LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] proefplaatsing
proefplaatsing
Proefplaatsing betekent dat je met behoudt van uitkering 2 maanden bij een bedrijf (Van Lochem Nederland) kan werken dat zij dan kunnen zien wat ze in huis halen en daaraan kan een contract aan vast zitten
en aangezien dat zij er 4 voor een proefplaatsing in aanmerking hebben genomen dat is 4 X 2 maanden = 8 maanden dan kan je dus 1 van de 4 een contactje van 6 maanden aanbieden en heb je nog 2 maanden winst erg slim bedacht Regering of UWV
en aangezien dat zij er 4 voor een proefplaatsing in aanmerking hebben genomen dat is 4 X 2 maanden = 8 maanden dan kan je dus 1 van de 4 een contactje van 6 maanden aanbieden en heb je nog 2 maanden winst erg slim bedacht Regering of UWV
Re: proefplaatsing
Je vergeet de tijd en moeite die ze investeren in die 4 personen. En ervaring leert dat er nogal wat kwaliteitsverschil zit tussen de diverse poppetjes, dus niet elke persoon is geschikt. Het is niet zo simpel als jij stelt.robhauser schreef:Proefplaatsing betekent dat je met behoudt van uitkering 2 maanden bij een bedrijf (Van Lochem Nederland) kan werken dat zij dan kunnen zien wat ze in huis halen en daaraan kan een contract aan vast zitten
Het wordt die bedrijven wel heel erg makkelijk gemaakt door deze regelingen te verzinnen
En was het maar waar dat ze tijd en moeite investeerde in deze 4 personen dan hadden we nu alle 4 een contractje gehad maar er staan er volgende week weer 4. 4 X 2 = 8 en reken maar verder
en in die hele periode dat ik daar aan het werk was heb ik niet een normaal gesprek met een werk begeleider en of iets van het UWV gehad. Er is ook totaal geen controle op
En was het maar waar dat ze tijd en moeite investeerde in deze 4 personen dan hadden we nu alle 4 een contractje gehad maar er staan er volgende week weer 4. 4 X 2 = 8 en reken maar verder
en in die hele periode dat ik daar aan het werk was heb ik niet een normaal gesprek met een werk begeleider en of iets van het UWV gehad. Er is ook totaal geen controle op
Laatst gewijzigd door robhauser op 11 feb 2014 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar je hebt nu wel een contract gekregen van 1 jaar ?robhauser schreef:Het wordt die bedrijven wel heel erg makkelijk gemaakt door deze regelingen te verzinnen
En was het maar waar dat ze tijd en moeite investeerde in deze 4 personen dan hadden we nu alle 4 een contactje gehad maar er staan er volgende week weer 4. 4 X 2 = 8 en reken maar verder
Neen en als je er een kon krijgen was het maar voor 6 maanden
En ook geen contract van 6 maanden gekregen, hoe kan dat ?robhauser schreef:Neen en als je er een kon krijgen was het maar voor 6 maanden
Zijn ze dat niet 'verplicht' ?
door te zeggen dat je niet productief genoeg bent (ik deed nog meer als de vaste medewerkers daar)
geen
ze zijn dat niet verplicht geloof ik en daar door wordt het ze ook wel heel makkelijk gemaakt
geen
ze zijn dat niet verplicht geloof ik en daar door wordt het ze ook wel heel makkelijk gemaakt
Dat zou ik dan nog ééns heel goed gaan navragen bij jou uwv want ken iemand die heeft ookrobhauser schreef:door te zeggen dat je niet productief genoeg bent (ik deed nog meer als de vaste medewerkers daar)
geen
proefplaatsing gehad met behoud van ww uitkering voor 3 maanden en kreeg een jaarcontract voor 1 jaar.
Dat waren ze verplicht, dus ga het toch maar eens navragen zou ik zeggen.
Geachte heer Hauser,
Het is erg spijtig om te horen dat de werkgever geen gevolg zal geven aan de proefplaatsing. Heeft de werkgever ook aangegeven wat de reden hiervoor is?
Ik zal mijn collega van Werkgeversdiensten, die de contacten met Van Lochem onderhoudt, vragen om bij de werkgever na te vragen wat de reden is dat zij de samenwerking niet voort willen zetten.
