LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout in systeem: Kind niet meeverzekerd

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Ik28
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:40

Fout in systeem: Kind niet meeverzekerd

Ongelezen bericht door Ik28 »

Hallo,

Ik ben per 1 januari overgestapt van zorgverzekeraar Delta Lloyd naar Agis (TakeCareNow).
Deze overstap heb ik midden november online geregeld. Echter, het was niet mogelijk om mijn zoon online mee te verzekeren. Dus heb ik Agis gemaild om aan te geven dat hij met mij verzekerd moest worden.
Ik kreeg als antwoord dat het niet mogelijk was om kinderen via de website aan te melden. Zodra ikzelf aangemeld was moest ik zijn gegevens doorgeven en zou hij meeverzekerd worden.
Zo gezegd zo gedaan, op 23 december was mijn aanmelding compleet, heb ik alle benodigde gegevens doorgegeven en zou mijn zoon per 1 januari meeverzekerd worden.
Helaas ontving alleen ik begin januari een zorgpas en mijn zoon niet, ook bij het inloggen op de site bleek dat hij nog niet bijgeschreven stond. Ik nam contact op met Agis en weer werd er verteld dat er mogelijk iets niet goed was gegaan en dat ze nogmaals zijn BSN, volledige naam en geboortedatum wilden hebben.
Ik nam telefonisch contact op om deze gegevens door te geven, maar de gegevens bleken al opgenomen te zijn in het systeem. Alleen bleken ze hem niet met mij meeverzekerd te hebben maar apart (misschien omdat hij een andere achternaam heeft?)
Deze eerste 2 weken van januari hebben wij 2 keer de tandarts bezocht voor zijn logopedie en een beugeltje met grote kosten tot gevolg.
Agis wil deze kosten niet vergoeden omdat mijn zoon die 2 weken niet bijgeschreven stond.
Hier ben ik het niet mee eens omdat ik netjes alles op tijd geregeld heb en de fout bij Agis ligt.
Weet iemand of ik in mijn recht sta?

(Ik kwam er net achter dat dit topic hier beter op z'n plek is dan onder het kopje 'Verzekeraars'. Vandaar dat ik het even gekopieerd heb).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fout in systeem: Kind niet meeverzekerd

Ongelezen bericht door ciske »

Als je zoon toen nog niet verzekerd was, is het best moeilijk. Ga eens langs een bijkantoor van Agis, praat wat makkelijker dan door de telefoon of via de mail.

Ik28
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:40

Re: Fout in systeem: Kind niet meeverzekerd

Ongelezen bericht door Ik28 »

Hoi Ciske. We zijn allebei altijd verzekerd geweest bij Delta Lloyd en ook samen overgestapt naar Agis per 1 januari. Dat zij hem toen verkeerd in het systeem hebben gezet (dus niet als meeverzekerde) is niet mijn fout omdat ik heb aangegeven dat hij meeverzekerd moest worden en dit ook zwart op wit heb staan :/

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fout in systeem: Kind niet meeverzekerd

Ongelezen bericht door ciske »

Daarom een persoonlijk gesprek aangaan, is vaak duidelijker dan via telefoon of mail.

Bijkantoor kan je zo binnenlopen, zonder afspraak.

AgisZv

Re: Fout in systeem: Kind niet meeverzekerd

Ongelezen bericht door AgisZv »

Goedemiddag, het is helaas niet meer mogelijk om langs te gaan bij onze servicepunten. Sinds 1 februari 2013 zijn onze servicepunten gesloten. Ik kijk echter graag met je mee.

Kun je ons een privébericht sturen met wat persoonlijke gegevens? Ik ga de aanmelding van je zoon dan bekijken.

Groet,

Bart,
Agis Zorgverzekeringen

Ik28
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:40

Re: Fout in systeem: Kind niet meeverzekerd

Ongelezen bericht door Ik28 »

Goedemorgen,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb u een privébericht gestuurd.

M.v.g

Gesloten