LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB negeert opzegging

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
P.Visser
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2014 13:21

ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door P.Visser »

Ik heb in 2012 een Wegenwacht Europa Service met Vervangende Auto Service Buitenland bij de ANWB afgesloten. November 2013 besloot ik om dit op te zeggen, omdat ik geen auto meer heb. Ik heb op 2 november een opzeggingsbrief opgesteld en verstuurt met daarbij de verwachting dat dit verwerkt zou worden en het afgehandeld zou zijn. Tot 19 december opeens een bedrag van 103 euro werd afgeschreven (ten opzichte van de 53,03 van het jaar daarvoor). Ik heb dit bedrag direct gestorneerd en een tweede brief gestuurd met daarbij mijn eerste brief en de uitleg dat ik al opgezegd had als te zien in de eerste brief en erop vertrouwende hen voldoende geïnformeerd te hebben dat dit voldoende zou zijn. Enkele dagen later ontving ik echter een acceptgiro ''er was iets mis gegaan, of ik alsnog even wilde betalen''. Een dag later ontving ik een bevestiging voor mijn opzegging per januari 2015!
Vervolgens besloot ik te bellen, netjes aan de mevrouw uitgelegd en zij zou het uitzoeken en mij terug bellen. Dit werd gedaan echter werd ontkent dat zij mijn eerste brief hebben ontvangen en dit was mijn fout. De tweede brief werd totaal niet op gereageerd en ik moest alsnog maar snel betalen anders zou er een deurwaarder en bijbehorende kosten komen. Als ik nog klachten had moest ik het klachtenformulier op de website maar invullen.
Ondertussen heb ik mijn derde brief op de post gedaan met alle bijbehorende vorige brieven en stel ik hen aansprakelijk voor alle kosten zie ik moet gaan maken. Na wat gegoogle werd mij al snel duidelijk dat dit vaste prik is voor de mensen van de ANWB dat zij beweren geen brieven te ontvangen over opzeggingen en vervolgens stilzwijgend verlengen voor een jaar. Als ze het zo willen spelen, laat de deurwaarder maar komen.

Zijn er meerdere mensen die dit jaar hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door eleven »

Zijn er meerdere mensen die dit jaar hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Er zijn altijd mensen, die dit meemaken, omdat ze de procedure voor het opzeggen niet volgen.
Dus telefonisch en niet schriftelijk.
En niet vergeten, een bevestiging vragen, dan werkt het ook!
Voor uw opzegging kunt u bellen met 088 - 269 2222 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag: 8.30 - 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 16.00 uur. Op zondag en feestdagen gesloten). Wij staan u graag te woord en zorgen direct voor de juiste verwerking.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Welke maand in 2012 had u contract afgesloten.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door eleven »

F.van Holten schreef:Welke maand in 2012 had u contract afgesloten.
Is toch helemaal niet relevant.
Het lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december en je moet voor 15 november hebben opgezegd, om niet nog voor het volgende jaar te moeten betalen. :wink:

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door angel1978 »

P.Visser schreef:Ik heb in 2012 een Wegenwacht Europa Service met Vervangende Auto Service Buitenland bij de ANWB afgesloten. November 2013 besloot ik om dit op te zeggen, omdat ik geen auto meer heb. Ik heb op 2 november een opzeggingsbrief opgesteld en verstuurt met daarbij de verwachting dat dit verwerkt zou worden en het afgehandeld zou zijn. Tot 19 december opeens een bedrag van 103 euro werd afgeschreven (ten opzichte van de 53,03 van het jaar daarvoor). Ik heb dit bedrag direct gestorneerd en een tweede brief gestuurd met daarbij mijn eerste brief en de uitleg dat ik al opgezegd had als te zien in de eerste brief en erop vertrouwende hen voldoende geïnformeerd te hebben dat dit voldoende zou zijn. Enkele dagen later ontving ik echter een acceptgiro ''er was iets mis gegaan, of ik alsnog even wilde betalen''. Een dag later ontving ik een bevestiging voor mijn opzegging per januari 2015!
Vervolgens besloot ik te bellen, netjes aan de mevrouw uitgelegd en zij zou het uitzoeken en mij terug bellen. Dit werd gedaan echter werd ontkent dat zij mijn eerste brief hebben ontvangen en dit was mijn fout. De tweede brief werd totaal niet op gereageerd en ik moest alsnog maar snel betalen anders zou er een deurwaarder en bijbehorende kosten komen. Als ik nog klachten had moest ik het klachtenformulier op de website maar invullen.
Ondertussen heb ik mijn derde brief op de post gedaan met alle bijbehorende vorige brieven en stel ik hen aansprakelijk voor alle kosten zie ik moet gaan maken. Na wat gegoogle werd mij al snel duidelijk dat dit vaste prik is voor de mensen van de ANWB dat zij beweren geen brieven te ontvangen over opzeggingen en vervolgens stilzwijgend verlengen voor een jaar. Als ze het zo willen spelen, laat de deurwaarder maar komen.

