LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof Kozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Hellie4u

Kunststof Kozijnen

Ongelezen bericht door Hellie4u »

Zoals zovelen voor mij ben ik ook aan het stoeien met de aanschaf van kunststof kozijnen en heb er al heel veel over gelezen en opgezocht. Ik wil dit jaar voor de bovenverdieping van mijn woning alle houten kozijnen vervangen. En volgend jaar beginnen met de beneden verdieping.
Ik heb een aantal bedrijven aangeschreven van wie ik denk dat ze een betrouwbare leverancier kunnen zijn. Daarin heb ik een aanvraag gedaan voor de afmetingen van mijn kozijnen en hoe ik de verdeling van vast kozijn en draai kiep raam wil hebben.
Als meerprijs wil ik graag weten wat horren kosten en voor 1 raam wil ik de meerpijs voor een electrisch kozijn voor 1 van de kozijnen (kinderkamer aan zon en wind kant).
Ik wilde in eerste maar ongeveer 4 leveranciers aanschrijven, maar het zijn er toch iets meer geworden (8 stuks). Al deze leveranciers zitten redelijk in de buurt van waar ik woon.
Hieronder een lijst wie ik aangeschreven heb en welk soort profiel ze aanbieden.

Op t hoog
Den Bosch
K-Vision

Perfekt Kozijn
Den Bosch
Inoutic NL 71 Arcade

Uiterwaal
Geldermalsen
Finstral Classic line midi en Kochs K-Vision (2 offertes)

Focus Kozijntechniek
Uden
Offerte nog niet ontvangen

Molle
Oss
Inoutic NL 71 Arcade

Van Gessel
Echteld
Weru

Kozion
Den Bosch
Gealan

SVK
Uden
Kömmerling

Hetgeen waarop ik let bij de offertes is:
Keurmerken van kozijnen en beslag, eventueel persoonlijk contact, hoe begrijpelijk is de opbouw van de offerte, en uiteraard ook de prijs. Verder kijk ik ook naar hoe de montage omschreven staat. Werken ze met stelkozijnen of staat er iets vaags omschreven...
Ik heb flink gegoogled naar alle bedrijfsnamen of ik beoordelingen kon vinden (posiftief en negatief).
Prijzen ga ik hier niet neerzetten, want dat heeft voor anderen toch geen meerwaarde.
Ik ga hier ook geen bedrijven afkraken, maar gewoon omschrijven waarom een offerte voor mij is afgevallen.

Hopelijk hebben degenen na mij iets aan de manier zoals ik gekozen heb voor kunststof kozijnen en helpt het voor hun om ook hun keuze te maken.
Zaterdag ga ik eerst een aantal showrooms bezoeken om hun producten eens te bekijken en om te zien hoe het er daar toe gaat. Ik koop uiteraard niks wat ik nog nooit gezien heb.

Uiteraard zijn jullie adviezen en afraders van harte welkom.

jap483

Re: Kunststof Kozijnen

Ongelezen bericht door jap483 »

Ik heb zelf een keuze gemaakt uit 2 van bovenstaande bedrijven. Een 3e die niet genoemd werd viel snel af. Uiteindelijk is gekozen voor degene met het mooiste profiel, de prijs was ongeveer hetzelfde, maar de techniek voor het aanbrengen van de structuur folie was verschillend, waardoor het profiel van leverancier 1 meer glom dan de ander. Persoonlijk vonden we de matte structuur mooier, dus het heeft zeker zin om in verschillende showrooms te gaan kijken.

heipaal

Ongelezen bericht door heipaal »

tja kan ook reclame gaan maken voor me zelf. Maar doe ik wel op een andere site.

Hellie4u

Ik ben afgelopen weekend gaan kijken in de showroom van de leveranciers uit den bosch en was helaas te laat om nog door te rijden naar Geldermalsen.
Ik heb een goede indruk gekregen van alle 3 de partijen en heb er ook wel vertrouwen in dat alle 3 een goed en deugdelijk product leveren.
Verder heb ik alsnog offertes aangevraagd bij 2 andere partijen omdat ik ook Schuco profielen in mijn vergelijk mee wilde nemen.

Het gaat om :
Verbouwcenter Ede
en
v.d. Burgt kozijnen BV uit Schaijk

beiden reageerden behoorlijk snel en ook de prijs viel nog niet tegen.
Ik heb nog om een kleine aanpassing gevraagd in de offertes om tot een goed vergelijk te komen.
Voor het weekend zet ik hier een kleine opsomming neer welke partijen af zijn gevallen en waarom.
Dit betekend niet dat dit geen goede bedrijven zijn, want misschien kunnen ze anderen wel bieden wat ze precies nodig hebben.
Ik heb al een goed idee met welke 3 partijen ik verder wil kijken, daar komt hooguit nog een 4e bij.
Later meer....

