LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
Feenstra Warmte Totaal Zorg heeft bij mij begin 2008 een nieuwe CV Combiketel geplaatst en onderhoudscontract afgesloten. De monteurs hebben hem verkeerd om aangesloten: de uitgang van de ketel dus op de retourleiding van de radiatoren. Ik merkte dat direct toen ze weg waren en heb gebeld. Ze zijn teruggestuurd en hebben de aansluiting van de CV op de ketel omgedraaid door een soort bypass te maken met een buis die ze in een U-vorm bogen. Daarbij is een knelkoppeling niet goed gezet op de buis en sindsdien lekt het daar, en is de buis aan het roesten. Hier heb ik een maand later voor gebeld. Het enige wat men hieraan heeft gedaan is de knelkoppeling strakker aandraaien: de monteur wilde niet een nieuwe leiding aanleggen. Daarna zijn ze nooit meer geweest: er is dus sinds 2008 geen onderhoud uitgevoerd. En de leiding is nu bijna doorgeroest.
Ik had eind 2011 een storing (ventilator stuk) en heb gevraagd nu ook de roestende leiding te vervangen en gewoon onderhoud te doen, conform het contract dat ik immers met ze heb. Dat beloofde Feenstra wel, maar uiteindelijk heeft de monteur alleen de ventilator vervangen. En dat ook pas na een paar keer bellen met Feenstra: eerst had de monteur geen ventilator bij zich, en verdween terwijl ik in de kou zat, en daarna heeft Feenstra mij niet uit zichzelf teruggebeld, dus moest ik er weer achter aan bellen.
Uiteindelijk heb ik op 16 juni 2012 een klacht ingediend per aangetekende brief bij Feenstra met een kopie naar Vereniging Eigen Huis. Inclusief foto's van de roestende leiding. Tot mijn blijde verrassing pakte Eigen Huis dit goed op: ze hebben al twee keer Feenstra gebeld om er op aan te dringen dat Feenstra mijn klacht zou oppakken. Maar het is nu 24 juli en ik heb nog NIETS gehoord van Feenstra.
Kortom: een hele, maar dan ook hele vette onvoldoende voor Feenstra en ik raad iedereen af om met dit bedrijf zaken te doen. Ze incasseren perfect het geld van je onderhoudscontract, maar leveren niets.
Ik had eind 2011 een storing (ventilator stuk) en heb gevraagd nu ook de roestende leiding te vervangen en gewoon onderhoud te doen, conform het contract dat ik immers met ze heb. Dat beloofde Feenstra wel, maar uiteindelijk heeft de monteur alleen de ventilator vervangen. En dat ook pas na een paar keer bellen met Feenstra: eerst had de monteur geen ventilator bij zich, en verdween terwijl ik in de kou zat, en daarna heeft Feenstra mij niet uit zichzelf teruggebeld, dus moest ik er weer achter aan bellen.
Uiteindelijk heb ik op 16 juni 2012 een klacht ingediend per aangetekende brief bij Feenstra met een kopie naar Vereniging Eigen Huis. Inclusief foto's van de roestende leiding. Tot mijn blijde verrassing pakte Eigen Huis dit goed op: ze hebben al twee keer Feenstra gebeld om er op aan te dringen dat Feenstra mijn klacht zou oppakken. Maar het is nu 24 juli en ik heb nog NIETS gehoord van Feenstra.
Kortom: een hele, maar dan ook hele vette onvoldoende voor Feenstra en ik raad iedereen af om met dit bedrijf zaken te doen. Ze incasseren perfect het geld van je onderhoudscontract, maar leveren niets.
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
Feenstra staat er niet echt om bekend dat ze goede service verlenen, dat in het midden gelaten. Normaal hoort bij een dergelijk onderhoudscontract alleen nude ketel, niet de rest van de installatie, maar bij u is de schade aan de rest van de installatie veroorzaakt door Feenstra. Helaas heeft u in het begin er na de eerste, foute, installatie niet meteen accuraat actie ondernomen. Feenstra is verantwoordelijk, maar moet nu direct voor u gaan lopen, terwijl het probleem al geruime tijd aanwezig was. Men gaat de vakantieperiode in, dus ben bang dat er op dit moment geen allerhoogst werktempo geld, ondanks dat u gelijk heeft. Heeft u al geprobeerd te bellen naar de stand van zaken omtrent de brief?
