LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
vilheide
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2014 11:46

EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door vilheide »

Vorige week ontving mijn dochter (die bij haar vader woont) een aantal brieven van EDR incasso.
Het ging hier om schulden aan Fa-med die volgens de brieven in mei, juni en juli 2007 zijn gemaakt.
Mijn dochter heeft het bedrijf gebeld en het blijkt hier te gaan om tandarts kosten.
In totaal zijn het 7 brieven waarvan er volgens EDR, 3 van mijn oudste dochter zijn, 2 van mijn jongste dochter en 2 van mij zijn.
Mijn dochters waren in die tijd 15 en 12 jaar oud en waren via mijn ziektekostenverzekering verzekerd.
En tot 18 jaar zijn er geen tandartskosten verschuldigd.
Ik ben zelf vanaf ongeveer 2003 tot 2009 niet naar een tandarts geweest ivm angst.
Het gaat hierbij ook nog eens om flinke bedragen vanaf € 140,- tot bijna € 700,-.

Ik heb tot op heden nog nooit enige brief van EDR incasso gezien.
We zijn in augustus 2007 naar Duitsland verhuist en sinds december 2008 weer in Nederland woonachtig.
Gewoon netjes ingeschreven bij de gemeente dus ook gewoon te vinden.

Ik heb EDR incasso een mailtje gestuurd met de vraag dat ik graag een kopie wil zien van de rekeningen/ specificaties.
Ik vraag me af waar deze hoge kosten vandaan komen.
En moet ik me zorgen maken dat men deze rekeningen bij mij claimt.

Ik wacht eerst maar eens een antwoord af.

Jolanda

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door Jolijn »

vilheide schreef:Vorige week ontving mijn dochter (die bij haar vader woont) een aantal brieven van EDR incasso.
Het ging hier om schulden aan Fa-med die volgens de brieven in mei, juni en juli 2007 zijn gemaakt.
Mijn dochter heeft het bedrijf gebeld en het blijkt hier te gaan om tandarts kosten.
In totaal zijn het 7 brieven waarvan er volgens EDR, 3 van mijn oudste dochter zijn, 2 van mijn jongste dochter en 2 van mij zijn.
Mijn dochters waren in die tijd 15 en 12 jaar oud en waren via mijn ziektekostenverzekering verzekerd.
En tot 18 jaar zijn er geen tandartskosten verschuldigd.
Ik ben zelf vanaf ongeveer 2003 tot 2009 niet naar een tandarts geweest ivm angst.
Het gaat hierbij ook nog eens om flinke bedragen vanaf € 140,- tot bijna € 700,-.

Ik heb tot op heden nog nooit enige brief van EDR incasso gezien.
We zijn in augustus 2007 naar Duitsland verhuist en sinds december 2008 weer in Nederland woonachtig.
Gewoon netjes ingeschreven bij de gemeente dus ook gewoon te vinden.


Ik heb EDR incasso een mailtje gestuurd met de vraag dat ik graag een kopie wil zien van de rekeningen/ specificaties.
Ik vraag me af waar deze hoge kosten vandaan komen.
En moet ik me zorgen maken dat men deze rekeningen bij mij claimt.

Ik wacht eerst maar eens een antwoord af.

Jolanda
Was die verhuizing bij de tandarts bekend?
Je hebt recht op een duidelijk specificatie van de kosten. Krijg je die niet van EDR, mag je twijfelen aan de geloofwaardigheid van de vordering.

vilheide
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2014 11:46

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door vilheide »

Ja deze verhuizing was bekend bij de bewuste tandarts.

aandegrond
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:31

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door aandegrond »

Hallo Jolanda,

Pas op voor die gasten van EDR

In december stonden ze vlak voor kerstmis bij mij aan de deur, wilde rekeningen, ook zorgkosten van 2006 even contant incasseren. Ik zei dat ik geen geld had en dat ze eerst maar eens e.e.a op papier moeten zetten. Pas na heel veel discussie en dreigen dat ik de politie zou bellen zijn ze vertrokken. Nog steeds geen brief gehad van die gasten

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door Jolijn »

vilheide schreef:Ja deze verhuizing was bekend bij de bewuste tandarts.
Dan valt er voor EDR niets meer te verhalen.
Als je nooit eerder iets van de tandarts en of EDR ontvangen hebt, is het verjaard.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door olaf79 »

vilheide schreef:Vorige week ontving mijn dochter (die bij haar vader woont) een aantal brieven van EDR incasso.
Het ging hier om schulden aan Fa-med die volgens de brieven in mei, juni en juli 2007 zijn gemaakt.
Mijn dochter heeft het bedrijf gebeld en het blijkt hier te gaan om tandarts kosten.
In totaal zijn het 7 brieven waarvan er volgens EDR, 3 van mijn oudste dochter zijn, 2 van mijn jongste dochter en 2 van mij zijn.
Mijn dochters waren in die tijd 15 en 12 jaar oud en waren via mijn ziektekostenverzekering verzekerd.
En tot 18 jaar zijn er geen tandartskosten verschuldigd.
Ik ben zelf vanaf ongeveer 2003 tot 2009 niet naar een tandarts geweest ivm angst.
Het gaat hierbij ook nog eens om flinke bedragen vanaf € 140,- tot bijna € 700,-.