Zijn er meerdere mensen die dit jaar hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Dat gaat een duur grapje worden dan, als je geen bewijs hebt dat die 1e brief op tijd en correct is aangekomen bij de ANWB.

alfatrion
Berichten: 22042
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een opzeggingsbrief heeft geen effect als deze niet aankomt. Voor verenigingen geldt dat deze jaarlijks stilzwijgend verlengt kunnen worden. Voor abonnementen van de vereniging geldt dit niet. Deze kunnen alleen worden omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur, waarbij op ieder moment kan worden opgezegd met een opzegtermijn van maximaal een maand.
P.Visser schreef:Als ze het zo willen spelen, laat de deurwaarder maar komen.
U moet nog steeds aannemelijk kunnen maken dat uw brief is aangekomen. Als loopt u het risico honderden euro's extra te moeten betalen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door eleven »

alfatrion schreef:Een opzeggingsbrief heeft geen effect als deze niet aankomt. Voor verenigingen geldt dat deze jaarlijks stilzwijgend verlengt kunnen worden. Voor abonnementen van de vereniging geldt dit niet. Deze kunnen alleen worden omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur, waarbij op ieder moment kan worden opgezegd met een opzegtermijn van maximaal een maand.
P.Visser schreef:Als ze het zo willen spelen, laat de deurwaarder maar komen.
U moet nog steeds aannemelijk kunnen maken dat uw brief is aangekomen. Als loopt u het risico honderden euro's extra te moeten betalen.
Alfa, de ANWB accepteert geen opzegbrief, anders hadden zij dat op hun website als keuze geschreven.
Bellen en een bevestiging vragen, maar niet wachten tot een nieuw jaar begint.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door sadfly »

Bedrijven moeten eens stoppen met dat achtelijke spelletje dat je telefonisch moet opz\eggen.

A: geldklopperij, want het is dus bijna altijd een 0900 nummer.
B: je hebt geen bewijs dat je hebt opgezegt via de telefoon totdat ze je een broef hebbenverstuurt.

Volgens mij kan schriftelijk opzeggen nooit gewijgert worden.
Al was op mijn eerst brief bij een bedrijf ook geen reactie.
toen e-mail adres gevonden en dat werkte spontaan wel.

Kan er niet een wet komen dat telefonisch opzeggen verboden word ?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom? Altijd een groep die dit wel prettig vindt.
met een brief opzeggen wordt echt niet geweigerd, echter doe het dan wel aangetekend zodat je hier bewijs van hebt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door eleven »

sadfly schreef:Bedrijven moeten eens stoppen met dat achtelijke spelletje dat je telefonisch moet opz\eggen.

A: geldklopperij, want het is dus bijna altijd een 0900 nummer.
B: je hebt geen bewijs dat je hebt opgezegt via de telefoon totdat ze je een broef hebbenverstuurt.

Volgens mij kan schriftelijk opzeggen nooit gewijgert worden.
Al was op mijn eerst brief bij een bedrijf ook geen reactie.
toen e-mail adres gevonden en dat werkte spontaan wel.

Kan er niet een wet komen dat telefonisch opzeggen verboden word ?
Wij hebben het hier niet over bedrijven, maar over de ANWB.
Deze heeft een 088 nummer en het is geen geldklopperij.
Gewoon eens informeren, voor je hier iets beweerd.
De kosten voor het bellen naar een 088-nummer zijn hetzelfde als bellen naar een gewoon vast telefoonnummer. De kosten hangen dus af van uw aanbieder, abonnementsvorm of het bellen met een vaste telefoon of mobiele telefoon.
Wat is er mis, om telefonisch op te zeggen en dan een bevestigingsbrief af te wachten.
Ik denk toch, dat het dezelfde procedure is, als je het schriftelijk doet, dan moet je ook maar afwachten of je deze brief krijgt.

