LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Editions Atlas

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
HarryDJ

Editions Atlas

Ongelezen bericht door HarryDJ »

Ondanks diverse en herhaalde inspanningen mijnerzijds slaag ik er maar niet in om een einde te maken aan de stroom m.i. onterechte aanmaningen van de uitgeverij Editions Atlas aangaande een (vermeend) abonnement op de reeks ‘De Kuifje Archieven’.

Eind 2011 of begin 2012 werd mij (ongevraagd overigens) een eerste exemplaar van de kuifjeboeken gestuurd voor een bedrag van ongeveer € 14,-. Deze prijs was natuurlijk een lokkertje want het tweede exemplaar werd 18 euro en het derde en alle volgende 33 euro. De eerste drie delen heb ik betaald en vervolgens telefonisch te kennen gegeven op volgende delen geen prijs meer te stellen. Desondanks kreeg ik nog drie keer een exemplaar opgestuurd. In speciale beschermende enveloppen heb ik de laatste drie exemplaren naar het antwoordnummer van Editions Atlas teruggestuurd. Het bedrijf claimt echter de exemplaren niet ontvangen te hebben. Helaas heb ik verzuimd op het postkantoor een verzendbewijsje te vragen omdat ik toen nog van de goeder trouw van het bedrijf uitging.

Regelmatig krijg ik nu aanmaningen van Editions Atlas waarvan ik om verschillende redenen de rechtmatigheid bestrijd:

- Ik heb tijdig aangegeven op volgende delen geen prijs meer te stellen;
- Ik heb nooit een overeenkomst getekend voor het afnemen van boeken van Editions Atlas;
- de ongevraagd opgestuurde delen heb ik teruggestuurd.

N.a.v. de tweede en derde aanmaning heb ik telefonisch en per email gereageerd. Telefonisch werd steeds toegezegd dat e.e.a. uitgezocht zou worden en men mij zou terugbellen. Dat is nooit gebeurd. Op mijn emails werd al helemaal niet gereageerd uitgezonderd een autoreply met de mededeling dat mijn email aan de desbetreffende afdeling was doorgestuurd en ik zo spoedig mogelijk zou worden benaderd hetgeen nooit is gebeurd.

Op 3 september jl. heb ik een aangetekende brief naar Editions Atlas gestuurd waarin ik de kwestie nogmaals nadrukkelijk aan de orde heb gesteld en om uitleg vraag; ook hierop heb ik nooit een reactie gekregen. Natuurlijk heb ik van deze brief wel een verzendbewijs.

In de vierde en tot nu toe laatste aanmaning wordt er gedreigd met incasso en wat mij betreft is de maat nu wel vol; deze gang van zaken is tijdrovend, frustrerend en en nogal intimiderend.

Ik heb de redactie van RADAR om advies gevraagd maar alle andere suggesties en reacties zijn natuurlijk van harte welkom

HarryDJ

Guardian72
Contacteer:

Re: Editions Atlas

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Eind 2011 of begin 2012 werd mij (ongevraagd overigens) een eerste exemplaar van de kuifjeboeken gestuurd voor een bedrag van ongeveer € 14,-. Deze prijs was natuurlijk een lokkertje want het tweede exemplaar werd 18 euro en het derde en alle volgende 33 euro. De eerste drie delen heb ik betaald
Ik denk dat dit al een fout is geweest - want een ongevraagde zending betalen word gezien als acceptatie van hun aanbod. Gelijk "retour afzender" had m.i. beter geweest.

Probleem is - men reageert niet, zoals u stelt.
U zou nog eenmaal een mail/fax eraan kunnen wagen waarin u stelt dat men, ondanks herhaaldelijke verzoeken , niet gereageerd heeft, en dat men daarom te kennen geeft dat de zaak afgehandeld is.

Je zou ook kunnen proberen aan te geven dat je helemaal geen vervolgzendingen hebt gehad, na je opzegging.. tenzij e.e.a met handtekening bezorgd werd (je moest tekenen voor ontvangst) - al zal dat lastig worden als je hen hebt gemaild/geschreven dat je ze retour hebt gestuurd.

helmutton

Ongelezen bericht door helmutton »

In het verleden heb ik ook weleens iets gekocht bij Editions Atlas maar geen abonnement op een serie. Wel later nieuwe aanbiedingen via de post maar deze gelijk in de shreder. Ik word wel iedere keer lastig gevallen via mijn mail en deze mails direct bij "ongewenste mails" geplaatst. Toch ziet deze firma kans om mails te blijven sturen ondanks mijn afmelding. Deze werkwijze is zeer irritant en erg onbeschoft, het is zielig dat je zo zaken moet doen, intriest.

