LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koptelefoon garantie
Koptelefoon garantie
Beste lezers,
Ik heb begin vorig jaar een koptelefoon van het merk SMS Audio gekocht, waarbij ik 3 jaar garantie kreeg. Het heeft me 400€ gekost dus een flink bedrag.
Vrijdag merkte ik dat ik iets in speaker van de linker oorschelp trillen bij hevige basstonen, net alsof er iets los zit. de koptelefoon is alleen thuis gebruikt dus ziet er nog zo als nieuw uit.
Dus ik heb met Bax-Shop contact opgenomen, krijg ik te horen
Dat er maar 1 jaar garantie gold toen ik hem
Kocht en nu geen recht heb op 3 jaar garantie en dat ik zelf de reparatie moet betalen.
Toen ik hem kocht weet ik 100% zeker dat ik 3 jaar garantie had.
En nu krijg ik te horen dat er 1 jaar gold toen ik hem kocht en dat verandert is met de tijd
En dat ik geen recht op die 3 jaar heb omdat dat toen nog niet gold
Ik vind dit allemaal heel lastig met het idee dat ze foutieve informatie geven
Mag dit zomaar?
,Lorenzo
Ik heb begin vorig jaar een koptelefoon van het merk SMS Audio gekocht, waarbij ik 3 jaar garantie kreeg. Het heeft me 400€ gekost dus een flink bedrag.
Vrijdag merkte ik dat ik iets in speaker van de linker oorschelp trillen bij hevige basstonen, net alsof er iets los zit. de koptelefoon is alleen thuis gebruikt dus ziet er nog zo als nieuw uit.
Dus ik heb met Bax-Shop contact opgenomen, krijg ik te horen
Dat er maar 1 jaar garantie gold toen ik hem
Kocht en nu geen recht heb op 3 jaar garantie en dat ik zelf de reparatie moet betalen.
Toen ik hem kocht weet ik 100% zeker dat ik 3 jaar garantie had.
En nu krijg ik te horen dat er 1 jaar gold toen ik hem kocht en dat verandert is met de tijd
En dat ik geen recht op die 3 jaar heb omdat dat toen nog niet gold
Ik vind dit allemaal heel lastig met het idee dat ze foutieve informatie geven
Mag dit zomaar?
,Lorenzo
Laatst gewijzigd door Renzz op 18 feb 2014 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Koptelefoon garantie
Heb je zwart op wit dat je 3 jaar garantie van ze hebt gekregen bij aankoop? Daar kunnen ze niet zomaar op terugkomen. Verder heb jij recht op een deugdelijk product, en dat staat los van een eventuele garantie die een verkoper of fabrikant je biedt. Consuwijzer kan je op dat vlak een eind op weg helpen, desnoods aangevuld met een belletje naar het juridisch loket, waar het eerste telefonische consult gratis is.Renzz schreef:Beste lezers,
Ik heb begin vorig jaar een koptelefoon van het merk SMS Audio gekocht, waarbij ik 3 jaar garantie kreeg. Het heeft me 400€ gekost dus een flink bedrag.
Vrijdag merkte ik dat ik iets in speaker van de linker oorschelp trillen bij hevige basstonen, net alsof er iets los zit. de koptelefoon is alleen thuis gebruikt dus ziet er nog zo als nieuw uit.
Dus ik heb met Bax-Shop contact opgenomen, krijg ik te horen
Dat er maar 1 jaar garantie gold toen ik hem
Kocht en nu geen recht heb op 3 jaar garantie en dat ik zelf de reparatie moet betalen.
Toen ik hem kocht weet ik 100% zeker dat ik 3 jaar garantie had.
En nu krijg ik te horen dat er 1 jaar gold toen ik hem kocht en dat verandert is met de tijd
En dat ik geen recht op die 3 jaar heb omdat dat toen nog niet gold
Ik vind dit allemaal heel lastig met het idee dat ze nu zitten te liegen.
Mag dit zomaar?
,Lorenzo
Re: Koptelefoon garantie
Ik heb een pakbon maar daar staat niks over garantie op
Re: Koptelefoon garantie
Europa verplicht een minimumgarantie van twee jaar aan haar lidstaten. Daar mogen lidstaten enkel van afwijken als ze voordeliger zijn voor de consument. In Nederland heb je recht op een deugdelijk product. Dat overstijgt die twee jaar.
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/g ... -in-europa
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/g ... -in-europa
Re: Koptelefoon garantie
Heel jammer dat het allemaal zo gaat,, dus ik heb recht op minstens een gratis reparatie?
