LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netpolis graaipolis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Biker1
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2014 12:33

Netpolis graaipolis

Ongelezen bericht door Biker1 »

Netpolis heeft 29,- afgeschreven van mijn rekening. Omdat telefonisch contact niet mogelijk is bij Netpolis heb ik gemaild waar dit precies voor was. Als reactie kreeg ik een nota met de vol met poliswijzigingen/berekeningen. Ik vroeg of ze ook gewoon konden aangeven wat de wijzigingen dan precies inhielden. Het antwoord was de adreswijziging die ik heb gedaan. Blijkt dat autoverzekeraar Netpolis €29,- in rekening brengt bij een adreswijziging. Hierover heb ik een klacht ingediend bij Netpolis. In hun reactie verwijst Netpolis nogmaals naar de nota en geeft aan dat de adreswijziging zelf €9,75 kost en de premie tevens "iets" is verhoogd: WA van €305,36 naar €331,07 en de casco premie van € 213,50 naar €231,48.
M.a.w. omdat ik ben verhuisd gaat de premie met zo'n bedrag omhoog? Hier heb ik nog nooit van gehoord. Kan iemand mij aangeven of dit wel mag? Ik vind dat ik wordt genaaid door dit bedrijf, m.i. een bedrijf dat uit is om zoveel mogelijk te graaien.
Naast bovenstaande is overigens de premie na een schade al verhoogd van ca 130,- naar 235,- per kwartaal!! Ook dit vind ik onaanvaardbaar maar Netpolis zegt dan doodleuk dat er wellicht een goedkopere polis voor mij is en dat ik dan via de site een offerte moet aanvragen.
Het is duidelijk dat ik niet te spreken ben over deze gang van zaken, de manier van communiceren, destijds de schadeafhandeling en nu het graaien.
Groet,
Biker

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Netpolis graaipolis

Ongelezen bericht door harley68 »

Op de site van netpolis staat: De snelste weg naar een goedkope polis. Helaas betekent dat vaak premieverhogingen bij een schade of kosten bij simpele wijzigingen. Het verhogen van de premie vanwege een verhuizing zou mogelijk zijn als u in een risicovoller gebied gaat wonen. Een autoverzekering in Amsterdam is duurder dan eentje voor een dorpje in Friesland.

Probeer duidelijk te krijgen op welke gronden zij de wijzigingen doen. Dat moet ergens in de algemene voorwaarden of autopolis staan. U kunt dan simpel controleren of het juist is.

Biker1
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2014 12:33

Re: Netpolis graaipolis

Ongelezen bericht door Biker1 »

Bedankt voor uw reactie. De reden is enkel de adreswijziging, meer krijg ik niet uit Netpolis. In een eerdere mail gaven ze al aan dat dit niet in de algemene voorwaarden staat (al naar gevraagd). Ik ben overigens van Arnhem verhuisd naar een dorpje in het Land van Maas en Waal. Lijkt me sterk dat dat risicovoller gebied is.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Netpolis graaipolis

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik kan het nog begrijpen dat een tussenpersoon geld vraagt voor het doorvoeren van een adreswijziging. Maar een premieverhoging snap ik dan echt niet. Dat moeten ze kunnen onderbouwen.

Overigens, is een premieverhoging geen reden om afscheid te kunnen nemen binnen zoveel dagen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Netpolis graaipolis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ben je naar een gebied met een hoger risico verhuisd?

Biker1
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2014 12:33

Re: Netpolis graaipolis

Ongelezen bericht door Biker1 »

Van Arnhem naar Beneden-Leeuwen.

Stond ook nog ergens in de kleine lettertjes dat ik in de afgelopen 8 jaar 2 schades heb gehad. Dit klopt ook niet.

Gesloten