LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door four-eyes »

Vorige week heb ik bij Aldi in Wassenaar een Medion Akoya touchscreen 10" notebook gekocht (MD 99330) voor de nieuwprijs van 299 euro. Bij het in gebruik nemen van het notebook bleek dat het beveiligd was met een wachtwoord door ene Andries. Ik kreeg geen toegang tot het systeem. Dus deze Andries, de koper voor mij, was blijkbaar niet tevreden met het notebook en heeft het teruggebracht naar Aldi. Daar hebben ze hem als "nieuw" doorverkocht aan mij.
Ik terug naar een andere Aldi, want ik woon niet in Wassenaar, en daar werd mij verteld dat ik de servicedesk van Medion kon bellen. Ik kon het notebook ook retourneren. Dat laatste heb ik gedaan, want ik had geen fiducie meer in dit notebook.
Wat mij nou stoort is dat Aldi teruggebrachte notebooks zo doorverkoopt als nieuw. Ik kan de klacht niet kwijt bij Aldi, want er is geen mogelijkheid tot contact. Veeg teken als je het mij vraagt. Hoe kan ik Aldi duidelijk maken dat dit niet kan?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door ciske »

Hoe kan ik Aldi duidelijk maken dat dit niet kan?
Dat kan je niet, voor klachten moet je bij Medion zijn.

angel1978
Berichten: 11126
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
Hoe kan ik Aldi duidelijk maken dat dit niet kan?
Dat kan je niet, voor klachten moet je bij Medion zijn.
ehm nee, daarvoor moet je bij Aldi zijn.
Medion kan er niets aan doen dat de Aldi een teruggebrachte notebook verkopen als nieuw. Daar kunnen ze helemaal niets mee.

Uiteindelijk schiet je er niets mee op hierover te klagen. Wat verwacht je precies dat de Aldi met je klacht doet dan? Er komen nu eenmaal notebooks terug en Aldi kan er niet heel veel meer mee dan weer verkopen ( indien ze nog goed werken ). Weggooien is niet echt een optie toch ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat verwacht je precies dat de Aldi met je klacht doet dan? Er komen nu eenmaal notebooks terug en Aldi kan er niet heel veel meer mee dan weer verkopen ( indien ze nog goed werken ). Weggooien is niet echt een optie toch ?
Er zal vast een reden zijn waarom deze teruggebracht is. Als het apparaat 100% is maar de gebruiker gewoon niet tevreden zou ik verwachten dat Aldi hem bij medion terug laat zetten naar de fabrieksinstellingen.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik heb ook bij Medion geklaagd, maar die zeggen dat ik bij Aldi moet zijn.
Nogmaals, Aldi kan naar mijn mening geen gebruikte laptops verkopen. Als ze dat wel doen, moeten ze zeggen dat het om een tweedehands notebook gaat en dat ding zeker niet als nieuw verkopen! Dat is mijn mening.

angel1978
Berichten: 11126
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:
Wat verwacht je precies dat de Aldi met je klacht doet dan? Er komen nu eenmaal notebooks terug en Aldi kan er niet heel veel meer mee dan weer verkopen ( indien ze nog goed werken ). Weggooien is niet echt een optie toch ?
Er zal vast een reden zijn waarom deze teruggebracht is. Als het apparaat 100% is maar de gebruiker gewoon niet tevreden zou ik verwachten dat Aldi hem bij medion terug laat zetten naar de fabrieksinstellingen.
Ik denk dat je dan iets teveel service verwacht van een supermarkt.
Ik zou verwachten dat de medewerker het apparaat inneemt zoals elk produkt ingenomen wordt en weer in het schap wordt teruggeplaatst ( zoals elk produkt dat terugkomt en waarvan de verpakking in principe heel is ).

angel1978
Berichten: 11126
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door angel1978 »

four-eyes schreef:Ik heb ook bij Medion geklaagd, maar die zeggen dat ik bij Aldi moet zijn.
Nogmaals, Aldi kan naar mijn mening geen gebruikte laptops verkopen. Als ze dat wel doen, moeten ze zeggen dat het om een tweedehands notebook gaat en dat ding zeker niet als nieuw verkopen! Dat is mijn mening.
Dat mag je vinden.
Maar had je dan het volle pond betaald?
Dit niet goed vinden betekent gewoon doodleuk dat het retourbeleid van een winkel als de Aldi volledig op de schop gaat. Dus niets meer terugnemen ( ook al is er niets mee aan de hand, maar heeft de koper gewoon een miskoop gedaan ). Het is namelijk daarna niet meer te verkopen en dus verliesgevend.

Ik vind dan weer dat als je al dit soort dingen niet wilt en verwacht, je dan gewoon een laptop had moeten kopen bij een echte zaak en niet bij de Aldi.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door ciske »

Ik kon het notebook ook retourneren. Dat laatste heb ik gedaan
Krijg je je geld terug, of een andere? Snap eerlijk gezegd niet wat je punt is, nu je die kan retourneren.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:
Wat verwacht je precies dat de Aldi met je klacht doet dan? Er komen nu eenmaal notebooks terug en Aldi kan er niet heel veel meer mee dan weer verkopen ( indien ze nog goed werken ). Weggooien is niet echt een optie toch ?
Er zal vast een reden zijn waarom deze teruggebracht is. Als het apparaat 100% is maar de gebruiker gewoon niet tevreden zou ik verwachten dat Aldi hem bij medion terug laat zetten naar de fabrieksinstellingen.

