Meng jezelf in de discussie op: http://on.fb.me/1e6zHvp
Michiel:
KPN:Beste KPN,
Gisteren is er een monteur geweest om mijn verbinding na te kijken. Ik ontvang maar 7 mb/s terwijl ik een abonnement heb van 40 mb/s. De monteur vond het ook wel ERG laag dus belde met zijn collega's. Volgens de meting moest het van bijna 900 meter komen. De collega aan de andere kant van de telefoon bevestigde dat dit het geval was. De monteur gaf aan dat hij nu op 20 mb/s stond terwijl hij binnen 1500 meter makkelijk de 40 mb/s zou moeten halen.
Echter kon er op onverklaarbare wijze niet worden uitgelegd waarom hij was geminimaliseerd tot max 20 mb/s, ondanks dat beide KPN collega's eens waren dat de 40 mb/s haalbaar zou moeten zijn. De enige conclusie die er getrokken kon worden is dat het systeem het laatste woord heeft en niemand iets kon doen.
Dus....
Ik betaal voor (tot) 40 mb/s. Maar jullie minimaliseren (zonder dat iemand daar invloed op heeft) het sowieso naar 20 mb/s, terwijl de 40 mb/s zonder storing wel zou kunnen werken. Graag uitleg hoe dit werkt en wat jullie er aan kunnen doen.
Michiel:Goedemorgen Michiel, ik zet enkele vraagtekens bij de conclusies die hier getrokken worden. Op een VDSL-lijn van ~1500 meter is 40 MBit hoogst onwaarschijnlijk. In het meest gunstige scenario is 20 MBit inderdaad haalbaar. Ik bekijk dit desalniettemin graag nader voor je en zal je zo helder mogelijk uitleggen wat hier wel en niet mogelijk is. Wil je per privébericht je postcode, huisnummer en contractnaam doorgeven? [naam KPN medewerker]
KPN:Bedankt voor jullie antwoord.
Echter, volgens de KPN norm is de vdsl verbinding max ~1500 meter. Dan haal je natuurlijk de 40 mb/s niet. Maar als de canvas gegevens klopppen dan zit ik op ~900 meter van de centrale en dan zou ik die 40 mb/s in theorie moeten halen. Ik stuur jullie mijn gegevens door, dan kunnen jullie dit zelf nakijken.
KPN:Hallo Michiel, ik heb het voor je uitgezocht! Op dit moment zit je op een ADSL lijn waar maximaal 20Mb/s gehaald wordt. Ik kan je abonnement overzetten naar VDSL waarbij je de volledige 40Mb/s van je Internet Thuis Standaard pakket benut. Om dit te realiseren wordt je huidige contract overgezet naar een nieuw contract met VDSL. Dit betekent dat je daarmee een nieuw jaarcontract aangaat. Indien je hier akkoord mee gaat, kan ik dit voor je in orde gaan maken. Wel wil ik dan graag ter verificatie de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer. Heb je verder nog wensen voor je abonnement? Of wil je graag dat het abonnement zoals je het nu afneemt wordt overgezet. Graag hoor ik van je![naam KPN medewerker]
Michiel:Hallo Michiel, het is me niet helemaal duidelijk wat je graag wil op dit moment. We willen je graag helpen met een passende oplossing. Wil je toelichten wat je van ons voorstel vindt? Ik hoor het graag van je! [naam KPN medewerker]
Ik mag max 40000 tekens gebruiken dus scroll naar beneden voor updates! Het wordt namelijk steeds leuker!Hallo [naam KPN medewerker]. Is het niet vreemd dat ik bij het afsluiten van een Internet Thuis Standaard (tot 40 Mb/s) wordt aangesloten via ADSL (tot 20 Mb/s) terwijl de mogelijkheid er is om mij via een VDSL (tot 52 Mb/s) aan te sluiten waardoor ik krijg waarvoor ik betaal?