LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele 2 vaste telefonie niet kunnen bellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

tele 2 vaste telefonie niet kunnen bellen

Ongelezen bericht door moi_01 »

Ik heb tot en met 16 februari alleen internet gehad via Tele2. Op 17 februari heb ik een uitbreiding gehad naar internet,bellen en televisie.
Netjes een sms op die dag gekregen dag alles werkt. Nou alles BEHALVE de telefonie. Vervolgens dezelfde dag in de middag gebeld met de klantenservice en kreeg door dat het loop van de dag geactiveerd gaat worden. Voor de zekerheid gewacht tot dinsdag 18 februari en nog steeds niet kunnen bellen.
Het rare is ook dat op het moment ik met de vaste telefoon probeer te bellen, de hele internetverbinding uitvalt, en de powerlampje rood gaat schijnen.Het duurt daarna enele minuten voordat ik weer internet heb. Gebeld worden is geen probleem.
Dit bovenstaande probleem weer gemeld bij tele2 en kreeg de volgende oplossing:
Een monteur komt langs op kosten ongelijk en gaat nakijken wat het probleem is, ligt het aan de manier hoe bijv de moden is aangesloten door mij dan moet ik E80,- betalen! Ligt het aan iets anders dat zijn de kosten voor hun. Daarnaast gaf de klantenservice medewerker aan dat de monteur ook een nieuwe modem bij zich heeft. Is dit wel een juist geboden oplossing? en kunnen ze mij niet gewoon een nieuwe modem sturen want denk dat het daaraan ligt. De monteur komt volgende week maandag langs maar ik twijfel. Dat ik nu al gedoe krijg bij tele2 , nu heb ik gewoon spijt dat ik bij hun gebleven ben en niet een andere bedrijf heb gekozen.

Deze mail kreeg ik tevens als bevestiging van de afspraak:

Zojuist hebt u telefonisch contact gehad met een van onze medewerkers in verband met uw storing. Er is afgesproken om een storingsmonteur bij u langs te laten komen. Aan dit bezoek kunnen kosten verbonden zijn. Deze e-mail dient ter bevestiging van de met u gemaakte afspraken.

Uw afspraak staat op 24/02/2014 tussen 12:00-18:00 uur bij u thuis gepland. De monteur zal dan de aansluitsituatie komen controleren.

Mocht u verhinderd zijn, laat dit dan uiterlijk 2 werkdagen voor de afspraak weten. Dit kunt u telefonisch doen bij onze klantenservice. Als de monteur op het afgesproken tijdstip niemand thuis aantreft, worden €40,- voorrijkosten in rekening gebracht.

De kosten van het monteursbezoek worden in de volgende gevallen door Tele2 vergoed:

- Van het Tele2-netwerk tot aan uw woning.
Als de storing zich niet bij u thuis, maar van het Tele2 netwerk tot en met het punt waar de KPN-aansluiting uw woning binnenkomt.

- Modem, decoder en splitter
Als er een defect wordt geconstateerd aan de modem, de decoder of de splitter en deze apparatuur door Tele2 is geleverd.

Ligt de oorzaak van de storing bij uzelf, dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. De kosten bedragen € 79,95 en zullen door het installatiebedrijf via een automatische incasso in rekening worden gebracht.

Deze kosten worden in rekening gebracht in de volgende gevallen:

- Bekabeling
Als de oorzaak van de storing de bekabeling binnenshuis ligt.

- Instellingen van PC en draadloze verbinding
Uw PC niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Of er is sprake van onjuist softwaregebruik.

Is de installatie, enkele dagen voor de storing is begonnen, opgeleverd door een monteur aangestuurd door Tele2, dan zijn de kosten voor het installatiebedrijf. Uitgangspunten zijn dat de installatie door de monteur werkend is opgeleverd en dat de storing is veroorzaakt door een installatiefout van de bekabeling door de monteur. Daarbij is de klant akkoord gegaan met het protocol van oplevering (PvO) door het tekenen daarvan.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: tele 2 vaste telefonie niet kunnen bellen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Het kan idd aan de modem liggen,ik had net een nw modem van tele2 en wifi deed elke keer raar,
Hebben Ze zonder gezeur nieuwe modem opgestuurd ,en geen problemen meer gehad,dus ja zou aan modem Kunnen liggen,ik zeg kunnen.

Maar wat wilt u nu,hier deze mail neergezet te hebben.
Bijna elke provider,brengt kosten in rekening als blijkt dat het aan u ligt en niet tele2...

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: tele 2 vaste telefonie niet kunnen bellen

Ongelezen bericht door moi_01 »

rozemarijntje bedankt voor het reageren,

zomaar een nieuwe modem sturen willen ze niet. Er moet eerst een monteur langskomen.

Gesloten