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
Dank voor uw reactie.
Ik heb destijds nogmaals een monteur over de vloer gehad die alleen de koppeling wilde aandraaien, en niet de fout echt herstellen. Het gaat hier namelijk om een stukje leiding van ongeveer 15 mm lengte (22 mm diameter) tussen twee koppelingen. Ik denk niet dat dat conform installatievoorschriften is. Dat ik toen niet heb doorgezet komt door familieomstandigheden, maar los daarvan: ze hebben het fout aangelegd en dat blijft HUN verantwoordelijkheid, niet de mijne.
Vereniging Eigen Huis heeft twee keer voor me gebeld en dat heeft niet opgeleverd; zij adviseerden mij om niet zelf te bellen.
Het gaat mij er niet om dat ze het meteen komen herstellen, maar dat ze in ieder geval toezeggen dat te komen doen.
En werktempo....: toen ik die storing had in november (het was toen nog ruim 10 graden) begon men met uitvluchten omdat het 'druk was vanwege stookseizoen'.... Zo lust ik er nog wel een paar; het is toch ieder jaar een keertje 'stookseizoen'?
Ik heb destijds nogmaals een monteur over de vloer gehad die alleen de koppeling wilde aandraaien, en niet de fout echt herstellen. Het gaat hier namelijk om een stukje leiding van ongeveer 15 mm lengte (22 mm diameter) tussen twee koppelingen. Ik denk niet dat dat conform installatievoorschriften is. Dat ik toen niet heb doorgezet komt door familieomstandigheden, maar los daarvan: ze hebben het fout aangelegd en dat blijft HUN verantwoordelijkheid, niet de mijne.
Vereniging Eigen Huis heeft twee keer voor me gebeld en dat heeft niet opgeleverd; zij adviseerden mij om niet zelf te bellen.
Het gaat mij er niet om dat ze het meteen komen herstellen, maar dat ze in ieder geval toezeggen dat te komen doen.
En werktempo....: toen ik die storing had in november (het was toen nog ruim 10 graden) begon men met uitvluchten omdat het 'druk was vanwege stookseizoen'.... Zo lust ik er nog wel een paar; het is toch ieder jaar een keertje 'stookseizoen'?
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
Hallo ook wij zijn niet tevreden over de service
ook wij hebben een full service contract en ik sta er steeds van te kijken dat men in 15 min onderhoud kan uitvoeren aan een combiketel.
hetzelfde verhaal storing op vrijdag ochtend buiten 5 graden en inderdaad het is zo druk we kunnen niet eerder dan maandag. nu ook 4 jaar gelden.
vandaag weer service gehad de monteur aan de telefoon verteld dat er lekkage in de ketel zat , het eerste woord nee hoor zit ergens in de huisinstallatie ,pardon, ik kan niks vinden dus moet het in uw installatie zitten .
nu werd ik boos ik ben zelf service monteur en echt niet gek.toen ik thuis kwam, deze meneer aan de kant had geduwd en de installatie naar 4 bar had gebracht en de ketel had opgestart zei meneer ja inderdaad u heeft gelijk.
na demontage van de brander lag de branderkamer nog vol met rommel toen ik er zelf met de vinger door ging zei meneer de monteur doodleuk dat komt door de lekkage ik zei tegen hem ja hoor .
ik heb hem vriendelijk verzocht de bieze te pakken en o... te ... .
na zelf de ketel te hebben schoon gemaakt kwam ik er achter dat nog de overloop en nog de pakkingen boven in de ketel waren vervangen, wat wel op de bon stond .
