| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoog elektarverbuik moeder
Re: hoog elektarverbuik moeder
Als er dan ook echt gelezen word, dan zouden jullie begrepen hebben, dat wij ook gedaan hebben wat er geadviseerd werd, gister moeder opgehaald, en alles uitgetrokken op ijskast na, en vanavond brengen wij pas mijn moeder naar huis, dus dan pas, kunnen wij iets constateren. Begrijp niet dat er zo naar gereageer d word, als jullie lezen al ver terug hadden jullie gezien dat mijn man mijn moeder opgehaald heeft dus????
Daarbij nu pas eindafrekening controleren,nee dat was eerste wat we deden toen hij binnen kwam, echter word er nu geschreven, dat als mijn moeder ruim 1400 euro kosten op jaarbasisi heeft daar een gasverbruik bij hoort van ong 1500 en ik weet zeker dat mijn moeder dat gasverbruik niet had.
Maar goed op dit forum, word niet schijnbaar niet normaal gereageerd, dus ik stop verder op dit forum, deze manier van regeareren, hou ik niet van!
Daarbij nu pas eindafrekening controleren,nee dat was eerste wat we deden toen hij binnen kwam, echter word er nu geschreven, dat als mijn moeder ruim 1400 euro kosten op jaarbasisi heeft daar een gasverbruik bij hoort van ong 1500 en ik weet zeker dat mijn moeder dat gasverbruik niet had.
Maar goed op dit forum, word niet schijnbaar niet normaal gereageerd, dus ik stop verder op dit forum, deze manier van regeareren, hou ik niet van!
-
bliemertje
je bent gewoon dom bezig . als je gewoon ook de stekker van de ijskast er ook uitgetrokken had .had je het binnen 5minuten geweten???? maar ja dom blijft dom >
-
bliemertje
zeker blond
Er stond alleen een TV en PC aan , en die koffie dan? , heeft U die koud gedronken?chanty77 schreef:ja het rare was vandaag trouwens dat toen wij naar mijn moeder gingen, en daar koffie dronken, in een kleine anderhalf uur al 1 kwh verbruikt was, stond alleen tv en pc aan, meer niet.
Wij hopen ook dat er meer uit komt, als er morgen meer duidelijk is.
een beetje vriendelijker kan ook wel.
-
witte angora
Ik begrijp de agressie ook niet helemaal.
dat zijn schijnbaar mannen die thuis niks te vertellen hebben, en hier op het forum n kick ervan krijgen n vrouw, voor dom en blond uit te maken, hoe hoog is jou IQ dan als dit de enige reactie is die je kunt geven!
bah bah..onderdanen
bah bah..onderdanen
Gewoon negeren.chanty77 schreef:dat zijn schijnbaar mannen die thuis niks te vertellen hebben, en hier op het forum n kick ervan krijgen n vrouw, voor dom en blond uit te maken, hoe hoog is jou IQ dan als dit de enige reactie is die je kunt geven!
bah bah..onderdanen
Toch draait U een beetje om de hete brij heen.
Vragen/adviezen van importantie worden niet beantwoord / uitgevoerd.
Indien U in de buurt van Leiden/Alphen woont wil ik U best wel helpen en de
jaarafrekening komen checken.
In dat geval stuur mij maar een PM.
Tevens heb ik een prima energiemeter om het verbruik van de koelkast en andere strommverbruikers te checken.
ik denk dat het probleem een beetje is, dat zij niet graag bestolen wordt, maar ook boze buurman niet goed van diefstal durft te beschuldigen.hawkwind schreef:Gewoon negeren.chanty77 schreef:dat zijn schijnbaar mannen die thuis niks te vertellen hebben, en hier op het forum n kick ervan krijgen n vrouw, voor dom en blond uit te maken, hoe hoog is jou IQ dan als dit de enige reactie is die je kunt geven!
bah bah..onderdanen
Toch draait U een beetje om de hete brij heen.