Ik ga niet meer offertes aanvragen dus adverteren in dit onderwerp heeft weinig zin. Ondanks dat de website er keurig verzorgd uitziet.
Ik heb ruim voldoende offertes (misschien wel te veel), waarvan de meeste redelijk dicht bij elkaar in de buurt liggen.
Laatst gewijzigd door Hellie4u op 02 mar 2014 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Hellie4u

Hieronder is al een eerste voorselectie
Op t hoog, Den Bosch, bezocht, afgevallen omdat kozijn zonder houtnerf niet zo mooi oogde en met houtnerf te duur werd
Perfekt Kozijn, Den Bosch, niet bezocht, prijsverschil te groot
Molle, Oss, niet bezocht, prijsverschil te groot
Uiterwaal Finstral Classic line midi, Geldermalsen, bezocht, is nog een optie, rolluik 2 pantservelden
Uiterwaal Kochs K-Vision, Geldermalsen, bezocht, is nog een optie, rolluik 2 pantservelden

Focus Kozijntechniek, Uden, nog niet bezocht,gaat nog gebeuren, prijs is in orde.
Van Gessel, Echteld, prijsverschil te groot
Kozion, Den Bosch,bezocht, goede prijs, goede indruk, is nog een optie, werken met stelkozijn en eigen monteurs.
SVK, Uden, bezocht , goede indruk, maar prijsverschil toch te groot
Verbouwcenter Ede, niet bezocht, prijsverschil te groot.
v.d. Burgt kozijnen BV uit Schaijk, bezocht, goede indruk, maar montage zonder stelkozijn.

Bovenstaande is mijn eigen ervaring en mening. Daarmee wil ik niks afdoen aan de kwaliteit van de producten en firma's die ze leveren.
Laatst gewijzigd door Hellie4u op 14 apr 2014 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Hellie4u

Na een bezoek aan alle mogelijke leveranciers die in dezelfde prijsklasse vallen heb ik nu nog de keuze uit 3 opties waar ik alle 3 goed vertrouwen in heb.

Focus Kozijntechniek, Uden, Gealan, goede indruk, goede prijs, met stelprofiel, verdekte scharnieren, eigen monteurs.
Kozion, Den Bosch,Gealan, goede indruk, goede prijs, met stelkozijn, eigen monteurs.
v.d. Burgt kozijnen BV,Schaijk, Schuco, goede indruk, goede prijs, mooi profiel maar montage zonder stelkozijn, eiegen monteurs.

Alle 3 hadden een duidelijke offerte zonder vaag omschreven meerpijzen en dergelijke.
Het Schüco Corona Accent, verdiept profiel 11,2 cm vind ik persoonlijk het mooiste profiel, maar deze leverancier monteert zonder stelkozijnen.
Het Gealan verdiept profiel 8018 verdiept (112mm) is ook een mooi goed afgwerkt profiel waarvan beide leveranciers wel met stelkozijnen werken.

Ik wil dit weekend de definitieve keuze gaan maken.
Ik ga nog kijken naar de betalingsvoorwaarden en dergelijke.
Mijn eigen voorstel voor betalingsvoorwaaden: 30% op de dag dat de kozijnen fysiek klaarliggen bij de leverancier, 50% eind van montage, 20% 14 dagen na oplevering van ALLES wat in de offerte vermeld staat.
Als er nog iemand is met last minute advies dan hoor ik dit graag.

Hellie4u

Volgende week een "afrondend" gesprek met Focus Kozijntechniek uit Uden/Odiliapeel.
Dus als alles goed is gaan zij over een X aantal weken de kozijnen monteren.

De laatste 3 offertes kwamen uit op exact hetzelfde eindbedrag en ik kan ik niet echt zeggen wat nu de doorslag heeft gegeven om uiteindelijk voor Focus te kiezen.
Kozion den Bosch heeft mij hetzelfde geboden voor dezelfde prijs, maar ik kan maar 1 partij de opdracht geven. Kozion wilde voor dit bedrag echter wel een reclame bord in te tuin zetten tussen inmeten en plaatsen van de kozijnen.
vd Burgt komt daar vlak achter, maar ondanks dat Schuco het mooiste profiel levert (mijn mening) heb ik vanwege het ontbreken van stelkozijnen deze op de 3e plaats staan.
Ik heb in alle 3 veel vertrouwen dat ze op de juiste manier een goede kwaliteit kozijnen zetten, maar uiteindelijk kan er maar 1 het werk uitvoeren.