Voor een e-mail adres hou ik mij aanbevolen.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Hallo P.Visser, ik heb in 2012 ook zoiets meegemaakt: vanaf juli 2012 bezig geweest om een bevestiging van mijn schriftelijke opzegging te krijgen. Ook gebeld en diverse keren gemaild waar die bevestiging bleef. Uiteindelijk kwam deze pas in januari 2013.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Hallo eleven, het mailadres is [email protected]

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Je kan wel degelijk schriftelijk opzeggen, zelfs per mail. 3 jaar gelee gedaan en enkele dagen later opzegging binnen gekregen.

Als je gaat bellen gaan ze proberen om je toch te laten blijven eventueel met korting.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door eleven »

Klaas-Jan schreef:Hallo eleven, het mailadres is [email protected]
Bedankt.
Klaas-Jan schreef:Hallo P.Visser, ik heb in 2012 ook zoiets meegemaakt: vanaf juli 2012 bezig geweest om een bevestiging van mijn schriftelijke opzegging te krijgen. Ook gebeld en diverse keren gemaild waar die bevestiging bleef. Uiteindelijk kwam deze pas in januari 2013.
Dus het mailadres werkt dan toch niet zo goed.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

eleven schreef:Dus het mailadres werkt dan toch niet zo goed.
Jawel hoor want ik kreeg telkens keurig antwoord dat men een bevestigingsbrief zou sturen. Alleen kwam die maar niet.

witte angora
Berichten: 31973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door witte angora »

Klaas-Jan schreef:
eleven schreef:Dus het mailadres werkt dan toch niet zo goed.
Jawel hoor want ik kreeg telkens keurig antwoord dat men een bevestigingsbrief zou sturen. Alleen kwam die maar niet.
Dus eigenlijk werkt degene die de mailbox beheert dan toch niet zo goed...

P.Visser
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2014 13:21

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door P.Visser »

Klaas-Jan schreef:Hallo P.Visser, ik heb in 2012 ook zoiets meegemaakt: vanaf juli 2012 bezig geweest om een bevestiging van mijn schriftelijke opzegging te krijgen. Ook gebeld en diverse keren gemaild waar die bevestiging bleef. Uiteindelijk kwam deze pas in januari 2013.
Hoi Klaas-Jan, hoe ben jij daar vervolgens mee omgegaan? Als je uiteindelijk pas in januari 2013 de bevestiging ontving geven ze aan dat je het na 16 november hebt opgezegd en dus nog een jaar aan het contract vast zit. Ik als student zijnde vind het toch erg duur om ruim 100 euro te moeten betalen zonder dat ik een auto heb, omdat zij zogenaamd aangeven geen brief te hebben ontvangen, vervolgens niet op mijn tweede brief ingaan en ten derde gaan dreigen met incassokosten.
Ben erg benieuwd wie het beleid bij hen opstelt want die meneer of mevrouw heeft volgens mij toch iets gemist tijdens het customermanagement. Dit grapje heeft ertoe geleid dat mijn zus, ouders en twee neven ook direct alle lidmaatschappen hebben opgezegd bij de ANWB. Dus in plaats van dat ze ruim 100 euro van mij aftroggelen en 100 euro rijker worden zijn ze juist 4 vaste klanten kwijtgeraakt. Ga zo door ANWB! Met zo'n goede lange termijn visie zal het jullie net zo vergaan als dat het KPN vergaat.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Hallo P.Visser, ik had de mailwisseling bewaard en zat niet een extra jaar aan de ANWB vast. Ondanks dat men niet deed wat in de mail stond werkte het mailen zelf als bewijs dus prima.
Probeer het eens op deze manier: stuur een mail naar de directeur van de ANWB, Guido van Woerkom, via [email protected] en vraag hem kort maar krachtig waarom je moet betalen terwijl je op tijd hebt opgezegd. Succes.

hanne23
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2014 16:05

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door hanne23 »

Ben benieuwd hoe dit afgelopen is. Ik heb wél de procedure gevolgd zoals de ANWB zegt dat je moet doen. Netjes gebeld, mijn telefoon bevestigd dit eveneens. Toch beweren zij nu dat ik niets opgezegd heb.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB negeert opzegging

Ongelezen bericht door eleven »

hanne23 schreef:Ben benieuwd hoe dit afgelopen is. Ik heb wél de procedure gevolgd zoals de ANWB zegt dat je moet doen. Netjes gebeld, mijn telefoon bevestigd dit eveneens. Toch beweren zij nu dat ik niets opgezegd heb.

Dus geen bevestiging ontvangen?
Opzegging voor welk tijdstip?

Gesloten