LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CanalDigital

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Willem-nijv
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 18:26

CanalDigital

Ongelezen bericht door Willem-nijv »

De klantenservice van CanalDigitaal is werkelijk bagger.
Op astra3 krijg ik de gecodeerde zenders niet, alleen geluid
enkele keren gebeld, krijg ik een vaag andwoord
1 keer werd ik na div. mails terug gebeld,het probleem lag bij mij,
niet bij hun.moest de ontvanger maar naar fabrieks instellingen zetten,
en de zenderlijst opnieuw laten zoeken.
Dit is het laatste mailtje wat ik terug kreeg van CanalDigitaal:U hebt op 12-6-2012 om 12:31:57 gereageerd op onze e-mail.

Ons antwoord op uw reactie is:

Bedankt voor uw email van 12-06-2012.

U geeft aan u onze adviezen heeft opgevolgt, maar het probleem nog niet is opgelost.

U geeft aan dat u op de gecodeerde zenders geen beeld heeft, maar wel geluid. Hierom raden we u aan de ontvanger van de stroom te halen met de stekker eruit, en tevens de smartcard ui te de ontvanger te halen. Na 10 minuten steekt u alles weer terug in.

Als het goed is zal de ontvanger opnieuw gaan opstarten en dient hij beeld en geluid te geven op de zenders waar u recht op heeft. Indien dit niet het geval is, dient de software op de ontvanger vernieuwd te worden met de nieuwste versie. Dit kan uitgevoerd worden op de ontvanger zelf met de handleiding van deze ontvanger. Ook vragen we u of u wel een gecertificeerde Ci-module gebruikt voor deze ontvanger.


We hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,


Klantenservice CanalDigitaal


Meer informatie of antwoorden op veelgestelde vragen kunt u nalezen op Veelgestelde vragen & antwoorden

Voorgaande mailwisseling:


Beste mensen van CanalDigital
Vorige week dinsdag 05-06-2011 een medewerker van u aan de telefoon gehad.
Alles uit gelegd, en het advies was de ontvanger resetten naar fabrieks instellingen,
en de zenders opnieuw inladen. of de kaart in een andere ontvanger opwaarderen.
Alles geprobeerd, niets helpt, mijn dealer naar de ontvanger en cam laten kijken,
alles in orde bevonden. Ook het signaal was meer dan voldoende.
maar nog steeds geen beeld op de gecodeerde kanalen, alleen geluid.
Ongecodeerde kanalen werken perfect.
Ik geef u 1 week de tijd om het op te lossen. Bij het in gebreke blijven wordt het abonnement opgezegd,
en de gemaakte kosten op u verhaalt.

Nog meer mensen problemen met CanalDigitaal over de klanten servise :oops: :oops: :oops:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door berndv »

U heeft dus wel een gecertificeerde ontvanger?

Heb zelf 2 jaar naar tevredenheid CD gehad, inmiddels overgestapt naar ziggo, maar nooit problemen gehad. Niet met mijn SD dreambox en niet met mijn HD Philips.

Willem-nijv
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 18:26

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door Willem-nijv »

2x de Topfield 7700HSCI en de zelfde cam.
alles was goed tot er een storing bij CD was.
op 1 pakket kon ik helemaal geen gecodeerde zenders onvangen,
op het andere pakket wel.
na een telefoontje naar CD werd mij bevestigt dat er op sommige
kaarten wel een probleem was, op andere niet.
zoals ook aangegeven aan CD, ben bij mijn dealer geweest,
alles is goed, ik zal maar hier niet herhalen wat de dealer
over CD te vertellen had, mag je wel een teiltje onder de pc zetten,
vanwege de vele tranen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door nevermind »

Willem-nijv schreef:2x de Topfield 7700HSCI en de zelfde cam.
alles was goed tot er een storing bij CD was.
op 1 pakket kon ik helemaal geen gecodeerde zenders onvangen,
op het andere pakket wel.
na een telefoontje naar CD werd mij bevestigt dat er op sommige
kaarten wel een probleem was, op andere niet.
zoals ook aangegeven aan CD, ben bij mijn dealer geweest,
alles is goed, ik zal maar hier niet herhalen wat de dealer
over CD te vertellen had, mag je wel een teiltje onder de pc zetten,
vanwege de vele tranen.
Welke cam heb je dan?