Ik zal dit onderwerp blijven updaten tot de kozijnen geplaats zijn en alles afgewerkt is.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Hellie4u schreef:er zijn al veel onderwerpen aangemaakt voor kunststof kozijnen op dit forum, dus misschien kan dit sommige mensen helpen in hun zoektocht.
Ik denk dat de zoektocht naar supermarkten een stuk minder is, maar als jij dat een leuk idee vindt mag dat zeker.
Als het je niks boeit , dan lees je het niet.
Ik begrijp nu wel hoe jij aan meer dan 3800 berichten komt op dit forum...
Duidelijk en ook mijn mening!
Alleen hoeveel berichten iemand heeft, doet niets ter zake.

Hellie4u

Koopovereenkomst is getekend. Betalingsvoorwaarden zijn zonder aanbetaling. Factuur te voldoen bij aanvang montage.
Binnenkort komt Focus kozijntechniek inmeten. Dan even afwachten wanneer het allemaal kan gaan gebeuren.
Nog wat extra korting gekregen voor het aanleveren van een nieuwe klant.
Toch weer meegenomen.

uiterwaal

Ongelezen bericht door uiterwaal »

goedendag
hoe komt u erbij dat wij geen stelkozijnen gebruiken ??

Kunt u mij ook vertellen wat er slecht aan is als mijn concurrenten geen stelkozijnen gebruiken

Als u iets op internet zet denk dan eerst goed na !!!!
vrgr
Uiterwaal kozijnen en zonwering uit geldermalsen

Hellie4u

Ik zeg niet dat u geen stelkozijnen gebruikt. U heeft ze niet aangeboden, tevens heb ik er in de showroom ook specifiek naar gevraagd hoe de montage uitgevoerd wordt.
Ik beweer ook niet dat geen stelkozijnen slecht is, alleen was dat 1 van mijn selectie criteria.
Zoals ook eerder vermeld is dit mijn eigen mening en verder geen enkele diskwalificatie van uw bedrijf of product. Bij de laatste 3 offertes zat nog 1 leverancier die geen stelkozijnen gebruikt. Deze zat bij de laatste 3 vanwege een sterke prijs en naar mijn mening wel het mooiste kozijn. Maar uiteindelijk toch afgevallen vanwege het niet gebruiken van stelkozijnen.
Over mijn keuze is goed nagedacht en er is ruim voldoende tijd aan besteed. Afgezien van enkele uitschieters in de prijs ben ik tevreden over de bedrijven waar ik een offerte van heb gehad. Prijstechnisch was er ook niks mis met uw offerte. Het verschil zat hem in mijn persoonlijke keuzes.
Daarnaast heb ik mijn keuze ook uitgelegd in mijn telefoongesprek waar Ik verteld heb dat de keuze niet is gevallen op uw bedrijf.
Laatst gewijzigd door Hellie4u op 14 apr 2014 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

uiterwaal

Ongelezen bericht door uiterwaal »

Geachte [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

We hebben uw gegevens erbij gezocht en wat u zegt is helaas niet waar op onze prijsopgave staat
duidelijk dat we stelkozijnen gebruiken.
Het begint er sterk op te lijken dat deze bijdrage aan het forum alleen bedoeld is ter promotie van Focus uit Uden. Dit baseren wij oa op het feit dat onze vertegenwoordiger niet bij u langs mocht komen om de situatie te bekijken en de offerte toe te lichten. Waarschijnlijk hebben onze collega's hier ook geen kans toe gekregen.

Wij wensen u veel succes met uw renovatie.

Team Uiterwaal Kozijnen en Zonwering

Hellie4u

Beste Team Uiterwaal,
Ik heb even terug moeten kijken naar alle ontvangen offertes en zie inderdaad dat ik hierboven de reden van afvallen onjuist heb genoteerd. Mijn fout, maar het veranderd aan de conclusie uiteindelijk niets.
In de offertes staan inderdaad wel de stelkozijnen van 15 mm beschreven, maar de reden was dat het rollluik uit 2 pantservelden bestond, iets wat ik in geen enkele andere offerte tegenkwam. En dit heb ik wel besproken tijdens mijn bezoek aan uw showroom. Teven heb ik hier later ook nog eens speciaal voor opgebeld.
Uw opmerking dat de vertegenwoordiger niet langs hoefde te komen is terrecht. En dat gold ook voor alle andere aanbierders hierboven. Er is ooit 1 kozijnen aanbieder bij mij thuis geweest. Deze deed mij een "speciale teken vanavond nog" aanbieding die ongeveer 75% hoger was dan de gemiddelde aanbieding.
Het is natuurlijk onzin dat ik hier ben ter promotie van 1 firma, maar u bent vrij om dat te denken.
Ik denk niet dat iemand die hier een firma wil komen promoten ook alle bovengenoemde showrooms gaat bezoeken om de aangevraagde offerte te gaan bespreken. Daarnaast heb ik ook alle aanbieders gecontacteerd en de reden verteld waarom dat ze het niet geworden zijn.De meeste per telefoon een enkele per mail.
Ook de eventuele negatieve ervaringen zullen hier gedeeld worden.
De kozijnen zijn gisteren ingemeten en er zijn gelukkig geen bijzonderheden boven water gekomen.
Het volgende bericht zal waarschijnlijk pas over een week of 6 volgen.

