LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto blijft na reparaties mankementen vertonen
Auto blijft na reparaties mankementen vertonen
Hoi, graag advies over het volgden.
Begin mei kocht ik een auto (Porsche Cayenne) met 6 maanden BOVAG garantie.
Na 3 maanden, begon de auto mankementen te vertonen.
De boordcomputer viel bijvoorbeeld uit en er begonnen allerlei errors in beeld te komen.
De volgende ochtend startte de auto niet meer. Ik belde de garage direct op, echter moest ik er zelf voor zorgen hoe ik de niet startende auto richting jullie garage kreeg.
Helaas hadden wij toen nog geen ANWB lidmaatschap. Na wat omwegen de auto met startkabels weten te starten en hebben we de accu laten vervangen bij de garage die naast ons kantoorpand zit, aangezien ik niemand had die mij kon brengen. Er werd namelijk geen vervangend vervoer aangeboden als ik de auto zou brengen?!
Vervolgens na twee weken, gebeurde hetzelfde probleem weer…het was dus niet de accu.
Helaas nog steeds geen ANWB abonnement afgesloten, dus weer met een omweg de auto startende gekregen en zijn we direct naar jullie garage gereden.
Hier werd ons vreemd genoeg weer geen vervangend vervoer aangeboden, terwijl dit wel zou moeten volgens BOVAG voorwaarden hoorde ik achteraf.
Wij waren dus nogal onthand kunt u wel begrijpen, aangezien dit onze enige auto is en wij de auto voor een aantal dagen kwijt waren.
In de maanden die toen volgden zijn we nog 3 keer bij de garage geweest voor exact hetzelfde probleem (dit keer hadden we wel een ANWB gelukkig ) en zijn we dus ook alle 3 de keren de auto voor meerdere dagen kwijt geweest, zonder vervangend vervoer aangeboden te krijgen.
Na telefonisch overleg met de werkplaats is er gesuggereerd dat het wellicht zou kunnen komen door de carkit.
In samenspraak met vakgarage hemelaar, hebben we meerdere malen Fleetacces bij ons gehad om deze te checken en uiteindelijk de carkit te laten verwijderen, om proberen te achterhalen of dit wellicht de het mankement veroorzaakt wat de accu leeg zou kunnen trekken.
Helaas bleek ook dit niet het probleem, want na uitschakeling van dit systeem vertoonde onze auto wederom het mankement.
Op zaterdag 8 februari 2014 gebeurde het mankement wederom (auto startte weer niet) en staat de auto wederom bij de garage en zitten wij weer zonder vervoer.
Na 8 maanden lang elke ochtend in onzekerheid te zitten of onze auto wel start, denk ik dat jullie inmiddels wel begrijpen dat ons geduld wel op is.
Wij hebben ze in alle redelijkheid en binnen onze garantie periode de kans gegeven om dit mankement te repareren, echter is dit tot dusver niet gelukt. Vandaag 14 februari hoorde wij wederom dat ze geen oplossing konden vinden voor het mankement aan onze auto.
Herhaaldelijke reparatie blijkt in dit geval niet afdoende. BOVAG adviseerde mij om ontbinding van de koop te eisen.
Graag jullie advies tipsen argumenten hierover, in hoe sterk ik hierin sta.
Alvast bedankt!!
Begin mei kocht ik een auto (Porsche Cayenne) met 6 maanden BOVAG garantie.
Na 3 maanden, begon de auto mankementen te vertonen.
De boordcomputer viel bijvoorbeeld uit en er begonnen allerlei errors in beeld te komen.
De volgende ochtend startte de auto niet meer. Ik belde de garage direct op, echter moest ik er zelf voor zorgen hoe ik de niet startende auto richting jullie garage kreeg.
Helaas hadden wij toen nog geen ANWB lidmaatschap. Na wat omwegen de auto met startkabels weten te starten en hebben we de accu laten vervangen bij de garage die naast ons kantoorpand zit, aangezien ik niemand had die mij kon brengen. Er werd namelijk geen vervangend vervoer aangeboden als ik de auto zou brengen?!
Vervolgens na twee weken, gebeurde hetzelfde probleem weer…het was dus niet de accu.