hierna contact gehad met klantenservice hierover en daar vertelde ze me dat de ketel te oud was om te repareren en dat een nieuwe 1855 Euro zou gaan kosten , ketel is 8 jaar oud hoor ja meneer dan is de wisselaar stuk en kost deze meer dan de waarde van de ketel dus met andere woorden men weet dat ketel te oud is ,niemand verteld de klant dat een reparatie dan niet meer wordt uitgevoerd omdat de ketel totaal los is .
maar wel ieder maand de premie afschrijven .
zelf heb ik nu leergeld gehad nooit geen service contract meer mijn ketel ga ik voortaan zelf onderhouden en wel ieder jaar en niet 1 keer per 2 jaar
zoals veenstra het doet .
dus mensen wees wijs en denk goed na wat je doet men is enkel en alleen op uw geld uit en verder niks.
ook wij hebben een full service contract en ik sta er steeds van te kijken dat men in 15 min onderhoud kan uitvoeren aan een combiketel.
hetzelfde verhaal storing op vrijdag ochtend buiten 5 graden en inderdaad het is zo druk we kunnen niet eerder dan maandag. nu ook 4 jaar gelden.
vandaag weer service gehad de monteur aan de telefoon verteld dat er lekkage in de ketel zat , het eerste woord nee hoor zit ergens in de huisinstallatie ,pardon, ik kan niks vinden dus moet het in uw installatie zitten .
nu werd ik boos ik ben zelf service monteur en echt niet gek.toen ik thuis kwam, deze meneer aan de kant had geduwd en de installatie naar 4 bar had gebracht en de ketel had opgestart zei meneer ja inderdaad u heeft gelijk.
na demontage van de brander lag de branderkamer nog vol met rommel toen ik er zelf met de vinger door ging zei meneer de monteur doodleuk dat komt door de lekkage ik zei tegen hem ja hoor .
ik heb hem vriendelijk verzocht de bieze te pakken en o... te ... .
na zelf de ketel te hebben schoon gemaakt kwam ik er achter dat nog de overloop en nog de pakkingen boven in de ketel waren vervangen, wat wel op de bon stond .
hierna contact gehad met klantenservice hierover en daar vertelde ze me dat de ketel te oud was om te repareren en dat een nieuwe 1855 Euro zou gaan kosten , ketel is 8 jaar oud hoor ja meneer dan is de wisselaar stuk en kost deze meer dan de waarde van de ketel dus met andere woorden men weet dat ketel te oud is ,niemand verteld de klant dat een reparatie dan niet meer wordt uitgevoerd omdat de ketel totaal los is .
maar wel ieder maand de premie afschrijven .
zelf heb ik nu leergeld gehad nooit geen service contract meer mijn ketel ga ik voortaan zelf onderhouden en wel ieder jaar en niet 1 keer per 2 jaar
zoals veenstra het doet .
dus mensen wees wijs en denk goed na wat je doet men is enkel en alleen op uw geld uit en verder niks.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
veiligheid en rendement?!?!?!?! en op kerstavond bij storing iemand die je ketel komt repareren?
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
Hallo
na mijn vorige bericht even een update.
vanochtend een gebruikte warmtewisselaar ontvangen , deze direct gaan monteren
na 30 minuten kwam me de stoom de neus uit.
wat blijkt geen lekkage in de wisselaar maar de aansluiting van de cv op de wisselaar!!
2 nieuwe o ringen en probleem opgelost ,
nu de lijst
Afvoer wisselaar geheel dicht met rommel (achterzijde wisselaar afvoer rookgas).
afvoer voorzijde condens geheel dicht (voorzijde van de wisselaar.)
aan en afvoer cv leiding (oorzaak van de lekkage) opgelost met 2 ringen van 35 cent .......
Dus aardig genaaid door Veenstra .
De dame van klantenservice zei Meneer dat lijkt me toch een broodje aap verhaal ik haar verteld dit toch maar op internet te plaatsen,
haar antwoord Lijkt me niet verstandig (waarom was mijn vraag)
als er iets gebeurt (wat bedoelt u daarmee)
stel u krijgt brand ( ja zoals 2 weken na het onderhoud de pakking van de brander er was uitgebrand die uw wondermonteur was vergeten te wisselen dat bedoeld u )
daarna niks meer maar tuut tuut tuut tuut zo de hoorn erop gegooid prima service
na mijn vorige bericht even een update.
vanochtend een gebruikte warmtewisselaar ontvangen , deze direct gaan monteren
na 30 minuten kwam me de stoom de neus uit.
wat blijkt geen lekkage in de wisselaar maar de aansluiting van de cv op de wisselaar!!