Vragen/adviezen van importantie worden niet beantwoord / uitgevoerd.
Indien U in de buurt van Leiden/Alphen woont wil ik U best wel helpen en de
jaarafrekening komen checken.
In dat geval stuur mij maar een PM.
Tevens heb ik een prima energiemeter om het verbruik van de koelkast en andere strommverbruikers te checken.
maar misschien kan het probleem anders aangepakt worden, door de stroomleverancier, of de huisbaas aan te spreken over het feit dat er stroom verbruik wordt geregistreerd, zonder dat er iets is aangesloten.(als dat wordt geconstateerd)
dan leg je het probleem op het bordje van iemand die daar beter mee overweg kan.
je kunt namelijk zelf niet alle muren openbreken, om te kunnen constateren of er ergens een leiding is afgetapt.
bovendien beschikt de eigenaar van de woning waarschijnlijk over bouwtekeningen waar de leidingen lopen.
daarmee kan ook worden uitgezocht waar de stroom verdwijnt, door selectief bedrading los te koppelen.
.
-
bliemertje
dat zijn schijnbaar mannen die thuis niks te vertellen hebben, en hier op het forum n kick ervan krijgen n vrouw, voor dom en blond uit te maken, hoe hoog is jou IQ dan als dit de enige reactie is die je kunt geven!
bah bah..onderdanen
mijn iq is 10 meer heb je niet nodig voor dit onderwerp
bah bah..onderdanen
Ten eerste kunt U niet quoten en ten tweede bent U een komma vergeten om de zin fatsoenlijkbliemertje schreef:
leesbaar te maken......... over IQ gesproken
gister mijn moeder opgehaald, en alle stroom eruit gehaald. er draaide dus niks.dit was omstreeks 12 uur dat wij het huis verlieten, en net terug gebracht, dag tarief 8 khw verbruikt nacht niks, deze stond nog op hetzelfde.
Nee je beschuldigd niemand graag, zonder dat je echt de feiten kunt, inmiddels heb ik de eindafrekening.
Verbruik gas was 1080 en elektra 2990.
ze had 840 aan voorschotten betaald en moest 640 bijbetalen.
Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat te doen, want 8 khw als iemand maar n paar uurtjes is thuis geweest vind ik raar.
Daarbij bij nogmaals nakijken eindafrekening had mijn moeder de piek elektra in de priode 1 mei tot 30 sep 1109 khw verbrik, en dat in de zomer, dat je veel niet thuis bent en buiten leeft, en pas laat licht aan doet etc etc
Nee je beschuldigd niemand graag, zonder dat je echt de feiten kunt, inmiddels heb ik de eindafrekening.
Verbruik gas was 1080 en elektra 2990.
ze had 840 aan voorschotten betaald en moest 640 bijbetalen.
Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat te doen, want 8 khw als iemand maar n paar uurtjes is thuis geweest vind ik raar.
Daarbij bij nogmaals nakijken eindafrekening had mijn moeder de piek elektra in de priode 1 mei tot 30 sep 1109 khw verbrik, en dat in de zomer, dat je veel niet thuis bent en buiten leeft, en pas laat licht aan doet etc etc
-
witte angora
Dan is het verbruik kennelijk overdag zo hoog? 8 Kwh x 365 dagen kom je aardig in de richting van die 3000 Kwh. namelijk.
Ik zou dan toch eens naar die computer en de tv kijken, of daar niet een giga verbruik aan hangt. Als die dingen de hele dag aan staan verbruiken ze best wel een hoop.
Ik zou dan toch eens naar die computer en de tv kijken, of daar niet een giga verbruik aan hangt. Als die dingen de hele dag aan staan verbruiken ze best wel een hoop.
nee die staan niet hele dagen aan, en daar is ook onderzoek naar gedaan. de woningbouw heeft tot 2 keer toe een elektricien/instalateur laten komen, deze heeft het verbruik van alle apparatuur doorgemeten, en daar n berekening op gemaakt, conclusie, dat vebruik kon mijn moeder niet hebben, dus dachten ze dat het de oude elektra meter zou zijn, dus nieuwe meter laten plaatsen een slimme dus.
