LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wia/wga- van LGU naar LAU of VVU.

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
wga
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2014 22:47

wia/wga- van LGU naar LAU of VVU.

Ongelezen bericht door wga »

ZOEK en HOOR graag reacties van mensen die van de Loongerelateerde naar de Loonaanvullings of zelfs Vervolguitkering zijn gegaan. Hoe wordt deze LAU berekent bijvoorbeeld? Is de laatste maand cruceaal of je dan 50% of meer kunt verdienen van het door de arb.deskundige nog te verdienen bedachte inkomen?Of wordt het gemiddelde van de LGU over de gehele toekenningsperiode berekend?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: wia/wga- van LGU naar LAU of VVU.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vervolg uitkering WIA :

Hoe hoog is de vervolguitkering (VVU)?
Kreeg u eerder een loongerelateerde uitkering of een loonaanvullingsuitkering? En krijgt u nu een vervolguitkering? Dan gaat uw inkomen mogelijk sterk omlaag. Er wordt namelijk niet meer uitgegaan van uw oude loon, maar van het minimumloon. De hoogte van uw vervolguitkering hangt af van uw percentage van arbeidsongeschiktheid.

Met de rekenhulp ziet u hoe hoog uw totale inkomen per maand ongeveer is.

Arbeidsongeschiktheidspercentage Uitkering
35 tot 45% = 28% van het minimumloon

45 tot 55% = 35% van het minimumloon

55 tot 65% = 42% van het minimumloon

65 tot 80% = 50,75% van het minimumloon

Uw percentage van arbeidsongeschiktheid staat in het rapport van de arbeidsdeskundige. Deze krijgt u toegestuurd na uw gesprek met de arbeidsdeskundige. Het kan zijn dat u minder verdiende dan het minimumloon. Bijvoorbeeld omdat u parttime werkte. Dan berekenen we de uitkering wél aan de hand van uw oude loon.

bron : http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ ... g_vvu.aspx


wga
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2014 22:47

Re: wia/wga- van LGU naar LAU of VVU.

Ongelezen bericht door wga »

Het gaat mij om de berekening van de VVU nadat de LGU is afgelopen.Nu weet ik dat je daar meer dan 50% van wat de arb.deskundige aangeeft aan restverdiencapaciteit nog moet zelf verdienen.
Stel krijg 1 jaar LGU moet ik dan over gehele periode gemiddeld meer dan 50% elke maand verdienen of is de berekening op de laatste maand gebaseerd dat daarop bepaald wordt of je boven of onder die 50% zit.
Het is heel lastig continue tegenwoordig met die 0-uren contractjes en uitzend werk als het er uberhaupt is vooral winterperiode is funest een stabiel en voldoende salaris te verkrijgen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: wia/wga- van LGU naar LAU of VVU.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wga schreef:Het gaat mij om de berekening van de VVU nadat de LGU is afgelopen.Nu weet ik dat je daar meer dan 50% van wat de arb.deskundige aangeeft aan restverdiencapaciteit nog moet zelf verdienen.
Stel krijg 1 jaar LGU moet ik dan over gehele periode gemiddeld meer dan 50% elke maand verdienen of is de berekening op de laatste maand gebaseerd dat daarop bepaald wordt of je boven of onder die 50% zit.
Het is heel lastig continue tegenwoordig met die 0-uren contractjes en uitzend werk als het er uberhaupt is vooral winterperiode is funest een stabiel en voldoende salaris te verkrijgen.
Morgen even met het UWV bellen en die kunnen het je precies vertellen.

Gesloten