LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autohaag Zeeuw
-
Autohaag Zeeuw
Wie weet er raad mee.
Donderdag 9 januari bestelde ik een antidiefstalring bij Autohaag Zeeuw voor mijn Clio die ik vrijdag kreeg.Zaterdag ging ik naar mijn monteur om het te monteren maar het werkte niet.Vandag heb ik het terug gebracht en krijg ik te horen dat elektronische onderdelen niet retour worden genomen. Heb ik als consument nog recht op de 114,74 die ik heb betaald inclusief BTW of worden ze beschermd om mijn bank rekening 114,74 euro lichter te maken.Wie kan mij helpen, wie weet er raad mee.Bijvoorbaat dank u vriendelijk.
Daniel
Donderdag 9 januari bestelde ik een antidiefstalring bij Autohaag Zeeuw voor mijn Clio die ik vrijdag kreeg.Zaterdag ging ik naar mijn monteur om het te monteren maar het werkte niet.Vandag heb ik het terug gebracht en krijg ik te horen dat elektronische onderdelen niet retour worden genomen. Heb ik als consument nog recht op de 114,74 die ik heb betaald inclusief BTW of worden ze beschermd om mijn bank rekening 114,74 euro lichter te maken.Wie kan mij helpen, wie weet er raad mee.Bijvoorbaat dank u vriendelijk.
Daniel
Re: Autohaag Zeeuw
duidelijk verhaal, elektronische onderdelen worden niet retour genomen, punt. Dus ook geen geld terug. Bovendien koop = koop dus enig recht had u sowieso niet, hooguit een gunst vanuit de dealer om onderdelen retour te kunnen brengen. Maar speciaal besteld en elektronische produkten worden dus niet teruggenomen.
-
Hoi Ridder bedankt voor je reactie en hulp. Ik heb de zaak voorgedaan aan de rijdende rechter omte zien of zij er iets anders van zullen zeggen dan jij.Lijkt wel dat jij aandeel heeft in de zaak en geniet dat anderen gedupeerd worden.Met haretelijke groet. Daniel
Wat is dit nu Daniel, stel je een vraag krijg je van riddert een eerlijk antwoord.
En omdat hij niet zegt wat jij wilt horen moet je gelijk lullig reageren?
En omdat hij niet zegt wat jij wilt horen moet je gelijk lullig reageren?
-
Hoi quark net zoals jij het niet leuk vond dat ik zo reageerde , reageerde ik ook want ik vond het niet leuk wat Ridder heeft geschreven.
Ik ging verder zoeken op tros in de rubriek brieven en blijkt dat ik als consumentkoper rechten heb en niet zoals jij en ridder beweren, gr. Daniel
Klacht over product als geen garantie is verleend
Als koper hebt u recht op (af)levering van het product dat de kwaliteiten heeft die u op grond van de koopovereenkomst redelijkerwijze mag verwachten. U mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn. Ook als de leverancier, fabrikant of importeur geen garantie heeft verleend. Uw rechten als consumentenkoper zijn wettelijk beschermd en daarvan mag door de leverancier niet afgeweken worden.
Deze brief kunt u gebruiken als er geen garantie wordt verleend.
Ik ging verder zoeken op tros in de rubriek brieven en blijkt dat ik als consumentkoper rechten heb en niet zoals jij en ridder beweren, gr. Daniel
Klacht over product als geen garantie is verleend
Als koper hebt u recht op (af)levering van het product dat de kwaliteiten heeft die u op grond van de koopovereenkomst redelijkerwijze mag verwachten. U mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn. Ook als de leverancier, fabrikant of importeur geen garantie heeft verleend. Uw rechten als consumentenkoper zijn wettelijk beschermd en daarvan mag door de leverancier niet afgeweken worden.
Deze brief kunt u gebruiken als er geen garantie wordt verleend.
-
Beste Radar leden.
Voorbeeld brieven vind je onder rubriek consumenten hulp.
Voorbeeld brieven over allerlei onderwerpen o.a.Consumenten rechten,Telefoon, Energie,Schulden, Incasso,Instellingen, overheid.Huur. Contracten,etc etc neem maar zelf een kijkje.Wel ik heb antwoord gevonden voor mijn zaak in die brieven.Een hartelijke dank aan Directie van Tros Radar en de genen die de brieven hebben geschreven.Met hartelijke groet,
Daniel
Voorbeeld brieven vind je onder rubriek consumenten hulp.
