Beste Shinigami,
Poot stijf houden. Beroepen op de colportagewet van België, misleiding, nooit ontvangen proefzending, ontvangst brief na verstrijken deadline betaling.
Als je kunt aantonen dat je binnen 8 dagen na tekenen hebt opgezegd, is dat nog beter. Nagaan of Credifixx wel in België mag aanmanen, denk het niet. Dreig met een juridische procedure en verhalen van alle kosten op C&Z/Regenboog.
Gebruik het fax nummer en het mailadres in mijn eerdere topic van augustus 2013.
Het vestigingsadres is ook juist, ben er zelf langs geweest.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 aug 2013 15:54
Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services
Ik heb een uurtje nadat ik de brief vond ('s avonds omstreeks 21u) een mail gestuurd naar de vernatwoordelijke van mijn dossier:
Geachte mevrouw XXX
Deze avond heb ik in mijn brievenbus uw brief mogen ontvangen waarin u mij verzoekt om het bedrag van 129.33 euro over te maken. In uw brief staat dat u mij al eerder hebt verzocht om tot betaling over te gaan, echter dit is de eerste brief die ik van u al heb mogen ontvangen. Graag zou ik weten op welke datum de vorige aanmaning werd verstuurd?
Ook wil ik u graag laten weten dat ik door middel van dwaling bedot werd en tot op heden geen enkel product heb mogen ontvangen van De Regenboog. Ik werd aangesproken vorig jaar door een straatverkoper die mij een proefpakket aansmeerde. Nu blijkt dit te gaan over een abonnement van 6 maanden (terwijl er op de bestelbon duidelijk aangekruisd staat dat dit een proefpakket betreft). De naam en handtekening van deze verkoper ontbreken van de bestelbon alsook de plaats waar dit is opgemaakt.
Een tijdje later kreeg ik een aanmaning tot betaling in de bus van C & Z Media, hoewel ik toen nog geen pakket had opgestuurd gekregen (dit had de verkoper gezegd, dat ik een proefpakket ging ontvangen met daarbij de mogelijkheid tot het nemen van een abonnement). Ik heb dan een mail gestuurd met de vraag dit op te zeggen gezien ik nog niets had ontvangen.
Hierop kreeg ik een tweede en zelfs derde aanmaning. Op 5 juni heb ik dan een mail gestuurd met wederom de vraag op te zeggen gezien ik niets had ontvangen. Daarop vroeg men mijn adresgegevens die ze blijkbaar wel al hebben als men mij aanmaningen kon versturen. Ik heb dan terug een mail gestuurd op 10 juni maar heb vanaf dan geen reactie meer gehad. Tot deze brief van u.
Ik heb al een klacht ingediend bij het ECC en graag zou ik van u willen weten of C & Z Media mij nog zal antwoorden op de mail die ik vorige zomer heb verstuurd.
Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat
Ik merkte pas nadat ik het verstuurde dat ik ben vergeten te vermelden dat de deadline tot betalen al verstreken was (het vroegste dat ik zou kunnen overschrijven was vanaf ik de brief vond 3 maart, wat natuurlijk een week na deadline is). Ik heb niet opgezegd na 8 dagen omdat ik nooit iets ontvangen heb en pas in Mei een aanmaning tot betalen kreeg (de bestelbon is gedateerd van eind Maart).
Geachte mevrouw XXX
Deze avond heb ik in mijn brievenbus uw brief mogen ontvangen waarin u mij verzoekt om het bedrag van 129.33 euro over te maken. In uw brief staat dat u mij al eerder hebt verzocht om tot betaling over te gaan, echter dit is de eerste brief die ik van u al heb mogen ontvangen. Graag zou ik weten op welke datum de vorige aanmaning werd verstuurd?
Ook wil ik u graag laten weten dat ik door middel van dwaling bedot werd en tot op heden geen enkel product heb mogen ontvangen van De Regenboog. Ik werd aangesproken vorig jaar door een straatverkoper die mij een proefpakket aansmeerde. Nu blijkt dit te gaan over een abonnement van 6 maanden (terwijl er op de bestelbon duidelijk aangekruisd staat dat dit een proefpakket betreft). De naam en handtekening van deze verkoper ontbreken van de bestelbon alsook de plaats waar dit is opgemaakt.
Een tijdje later kreeg ik een aanmaning tot betaling in de bus van C & Z Media, hoewel ik toen nog geen pakket had opgestuurd gekregen (dit had de verkoper gezegd, dat ik een proefpakket ging ontvangen met daarbij de mogelijkheid tot het nemen van een abonnement). Ik heb dan een mail gestuurd met de vraag dit op te zeggen gezien ik nog niets had ontvangen.