En in de zomer heeft mijn moeder overdag nooit iets aan staan, pas in de avond als het fris word gaat ze naar binnen en zet tv en pc aan om haar mails te checken. Ik begrijp er niets van, echt niet.Ik ga morgen weer contact opnemen met de netbeheerder, en weer is navraag doen wat we zouden moeten doen.
ik kom met 4 niet eens aan 3000 khw.
daarbij is ze gister maar een ochtend thuis geweest, en dan in zeg 6 uurtjes 8khw verbruiken vind ik nogal iets
En in de zomer heeft mijn moeder overdag nooit iets aan staan, pas in de avond als het fris word gaat ze naar binnen en zet tv en pc aan om haar mails te checken. Ik begrijp er niets van, echt niet.Ik ga morgen weer contact opnemen met de netbeheerder, en weer is navraag doen wat we zouden moeten doen.
ik kom met 4 niet eens aan 3000 khw.
daarbij is ze gister maar een ochtend thuis geweest, en dan in zeg 6 uurtjes 8khw verbruiken vind ik nogal iets
dan nogmaals de woningbouw benaderen en vertellen dat u hebt geconstateerd met alle apparatuur losgekoppeld, u nog steeds stroom verbruikt.
(dat had de electricien waarschijnlijk ook wel kunnen constateren door alle apparatuur uit te schakelen en de meter in de gaten te houden.)
aangezien uw moeder de woning huurt is de woningbouw verantwoordelijk voor de electra in uw moeders woning.
die zullen het dus uit moeten gaan zoeken.
(dat had de electricien waarschijnlijk ook wel kunnen constateren door alle apparatuur uit te schakelen en de meter in de gaten te houden.)
aangezien uw moeder de woning huurt is de woningbouw verantwoordelijk voor de electra in uw moeders woning.
die zullen het dus uit moeten gaan zoeken.
.... Ik begin wat richting C.V Ketel te denken. In een eerdere reactie gaf u aan dat deze moeilijk aanging.
Er zijn van die elektriciteit tussenstekkers te verkrijgen ( kosten een habbekrats) die het energieverbruik van een enkel apparaat kan meten. Er moet namelijk gezocht worden welk apparaat zo slurpt.
Met zo'n stekker kun je dan iedere dag een apparaat er in pluggen (24 uur er in laten zitten) en kijken wat het betreffende apparaat in die 24 uur verbruikt.
Ik zou beginnen met de CVketel. Dan de koelkast/vriezer, dan TV, dan de pc en dan het koffiezet apparaat..en zo verder. Wellicht dat de boosdoener dan boven water komt.
De installateur die alles heeft doorgemeten is leuk, maar als je een stroomvreter in huis hebt (denk aan oude koelkast, of CV, en zelfs pc) meet hij dat niet. Trouwens, een pc constant aan laten staan en dus het scherm ook is een stevige slurper. Doe dan iig het scherm uit, als de lc aan moet blijven staat. Dit scheelt aanzienlijk in verbruik. Evenals tv e.d. , hup van de standby af. Echt helemaal uitdoen als er niet meer gekeken/geluisterd wordt.
Er zijn van die elektriciteit tussenstekkers te verkrijgen ( kosten een habbekrats) die het energieverbruik van een enkel apparaat kan meten. Er moet namelijk gezocht worden welk apparaat zo slurpt.
Met zo'n stekker kun je dan iedere dag een apparaat er in pluggen (24 uur er in laten zitten) en kijken wat het betreffende apparaat in die 24 uur verbruikt.