Willem-nijv
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 18:26

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door Willem-nijv »

Aston met wereldbol logo, goedgekeurd door CD

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door nevermind »

Willem-nijv schreef:Aston met wereldbol logo, goedgekeurd door CD
Naar versie 2.2 geupgrade?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door nevermind »

En dan bleef het stil! :shock:

Willem-nijv
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 18:26

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door Willem-nijv »

zaken gaan voor het meisje, lees CD

er zit volgens mijn dealer 2.6 op de cam.
anders zou hij ook geen mpeg4 kunnen lezen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door nevermind »

Willem-nijv schreef:zaken gaan voor het meisje, lees CD

er zit volgens mijn dealer 2.6 op de cam.
anders zou hij ook geen mpeg4 kunnen lezen.
Wat zegt jouw ontvanger, welke versie je hebt?

Willem-nijv
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 18:26

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door Willem-nijv »

Kan ik niet vinden, gekeken maar ik wordt er niet wijs uit

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door nevermind »

Willem-nijv schreef:Kan ik niet vinden, gekeken maar ik wordt er niet wijs uit
In menu kijken waar Cam staat, en daar zie je welke versie je hebt.
Ik kan uit je bericht niet lezen, hoe oud de cam is.

Willem-nijv
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 18:26

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door Willem-nijv »

nevermind schreef:
Willem-nijv schreef:Kan ik niet vinden, gekeken maar ik wordt er niet wijs uit
In menu kijken waar Cam staat, en daar zie je welke versie je hebt.
Ik kan uit je bericht niet lezen, hoe oud de cam is.
Ik heb geen idee, de complete zet vorig jaar via markplaats gekocht
Als ik in het menu kijk bij de common interface module,
staat er Astonmodule: 2.6300

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door nevermind »

Dan heb je ook versie 2.6 !
Bij mij was een upgrade noodzakelijk om de HD zenders ook te zien en niet alleen het geluid te horen.
Heb je geen kennissen, om jouw receiver daar te testen ?

Willem-nijv
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 18:26

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door Willem-nijv »

nevermind schreef:Dan heb je ook versie 2.6 !
Bij mij was een upgrade noodzakelijk om de HD zenders ook te zien en niet alleen het geluid te horen.
Heb je geen kennissen, om jouw receiver daar te testen ?
Wat ik niet snap, is dat alles werkte tot er een storing
kwam bij CD. En het zou toevallig zijn dat op alle 2 ontvangers
de zelfde problemen zijn. Ik heb 2 pakketten, fam. en standaard pakket.
als ik de kaarten wissel hou ik het zelfde probleem.
De ontvangers en de cams zijn hetzelfde, firmware, camsoftware.
Topfield 7700HSCI

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door nevermind »

Welke storing was het, want ik heb er geen problemen gehad?

Willem-nijv
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 18:26

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door Willem-nijv »

nevermind schreef:Welke storing was het, want ik heb er geen problemen gehad?
Was in mei, weet niet de exacte datum.
Op fam.-pakket geen enkel gecodeerd programma te ontvangen.
Op basis pakket wel. Gebeld met CD werd er toegegeven
dat op sommige smartcards storing was, op andere niet.
En laat ik dan op mijn fam.pakket nadien de gecodeerde kanalen
op Astra-3 niet meer kunnen ontvangen.

Dit is het laatste mailtje van CD:
U hebt op 14-6-2012 om 17:49:53 gereageerd op onze e-mail.

Ons antwoord op uw reactie is:

Bedankt voor uw email.

U geeft aan niet tevreden te zijn over de kwaliteit van de service die door ons geleverd is.

Wij betreuren ten zeerste dat u het niet eens bent met onze manier van dienstverlening. Wij hebben er echter alles aan gedaan uw vragen naar tevredenheid te beantwoorden.

Mocht u een klacht in willen dienen, dan kan dat via onderstaand adres.

Canal Digitaal
Postbus 444
1200 JJ Hilversum

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Klantenservice CanalDigitaal

Onder alles er aangedaan te hebben, verstaat CD, alles 3x herhalen wat ik moet doen om het probleem op te lossen, want hun treft geen blaam
Ik ben weg bij CD, een simpel t-stukje en 2m coax-kabel en ik kijk
gratis (goede buren)

Ontevreden7
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2014 20:00

Re: CanalDigital

Ongelezen bericht door Ontevreden7 »

Tros besteed a.u.b. echt aandacht aan deze bagger maatschappij. Ze laten je 15 minuten in de wacht staan en leggen dan als je ze 5 minuten spreekt spontaan de hoorn er op. Dan word je door de cliëntenservice gebeld. Vertel je je ontevreden legt ze ook de hoorn neer.
Zonder dat ik überhaupt boos werd.

Volgens mij ben ik niet de enige die hier over klaagt. Laten ze een voorbeeld nemen aan UPC, die is wel klantvriendelijker geworden.
Dit is echt heel heel slecht.

Gesloten