Hellie4u

Vanmorgen is de leverancier dan begonnen met het plaatsen van de kozijnen op de bovenverdieping.
Rond 7:20 waren de 3 monteurs aanwezig en voordat ik ging werken om 08:10 uur was het grootste raam + kozijn al verwijderd. Dus hopelijk als ik straks thuiskom is de voorzijde van het huis al klaar.
Vandaag zal er meteen een goede test zijn want er wordt noodweer voorspelt.
Morgen en later deze week meer berichten.

felicitas

Ongelezen bericht door felicitas »

Topic gestart met een heel verslag maar hoe is het nu geworden?

Hellie4u

Bij deze dan het eindresultaat :)
Kozijnen zien er goed uit, uiteraard zoals verwacht.
Montage is goed verlopen. Planning was dat de monteurs dinsdag en woensdag zouden komen.
Ze waren met een team van 3 monteurs en op woensdag al voor de middag al weer vertrokken.
Alles is netjes afgewerkt aan zowel de binnenkant als de buitenkant. Al met al zeker een aanrader.
Ook het rolluik werkt perfect en is netjes aangesloten en werkt zoals het hoort.
Ik heb verder helemaal geen werk meer aan de kozijnen gehad behalve wat schoonmaakwerk binnen en buiten.
Heb ik dan niks negatiefs te melden ? Natuurlijk wel ;)
Minpuntje is de oplevering van de ramen. Mijn verwachting als ik redelijk wat geld investeer is dat de ramen in ieder geval schoon worden opgeleverd, maar dat bleek niet zo te zijn.
Verder heb ik nog een puntje over iets wat we in de onderhandelingen besproken hebben, maar helaas ook niet in de offerte is opgenomen en dus ook niet geleverd is. Dat gaat over het type glas in mijn badkamer. Er is nu gewoon glas geleverd terwijl we mondeling ooit besproken hebben dat er een type relief glas in zou komen. Helaas heb ik dit ook niet gezien in de offerte.
Hierover heb ik nog contact met de leverancier, dus daar kom ik nog op terug.
Foto's zijn ook beschikbaar voor de liefhebbers.

heipaal

Ongelezen bericht door heipaal »

Hoi Hellie4u,

Ben benieuwt naar het eind resultaat. Het zal er vast prachtig uitzien.

En dat stukje relief glas van een paar tientjes voor je badkamer raam ga je vast gratis krijgen van deze toppers. Zouden wij in elk geval niet moeilijk over doen.

En we blijven ook graag op de hoogte van de goede nazorg van dit bedrijf als er een raam of een deur niet meer goed sluit.

Heel veel succes met je mooie kozijnen.

Met vriendelijke groeten,
Heipaal

Hellie4u

Hopelijk mijn laatste reactie op dit onderwerp.
Vandaag is dan ook het badkamerraam vervangen door reliefglas.
Dit was iets verlaat omdat ik zelf 2 weken op vakantie ben geweest.
Het nieuwe raam was helaas niet gratis, maar ook niet meer dan een paar tientjes.
Aangezien ik hier zelf ook de fout in ben gegaan, heb ik geen probleem met deze kleine factuur.

Verder heb ik geen klachten, en laten we hopen dat dat zo blijft.
Mochten er zich problemen voordoen dan meld ik me uiteraard weer hier.
Kleine problemen die direct en kosteloos opgelost worden laat ik wel buiten beschouwing.
Ik wens iedereen veel succes met hun keuze voor kunststof kozijnen.

Nogmaals, ik denk dat je in alle bovengenoemde leveranciers wel een betrouwbare partner hebt, alleen de keuze voor het type kozijn en bijbehorende opties blijft iets wat persoonlijk is.

Vandesande

Ongelezen bericht door Vandesande »

Heeft er iemand (goede of slechte) ervaringen met HVL kozijnen?

En ik ben ivm offertes op zoek naar reviews van Baks kunststoffen in Uden en van Dam in Veghel. Iemand ervaringen mee?

Alvast bedankt

Gesloten