Hierop kreeg ik een tweede en zelfs derde aanmaning. Op 5 juni heb ik dan een mail gestuurd met wederom de vraag op te zeggen gezien ik niets had ontvangen. Daarop vroeg men mijn adresgegevens die ze blijkbaar wel al hebben als men mij aanmaningen kon versturen. Ik heb dan terug een mail gestuurd op 10 juni maar heb vanaf dan geen reactie meer gehad. Tot deze brief van u.
Ik heb al een klacht ingediend bij het ECC en graag zou ik van u willen weten of C & Z Media mij nog zal antwoorden op de mail die ik vorige zomer heb verstuurd.
Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat
Ik merkte pas nadat ik het verstuurde dat ik ben vergeten te vermelden dat de deadline tot betalen al verstreken was (het vroegste dat ik zou kunnen overschrijven was vanaf ik de brief vond 3 maart, wat natuurlijk een week na deadline is). Ik heb niet opgezegd na 8 dagen omdat ik nooit iets ontvangen heb en pas in Mei een aanmaning tot betalen kreeg (de bestelbon is gedateerd van eind Maart).
Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services
Ik merkte pas nadat ik het verstuurde dat ik ben vergeten te vermelden dat de deadline tot betalen al verstreken was (het vroegste dat ik zou kunnen overschrijven was vanaf ik de brief vond 3 maart, wat natuurlijk een week na deadline is). Ik heb niet opgezegd na 8 dagen omdat ik nooit iets ontvangen heb en pas in Mei een aanmaning tot betalen kreeg (de bestelbon is gedateerd van eind Maart).
De deadline doet er niet toe, want je betaalt toch niet.
Het vetgedrukte in je bericht is van belang.
De deadline doet er niet toe, want je betaalt toch niet.
Het vetgedrukte in je bericht is van belang.
Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services
Dit is hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben u in juli al een eerste ingebrekestelling toegestuurd, maar hier heb ik helaas nog geen reactie of betaling op ontvangen.
Ik vind het vervelend voor u dat er u blijkbaar verkeerde informatie is verteld, maar ik moet uitgaan van wat er in de algemene voorwaarden van de overeenkomst staat.
Hier staat duidelijk in vermeld dat de abonnementsperiode 6 maanden duurt, als u het abonnement op wil zeggen dient u een aangetekende brief te sturen naar de Regenboog.
Wanneer u dit niet doet, wordt het abonnement telkens met een periode van 4 maanden verlengd. Daarnaast is het van belang om te weten dat u de pakketten pas thuisgestuurd krijgt wanneer u betaald heeft.
Is onderstaand adres nog steeds uw adres?:
XXXXXX
Ik zou graag met u tot een oplossing willen komen.
U kunt mij bereiken op telefoonnummer: 078-480289.
In afwachting van uw reactie, verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
Sanne van Rijn | Collector | Credifixx
Credifixx Incassoservices B.V. | Flevoweg 9h | 2318 BZ Leiden | Tel: 071-3015717 | Fax: 071-3015788
http://www.credifixx.nl | [email protected] | K.v.K. 28100692
In Juli heb ik nooit een brief ontvangen. Ik heb nergens gevonden of ze mogen aanmanen in België of niet.
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben u in juli al een eerste ingebrekestelling toegestuurd, maar hier heb ik helaas nog geen reactie of betaling op ontvangen.
Ik vind het vervelend voor u dat er u blijkbaar verkeerde informatie is verteld, maar ik moet uitgaan van wat er in de algemene voorwaarden van de overeenkomst staat.
Hier staat duidelijk in vermeld dat de abonnementsperiode 6 maanden duurt, als u het abonnement op wil zeggen dient u een aangetekende brief te sturen naar de Regenboog.
Wanneer u dit niet doet, wordt het abonnement telkens met een periode van 4 maanden verlengd. Daarnaast is het van belang om te weten dat u de pakketten pas thuisgestuurd krijgt wanneer u betaald heeft.
Is onderstaand adres nog steeds uw adres?:
XXXXXX
Ik zou graag met u tot een oplossing willen komen.
U kunt mij bereiken op telefoonnummer: 078-480289.
In afwachting van uw reactie, verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
Sanne van Rijn | Collector | Credifixx
Credifixx Incassoservices B.V. | Flevoweg 9h | 2318 BZ Leiden | Tel: 071-3015717 | Fax: 071-3015788
http://www.credifixx.nl | [email protected] | K.v.K. 28100692
In Juli heb ik nooit een brief ontvangen. Ik heb nergens gevonden of ze mogen aanmanen in België of niet.