Re: Koptelefoon garantie
Deze webshop is trouwens aangesloten bij https://beheer.thuiswinkel.org/leden/ba ... ertificaat
Als de winkel moeilijk doet, kan je altijd daar terecht met je klacht voor bemiddeling.
Als de winkel moeilijk doet, kan je altijd daar terecht met je klacht voor bemiddeling.
Re: Koptelefoon garantie
Bedankt voor de snelle reacties!
Re: Koptelefoon garantie
Van de RMA afdelingen van Bax-Shop mail ontvangen, En ja hoor heb gewoon nog 2 jaar garantie.
Ik ben heel blij dat jullie hebben gereageerd en me hebben geholpen
Ik ben heel blij dat jullie hebben gereageerd en me hebben geholpen
Re: Koptelefoon garantie
Nee, tenzij je aannemelijk kunt maken dat je bij aflevering een ondeugdelijk product hebt gekregen.Renzz schreef:Heel jammer dat het allemaal zo gaat,, dus ik heb recht op minstens een gratis reparatie?
Re: Koptelefoon garantie
Heb opgestuurd voor reparatie. Word volledig vergoed
Re: Koptelefoon garantie
Aan alles zit een grens en koptelefoons gaan zelden defect door er ruw mee om te springen en veel vaker defect door verkeerd gebruik (dit klinkt als een speaker die op zijn weg naar het einde is en waarschijnlijk toch iets teveel volume heeft moeten verwerken en dat lukt ook bij thuis gebruik prima).Vrijdag merkte ik dat ik iets in speaker van de linker oorschelp trillen bij hevige basstonen, net alsof er iets los zit. de koptelefoon is alleen thuis gebruikt dus ziet er nog zo als nieuw uit.
Het enige dat de producent zou moeten doen is constateren dat de speaker is "opgeblazen" (en dat gaat eerder dan de gemiddelde gebruiker vermoed), en aan u vragen om aan te tonen dat een productiefout
de oorzaak is en niet onoordeelkundig gebruik.
Re: Koptelefoon garantie
Voor 400€ neem
Ik geen koptelefoon die maar een jaartje mee gaat
De koptelefoon is begrenst. de koptelefoon gebruik ik namelijk alleen op de iphone en ipad
En die toestellen hebben het geluid begrenst
Ik geen koptelefoon die maar een jaartje mee gaat
De koptelefoon is begrenst. de koptelefoon gebruik ik namelijk alleen op de iphone en ipad
En die toestellen hebben het geluid begrenst
Re: Koptelefoon garantie
Genoemde toestellen zijn qua geluidsignaal niet heel erg stabiel. Ook als er niet heel veel volume uitkomt maar het aangeboden signaal aardig vervormd is (die dure koptelefoon is ook niet heel makkelijk aan te sturen voor genoemde apparaten) sloop je toch je spullen.
Re: Koptelefoon garantie
Koptelefoon van 15€ overleeft het een aantal jaar. deze is binnen een jaar stuk
Re: Koptelefoon garantie
ONZIN. Een koptelefoon moet daar gewoon tegen kunnen. Zo niet, dan gewoon niet verkopenRenzz schreef:Voor 400€ neem
Ik geen koptelefoon die maar een jaartje mee gaat
De koptelefoon is begrenst. de koptelefoon gebruik ik namelijk alleen op de iphone en ipad
En die toestellen hebben het geluid begrenst
Re: Koptelefoon garantie
Je hebt ook nog zoiets als gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid.
Of rijdt je in je auto ook gewoon in zijn 1 de snelweg op omdat het kan? met als reactie (als de boel kapot gaat) dat ze dan al hun auto's maar met automaten haden moeten uitrusten.....
Dat een paar goedkope oordopjes lang meegaan (andere techniek, minder gevoelig en wel bestemd voor genoemde apparatuur) dan een high end koptelefoon zegt meer over de gebruiker die niet snap dat zo'n ding niet bedoeld is om met opengeschroefde bas naar een apple te luisteren (maar dat dat op een beperkt volume toch heel lang goed kan gaan).
Of rijdt je in je auto ook gewoon in zijn 1 de snelweg op omdat het kan? met als reactie (als de boel kapot gaat) dat ze dan al hun auto's maar met automaten haden moeten uitrusten.....
