LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussentijdse wijziging voorwaarden abonnement bibliotheek

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
klad
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2014 10:44

Tussentijdse wijziging voorwaarden abonnement bibliotheek

Ongelezen bericht door klad »

Ik heb in juni 2013 een (jaar)abonnement afgesloten bij de plaatselijke bibliotheek. Hierbij heb ik bewust gekozen voor de duurste abonnementsvorm waarbij géén boete werd berekend over te laat ingeleverd materiaal.
Nu blijkt dit met ingang van 1 januari 2014 te zijn gewijzigd en heb ik wel openstaande boetes opgelopen. Bij navraag blijkt dat dit op de website van de bieb, in de krant en in een nieuwsbrief (niet ontvangen) te zijn aangekondigd.

Is deze wijziging van de algemene voorwaarden wel rechtsgeldig? Kan ik mij beroepen op deze uitspraak van de Hoge Raad uit 2011 https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 25&t=95212? Ik heb immers nooit bevestigd de gewijzigde voorwaarden te hebben ontvangen, laat staan akkoord te zijn gegaan hiermee.

In juni 2014 loopt mijn jaartermijn af. Onder deze voorwaarden wens ik niet meer te verlengen en zal deze week alvast gaan opzeggen, maar kan ik de intussen opgelopen boetes nog aanvechten?

Bij voorbaat dank.

Gesloten