Mits de verkoper bij Aldi de blauwe ogen van de koper/koopster heeft geloofd, dat deze niet gebruikt is!

Ik kon het notebook ook retourneren. Dat laatste heb ik gedaan, want ik had geen fiducie meer in dit notebook
Waar naar toe?

Trouwens kan je hier nog een klacht indienen, tenminste als het nog zin heeft:

ALDI Inkoop BV
Pascalweg 21
4104 BE Culemborg
Nederland

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door four-eyes »

angel1978 schreef:
four-eyes schreef:Ik heb ook bij Medion geklaagd, maar die zeggen dat ik bij Aldi moet zijn.
Nogmaals, Aldi kan naar mijn mening geen gebruikte laptops verkopen. Als ze dat wel doen, moeten ze zeggen dat het om een tweedehands notebook gaat en dat ding zeker niet als nieuw verkopen! Dat is mijn mening.
Dat mag je vinden.
Maar had je dan het volle pond betaald?
Dit niet goed vinden betekent gewoon doodleuk dat het retourbeleid van een winkel als de Aldi volledig op de schop gaat. Dus niets meer terugnemen ( ook al is er niets mee aan de hand, maar heeft de koper gewoon een miskoop gedaan ). Het is namelijk daarna niet meer te verkopen en dus verliesgevend.

Ik vind dan weer dat als je al dit soort dingen niet wilt en verwacht, je dan gewoon een laptop had moeten kopen bij een echte zaak en niet bij de Aldi.
Ja, ik had het volle pond betaald.
Ze moeten gebruikte computers niet als nieuw verkopen. Punt uit.
Een miskoop? Ja, dan kan je wel zeggen als je niet eens toegang krijgt tot je eigen nieuwe laptop!
Goed. Aldi heeft de laptop weer ingenomen en het geld terugbetaald. Dat is het goeie nieuws.
Verder moeten ze geretourneerde laptops niet meer in omloop brengen. Zeker niet als 'nieuw'. Dat is wat ik wil bereiken.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door four-eyes »

eleven schreef:
bprosman schreef:
Wat verwacht je precies dat de Aldi met je klacht doet dan? Er komen nu eenmaal notebooks terug en Aldi kan er niet heel veel meer mee dan weer verkopen ( indien ze nog goed werken ). Weggooien is niet echt een optie toch ?
Er zal vast een reden zijn waarom deze teruggebracht is. Als het apparaat 100% is maar de gebruiker gewoon niet tevreden zou ik verwachten dat Aldi hem bij medion terug laat zetten naar de fabrieksinstellingen.

Mits de verkoper bij Aldi de blauwe ogen van de koper/koopster heeft geloofd, dat deze niet gebruikt is!

Ik kon het notebook ook retourneren. Dat laatste heb ik gedaan, want ik had geen fiducie meer in dit notebook
Waar naar toe?

Trouwens kan je hier nog een klacht indienen, tenminste als het nog zin heeft:

ALDI Inkoop BV
Pascalweg 21
4104 BE Culemborg
Nederland
Ik heb het notebook teruggebracht naar de Aldi in mijn woonplaats. Niet Wassenaar, want dat is te ver weg voor mij.

Bedankt voor het adres.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door ciske »

Ze moeten gebruikte computers niet als nieuw verkopen. Punt uit.
En jij denkt dat het in computerwinkels niet voorkomt? Daar gaan ze net zo goed weer als nieuw weg.

Wees blij dat je je geld terug hebt gekregen.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
Ze moeten gebruikte computers niet als nieuw verkopen. Punt uit.
En jij denkt dat het in computerwinkels niet voorkomt? Daar gaan ze net zo goed weer als nieuw weg.

Wees blij dat je je geld terug hebt gekregen.

In computerwinkels nemen ze veelal tenminste de moeite om naar de fabrieksinstellingen te zetten zodat in ieder geval "lijkt" alsof nieuw in de doos is.

angel1978
Berichten: 11126
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
ciske schreef:
Ze moeten gebruikte computers niet als nieuw verkopen. Punt uit.
En jij denkt dat het in computerwinkels niet voorkomt? Daar gaan ze net zo goed weer als nieuw weg.

Wees blij dat je je geld terug hebt gekregen.

In computerwinkels nemen ze veelal tenminste de moeite om naar de fabrieksinstellingen te zetten zodat in ieder geval "lijkt" alsof nieuw in de doos is.
Of TS daar dan wel weer tevreden mee is ?
Waarschijnlijk ook niet, want dat is dan eigenlijk ook weer misleiding...

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door four-eyes »

ciske schreef:
Ze moeten gebruikte computers niet als nieuw verkopen. Punt uit.
En jij denkt dat het in computerwinkels niet voorkomt? Daar gaan ze net zo goed weer als nieuw weg.

