LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afwerking rolluiken

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
erremmer

afwerking rolluiken

Ongelezen bericht door erremmer »

Onlangs hebben we rolluiken laten plaatsen met optreklinten binnen. Na een stevige bui zijn enkele van de linten nat, één zelfs doornat, zodat ons de spetters om de oren vliegen.
Het blijkt ons, dat de bakken buiten maar voor de helft zijn afgekit met siliconenkit. Is dit normaal ???
Het lijkt ons niet bevorderlijk voor de levensduur van de optreklinten.
De installateur geeft aan wel iemand langs te sturen, maar komt deze afspraak niet na.
Wie kan ons raad geven ?

eleven

Re: afwerking rolluiken

Ongelezen bericht door eleven »

erremmer schreef:Onlangs hebben we rolluiken laten plaatsen met optreklinten binnen. Na een stevige bui zijn enkele van de linten nat, één zelfs doornat, zodat ons de spetters om de oren vliegen.
Het blijkt ons, dat de bakken buiten maar voor de helft zijn afgekit met siliconenkit. Is dit normaal ???
Het lijkt ons niet bevorderlijk voor de levensduur van de optreklinten.
De installateur geeft aan wel iemand langs te sturen, maar komt deze afspraak niet na.
Wie kan ons raad geven ?

De meeste optrek linten zijn gemaakt van nylon en kunnen zolang als deze niet langs een obstakel schoren, lang mee.
Maar als er niet is afgekit, krijgt de rest, dus lagers en buis ook deze buien mee en gaat op den duur roesten.
Het is gewoon niet netjes afgewerkt met deze gevolgen.
Schrijf en brief waar je deze sommeert, binnen zoveel tijd het werk afmaakt.

Een andere optie is nog, zelf siliconenkit te kopen en binnen 5 minuten heb je het zelf gedaan.
Ja ik weet, dat de installateur zijn plicht moet vervullen, maar ik zou voor hem dan gewoon negatieve reclame maken.

erremmer

Bedankt voor de vlotte reactie.
Denk niet, dat de linten van nylon zijn, want ze blijven lang nat. Je kunt ze niet afdrogen.
Bovendien gaat het om 8 bakken, die ik dan na zou moeten lopen met kit. Wat ik heb kunnen zien, is dat de bakken aan de bovenzijde slechts voor de helft zijn afgekit, voor de rest zie je het schuimrubberen afdichtband. Vraag me dus af of dit normaal is (ventilatie ?).
We gaan de leverancier nog éénmalig de gelegenheid geven te reageren en anders is negatieve reclame wellicht een optie.

eleven

erremmer schreef:Bedankt voor de vlotte reactie.
Denk niet, dat de linten van nylon zijn, want ze blijven lang nat. Je kunt ze niet afdrogen.
Bovendien gaat het om 8 bakken, die ik dan na zou moeten lopen met kit. Wat ik heb kunnen zien, is dat de bakken aan de bovenzijde slechts voor de helft zijn afgekit, voor de rest zie je het schuimrubberen afdichtband. Vraag me dus af of dit normaal is (ventilatie ?).
We gaan de leverancier nog éénmalig de gelegenheid geven te reageren en anders is negatieve reclame wellicht een optie.
Is niet normaal.
Als het werk goed is afgeleverd, dan zijn niet alleen de bakken aan de bovenkant afgekit, maar ook langs de geleiders aan de muur/kozijn.
Ventilatie krijg je, als je de lamellen niet helemaal dicht doet.
Misschien wil je de naam via PB kwijt?

erremmer

op 23/24 december mailcontact gehad met Lugo Rijssen, Sorry - vergeten, maar zal zorgen, dat er iemand langskomt op maandag 6 januari 2014.
Maar je raad het al, wij waren extra vroeg en de hele dag paraat, maar helaas ook weer voor niets.

We zijn het wel beu. Ze hadden eerst al schade veroorzaakt aan een thermopane-ruit en bleken daar niet voor verzekerd, dus ontkenden het in eerste instantie. Dus verwacht je als je een serieuze klacht over de afwerking (afkitten) hebt men wel vlot zijn afspraken na zal komen.

Dit is helaas al het derde bedrijf dat in 2013 zijn afspraken slecht of zelfs niet nakomt. Zodra je betaald hebt, krijg je ze er bijna niet meer bij.
We gaan het nu ook melden op Klacht.nl zodat het, helaas voor hen, geen positieve reclame zal zijn.

eleven

erremmer schreef:op 23/24 december mailcontact gehad met Lugo Rijssen, Sorry - vergeten, maar zal zorgen, dat er iemand langskomt op maandag 6 januari 2014.
Maar je raad het al, wij waren extra vroeg en de hele dag paraat, maar helaas ook weer voor niets.

We zijn het wel beu. Ze hadden eerst al schade veroorzaakt aan een thermopane-ruit en bleken daar niet voor verzekerd, dus ontkenden het in eerste instantie. Dus verwacht je als je een serieuze klacht over de afwerking (afkitten) hebt men wel vlot zijn afspraken na zal komen.

Dit is helaas al het derde bedrijf dat in 2013 zijn afspraken slecht of zelfs niet nakomt. Zodra je betaald hebt, krijg je ze er bijna niet meer bij.
We gaan het nu ook melden op Klacht.nl zodat het, helaas voor hen, geen positieve reclame zal zijn.

Wat dit voor een bedrijf is, mag Joost weten.
Zelf had ik gewoon een mailtje gestuurd, of vandaag de zaak open is.
Ook helemaal niets gehoord.
Ik had in de PB nog de link van de geschillencommissie meegestuurd, daar zou ik dit aanhangig maken.

erremmer

We gaan inderdaad binnenkort de geschillencommissie ook inschakelen en proberen het ook op Klacht.nl te plaatsen.

dikkie9

Ongelezen bericht door dikkie9 »

Waarschijnlijk is de band die ze geplaatst hebben een compri band die zijn niet waterdicht.
Alleen afkitten aan de bovenkant en zijkanten van de rolluiken kast moet voldoende zijn.

Voor de geleiders is heel goed een compriband te gebruiken.

Gesloten