Even buiten dat dealer gebeuren om. Wij onderhouden honderden Chinese scooters per jaar en er zijn geen problemen, niet meer of minder dan de A-merken. Het probleem zit bij de klant ( komt niet op tijd voor eerste beurt of regulier onderhoud en controleert ook niet zelf het motorolie niveau tussen de beurten door ) als ook bij de dealer, dealers in NL zijn namelijk een beetje verwend en willen weinig moeite doen voor onderhoud, ja dan is de Chinees ineens rotzooi..oo4load schreef:Ik heb nieuws voor je: die Symphony SR is net zo chinees als een Agility. Van de SYM 50cc scooters die in NL te koop zijn is alleen de Mio nog taiwanees (en beduidend beter van kwaliteit dan de rest van de SYM catalogus). De Peugeot Tweet is overigens exact dezelfde scooter als de gewone Symphony. Peu is in feite een klant van SYM en maakt naast de hele Symphony ook SYM motorblokken in licentie na (die schroeven ze onder de vivacity en speedfight3, omdat het eigen peugeot blok van dusdanige kwaliteit is dat ze die alleen onder de aller goedkoopste modellen vclic en kisbee durven te schroeven).
Van alle chinese vestigingen zijn die van Kymco en Piaggio nog het hoogste qua kwaliteitsniveau. Peugeot bedroevend (menig dealer heeft nog nachtmerries van de VCLIC) en SYM een beetje in het midden.
Als je dealer de agility afraadt "omdat die chinees is" en je vervolgens lachend een SYM Symphony aansmeert dan weet je meteen hoe goed die te vertrouwen is.
Ik zal niet ontkennen dat de kwaliteit nog achterloopt, maar als het fatsoenlijk wordt bijgehouden en normaal mee wordt omgegaan, kan het ook gewoon meegaan.