Na ruim anderhalve week volgde een geautomatiseerde email dat door een systeemcrash de levering met 12 dagen vertraagd was omdat deze uit de online backup moest worden terug gehaald. Vervelend, maar kan gebeuren .
Weer een ruime week later op vrijdag einde dag ( na sluitingstijd, winkel pas op dinsdag weer telefonisch bereikbaar) een tweede email. De foto's waren nu weg en de shoot moet worden overgedaan, blijkbaar maakt deze fotograaf helemaal geen backups of loopt hij weken achter. Het is in ieder geval volkomen onduidelijk waarom hier bijna een maand overheen gegaan is voor dit kon worden gemeld.
In de emails staan geen enkele excusus of "wij vinden het heel vervelend dat..",
.....het zullen je trouwfoto's maar zijn....
Op z'n minst een telefoontje zou je toch wel mogen verwachten als je iemand zijn fotobestanden ( ze waren reeds betaald dus daarmee van ons) kwijtraakt zou ik denken...
als "compensatie" bied de fotograaf een voucher voor nóg een shoot, uiteraard ook weer met 80 euro aan kosten als je de foto's achteraf ook wilt hebben. Hier heb je in mijn ogen dus weinig aan zonder opnieuw weer te gaan betalen.
nu mijn vragen:
1) Ik zou het liefst de shoot niet opnieuw doen, mede vanwege de onprettige houding en afhandeling vanuit 1xmodel van bovenstaande. De fotograag geeft echter aan niet de kosten van de shoot te willen terugbetalen omdat deze via vakantieveiligen is gekocht. Ook bijvoorbeeld een compensatie in de vorm van enkele gratis afdrukken is niet mogelijk. Hij heeft echter niet geleverd wat je in mijn ogen zou mogen verwachten, wat heb je immers aan een shoot als er vervolgens geen foto's zijn? Zal ook niet meevallen om weer spontaan en blij op de foto te komen na bovenstaande dus een tweede shoot wordt nooit hetzefde. Als we nu naar een andere fotograaf gaan betalen we dus weer opnieuw de kosten voor een shoot.
2) Wat zou je hier redelijkerwijs van de fotograag aan compenstatie mogen verwachten? De foto's waren reeds betaald, dus hij is 'onze' foto's kwijtgeraakt.