Helaas nog steeds geen ANWB abonnement afgesloten, dus weer met een omweg de auto startende gekregen en zijn we direct naar jullie garage gereden.
Hier werd ons vreemd genoeg weer geen vervangend vervoer aangeboden, terwijl dit wel zou moeten volgens BOVAG voorwaarden hoorde ik achteraf.
Wij waren dus nogal onthand kunt u wel begrijpen, aangezien dit onze enige auto is en wij de auto voor een aantal dagen kwijt waren.
In de maanden die toen volgden zijn we nog 3 keer bij de garage geweest voor exact hetzelfde probleem (dit keer hadden we wel een ANWB gelukkig ) en zijn we dus ook alle 3 de keren de auto voor meerdere dagen kwijt geweest, zonder vervangend vervoer aangeboden te krijgen.
Na telefonisch overleg met de werkplaats is er gesuggereerd dat het wellicht zou kunnen komen door de carkit.
In samenspraak met vakgarage hemelaar, hebben we meerdere malen Fleetacces bij ons gehad om deze te checken en uiteindelijk de carkit te laten verwijderen, om proberen te achterhalen of dit wellicht de het mankement veroorzaakt wat de accu leeg zou kunnen trekken.
Helaas bleek ook dit niet het probleem, want na uitschakeling van dit systeem vertoonde onze auto wederom het mankement.
Op zaterdag 8 februari 2014 gebeurde het mankement wederom (auto startte weer niet) en staat de auto wederom bij de garage en zitten wij weer zonder vervoer.
Na 8 maanden lang elke ochtend in onzekerheid te zitten of onze auto wel start, denk ik dat jullie inmiddels wel begrijpen dat ons geduld wel op is.
Wij hebben ze in alle redelijkheid en binnen onze garantie periode de kans gegeven om dit mankement te repareren, echter is dit tot dusver niet gelukt. Vandaag 14 februari hoorde wij wederom dat ze geen oplossing konden vinden voor het mankement aan onze auto.
Herhaaldelijke reparatie blijkt in dit geval niet afdoende. BOVAG adviseerde mij om ontbinding van de koop te eisen.
Graag jullie advies tipsen argumenten hierover, in hoe sterk ik hierin sta.
Alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door SVDS op 17 feb 2014 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Auto blijft na reparaties mankementen vertonen
Ten eerste zou ik met je auto eens bij een andere garage langsgaan. als er ergens lekstroom zit,moet dat toch wel te vinden zijn. Ik vindt het overigens ook wel raar dat als je weet dat je lekstroom hebt, je nog steeds je auto niet s'nachts aan de lader hangt.
Aangezien je de auto zakenlijk gekocht hebt, weet ik niet of je dezelfde wettelijke bescherming hebt als een 'gewone' consument
Aangezien je de auto zakenlijk gekocht hebt, weet ik niet of je dezelfde wettelijke bescherming hebt als een 'gewone' consument
-
Hoi, heel simpel: als de Bovag advies de koop te ontbinden geeft sta je sterk genoeg. Argumenten kan de Bovag ook wel geven.
Hoi het probleem is hierdoor uiteraard niet verholpen Kokka. Ik kan mijn auto wel aan een lader hangen, die ik niet heb, echter lost dit het probleem niet op..kokka schreef:Ten eerste zou ik met je auto eens bij een andere garage langsgaan. als er ergens lekstroom zit,moet dat toch wel te vinden zijn. Ik vindt het overigens ook wel raar dat als je weet dat je lekstroom hebt, je nog steeds je auto niet s'nachts aan de lader hangt.
Thanks, ik hoopte meer op advies en tips van andere gedupeerde met soortgelijk verhaal.witte angora schreef:Hoi, heel simpel: als de Bovag advies de koop te ontbinden geeft sta je sterk genoeg. Argumenten kan de Bovag ook wel geven.
nee dat snap ik, maar als het het enige vervoer is dat je hebt, voorkomt dat wel dat je 's morgens met bij een auto staat die niet wil startenSVDS schreef:Hoi het probleem is hierdoor uiteraard niet verholpen Kokka. Ik kan mijn auto wel aan een lader hangen, die ik niet heb, echter lost dit het probleem niet op..kokka schreef:Ten eerste zou ik met je auto eens bij een andere garage langsgaan. als er ergens lekstroom zit,moet dat toch wel te vinden zijn. Ik vindt het overigens ook wel raar dat als je weet dat je lekstroom hebt, je nog steeds je auto niet s'nachts aan de lader hangt.