Ik zou u willen adviseren om zich te concentreren op nieuwe sollicitaties. Voor zover de werkzaamheden al nog niet gestaakt zijn, lijkt het mij zinvol om in overleg met de werkgever uw proefperiode voortijdig te beëindigen.
Uw solilcitatieplicht wordt weer geactiveerd. Uiteraard zal ik voor u de binnenkomende vacatures in de gaten houden.
Ik kan me voorstellen dat u de teleurstelling zal moeten verwerken. Probeer echter positief te blijven en in kansen te blijven denken. Er zal hopelijk snel een functie voor u voorbij komen.
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
Roshni Sukhraj
Adviseur Werk
dat is wat ze te zeggen hebben
Het is erg spijtig om te horen dat de werkgever geen gevolg zal geven aan de proefplaatsing. Heeft de werkgever ook aangegeven wat de reden hiervoor is?
Ik zal mijn collega van Werkgeversdiensten, die de contacten met Van Lochem onderhoudt, vragen om bij de werkgever na te vragen wat de reden is dat zij de samenwerking niet voort willen zetten.
Ik zou u willen adviseren om zich te concentreren op nieuwe sollicitaties. Voor zover de werkzaamheden al nog niet gestaakt zijn, lijkt het mij zinvol om in overleg met de werkgever uw proefperiode voortijdig te beëindigen.
Uw solilcitatieplicht wordt weer geactiveerd. Uiteraard zal ik voor u de binnenkomende vacatures in de gaten houden.
Ik kan me voorstellen dat u de teleurstelling zal moeten verwerken. Probeer echter positief te blijven en in kansen te blijven denken. Er zal hopelijk snel een functie voor u voorbij komen.
Met vriendelijke groet,
Roshni Sukhraj
Adviseur Werk
Jammer, maar zo gaat het idd vaak. Dat is de hedendaagse realiteit van deze regelingen.robhauser schreef:Het wordt die bedrijven wel heel erg makkelijk gemaakt door deze regelingen te verzinnen
robhauser schreef:Geachte heer Hauser,
Met vriendelijke groet,
Roshni Sukhraj
Adviseur Werk
Belachelijk zo wil elk bedrijf wel een paar mensen die 'gratis' komen werken.
Dat bedoel ik dus (Gratis)
Dat gaat al jaren zo. Bij het bedrijf waar mijn mam werkte deden ze niet anders. Na de proefplaatsing direct weer af door de zijdeur. Het is heel erg maar je doet er niks tegen.
dus met andere woorden laat ze maar gaan
die bedrijven worden rijker over de ruggen van mensen die nog willen (nog een sprankje hoop hebben op een goede afloop) en deze regering laat ze dat toe ???? moet niet gekker worden hier
die bedrijven worden rijker over de ruggen van mensen die nog willen (nog een sprankje hoop hebben op een goede afloop) en deze regering laat ze dat toe ???? moet niet gekker worden hier
Dat zeg jij 'laat ze maar gaan'. Ik zeg dat niet. Ik zeg dat er helaas niets aan te doen is. Je kan het ook opvatten als 'het is schandalig'. Niet gelijk zo negatief over iemand anders' antwoorden denken.
Het kan natuurlijk ook zomaar zo wezen dat 1 van de andere 3 personen gewoon beter waren dan u en dat ze die een contract hebben gegeven.
U zegt zelf in u post dat ze 1 persoon van de 4 maar een contract aan bieden.
Als er iemand is die dan beter,dan valt u dus helaas buiten de boot.
U zegt zelf in u post dat ze 1 persoon van de 4 maar een contract aan bieden.
Als er iemand is die dan beter,dan valt u dus helaas buiten de boot.
dus het gaat al jaren zo dus moeten wij onze ogen daar voor sluiten en iedereen zijn mondje dicht ritsen voor die graaiers
ja dat maakt mij ook niet zo veel uit dat ze toch iemand een contractje geven maar over 6 maanden staat hij weer voor de deur bij het U.W.V. reken uit je winst
Of niet,dat kan je namelijk niet weten of dat wel of niet zo is.robhauser schreef:ja dat maakt mij ook niet zo veel uit dat ze toch iemand een contractje geven maar over 6 maanden staat hij weer voor de deur bij het U.W.V. reken uit je winst
-
Zijn zat bedrijven die zo hun personeelskosten laag kunnen houden door deze constructie en vaak een deal hebben met UWV die dan volgens afspraak honderden tegelijk leveren.