Dat een paar goedkope oordopjes lang meegaan (andere techniek, minder gevoelig en wel bestemd voor genoemde apparatuur) dan een high end koptelefoon zegt meer over de gebruiker die niet snap dat zo'n ding niet bedoeld is om met opengeschroefde bas naar een apple te luisteren (maar dat dat op een beperkt volume toch heel lang goed kan gaan).
Re: Koptelefoon garantie
ONZIN. Een koptelefoon moet daar gewoon tegen kunnen. Zo niet, dan gewoon niet verkopenVeldt01 schreef:Je hebt ook nog zoiets als gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid.
Of rijdt je in je auto ook gewoon in zijn 1 de snelweg op omdat het kan? met als reactie (als de boel kapot gaat) dat ze dan al hun auto's maar met automaten haden moeten uitrusten.....
Dat een paar goedkope oordopjes lang meegaan (andere techniek, minder gevoelig en wel bestemd voor genoemde apparatuur) dan een high end koptelefoon zegt meer over de gebruiker die niet snap dat zo'n ding niet bedoeld is om met opengeschroefde bas naar een apple te luisteren (maar dat dat op een beperkt volume toch heel lang goed kan gaan).
Re: Koptelefoon garantie
Je bent wel aan het trollen hoor Veldt01, maar goed: Als het inderdaad aan verkeerd gebruik zou liggen door dikke bassen en te veel volume, dan zouden toch ALLEBEI de conussen defecten vertonen? Overigens is het aan de verkopende partij om te bewijzen dat de koper er verkeerd mee is omgegaan. En constateren dat een speaker defect is is nou niet bepaald omgekeerd bewijs. En waarom doe je toch zo je best om willens en wetens de schuld naar TS te schuiven?
Je vergelijking met de auto raakt kant noch wal, je slotconclusie is grammaticaal een aanfluiting. Dat zegt mij dan weer genoeg.
Je vergelijking met de auto raakt kant noch wal, je slotconclusie is grammaticaal een aanfluiting. Dat zegt mij dan weer genoeg.
Dat een paar goedkope oordopjes lang meegaan (andere techniek, minder gevoelig en wel bestemd voor genoemde apparatuur) dan een high end koptelefoon zegt meer over de gebruiker die niet snap dat zo'n ding niet bedoeld is om met opengeschroefde bas naar een apple te luisteren (maar dat dat op een beperkt volume toch heel lang goed kan gaan).
Re: Koptelefoon garantie
Over trollen en grammatica gesproken,
Het feit dat jij denk dat speakers tegelijk kapot gaan geeft weer aan dat jij kennelijk een stuk meer verstand hebt van taal dan van elektronica / mechanica (maar zo heeft ieder zijn ding).
Een speaker zit zodanig (simpel) in elkaar dat als het het een redelijke tijd goed heeft gedaan hij het ook heel lang goed blijft doen tenzij...... enz.
Maar idd het gaat mij niet om schuld (en kennelijk vergoed de leverancier hier toch) maar meer om het feit dan dit gegarandeerd nog een keer fout gaat aangezien een (redelijk instabiele) geluidsuitgang van een Ipad ook bij niet eens overdreven volume in staat is de dure koptelefoon te slopen (en dan is een jaar nog lang).
Het feit dat jij denk dat speakers tegelijk kapot gaan geeft weer aan dat jij kennelijk een stuk meer verstand hebt van taal dan van elektronica / mechanica (maar zo heeft ieder zijn ding).
Een speaker zit zodanig (simpel) in elkaar dat als het het een redelijke tijd goed heeft gedaan hij het ook heel lang goed blijft doen tenzij...... enz.
Maar idd het gaat mij niet om schuld (en kennelijk vergoed de leverancier hier toch) maar meer om het feit dan dit gegarandeerd nog een keer fout gaat aangezien een (redelijk instabiele) geluidsuitgang van een Ipad ook bij niet eens overdreven volume in staat is de dure koptelefoon te slopen (en dan is een jaar nog lang).
Re: Koptelefoon garantie
Ik ben zelf maritime besturings installateur, dus als we het over electrotechniek hebben weet ik het wel. Ik heb zelf een sony koptelefoon erbij voor de Imak en die gaat al een paar jaar trouw op zieke volumes mee. Als ze waren opeblazen was kwam
Er heel ander geluid uit. Nu is het zo dat ik ALLEEN wat hoor trillen aan 1 kant.
Dit wijst niet naar opblazing
Er heel ander geluid uit. Nu is het zo dat ik ALLEEN wat hoor trillen aan 1 kant.
Dit wijst niet naar opblazing