Ik heb tot op heden nog nooit enige brief van EDR incasso gezien.
We zijn in augustus 2007 naar Duitsland verhuist en sinds december 2008 weer in Nederland woonachtig.
Gewoon netjes ingeschreven bij de gemeente dus ook gewoon te vinden.

Ik heb EDR incasso een mailtje gestuurd met de vraag dat ik graag een kopie wil zien van de rekeningen/ specificaties.
Ik vraag me af waar deze hoge kosten vandaan komen.
En moet ik me zorgen maken dat men deze rekeningen bij mij claimt.

Ik wacht eerst maar eens een antwoord af.

Jolanda
6 jaar oude rekeningen nog incasseren. Lach ze keihard uit en vertel ze dat jij hun zult aanklagen wegens incasso fraude als ze niet snel ophouden met hun praktijken.
Dit is al lang verjaard, en bovendien lijken de rekeningen ook nog eens onterecht omdat de tandarts bij de verzekeraar moet incasseren en niet bij jou

doedel5
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2014 17:14

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door doedel5 »

De verjaring van openstaande rekeningen is naar ik meen drie jaar. In ieder geval vijf jaar. Dus als over een rekening van zes jaar geleden een incasso zou volgen dan is deze onrechtmatig omdat deze vordering is verjaard.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door Degrelle »

olaf79 schreef: en bovendien lijken de rekeningen ook nog eens onterecht omdat de tandarts bij de verzekeraar moet incasseren en niet bij jou
Dat is niet correct. Het gaat om 2007.
In de eerste jaren na de introductie van de nieuwe zorgverzekeringswet hadden vrijwel alle tandartsen GEEN contract bij de zorgverzekeraars en factureerden deze rechtstreeks aan de patienten die ze vervolgens konden declareren.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door tenormin »

Misschien heeft EDR adressen en oude betalingen opgekocht. Zijn immers altijd mensen die bang worden en betalen? Is dus, zoals al geschreven, verjaard. En zeker als het Fa-med betreft: die laat echt niet los en int wel degelijk op tijd, inclusief een incassobureau.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door olaf79 »

doedel5 schreef:De verjaring van openstaande rekeningen is naar ik meen drie jaar. In ieder geval vijf jaar. Dus als over een rekening van zes jaar geleden een incasso zou volgen dan is deze onrechtmatig omdat deze vordering is verjaard.
Een consumentenvordering verjaart door het verloop van 24 maanden, tenzij de verjaring wordt gestuit (bijvoorbeeld door een aanmaning of herinnering oid). Zolang dat niet is gebeurd (dat moeten ze maar bewijzen), is de vordering verjaard en dus niet meer incasseerbaar. Als EDR dat weet en toch willens en wetens probeert te incasseren plegen ze incassofraude.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Degrelle schreef:
olaf79 schreef: en bovendien lijken de rekeningen ook nog eens onterecht omdat de tandarts bij de verzekeraar moet incasseren en niet bij jou
Dat is niet correct. Het gaat om 2007.
In de eerste jaren na de introductie van de nieuwe zorgverzekeringswet hadden vrijwel alle tandartsen GEEN contract bij de zorgverzekeraars en factureerden deze rechtstreeks aan de patienten die ze vervolgens konden declareren.
Gaat om rekening voor minderjarigen. Deze vallen onder het basispakket. Ook toen al werd dit gewoon rechtstreeks met de verzekering geregeld. Dat een tandarts geen contract heeft is zijn probleem.

vilheide
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2014 11:46

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door vilheide »

Volgens EDR zaten er ook 2 rekeningen van mezelf bij, terwijl ik toch zeker weet in die periode nooit een bezoek aan een tandarts te hebben gebracht.
Ik wacht rustig af.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wie eist, die bewijst.
Dus laat ze maar met bewijzen komen !