Ik zou beginnen met de CVketel. Dan de koelkast/vriezer, dan TV, dan de pc en dan het koffiezet apparaat..en zo verder. Wellicht dat de boosdoener dan boven water komt.
De installateur die alles heeft doorgemeten is leuk, maar als je een stroomvreter in huis hebt (denk aan oude koelkast, of CV, en zelfs pc) meet hij dat niet. Trouwens, een pc constant aan laten staan en dus het scherm ook is een stevige slurper. Doe dan iig het scherm uit, als de lc aan moet blijven staat. Dit scheelt aanzienlijk in verbruik. Evenals tv e.d. , hup van de standby af. Echt helemaal uitdoen als er niet meer gekeken/geluisterd wordt.
Alle elektrische apparaten zetten vrijwel alle toegevoerde energie om in warmte.chanty77 schreef: in zeg 6 uurtjes 8khw verbruiken vind ik nogal iets
(Zelfs de koelkast! die wordt aan achterkant warm)
Een constant verbruik van meer dan 1kwh is gelijk aan een flinke straalkachel.
Als die energie echt in huis verbruikt wordt, dan moet je dat in de betreffende kamer al aan temperatuur merken.
Dit is niet zomaar een oude PC die aan staat: Hoog ingeschat, verbruikt die PC, inclusief ouderwetse beeldbuis monitor 250, ruim geschat Watt. Die PC moet dan 24h aanstaan om aan 6kwh te komen.
Hoe kan dan iemand aan een straalkachel, oude pc of verwarmingsketel denken!gister mijn moeder opgehaald, en alle stroom eruit gehaald. er draaide dus niks.dit was omstreeks 12 uur dat wij het huis verlieten, en net terug gebracht, dag tarief 8 khw verbruikt nacht niks, deze stond nog op hetzelfde.
Als alle stroom eraf gehaald is,mag er geen verbruik zijn, of zie ik het verkeerd?
nee dat ziet u goed.eleven schreef:Hoe kan dan iemand aan een straalkachel, oude pc of verwarmingsketel denken!gister mijn moeder opgehaald, en alle stroom eruit gehaald. er draaide dus niks.dit was omstreeks 12 uur dat wij het huis verlieten, en net terug gebracht, dag tarief 8 khw verbruikt nacht niks, deze stond nog op hetzelfde.
Als alle stroom eraf gehaald is,mag er geen verbruik zijn, of zie ik het verkeerd?
als TS inderdaad alle apparatuur heeft afgeschakeld, mag er geen verbruik zijn.
vandaar mijn advies met deze conclusie naar de woningbouw te stappen en te vragen actie te ondernemen.
die zijn als eigenaar van de woning verantwoordelijk voor de electrische installatie.
of het nu de buren zijn, of dat het trappenhuis wordt verlicht via de meter van TS doet niet ter zake.
de woningbouw zal het moeten oplossen.
bedankt voor alle reacties, eerder al heb ik het probleem bij de woningbouw gelegd, deze zeiden daar niet verantwoordelijk voor te zijn, maar de hoofdleverancier. Ik ben het daar niet mee eens, mijn moeder huurt de woning, en woningbouw moet zorgen dat het huis in orde is, dat is mijn mening.
Ik ga niet meer bellen, word van het kastje naar de muur gestuurd, maar ik ga een aangetekend schrijven sturen naar vestia en hun aansprakkelijk stellen in die zin, dat zij dit probleem maar verder moeten oppakken, en niet het probleem bij mijn moeder moeten neerleggen.
Heel erg bedankt allemaal voor de tips en reacties!
Ik ga niet meer bellen, word van het kastje naar de muur gestuurd, maar ik ga een aangetekend schrijven sturen naar vestia en hun aansprakkelijk stellen in die zin, dat zij dit probleem maar verder moeten oppakken, en niet het probleem bij mijn moeder moeten neerleggen.
Heel erg bedankt allemaal voor de tips en reacties!