Hebben ze al eens gekeken naar je voertuig volgsysteem? ik neem aan dat een auto uit deze prijsklasse minimaal alarm klasse 4 moet hebben om hem tegen diefstal te kunnen verzekeren. Nu hoeft het niet zo te zijn dat je hem nog nodig hebt (tot leeftijd van 5 jaar bij Centraal beheer) maar de kans is groot dat hij er nog inzit.
De importeur al eens benaderd ? Die helpen wel vaker in geval een "gewone" garage er niet uit komt.
HI Kokka, yes, dit is hetzelfde bedrijf dat de koppeling heeft gemaakt met de carkit. Beiden zijn verwijderd om te kunnen achterhalen of dit het wellicht is of niet.kokka schreef:Hebben ze al eens gekeken naar je voertuig volgsysteem? ik neem aan dat een auto uit deze prijsklasse minimaal alarm klasse 4 moet hebben om hem tegen diefstal te kunnen verzekeren. Nu hoeft het niet zo te zijn dat je hem nog nodig hebt (tot leeftijd van 5 jaar bij Centraal beheer) maar de kans is groot dat hij er nog inzit.
Na het verwijderen gebeurde het alsnog
als je bij een officiele dealer zit, schakelen ze zelf meestal al de importeur erbij halen als ze er niet meer uitkomenbprosman schreef:De importeur al eens benaderd ? Die helpen wel vaker in geval een "gewone" garage er niet uit komt.
Bedoel je hiermee Porsche zelf?bprosman schreef:De importeur al eens benaderd ? Die helpen wel vaker in geval een "gewone" garage er niet uit komt.
Ik neem aan dat je dan bedoelt dat ik dan nog als optie aan de garage zou kunnen aanbieden, dat ze hem wegbrengen naar Porsche zelf, en dat er op hun kosten gekeken moet worden naar het probleem?
Volgens mij is er inderdaad contact geweest met Porsche over dit probleem. Al gaf Porsche weinig hulp aan de garage.kokka schreef:als je bij een officiele dealer zit, schakelen ze zelf meestal al de importeur erbij halen als ze er niet meer uitkomenbprosman schreef:De importeur al eens benaderd ? Die helpen wel vaker in geval een "gewone" garage er niet uit komt.
Waarom ga je niet gewoon naar een porsche garage en laat hun het probleem onder garantie oplossen. Ik snap wel dat ze een niet merk garage niet aan uw porsche willen laten prutsen.
Ik snap ook niet dat iemand die een porsche koopt niet voor 3 tientjes via de verzekering of anwb pechhulp erbij koopt.
Ik snap tevens niet dat je na zoveel gezeur met die garage dit niet zelf bedenkt...
Ik snap ook niet dat iemand die een porsche koopt niet voor 3 tientjes via de verzekering of anwb pechhulp erbij koopt.
Ik snap tevens niet dat je na zoveel gezeur met die garage dit niet zelf bedenkt...
Wie zou er nog meer een Cayenne hebben gekocht om er vervolgens meerdere maanden mee te gaan zeulen? Ik had dat ding allang bij de garage gezet, koop ontbonden en dan lekker op een scootert naar huis. Of skateboard. Dat soort auto's moet je gewoon niet bij een onafhankelijke garage kopen, er moet echt minimaal 1 monteur rondlopen die alles over dat soort auto's weet. Hetzelfde probleem herken ik van mijn M3 en mijn huidige S500. Geen nieuwe auto's. De M3 stond ineens stil midden in het centrum van een grote stad. Beschadigd kleppendeksel, blijkt achteraf. Reparatiekosten 15000 euri, maar alleen bij een M-certified bedrijf, dus niet eens de BMW dealert. Dat ding gelijk aan de eerste de beste bieder verkocht. Meer verlies kon ik toch niet krijgen. De S500 bij een onafhankelijke garage gekocht. Daar werken een aantal mensen die belachelijk veel van dit soort auto's weten en alle mankementen slapend kunnen herstellen. Ik wilde overigens een kleinere auto, maar de 500 is echt een wolk om in te rijden.SVDS schreef:Thanks, ik hoopte meer op advies en tips van andere gedupeerde met soortgelijk verhaal.