HarryDJ

Beste Helmutton en Guardian72,

Dank voor jullie reactie.

Ik heb vlak voor de jaarwisseling nogmaals telefonisch contact met de 'klantenservice' (hoe bedenk je zo'n naam) van het bedrijf gehad. De persoon die mij te woord stond kon in haar 'systeem'(weer zo'n woord) uitsluitend terugvinden dat er volgens Editions Atlas rekeningen door mij niet betaald waren maar alle beloofde aantekeningen van eerdere door mij gepleegde telefoontjes waren niet te vinden. Natuurlijk kon zij zelf geen beslissingen nemen en moest e.e.a. met het hoofdkantoor in Zwitserland opgenomen worden. Alhoewel ik erop stond een leidinggevende aan de telefoon te krijgen was die persoon niet bereid mij op dat moment te woord te staan. Ik zou diezelfde middag teruggebeld worden; natuurlijk is dat niet gebeurd.

Inmiddels heb ik wat juridisch advies ingewonnen en daarvan is mij duidelijk geworden (1) dat een incassobureau in de regel wèl voor rede vatbaar is en er in ieder geval wel wederzijdse communicatie mogelijk schijn te zijn. Ook heb ik begrepen (2) dat een incassobureau nooit meer dan ca. 18% van de claim mag berekenen; Editions Atlas meent nu een bedrag van € 112,- van mij te kunnen vorderen.

Alhoewel het misschien wel eens een kostbare 'grap' zou kunnen worden ben ik niet bereid zomaar toe te geven. Ik laat het incassobedrijf nu maar komen en ga ermee in onderhandeling. Ik ben desnoods bereid, in het geval dat het incassobedrijf voet bij stuk houdt, de hele kwestie voor te leggen aan de kantonrechter.

Hier zal vast nog wel een vervolg op komen.

Groet,
HarryDJ
Laatst gewijzigd door HarryDJ op 13 jan 2013 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

helmutton

Ongelezen bericht door helmutton »

Beste Harry,

Ik wens je veel succes om van die heren (?) af te komen. Ik heb in het verleden alleen gebruik gemaakt van een éénmalig aanbod en werd later constant lastig gevallen met post en mails. Het lukt gewoon niet om hiervan af te komen en ik pas wel op om geen links van dat bedrijf aan te klikken om ongewenste toezendingen te voorkomen. Voordat ik bestelde heb ik alle folders van hun aanbieding goed doorgelezen om niet aan een serie o.i.d. vast te zitten. Ik heb ook die folders bewaart als e.v. bewijs.

Nogmaals succes!

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

HarryDJ schreef: Eind 2011 of begin 2012 werd mij (ongevraagd overigens) een eerste exemplaar van de kuifjeboeken gestuurd voor een bedrag van ongeveer € 14,-. Deze prijs was natuurlijk een lokkertje want het tweede exemplaar werd 18 euro en het derde en alle volgende 33 euro. De eerste drie delen heb ik betaald
Jij krijgt ongevraagd die zooi opgestuurd en je betaalt? En niet alleen de 1e zending, maar de volgende 2 ook? Iets klopt er hier niet..

HarryDJ

Voor de goede orde maak ik melding van het volgende:

Op 17 januari jl werk ik gebeld door een leidinggevende van het bedrijf Editions Atlas. In dit gesprek werd ik in de gelegenheid gesteld het hele relaas (zie mijn eerste posting over dit onderwerp) nogmaals te doen. Alle feiten, die ik in een eerder stadium ook al in verschillende emails en een aangetekende brief had vermeld, heb ik in dit telefonisch onderhoud wederom de revue laten passeren.

Alhoewel Editions Atlas staande houdt dat zij de door mij teruggestuurde boeken (3 stuks) niet hebben kunnen traceren, ziet het bedrijf van verdere claims af. Dit besluit is door het bedrijf bevestigd in een brief van 29 januari jl.

Hiermee is een eind gekomen aan een slepende kwestie die mij heel veel tijd en ook geld gekost heeft (aangetekende brief en speciale beschermende enveloppen). Dit had m.i. voorkomen kunnen worden indien het bedrijf in een eerder stadium op mijn emails en brief had gereageerd.
Mij kan verweten worden verzuimd te hebben een verzendbewijs bij het postkantoor te vragen voor het terugsturen van de eerder genoemde 3 boeken; lessons learned.

Natuurlijk ben ik blij dat e.e.a. zo is afgewikkeld want, alhoewel dat mijn vaste voornemen was, een gang naar de (kanton)rechter is natuurlijk iets waar niemand op zit te wachten.

