LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TV voia de glasvezel van Telfort
-
TV voia de glasvezel van Telfort
Wij hebben sinds 19 oktober 2013 glasvezel van Telfort . Alles in een. Telefoon, TV en Internet. De TV verbinding is vanaf de installatie bijzonder slecht.Gebeld,gemaild, boos geworden.
Stilstaande beelden, geluid kraakt, aan en uit zetten met de bijgeleverde afstandsbediening lukt niet. Handmatig de TV aanzetten.....................staat die op zijn hardst!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nieuw kastje gekregen "amino ", wordt gloeiend heet.
Dinsdagavond tijdens een voetbalwedstrijd weer stilstaande beelden en knetterende geluiden. Je denkt dat de TV zowat ontploft.
Diegene die alles aangelegd heeft, weet het ook niet meer.............is iemand die dat dagelijks doet.
Bij Telfort schuiven ze alles van zich af..............Spijt van dat ik overgestapt ben op glasvezel. De eerste overstap van mij........................maar nooit weer. Oh....was ik maar gewoon bij Ziggo gebleven.
Gedreigd ermee naar Kassa of Radar te gaan. Ja, dan bellen ze met diegene die alles aangelegd heeft, die is vanmorgen weer hier geweest en bellen, bellen...........hij heeft een rechtstreeks nummer bij die gasten van Telfort.
Heb nu gezegd, dat ik Telfort tot eind februari 2014 de tijd geef om de boel normaal te maken. Als ze dat niet doen ga ik als nog naar Kassa of Radar, Opgelicht is ook in mijn beeld, want zo voelt het : Pure oplichting !
Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Oja, op de mailtjes reageren ze NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!
Stilstaande beelden, geluid kraakt, aan en uit zetten met de bijgeleverde afstandsbediening lukt niet. Handmatig de TV aanzetten.....................staat die op zijn hardst!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nieuw kastje gekregen "amino ", wordt gloeiend heet.
Dinsdagavond tijdens een voetbalwedstrijd weer stilstaande beelden en knetterende geluiden. Je denkt dat de TV zowat ontploft.
Diegene die alles aangelegd heeft, weet het ook niet meer.............is iemand die dat dagelijks doet.
Bij Telfort schuiven ze alles van zich af..............Spijt van dat ik overgestapt ben op glasvezel. De eerste overstap van mij........................maar nooit weer. Oh....was ik maar gewoon bij Ziggo gebleven.
Gedreigd ermee naar Kassa of Radar te gaan. Ja, dan bellen ze met diegene die alles aangelegd heeft, die is vanmorgen weer hier geweest en bellen, bellen...........hij heeft een rechtstreeks nummer bij die gasten van Telfort.
Heb nu gezegd, dat ik Telfort tot eind februari 2014 de tijd geef om de boel normaal te maken. Als ze dat niet doen ga ik als nog naar Kassa of Radar, Opgelicht is ook in mijn beeld, want zo voelt het : Pure oplichting !
Re: TV voia de glasvezel van Telfort
Ik weet niet of je gelezen hebt wat hier bovenaan de pagina staat. Daar staat : RADAR. Ben je nu een paar weken te vroeg of is het al duidelijk dat het niet gaat werken?hirihiri123 schreef:Heb nu gezegd, dat ik Telfort tot eind februari 2014 de tijd geef om de boel normaal te maken. Als ze dat niet doen ga ik als nog naar Kassa of Radar, Opgelicht is ook in mijn beeld, want zo voelt het : Pure oplichting !
-
wat bedoel je hiermee ?
-
- verified
- Contacteer:
Hallo hirihiri123,
Helaas kunnen wij je niet helpen met de problemen. Maar we zien je altijd graag terug al klant
Groet
Ziggo webteam Alex
Helaas kunnen wij je niet helpen met de problemen. Maar we zien je altijd graag terug al klant
Groet
Ziggo webteam Alex
Ziggowebteam schreef:Hallo hirihiri123,
Groet
Ziggo webteam Alex
Op 19 oktober 2014 zeker?