Voorbeeld brieven over allerlei onderwerpen o.a.Consumenten rechten,Telefoon, Energie,Schulden, Incasso,Instellingen, overheid.Huur. Contracten,etc etc neem maar zelf een kijkje.Wel ik heb antwoord gevonden voor mijn zaak in die brieven.Een hartelijke dank aan Directie van Tros Radar en de genen die de brieven hebben geschreven.Met hartelijke groet,
Daniel
U schrijft nergens dat het onderdeel defect is, enkel dat het niet werkt op uw clio. Het probleem zal dan waarschijnlijk aan uw sleutel liggen. Vaak is het of de sleutel of de ring.RENAULT CLIO schreef:Wie weet er raad mee.
Daniel
In geval van een defect onderdeel zou u normaal gesproken een nieuwe willen, en ook daar schrijft u niet over, alleen dat u uw geld terug wilt. Dat is op zich vreemd, want daarmee is uw probleem niet opgelost.
Vandaar mijn posting, maar ik ben benieuwd naar het verdere verloop van de kwestie.
U besteld een onderdeel bij Renault, welke U door "Uw" monteur laat inbouwen, hij doet het niet en nu gaat U klagen, mijn vraag is nu: wie heeft bepaald welk onderdeel U moest bestellen, en of het überhaupt werkt op Uw auto, zou de dealer dit onderdeel ook besteld hebben als zij het zouden mogen inbouwen en tot slot is Uw monteur deskundig genoeg.
Ik heb een hekel aan renault gekregen en werk niet bij deze firma.
Ik heb een hekel aan renault gekregen en werk niet bij deze firma.
-
1. Werkt 't niet omdat het onderdeel defect is?
2. Werkt 't niet omdat u het verkeerde onderdeel hebt besteld?
2. Werkt 't niet omdat u het verkeerde onderdeel hebt besteld?
en toen werd het stil
-
Het onderdeeel is specifiek besteld voor een specifieke auto . Maar die specifieke onderdeeel functioneert niet. Of het defect of verkeerd geleverd is weet ik niet.Maar de zaak is wel in behandeling genomen.Vandag ben ik 3 maal gebeld door twee verschillende instanties omtrent die specifieke onderdeel. Morgen zou weer gebeld worden als het goed is.Ik dank u allen voor uw reactie.gr.Daniel
maar heb je nu een andere die wel functioneerd, of zat het probleem ergens anders in?RENAULT CLIO schreef:Het onderdeeel is specifiek besteld voor een specifieke auto . Maar die specifieke onderdeeel functioneert niet. Of het defect of verkeerd geleverd is weet ik niet.Maar de zaak is wel in behandeling genomen.Vandag ben ik 3 maal gebeld door twee verschillende instanties omtrent die specifieke onderdeel. Morgen zou weer gebeld worden als het goed is.Ik dank u allen voor uw reactie.gr.Daniel
-
Ik heb de ouwe weer teruggeplaats en die functioneert wel maar happert soms nu en dan en dat is vervelend.Ze hebben degene die ze specifiek voor mij hebben besteld aan de hand van het kentekennummer en die niet functioneert niet terug geacepeteerd want volgens hun huisregels nemen ze geen specifieke elektronische onderdelen retour terug.Want die kunnen ze niet meer verkopen. Ze hebben aandacht voor de zaak.
-
VANDAG HEB IK DE AUTO EN HET ONDERDEEL NAAR DE DEALER GEBRACHT. EN BLIJKT DAT HET SPECIFIEKE ONDERDEEL DEFECT IS.
-
Ze hebben een nieuwe besteld en die werkte ook niet.De dealer gaat ervan dat er kennelijk aanpassingen zijn gebracht aan de beveiligingunit.Dat willen ze wel graag onderzoeken maar op mijn kosten. Op mijn kosten zeker niet want het is hun dat moet bewijzen dat er gamanupuleerd is met de beveiligingsunit waardoor hun ring niet werkt en de oude die er nu in zit wel werkt. Maar dat willen ze niet. Ik ga verder zoeken naar mijn rechten en hun een brief schrijven over de koop overeenkomst.