LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL levert niet naar het juiste adres. Pakket is zoek

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
hsaridas
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2014 00:04

PostNL levert niet naar het juiste adres. Pakket is zoek

Ongelezen bericht door hsaridas »

Op 30 oktober heb ik een pakket opgestuurd naar een vrouw die wat had gekocht van mij via marktplaats.
Toen ik te horen kreeg dat het pakketje nog niet geleverd was heb ik gebelt met ze. Meneer aan de lijn zei dat ik een verkeerd adres heb gegeven. Er is een klacht van gemaakt en ze zouden het pakketje gaan zoeken. Juiste adres heb ik doorgegeven. Na 4 dagen krijg ik bericht dat het pakketje naar het juiste adres verstuurd zal worden.

Na 3 dagen kijk ik op internet waar het pakketje nu is. Is het WEER naar het verkeerd adres verstuurd en dan afgeleverd aan de buren!!! Dat kan toch niet!! Dus weer gebelt met PostNL er is weer een klacht ingediend en er zou binnen 3 werkdagen contact met mij worden opgenomen. 4 Dagen verder heb ik nog steeds niks gehoord dus heb ik weer zelf met ze gebelt. Ze zeiden dat ze een brief zouden opsturen naar de bewoners. Wat is dat voor iets DOMS? Er rijden toch genoeg postbezorgers? Op internet staat duidelijk dat als een pakketje verkeerd is bezorgd dat het opgehaald kan worden.

Op 6 januari een mail gehad van PostNL:

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van de vermissing van uw zending, die u op 30-10-2013 heeft verstuurd, bericht ik u het volgende.

Om met zekerheid vast te kunnen stellen dat het pakket vermist is heb ik navraag gedaan bij alle afdelingen binnen ons bedrijf waar het pakket zich zou kunnen bevinden. Hieronder vallen onder meer het distributiecentrum waarvandaan het pakket wordt geleverd en de afdeling onbestelbare stukken. Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd. Voor het verlies en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan.

Ik kan u helaas geen schadevergoeding aanbieden omdat de vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien en er ook geen verzekering is gekoppeld aan de door u gekozen wijze van verzending. Wel kan ik u de verzendkosten vergoeden. Graag ontvang ik hiervoor uw bankrekening gegevens.

Ik hoop u hiermee naar tevredenheid te hebben geholpen en geïnformeerd en sluit hierbij het onderzoek.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 en 16.00 uur bereiken op telefoonnummer 0900-0990 (10 cent per minuut).

Met vriendelijke groet,


Serviceteam Consumenten

PostNL Pakketten Benelux B.V.

_____________

Na wat op internet gekeken te hebben is dit een standaard mail die ze versturen. lekker professioneel zijn ze!

Ik heb op 17 januari een mail terug gestuurd en een bericht geplaatst op facebook. Heb nog geen reactie op mijn mailtje gehad. Op facebook werd er gezegd dat het zaak heropend is. Normaal gesproken zou ik dan toch een mailtje moeten krijgen dat het heropend is??!! Er zou deze week contact met mij worden opgenomen, het is onderhand al eind van de week!


Wat kan ik nu doen? Heb al heel veel geprobeerd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL levert niet naar het juiste adres. Pakket is zoek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niets. Gewoon uw verlies nemen. Anno 2014 is post en pakketten versturen een riskante aangelegenheid geworden. PostNL knijpt bezorgers helemaal uit en dat wreekt zich.

Stuur voortaan alle pakketten aangetekend. Dit kost slechts 1,30 euro extra.

Zie ook https://www.klacht.nl/tnt-post/?m=list&t=complaint

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL levert niet naar het juiste adres. Pakket is zoek

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is dat voor iets DOMS?
Studenten die de voormalige postbodeschool (ja, die heeft echt bestaan!) niet hebben doorlopen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: PostNL levert niet naar het juiste adres. Pakket is zoek

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef: Stuur voortaan alle pakketten aangetekend. Dit kost slechts 1,30 euro extra.
Aangetekende post betekent overigens niet dat het niet kwijt kan raken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL levert niet naar het juiste adres. Pakket is zoek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee, maar wél dat je schade kan claimen en naar de Geschillencommissie Post kan gaan als dat nodig is.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PostNL levert niet naar het juiste adres. Pakket is zoek

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bob Schurkjens schreef:Nee, maar wél dat je schade kan claimen en naar de Geschillencommissie Post kan gaan als dat nodig is.
En dat is tegenwoordig schijnbaar vaak nodig dat mensen hun schade moeten gaan claimen omdat
hun aangetekende brief/pakket niet is aangekomen.

hsaridas
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2014 00:04

Re: PostNL levert niet naar het juiste adres. Pakket is zoek

Ongelezen bericht door hsaridas »

Hallo beste mensen,

Krijg me geld terug eindelijk! Had ook al via facebook berichtje gestuurd dat heeft dus geholpen!!

Groetjes

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: PostNL levert niet naar het juiste adres. Pakket is zoek

Ongelezen bericht door choocomell »

en de buren op de verkeerde adres hebben nu dus gratis spul gekregen ? :D

Gesloten