En ter info: het ding staat nu voor groot onderhoud bij die garage en als leenauto kreeg ik...een PANDA!
Ik vermaak me kostelijk dit weekend! Ben zelfs al 3 keer naar de supermarkt gereden alleen maar om eens lekker snel te kunnen parkeren, zonder insteken, terugsteken en opletten op de lak bij uitstappen. HEERLIJK!
Dit soort verhalen hoor en lees ik vaak. Zeker VAG-producten hebben vaak gedonder met elektronica. Het lijkt erop dat ze die technologie daar niet echt onder controle hebben. Zoek de occasion-overzichten van de ANWB en de mening van de wegenwacht maar eens op.
Ik denk dat als het zo doorgaat mensen nog gaan terug verlangen naar wat minder gecompliceerde auto's, zoals de Jappen van eind jaren '90 en begin deze eeuw. En de Fiat Panda. Leuk autootje inderdaad.
Ik denk dat als het zo doorgaat mensen nog gaan terug verlangen naar wat minder gecompliceerde auto's, zoals de Jappen van eind jaren '90 en begin deze eeuw. En de Fiat Panda. Leuk autootje inderdaad.
Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat ik de garage wel ik alle redelijkheid de tijd heb moeten geven om het mankement op te lossen...op dit punt zijn we nu dus aangebroken.bokkel schreef:Wie zou er nog meer een Cayenne hebben gekocht om er vervolgens meerdere maanden mee te gaan zeulen? Ik had dat ding allang bij de garage gezet, koop ontbonden en dan lekker op een scootert naar huis. Of skateboard. Dat soort auto's moet je gewoon niet bij een onafhankelijke garage kopen, er moet echt minimaal 1 monteur rondlopen die alles over dat soort auto's weet. Hetzelfde probleem herken ik van mijn M3 en mijn huidige S500. Geen nieuwe auto's. De M3 stond ineens stil midden in het centrum van een grote stad. Beschadigd kleppendeksel, blijkt achteraf. Reparatiekosten 15000 euri, maar alleen bij een M-certified bedrijf, dus niet eens de BMW dealert. Dat ding gelijk aan de eerste de beste bieder verkocht. Meer verlies kon ik toch niet krijgen. De S500 bij een onafhankelijke garage gekocht. Daar werken een aantal mensen die belachelijk veel van dit soort auto's weten en alle mankementen slapend kunnen herstellen. Ik wilde overigens een kleinere auto, maar de 500 is echt een wolk om in te rijden.SVDS schreef:Thanks, ik hoopte meer op advies en tips van andere gedupeerde met soortgelijk verhaal.
En ter info: het ding staat nu voor groot onderhoud bij die garage en als leenauto kreeg ik...een PANDA!
Ik vermaak me kostelijk dit weekend! Ben zelfs al 3 keer naar de supermarkt gereden alleen maar om eens lekker snel te kunnen parkeren, zonder insteken, terugsteken en opletten op de lak bij uitstappen. HEERLIJK!
maar als ik je verhaal zo lees was ik allang voorbij dat punt nu. Jemig, je hebt meer dan je best gedaan. Knap. Echt, ik had die wagen allang door de showroom heen geramd. Meer ellende dan snelheid met het ding.
Er gaat vandaag een brief uit!. Keep you posted.bokkel schreef:maar als ik je verhaal zo lees was ik allang voorbij dat punt nu. Jemig, je hebt meer dan je best gedaan. Knap. Echt, ik had die wagen allang door de showroom heen geramd. Meer ellende dan snelheid met het ding.
Ik hoop voor je dat je net zo'n gek tegenkomt als ik. Mijn defecte M3 had ik verbazingwekkend snel verkocht, en er werd niet eens afgedongen op de prijs...