Wees blij dat je je geld terug hebt gekregen.
Wat is dit voor een rare opmerking: wees blij dat je je geld hebt gekregen?
Sommige reacties van mensen op dit forum begrijp ik totaal niet. Tuurlijk is het normaal dat je je geld terugkrijgt als je een gebruikte computer in je maag gesplitst krijgt, waarvoor je wel het volle pond hebt betaald. Ik slik niet alles voor zoete koek. Daarom kaart ik deze malafide gang van zaken ook aan op dit forum.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door witte angora »

four-eyes schreef:
ciske schreef:
Ze moeten gebruikte computers niet als nieuw verkopen. Punt uit.
En jij denkt dat het in computerwinkels niet voorkomt? Daar gaan ze net zo goed weer als nieuw weg.

Wees blij dat je je geld terug hebt gekregen.
Wat is dit voor een rare opmerking: wees blij dat je je geld hebt gekregen?
Sommige reacties van mensen op dit forum begrijp ik totaal niet. Tuurlijk is het normaal dat je je geld terugkrijgt als je een gebruikte computer in je maag gesplitst krijgt, waarvoor je wel het volle pond hebt betaald. Ik slik niet alles voor zoete koek. Daarom kaart ik deze malafide gang van zaken ook aan op dit forum.
Zo normaal is dat bij de Aldi niet om je geld terug te geven. Daar is het letterlijk: koop=koop. Alleen als je echt aan kunt tonen dat er iets niet goed is maak je met veel pijn en moeite kans op je geld terug.

Verder snap ik je probleem niet, je hebt het ding toch ingeleverd, en je hebt je geld toch terug? Of mis ik nu iets?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door ciske »

Verder snap ik je probleem niet, je hebt het ding toch ingeleverd, en je hebt je geld toch terug? Of mis ik nu iets?
Dan missen wel allebei iets, want geld is terug.

TS, zo normaal is het niet tegenwoordig dat je je geld terug krijgt hoor. Ik heb eerst genoegen moeten nemen met een andere pc , en nog wel in een pc winkel. Dus nogmaals , Wees blij met je geld terug en zeur niet zo.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef: Zo normaal is dat bij de Aldi niet om je geld terug te geven. Daar is het letterlijk: koop=koop. Alleen als je echt aan kunt tonen dat er iets niet goed is maak je met veel pijn en moeite kans op je geld terug.
Pfff, je hoef bij de Aldi niets aan te tonen, om een artikel terug te brengen en geld terug te krijgen.
Natuurlijk niet na 4 weken.
Citaat uit de principes van de Aldi:
Wij danken u voor uw trouw. Indien een product u toch niet bevalt, garanderen wij u terugname en terugbetaling, zonder opgave van reden.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

four-eyes schreef:
ciske schreef:
Ze moeten gebruikte computers niet als nieuw verkopen. Punt uit.
En jij denkt dat het in computerwinkels niet voorkomt? Daar gaan ze net zo goed weer als nieuw weg.

Wees blij dat je je geld terug hebt gekregen.
Wat is dit voor een rare opmerking: wees blij dat je je geld hebt gekregen?
Sommige reacties van mensen op dit forum begrijp ik totaal niet. Tuurlijk is het normaal dat je je geld terugkrijgt als je een gebruikte computer in je maag gesplitst krijgt, waarvoor je wel het volle pond hebt betaald. Ik slik niet alles voor zoete koek. Daarom kaart ik deze malafide gang van zaken ook aan op dit forum.

Laat je niet uit de tent lokken door diverse betweters hier welke nooit fouten maken, alles goed doen en iedere wet kennen en een iedere nieuweling afbranden........azijnvulderestmaatin....eerste klas.

Ben het geheel met je eens ! Aldi maakt zich lekker makkelijk er van af door een retourtje 1:1 door te verkopen.
Afgezien van de discussie of je uberhaupt wel dit soort artikelen bij de Aldi moet kopen.

Gelukkig heb je wel je centen terug, een ieder is gewaarschuwd voor de Aldi met zn electronica producten, en dat is wat TS wilde bereiken.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aldi verkoopt gebruikt notebook als "nieuw"

Ongelezen bericht door witte angora »

Gezien de moeite als je iets terug wilt brengen (komt u over een uurtje maar terug, ik heb geen sleutel en degene die de sleutel heeft is er niet), en de tweevoudige chagrijnige koppen, is de theorie op de borden wel aardig, maar in de praktijk werkt het nu eenmaal anders. Sta je dan met je computer (als het daar om gaat). Sterker nog: er is geen eens een service/retour balie. Het moet aan de kassa, waar dus een flinke rij staat te wachten, en waar men de discussie met je aangaat op een manier dat je je in je hemd gezet voelt.

Het feit dat de Aldi, ondanks de borden, weigert verantwoordelijkheid voor haar producten te nemen, blijkt wel uit het feit dat een gebruikte en teruggebrachte computer als nieuw wordt verkocht, en kennelijk het ding net zo vaak als nieuw verkocht blijft worden tot iemand de moed opgeeft, en het ding eens een keer niet terug brengt.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 feb 2014 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Gesloten