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Chocomelk schreef:Wie eist, die bewijst.
Dus laat ze maar met bewijzen komen !
Ze kunnen bewijzen wat ze willen, de rekening is verjaard tenzij ze op tijd per aangetekend schrijven hebben aangemaand of herinnert.

vilheide
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2014 11:46

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door vilheide »

olaf79 schreef:
Chocomelk schreef:Wie eist, die bewijst.
Dus laat ze maar met bewijzen komen !
Ze kunnen bewijzen wat ze willen, de rekening is verjaard tenzij ze op tijd per aangetekend schrijven hebben aangemaand of herinnert.
Nooit enige brief van hun gezien. Ik had zelfs nog nooit van hun gehoord en ook van Fa-med niet trouwens.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door tenormin »

Nooit enige brief van hun gezien. Ik had zelfs nog nooit van hun gehoord en ook van Fa-med niet trouwens.
Nou, dan is het toch zeker helemaal klaar? Geen nachtje slaap over verliezen, die EDR is een partijtje bluf poker aan het spelen. Laat ze maar met bewijzen komen, zo te lezen is er nada. Fijn weekend!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vilheide schreef: Nooit enige brief van hun gezien. Ik had zelfs nog nooit van hun gehoord en ook van Fa-med niet trouwens.
Even ander vraagje - ben je wel eens bij de tandarts langsgeweest om te vragen welke behandelingen dit zouden zijn? Want als men beweert dat u het was - moet de tandarts dit toch hebben aangegeven als zijnde "patient X , behandeling Y, datum Z"...
Maar, EDR staat zowiezo bekend als niet betrouwbaar - en Fa-Med niet bekend om lang wachten met aanmaningen en herinneringen, dus ik vermoed zomaar dat dit een zelf verzonnen rekening is, en men probeert of iemand dom genoeg is om maar te betalen.

Ik zou zowiezo niet aan EDR betalen (als er al een rekening zou zijn) maar eerst met Fa-Med contact opnemen en ze vragen waarom ze gelijk een incassoburo sturen, en niet het fatsoen hebben om een herinnering te sturen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zou sowieso niet aan EDR betalen (als er al een rekening zou zijn) maar eerst met Fa-Med contact opnemen en ze vragen waarom ze gelijk een incasso bureau sturen, en niet het fatsoen hebben om een herinnering te sturen.
Zou dat laatste, contact met Fa-med, ook maar niets vragen. Persoonlijk nooit problemen (gewoon op tijd rekeningen betalen is de oplossing) maar lees op fora wel dat, als je een achterstand hebt, al is het maar 14 dagen, ze niet voor de poes zijn. Dus 'mijn advies is' geen slapende honden wakker maken. Hoewel het rekeningen uit 2007!! betreft. Na 5 jaar immers vervallen?

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

tenormin schreef:
Ik zou sowieso niet aan EDR betalen (als er al een rekening zou zijn) maar eerst met Fa-Med contact opnemen en ze vragen waarom ze gelijk een incasso bureau sturen, en niet het fatsoen hebben om een herinnering te sturen.
Zou dat laatste, contact met Fa-med, ook maar niets vragen. Persoonlijk nooit problemen (gewoon op tijd rekeningen betalen is de oplossing) maar lees op fora wel dat, als je een achterstand hebt, al is het maar 14 dagen, ze niet voor de poes zijn. Dus 'mijn advies is' geen slapende honden wakker maken. Hoewel het rekeningen uit 2007!! betreft. Na 5 jaar immers vervallen?
Niet vervallen, je moet zelf uitdrukkelijk een beroep op verjaring doen, pas dan kan er niet meer geïncasseerd worden. Als je niet zegt "het is verjaard", maar bijvoorbeeld een betalingsregeling treft, is de verjaring gestuit en schiet je jezelf dus in je voet.

vilheide
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2014 11:46

Re: EDR incasso komt aan met rekeningen uit 2007!

Ongelezen bericht door vilheide »

Guardian72 schreef:
vilheide schreef: Nooit enige brief van hun gezien. Ik had zelfs nog nooit van hun gehoord en ook van Fa-med niet trouwens.
Even ander vraagje - ben je wel eens bij de tandarts langsgeweest om te vragen welke behandelingen dit zouden zijn? Want als men beweert dat u het was - moet de tandarts dit toch hebben aangegeven als zijnde "patient X , behandeling Y, datum Z"...
Maar, EDR staat zowiezo bekend als niet betrouwbaar - en Fa-Med niet bekend om lang wachten met aanmaningen en herinneringen, dus ik vermoed zomaar dat dit een zelf verzonnen rekening is, en men probeert of iemand dom genoeg is om maar te betalen.

Ik zou zowiezo niet aan EDR betalen (als er al een rekening zou zijn) maar eerst met Fa-Med contact opnemen en ze vragen waarom ze gelijk een incassoburo sturen, en niet het fatsoen hebben om een herinnering te sturen.


Tot vorige week nooit iets van hun of Fa-med gezien of gehoord.
Waarom zou ik eerst langs de tandarts gaan om navraag te doen?
Laat edr incasso maar met de rekeningen en specificaties komen.

Gesloten