2 nieuwe o ringen en probleem opgelost ,
nu de lijst
Afvoer wisselaar geheel dicht met rommel (achterzijde wisselaar afvoer rookgas).
afvoer voorzijde condens geheel dicht (voorzijde van de wisselaar.)
aan en afvoer cv leiding (oorzaak van de lekkage) opgelost met 2 ringen van 35 cent .......
Dus aardig genaaid door Veenstra .
De dame van klantenservice zei Meneer dat lijkt me toch een broodje aap verhaal ik haar verteld dit toch maar op internet te plaatsen,
haar antwoord Lijkt me niet verstandig (waarom was mijn vraag)
als er iets gebeurt (wat bedoelt u daarmee)
stel u krijgt brand ( ja zoals 2 weken na het onderhoud de pakking van de brander er was uitgebrand die uw wondermonteur was vergeten te wisselen dat bedoeld u )
daarna niks meer maar tuut tuut tuut tuut zo de hoorn erop gegooid prima service
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
sinick schreef:Hallo
na mijn vorige bericht even een update.
vanochtend een gebruikte warmtewisselaar ontvangen , deze direct gaan monteren
na 30 minuten kwam me de stoom de neus uit.
wat blijkt geen lekkage in de wisselaar maar de aansluiting van de cv op de wisselaar!!
2 nieuwe o ringen en probleem opgelost ,
nu de lijst
Afvoer wisselaar geheel dicht met rommel (achterzijde wisselaar afvoer rookgas).
afvoer voorzijde condens geheel dicht (voorzijde van de wisselaar.)
aan en afvoer cv leiding (oorzaak van de lekkage) opgelost met 2 ringen van 35 cent .......
Dus aardig genaaid door Veenstra .
De dame van klantenservice zei Meneer dat lijkt me toch een broodje aap verhaal ik haar verteld dit toch maar op internet te plaatsen,
haar antwoord Lijkt me niet verstandig (waarom was mijn vraag)
als er iets gebeurt (wat bedoelt u daarmee)
stel u krijgt brand ( ja zoals 2 weken na het onderhoud de pakking van de brander er was uitgebrand die uw wondermonteur was vergeten te wisselen dat bedoeld u )
daarna niks meer maar tuut tuut tuut tuut zo de hoorn erop gegooid prima service
de dame van de klantenservice zou best gelijk kunnen hebben
als u onderhoud pleegt aan uw ketel zonder het juiste diploma, zou het zo maar kunnen gebeuren dat de verzekeraar niet uitbetaalt als er iets gebeurt.
bij een slechte monteur met diploma's bent u verzekerd.
als u een enorm goede monteur bent, maar niet de juiste diploma's hebt, bent u de klos.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 aug 2014 14:49
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
Ik ben ook niet tevreden over Feenstra, na het zoveelste probleem maar eens iets anders gezocht. via [Commerciële link verwijderd door de Moderator] kwam ik bij een monteur uit bij mij in Almere die ook nog vele goedkoper is en waar ik wel tevreden over ben
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2014 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
Reden: Commerciële link verwijderd
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
Stop met jezelf belachelijk te maken met je reclame, dit werkt averechts hier.Jasmijn1989 schreef:Ik ben ook niet tevreden over Feenstra, na het zoveelste probleem maar eens iets anders gezocht. via http://www.cvservice-spoed.nl kwam ik bij een monteur uit bij mij in Almere die ook nog vele goedkoper is en waar ik wel tevreden over ben
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
Moet jij er ook nog zo nodig een Quote van maken.
Re: FEENSTRA Warmte Totaalzorg reageert niet op klacht.
Ja haha je hebt gelijk.trail46 schreef:Moet jij er ook nog zo nodig een Quote van maken.