Wat mij betreft is de kwestie hiermee afgedaan.
HarryDJ

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Alhoewel Editions Atlas staande houdt dat zij de door mij teruggestuurde boeken (3 stuks) niet hebben kunnen traceren, ziet het bedrijf van verdere claims af. Dit besluit is door het bedrijf bevestigd in een brief van 29 januari jl.

Kopieer deze brief 3,4,5 dubbel, sla 'm op usb stick en externe harde schijf op en bewaar 'm voor de rest van je leven.
:)

AdriaanG

Ongelezen bericht door AdriaanG »

Mijn ervaringen met Editions Atlas zijn identiek. Een terug gestuurde brandweerwagen bleef tot 31/5/13
met een 3e aanmaning achtervolgen. Na 1e aanmaning (8/3/13) gebeld met klanten service. Mw. Merel,
uiterst vriendelijk, ziet in haar systeem dat het klopt en verzekerd mij dat het verwerkt zal worden.
2e aanmaning 26/4/13, deze retour gestuurd met begeleidend schrijven met de vraag of er iets mis is met hun administratie en dringend verzoek mij te antwoorden. Never enige reactie. Ja hoor, 31/5 de derde aanmaning, verhoogt met 8 euro aanmaningskosten en rente. Gebeld met klantenservice (wachttijd 12 minuten). Uiterst onvriendelijke dame die zonder enige vriendelijke introductie roept, wat is het klantnummer!!! Mijn vraag: Wat is uw naam ? Kort antwoord:
Linda, wat is uw klantnummer wil ik weten!Een uiterst onaangename schreeuwende dame, die in het systeem ziet dat er inderdaad geen vorderingen open staan. Luisterd verder absoluut naar mij en schreeuwt overal dwars door heen. Uitermate klant-onvriendelijke persoon die de verbinding ongevraagd ( zonder; ik wens u een prettige dag) verbreekt. Ik wacht in spanning de 4e aanmaning af. Adriaan.

rajrob

Ongelezen bericht door rajrob »

Ik weet niet of ik goed zit met dit onderwerp in deze rubriek.
maar het volgende is aan de hand , I
k ben 6 jaar geleden begonnen bij Editions Atlas met het sparen van de Collectie "de Auto's van kuifje". ik zou iedere maand een auto toegestuurd krijgen, hier zijn ze dus in gebreke in gebleven soms had ik maanden geen auto's ,maar dat nam ik op de koop toe , In december 2013 omdat ik al enige tijd niks meer gehoord had van Editions Atlas en ook een tijd geen auto's meer had gehad heb ik een mail gestuurd over het hoe en wat, op onverklaarbare wijze kreeg ik als antwoord dat mijn abonnement was geannuleerd , maar ze zouden mijn account gelijk weer activeren , nu 3 maanden verder nog steeds geen auto , ik weer een mail verstuurd en nu krijg ik als antwoord , zie onderstaande ,
wat moet ik hier nu mee en mag dit zomaar. ,

Ik zit nou met een onvolledige collectie.

hopelijk kunnen jullie me verder helpen hoe te handelen

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Helaas zijn verschillende modellen niet meer op voorraad en kunnen deze niet meer geleverd worden. Een nieuwe collectie van Kuifje is inderdaad door ons bedrijf uitgegeven met dezelfde auto's maar niet hetzelfde doosje en decoratie. Het zou onmogelijk zijn dat u de oude verzameling met nieuwe modellen vervolledigt. De nieuwe reeks houdt namelijk niet dezelfde modellen in.

Onze excuses voor de ongemakken.

Laat u aub ons weten of u zich voor de nieuwe collectie wenst in te schijven.

Wij verzoeken u bij elke verdere correspondentie het bovenstaande referentienummer te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice

MathijsR16

Ongelezen bericht door MathijsR16 »

Dat is wel erg raar, ik ben al aantal jaar klant van editions atlas en ik ben er tot nu toe zeer over te spreken, als ik met de klantenservice bel wordt gewoon mijn abonoment stopgezet en ontvang ik hoogstens nog 1 zending die al onderweg was, maar daar kunnen zij niks aan doen.

Ook toen ik de zakhorloges spaarde van atlas was er een keer een zakhorloge gestolen, want in de brievenbus zat een gescheurde verpakking en het horloge ontbrak. Ik belde gewoon met de klantenservice en ze stuurde mij het horloge nog een keer zonder extra kosten. Ik was daar erg blij mee natuurlijk.

Toch vervelend voor jou dan dat het helaas anders is gelopen, helaas.

Gesloten