataverbinding uit, en ga wat lopen. Dan zal je zien dat het GPS bolletje meebeweegt. Je kan die 3-trapsraket ook in werking zien, maps begint met een lichtblauwe cirkel van ~500m, en die wordt steeds kleiner rondom het blauwe puntje, afhankelijk van hoe nauwkeurig, en welke techniek, er gebruikt wordt voor de plaatsbepaling.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb jaren een Nokia GSM zonder internet-abo gehad en de routeinformatie via GPS (en ingebouwde / te downloaden kaarten) werkte daar uitstekend.

Nu een Android met internet-abo, met daarop de keus tussen routeinfo via internet en GPS of routeinformatie via GPS en ingebouwde / te downloaden kaarten. Soms voorkeur voor de ene, soms voor de andere. Voor vakanties is routeinformatie via GPS en ingebouwde / te downloaden kaarten ideaal, omdat je dan geen dataverbruik hebt.

Gesloten