Hallo Hirihiri 123,
Uit technische interesse wil ik graag weten of deze Telfort TV oplossing werkt met Internet via het stopcontact kastjes. Of is de Amino met netwerkbekabeling aangesloten?
Uit technische interesse wil ik graag weten of deze Telfort TV oplossing werkt met Internet via het stopcontact kastjes. Of is de Amino met netwerkbekabeling aangesloten?
-
Vandaag ook weer een gigantisch storing met Telfortglasvezel.Donderdag op vrijdagnacht.En vrijdag ook geen TV. Geen beeld. Wel een snerpend geluid. Alles in 1 pakket. Drama.Drama! Over en uit met Telfort!!!!!!!!!!!!!!!
Andere provider al gebeld en 17 juni zijn wij op het vertrouwde oude nest terug.
Maken zij ook nog voor elkaar!!!!!!!!
Andere provider al gebeld en 17 juni zijn wij op het vertrouwde oude nest terug.
Maken zij ook nog voor elkaar!!!!!!!!
-
De Animo is aangesloten op het stopcontactkastje. Heeft iemand van Telfort zelf gedaan!!!!!!!!!ofdm schreef:Hallo Hirihiri 123,
En Internet en telefoon GEEN klachten!!!!!!!
Dit is overigens in nog geen jaar tijd het derde kastje...............
-
Ziggowebteam schreef:Hallo hirihiri123,
Groet
Ziggo webteam Alex
Wij komen er aan hoor..........................
-
Wat ben ik blij met mijn koperdraadje uit 1950.
Als u bedoelt een wirefree converter op 230~volt, steekt u in het stopcontact en het signaal gaat via een groep of meerdere electragroepen van zender naar ontvanger dan zal daar hoogstwaarschijnlijk de storing liggen.hirihiri123 schreef:De Animo is aangesloten op het stopcontactkastje. Heeft iemand van Telfort zelf gedaan!!!!!!!!!ofdm schreef:Hallo Hirihiri 123,
En Internet en telefoon GEEN klachten!!!!!!!
Dit is overigens in nog geen jaar tijd het derde kastje...............
heeft u de animo al eens aangesloten direct met een UTPkabel van bv 20 mtr direct op de glasvezelbox?
Zou op deze glasvezelbox nog een LAN-switch/router aangesloten moeten worden, en de animo daarop aangesloten worden?
ik denk dat u deze dingen nog niet/nooit geprobeerd heeft. [en uw "monteur" ook niet]
die wirefree converters is inderdaad super makkelijk maar niet al te best!! Ik vind het zelf rotdingen en gebruik ze nooit in installaties.
Ik heb hier al eens vaker [onverklaarbare] storingen in gehad, e.e.a. heeft te maken met het hoogfrequente signaal van de glasvezel icm met het laagfrequente maximale bereik van het electranet.
Ik denk dat het electranet in uw huis/ die set wire free converters het gewoon niet voor elkaar krijgt om zoveel signaal daarover te verzenden.
Vandaar die packetloss/ het geknetter/ blokken in beeld en BER waardes die waarschijnlijk heel hoog liggen.
Kijk eens in uw decoder bij signaalontvangst; de BER waarde op elk kanaal zal waarschijnlijk hoog zijn.
BER staat voor Bit Error Rate en betekent eigenlijk niets meer dan het pakketje wat verzonden wordt [gescrambled] door de provider als data moet door uw decoder 1 op 1 ontvangen worden en weer ontcijferd als dezelfde data.
als dit niet lukt door welke reden dan ook krijg je BER waardes die kunnen oplopen tot 600 of meer!
in dat geval krijg je packetloss/ het geknetter/ blokken in beeld en alles wat u genoemd heeft.
ja; ik heb daar genoeg ervaring in en zit al behoorlijk lang in "het monteursvak"
ook al heeft dit geen zin en waarde meer voor u, omdat u immers weer bent overgestapt..
misschien kan deze info andere mensen die hetzelfde probleem ervaren wel van dienst zijn.
misschien kan deze info andere mensen die hetzelfde probleem ervaren wel van dienst zijn.